![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#51
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu detin nimic, doar se folosesc de case si masini pe durata vietii lor dupa care trec in patrimoniul comunal. |
#52
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#53
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Din câte am auzit la ora actuală este o secetă în România care nu este îndepărtată nici la rugăciunile preoților. Hrana de producție românească se împuținează tot mai mult și devine tot mai scumpă, fermierii, producătorii și agricultorii români se răresc și ei, pământurile agricole sau cu potențial agricol încep să fie cumpărate de cetățeni străini, ne-români, ne-ortodocși, iar românii sunt obligați să cumpere hrană din import și să finanțeze industria alimentară a altor țări, popoare. Alții se îmbogățesc, cresc, se dezvoltă, se extind, iar românii îndură în continuare consecințele propriilor lor fapte în smerenie și tăcere. Cine știe până când va mai dura această falsă smerenie și această tăcere de mormânt care are un straniu miros de mormânt? |
#54
|
|||
|
|||
![]()
-eu gandesc asa :orice problema apare in discutie trebuie sa tinem cont de Sfintii Parinti.
-Decebal are dreptate Dumnezeu si Sfintii nu sunt de acord cu preotii facuti de oameni pe bani. Sa vedem ce zice Sfantul simeon noul teolog – cateheze- despre preotie: “Preoții și păstorii trebuie să fie în lumină .Dar să nu ne înșelăm pe noi înșine [2 Co 3, 18], și, urmând voilor cărnii noastre [Ef2, 3; 2 Ptr 2, 10], să desfrânăm în obișnuințele noastre [Ps 105, 39], făcându-ne pe noi înșine învățători, și devenind egumeni, arhierei, și preoți în disprețul lui Dumnezeu și al mântuirii noastre. Căci dacă atunci când Iisus a zis: „De nu se va naște cineva de sus, nu va putea vedea împărăția lui Dumnezeu", iar Nicodim I-a răspuns: „Cum va putea un om să se nască bătrân fiind? Poate oare să intre a doua oară în pântecele maicii sale și să se nască din nou?" [In 3, 3-4], Iisus i-a reproșat și i-a zis: „Tu ești învățătorul lui Israel și nu cunoști aceasta?" [In 3, 10], măcar că el nu crezuse încă nicidecum, nici nu cunoștea cele ale harului, atunci de o cât mai mare osândă nu suntem vrednici noi, cei ce suntem învățători după venirea harului și nu cunoaștem tainele harului, cei ce ne desfătăm de o astfel de învățătură și suntem zilnic învățați și primim mărturie pentru ea de la apostoli, proroci, învățători și de la însuși Domnul? Căci dacă nu știm cum se cade să petrecem în această viață [1 Tim 3, 15], nici cum trebuie să creștem mai întâi în fapte bune și să ne înfățișăm pe noi înșine robi ai dreptății [Rm 6, 16-19], ca unii ce stăm înaintea Domnului și nu a oamenilor [2 Co 8, 21; Ef6, 7] și am fost rânduiți să slujim fără reproș Dumnezeului celui viu [1 Tes 1, 9], nici cum și în ce fel trebuie mai întâi să ne facem așa ca să stăm în fruntea celorlalți, cum, spune-mi, vom încerca să luăm în mâini paza și purtarea de grijă a turmei Stăpânului? Cum o vom păstori pe aceasta după voia Păstorului celui Mare [1 Ptr 5, 4] și o vom aduce la pășunile cele pururea verzi [In 10, 9-3]. Ticăloșia preoților traficanți ai harului Dar, o, învârtoșarea noastră și disprețul nostru față de Dumnezeu și cele dumnezeiești! Căci astupându-ne urechile ca o aspidă [Ps 57, 5] și făcându-ne ca niște surzi și muți, asemenea morților, și având simțirile sufletului învârtoșate, nu primim simțirea celor grăite [de noi], nici nu știm că există un creștinism, ci ignorând taina Iconomiei și neștiind nimic exact din tainele creștinilor, încercăm fără rușine să arătăm, celor mulți despre lumina cunoștinței, ba chiar însăși lumina cunoștinței. Dar nu cunoștința este lumina, ci lumina este cunoștința, pentru că toate sunt în ea, prin ea și din ea [Rm 11, 36], a cărei vedere tăgăduind-o, ne denunțăm pe noi înșine că n-am fost născuți, nici n-am venit la lumina cea de sus ci, că, fiind încă embrioni sau, ca să grăim mai adevărat, avortoni [I Co 15, 8], ne aruncăm pe locurile sfinte și urcăm pe scaunele apostolilor, și, ceea ce este mai grav, cumpărăm cei mai mulți, fără frică de Dumnezeu, preoția cu bani, și căutăm, noi, cei ce nici n-am fost niciodată miei, să stăm ca păstori în fruntea turmei împăratului, și aceasta numai ca să ne umplem pântecele noastre ca niște fiare și să săvârșim toate celelalte lucruri pe care le cere dorirea răului și pofta și instinctul spre cele de jos. Așa au fost la început, fraților, apostolii? Așa urmașii apostolilor? Așa părinții și învățătorii noștri? Vai de înfricoșătoarea îndrăzneală a unora ca acestora, căci nu numai în ce privește banii văzuți se fac vânzători și furi de cele sfinte, ei, cei ce nu se uită decât la pungă, dar îndrăznesc să se atingă chiar și de însăși bogăția cea dumnezeiască, pentru că nu se rușinează să zică: „Al nostru este a lega și dezlega [Mt 16, 19; 18, 18] și acest lucru noi l-am primit, în viața de față, de sus!" O, nerușinarea, ca să nu zic ultima nebunie a lor! De la cine, spune-mi, tu, și pentru ce ai primit această putere de sus [In 19, 11]? Pentru că ai lăsat toate și ai urmat lui Hristos [Mt 19, 27 par]? Pentru că ai disprețuit slava pământească? Pentru că te-ai făcut smerit cu duhul [Mt 5, 3; 11, 29; Ps 33, 19]? Pentru că ai vândut toate și le-ai dat săracilor [Mt 19, 21 par]? Pentru că ți-ai pierdut sufletul tău sau l-ai omorât pentru lume [Col 3, 5; Ga 6, 14] și nu l-ai mai găsit în nici o voie a cărnii [Ef2, 3; In 1, 13]? Sau ai auzit oare și tu, ca și ucenicii lui Hristos în vechime, de la El însuși suflând asupra ta și zicându-ți: „Ia Duh Sfânt! Cărora le vei lăsa păcatele, lăsate vor fi și cărora le vei ține, ținute vor fi!" [In 20, 22-23]? Sfințenia adevăratului preot „Dar puterea aceasta e a preoților", zic ei. Știu și eu; adevărat e acest lucru. Dar nu a tuturor preoților, nici a celor ce sunt doar preoți pur și simplu, ci a celor ce slujesc Evanghelia în duh de smerenie [Dn 3, 29] și duc o viață ireproșabilă, a celor ce s-au înfățișat mai întâi pe ei înșiși Domnului [Rm 6, 16; 12, 1] și aduc în chip duhovnicesc în templul trupului lor [7 Co 6,19] drept jertfă desăvârșită, sfințită și bine-plăcută închinarea lor curată [Rm 1, 21; Iac 1, 27] fiind primiți, înfățișați [cf. Evr 9, 24] la jertfelnicul celor de sus, și aduși de Arhiereul Hristos lui Dumnezeu Tatăl ofrandă desăvârșită, prefăcuți, schimbați și transfigurați prin puterea Duhului în Hristos Cel ce a murit pentru noi și a înviat în slava Dumnezeirii; a celor care se căiesc și plâng cu smerenie desăvârșită ziua și noaptea și se roagă cu lacrimi nu numai pentru ei înșiși, ci și pentru turma cea încredințată lor și pentru toate sfintele lui Dumnezeu biserici din lume, și nu numai atât, ci și plâng cu amar înaintea lui Dumnezeu pentru păcate străine, neavând nevoie de nimic mai mult decât de hrana absolut trebuincioasă, nici preocupându-se cu vreo îngrijire sau desfătare a trupului, ci care „umblă", precum este scris, „în Duhul și nu mai săvârșesc pofta cărnii" [Ga 5, 16]; care nu preferă din pricina dreptății și poruncii lui Dumnezeu nici pe sărac nici pe bogat, nici pe stăpânitor nici pe cel stăpânit, nici chiar pe cel ce poartă diadema [împărătească]; care nu se înmoaie, nu trec cu vederea sau încalcă porunca lui Dumnezeu Cel peste toate, nici sub pretext de milă, nici pentru dăruire de daruri, nici pentru frică, nici pentru iubire nici pentru orice alt lucru văzut sau nevăzut. A unora ca acestora este faptul de a lega și dezlega [Mt 16, 19; 18, 18], de a săvârși cele sfinte și a învăța, nu însă a celor ce au primit votul și hirotonia [alegerea] numai de la oameni, „căci nimeni, zice [Scriptura], nu-și ia de la sine cinstea aceasta, ci numai cel chemat de Dumnezeu" [Evr 5, 4]. Nu a zis: cel ce a primit votul de la oameni, ci cel ce a fost mai înainte hotărât și rânduit spre aceasta de Dumnezeu. Căci [preoții] făcuți din oameni și prin oameni sunt furi și tâlhari, precum a zis Domnul: „Eu sunt ușa. Toți câți au intrat și intră nu prin Mine, ci sar pe altundeva, sunt furi și tâlhari" [In 10, 7.9.1]. Hristos — Lumina lumii Deci nu vă amăgiți, fraților [1 Co 6, 9], cine petrece în întuneric e în afara ușii, iar cel căruia i se pare că a intrat și n-a intrat prin lumină, și el e în afara staulului. Căci dacă Iisus este lumina lumii [In 8, 12; 9, 5] și ușa [In 10, 7-9], negreșit El este o ușă luminoasă și nu numai o simplă ușă, iar cine a ajuns în ea, a ajuns în lumina lumii. Dar El este Lumină a lumii nu ca unul văzut în mod sensibil ci ca unul contemplat în mod inteligibil .” |
#55
|
|||
|
|||
![]()
"Când te-ai învrednicit de preoția dumnezeească și cinstită, te-ai îndatorat de mai înainte să te ai pe tine jertfit morții patimilor și plăcerilor și așa să îndrăznești a te atinge de jertfa cea vie și înfricosată, dacă nu vrei să fii ars de focul dumnezeesc.
Și dacă nu ai primit înștiințare dela Duhul Sfânt că ești primit ca mijlocitor între Dumnezeu și oameni, ca unul întocmai cu îngerii, să nu îndrăznești să te arunci în primejdie, atingându-te de săvârșirea înfricoșată și preacurată a celor dumnezeești [TAINA PREOTIEI], de care și îngerii se tem și dela care mulți dintre Sfinți s’au tras înapoi cu evlavie; ca nu cumva, asemenea lui Zan, să te pierzi din părerea că ești bun. Gândește-te că te-ai învrednicit de o cinste întocmai cu a îngerilor și sârguește-te. să rămâi nepătat în treapta în care ai fost chemat, prin toată virtutea și curăția. Știi pe Luceafărul care a căzut, din ce era ce sa făcut, din pricina mândriei. Să nu pățești și tu acestea, închipuindu-ți lucruri mari despre tine. Socotește-te pe tine pământ și cenușă și lepădătură și plângi pururea, ca să te învrednicești de împărtășirea dumnezeească și să fii chemat la rudenie de neînțeleasa iubire de oameni și de negrăita bunătate a lui Dumnezeu, prin mânuirea sfintelor înfricoșate Taine. [TAINA PREOTIEI]" Parintele TEOGNOST (Filocalia 4): Despre preoție- Preacuvioșilor Părinți Lazăr și Varlaam, Teognost prea smeritul și nevrednicul întregei lumi |
#56
|
||||
|
||||
![]()
Eu sunt de parere ca aceste afirmatii le fac cei care nu reusesc sa isi ia o parohie. Cel putin asa e in invatamant: unu care nu ia titularizarea zice ca ceilalti au dat bani sau au copiat... n.o sa spuna ca el n.a fost in stare. Or fi si cazuri aparte de dat mita dar... nu e o regula...
|
#57
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Domnu' Exper Teolog, faceti confuzii grave, da' poate nu cunoasteti definitia simoniei. De hirotonit este hirotonit oricine, si e gratis, unde primeste parohie este partea a doua. Daca esti orasean si nu-ti place sa pui osul la munca campului (la propriu si la figurat) si astepti sa faci repejor bani de masina si vila, sigur ca tanjesti dupa parohie de oras, cat mai mare si avuta, nu cartier de oameni saraci care traiesc de pe o zi pe alta. Daca n-ar exista categoria asta de asa zisi preoti si oameni care sa simpatizeze cu vezi Doamne, nobila lor cauza, n-ar exista nici problema "se dau bani pentru parohii 'bune'". |
#58
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu crezi? Doar drepti sa fie, adica ei sa se judece in raport cu Dumnezeu, nu sa-i judece pe altii in raport cu inchipuita lor dreptate si sa le bage schimbarea pe gat cand ei insisi nu realizeaza cata nevoie au de schimbare. Iar in ceea ce priveste solutiile pe care le sugerezi direct si indirect matalutza, au un miros mult mai urat, fetid, a unui soi de "revolutii" a caror tatic este insusi Lucifer. Last edited by AlinB; 05.08.2012 at 02:30:14. |
#59
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu aveți cum să contestați "contribuția" BOR și a preoților ei la felul sau halul în care merge societatea românească. S-au întâmplat foarte multe lucruri și încă se mai întâmplă iar pasivitatea BOR față de ceea ce se întâmplă este mai mult decât suspectă. Biserica lui Christos nu poate avea și manifesta atâta indifierență față de tot ceea ce se întâmplă. Am înțeles care este mentalitatea butonarilor ortodocși și tot nu înțeleg pe ce își bazează ei această indiferență față de toate nelegiuirile, lipsa de învățături și mai ales de măsuri practice de contracarare. În acest ritm BOR le-a pregătit și le pregătește zilnic altora ca să îi ia locul, și poate asta nu ar mira când se poate vedea câtă lipsă de simțire au butonarii pravoslavnici față de oameni și în special față de ortodocși. Și nu, domnule AlinB, nu trebuie nimeni să acorde invitații BOR să își vadă de treabă și să se preocupe la modul real de viața românilor, însă este evident că unii tot stau și așteaptă niscaiva invitații speciale, fiind preocupați probabil cu alte lucruri. În articolele la care se dă trimitere la începutul acestui subiect de discuție se vorbește foarte clar de un sistem clientelar, nu se știe cât de extins, în ceea ce privește preoția în BOR. Poate că și acest sistem clientelar, fără (prea mulți) oameni independenți este o cauză pentru felul în care se desfășoară lucrurile. Chiar dumneavoastră erați pe punctul, la un moment dat, să acceptați că lucrurile nu stau chiar bine dpdv spiritual, moral între românii ortodocși. Una dintre cauze este fără îndoială sistemul clientelar de care se vorbește în acele articole și care corespund într-o anumită măsură realității. Normal că obedienții îndeplinesc mai departe "sarcinile de partid", sarcinile date de Christos sunt lăsate pe altă dată, Christos poate să mai aștepte. Până când? Și până când credeți că alții vor mai tolera aceste stări absolut intolerabile ale lucrurilor? Sau dumneavoastră încă vă bazați pe toleranța ignoranților "credincioși"? Știți câtă sminteală a adus și aduce practicarea acestui sistem clientelar de care se vorbește în acele articole, și despre care și alții au auzit și chiar de la oameni cu informații din BOR? Sau pe dumneavoastră vă pasionează doar "atacurile" care vin din exterior, dar preferați să nu vedeți, să închideți ochii și să vă faceți că nu vedeți actele de subminare ale BOR chiar din interiorul ei, și care în esență sunt cele mai periculoase? Dușmanul (de clasă) este mereu în afară, nu-i așa, domnule AlinB? Parcă tocmai dumneavoastră ne tot atenționați că primul dușman al nostru suntem chiar noi înșine; în cazul BOR de ce nu mai vedeți lucrurile așa? De ce în acest caz mai importanți sunt "dușmanii de clasă", "sabotorii"? |
#60
|
|||
|
|||
![]()
Antiecumenism si Decebal: mai oameni buni, chiar credeti ca mie sau lui Alin si totodata oricarui crestin din tara asta ne place cum merg lucrurile pe la noi (in Biserica, in politica, in scoli, in familie, in toate...)? Credeti ca atitudinea noastra inseamna implicit si automat ca ne dam acordul cu faptele nedemne ale unor confrati de credinta? Sau cu propriile fapte nelalocul lor?
Nu fratilor, nici vorba. Pur si simplu am invatat si noi de la aceiasi Sfinti Parinti, ca si voi, ca treaba noastra, a astora din bobor (ca nu stiu sa fie printre noi vreun ierarh), este sa ne vedem de pocainta noastra. Iar de-om ajunge vreunul sa fim in situatia de a lua masuri disciplinare sau mai stiu eu cum in ce-i priveste pe unii sau pe altii, apoi vom vedea atunci. Dar noi suntem aici, iar nu acolo. Si atunci: de ce ne doare pe noi buba altuia? Ce, ale noastre chiar s-au vindecat toate? Cred ca facem teorii peste teorii, cu o insatietate critica batatoare la ochi, si intretinem astfel o stare de spirit nerodnica. Sau, ma rog, care rodeste intunecimi rascolnice... Asadar, sa ne intelegem: nu sunt partizanul abaterilor de la canoane si Traditie, nici vorba! Avem aceleasi modele in Biserica! Doar ca nu gasesc folos in a tot repeta, la nesfarsit, aceleasi lucruri nefaste, a scormoni necontenit in rahat... Mai bine-ar fi sa ne vedem de cele unde stam cam prost, unii dintre noi... Eu, de pilda, tocmai lipsesc de la Sfanta Liturghie, din x motive nenorocite, amaratul de mine. Asta da problema reala si datatoare de amaraciune mare. Si-or mai fi si altele, pentru fiecare in gradina lui... |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
hirotonia intru diacon | ioanhodean | Preotia (Hirotonia) | 29 | 25.02.2017 21:10:09 |
Hirotonia femeii | patinina34 | Preotul | 155 | 31.05.2013 21:11:23 |
Parohia Pojejena | nedu21 | Intrebari utilizatori | 0 | 06.02.2010 23:52:04 |
hirotonia | nicolaee | Preotia (Hirotonia) | 15 | 15.01.2009 16:52:17 |
Hirotonia | alecsandru | Preotia (Hirotonia) | 14 | 17.05.2008 09:50:25 |
|