Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.11.2009, 18:11:37
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
28. Moise a stat acolo la Domnul patruzeci de zile și patruzeci de nopți; și nici pâine n-a mâncat, nici apă n-a băut. Și a scris Moise pe table cuvintele legământului: cele zece porunci.(Iesirea 34)
Interesant. Pe zi ce trece mi se confirmă suspiciunea că versiunea sinodală nu e demnă de încredere. De acum încolo voi verifica orice verset pe care-l postați cu alte traduceri:

"Și Moisi rămase acolo cu Dumnezeu patruzeci de zile și patruzeci de nopți, nemâncând pâne și nebând apă. Și Domnul scrise pe acele table cuvintele legământului: cele zece cuvinte" (versiunea Nitzulescu)

"Moise a stat acolo cu Domnul patruzeci de zile și patruzeci de nopți. Și nu a mâncat deloc pâine, și n-a băut deloc apă. Și Domnul a scris pe table cuvintele legământului, cele zece porunci." (versiunea Cornilescu)

În originalul ebraic, ca și în Septuaginta, apare doar pronumele "El". „El a scris”, aflat la încheierea acestui verset nu se referă la Moise, ci la Dumnezeu (Exod 34,1; Deuteronom 10,1-4).

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Cand a sfintit Dumnezeu sambata?Dumnezeu a sfintit odihna Lui si ziua a saptea, nu sambata.
Iar ziua a șaptea este sâmbăta. Îți va confirma orice preot ortodox.


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Nu cred ca este zi mai sfintita si binecuvantata decat ziua conferita Insusi Domnului Odihnei ,odihna pe care el a adus-o.Duminica
Nu crezi tu. Însă Biblia spune cu totul altceva: Dumnezeu a sfințit și binecuvântat sâmbăta. Pe cine să cred, pe tine sau pe Dumnezeu?

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Acum te intreb care e a patra porunca?
A 4-a poruncă a Decalogului este cea privitoare la sâmbătă.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
si iarasi te intreb, de ce tineti voi odihna sambata?
Pentru că așa a poruncit Dumnezeu, asta a ținut-o Iisus și asta au păzit-o apostolii. Un întreit motiv. Tu nu-mi poți demonstra aceleași trei motive pentru păzirea duminicii. A poruncit Dumnezeu păzirea duminicii? A păzit Isus duminica? Au păzit apostolii duminica? Nici pomeneală! O să-mi vii din nou cu [presupuse] citate din patristică referitoare la "ziua Domnului"...
  #2  
Vechi 02.11.2009, 18:48:13
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Interesant. Pe zi ce trece mi se confirmă suspiciunea că versiunea sinodală nu e demnă de încredere. De acum încolo voi verifica orice verset pe care-l postați cu alte traduceri:

"Și Moisi rămase acolo cu Dumnezeu patruzeci de zile și patruzeci de nopți, nemâncând pâne și nebând apă. Și Domnul scrise pe acele table cuvintele legământului: cele zece cuvinte" (versiunea Nitzulescu)

"Moise a stat acolo cu Domnul patruzeci de zile și patruzeci de nopți. Și nu a mâncat deloc pâine, și n-a băut deloc apă. Și Domnul a scris pe table cuvintele legământului, cele zece porunci." (versiunea Cornilescu)

În originalul ebraic, ca și în Septuaginta, apare doar pronumele "El". „El a scris”, aflat la încheierea acestui verset nu se referă la Moise, ci la Dumnezeu (Exod 34,1; Deuteronom 10,1-4).



Iar ziua a șaptea este sâmbăta. Îți va confirma orice preot ortodox.




Nu crezi tu. Însă Biblia spune cu totul altceva: Dumnezeu a sfințit și binecuvântat sâmbăta. Pe cine să cred, pe tine sau pe Dumnezeu?



A 4-a poruncă a Decalogului este cea privitoare la sâmbătă.



Pentru că așa a poruncit Dumnezeu, asta a ținut-o Iisus și asta au păzit-o apostolii. Un întreit motiv. Tu nu-mi poți demonstra aceleași trei motive pentru păzirea duminicii. A poruncit Dumnezeu păzirea duminicii? A păzit Isus duminica? Au păzit apostolii duminica? Nici pomeneală! O să-mi vii din nou cu [presupuse] citate din patristică referitoare la "ziua Domnului"...
Ziua in care evreii au intrat in Odihna Domnului a fost Sambata.Ziua in care crestinii intra in odihna Domnului este Duminica, o noua zi, o zi hotorata din nou cum zice apostolul.Ziua in care evreii au intrat in sfintenia lui Dumnezeu a fost sambata,iar ziua in care crestinii au intrat in sfintenia lui Dumnezeu este duminica.Sambata evreiasca a fost dezlegata de la odihna lui Dumnezeu si in locul ei a fost legata duminica.Iisus a dezlegat strictetea zilei de odihna spunand El Insusi ca omul a fost facut pentru Sabat , nu Sabatul pentru om.Tot El s-a intitulat si ca Domn al Odihnei.Despre Iisus si ucenicii lui scrie in NT ca nu tineau sambata, si ca dezlegau sambata.Aceasta noua odihna si noua praznuire reprezinta o sfintenie mai mare decat vechea praznuire , aratand tot odata si rolul unei zile de odihna, care e facuta pentru om si aratand si cine este cel care da odihna, Dumnezeu.Cine tine o zi de odihna, pentru Domnul o tine, si ziua de odihna este sfintita in Domnul.Atributele cele vechi s-au transcris s-au schimbat si s-au innoit toate in Iisus Hristos iar fara Iisus Hristos nu exista odihna.Deci toti cei care s-au razvratit si nu il au pe Iisus nu au intrat in odihna Lui.Prin Iisus a venit si Harul , si Legea Duhului.Deci oricine ii confera zi lui Iisus Hristos este in odihna Lui.Fiecare zi , sambata sau duminica, fiecare cum voieste.Porunca a patra privitoare la odihna este aceasta : Sase zile sa lucrezi , iar ziua a saptea e odihna Domnului.Adica, cel putin a saptea zi sa io conferi Domnului.Totusi curios lucru este si carui "hristos" ii conferim aceasta zi.Caci Iisus Hristos nu e "arhanghelul Mihail" , ci insusi Dumnezeu.Deci cam dificil , si judecati minituioase sunt in cazul acesta privitoare la intrarea in odihna, mai ales dc aveti alt hristos si alta evanghelie.
  #3  
Vechi 02.11.2009, 19:30:37
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ziua in care evreii au intrat in Odihna Domnului a fost Sambata.Ziua in care crestinii intra in odihna Domnului este Duminica, o noua zi, o zi hotorata din nou cum zice apostolul.Ziua in care evreii au intrat in sfintenia lui Dumnezeu a fost sambata,iar ziua in care crestinii au intrat in sfintenia lui Dumnezeu este duminica.Sambata evreiasca a fost dezlegata de la odihna lui Dumnezeu si in locul ei a fost legata duminica.Iisus a dezlegat strictetea zilei de odihna spunand El Insusi ca omul a fost facut pentru Sabat , nu Sabatul pentru om.Tot El s-a intitulat si ca Domn al Odihnei.Despre Iisus si ucenicii lui scrie in NT ca nu tineau sambata, si ca dezlegau sambata.Aceasta noua odihna si noua praznuire reprezinta o sfintenie mai mare decat vechea praznuire , aratand tot odata si rolul unei zile de odihna, care e facuta pentru om si aratand si cine este cel care da odihna, Dumnezeu.Cine tine o zi de odihna, pentru Domnul o tine, si ziua de odihna este sfintita in Domnul.Atributele cele vechi s-au transcris s-au schimbat si s-au innoit toate in Iisus Hristos iar fara Iisus Hristos nu exista odihna.Deci toti cei care s-au razvratit si nu il au pe Iisus nu au intrat in odihna Lui.Prin Iisus a venit si Harul , si Legea Duhului.Deci oricine ii confera zi lui Iisus Hristos este in odihna Lui.Fiecare zi , sambata sau duminica, fiecare cum voieste.Porunca a patra privitoare la odihna este aceasta : Sase zile sa lucrezi , iar ziua a saptea e odihna Domnului.Adica, cel putin a saptea zi sa io conferi Domnului.Totusi curios lucru este si carui "hristos" ii conferim aceasta zi.Caci Iisus Hristos nu e "arhanghelul Mihail" , ci insusi Dumnezeu.Deci cam dificil , si judecati minituioase sunt in cazul acesta privitoare la intrarea in odihna, mai ales dc aveti alt hristos si alta evanghelie.
Din ghiveciul ăsta de sus nu se poate să nu remarci sfecla aceea uriașă pe care scrie "Domn al Odihnei" Drăguță, știu că e indigest pentru tine acel "Domn al Sâmbetei", dar așa scrie la Evanghelie... Și apropo: în ghiveci nu se bagă sfeclă, așa că te rog n-o mai sfecli.
  #4  
Vechi 02.11.2009, 19:44:10
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Din ghiveciul ăsta de sus nu se poate să nu remarci sfecla aceea uriașă pe care scrie "Domn al Odihnei" Drăguță, știu că e indigest pentru tine acel "Domn al Sâmbetei", dar așa scrie la Evanghelie... Și apropo: în ghiveci nu se bagă sfeclă, așa că te rog n-o mai sfecli.
Asa arata un post cand nu ai replica.

De la fratii nostrii catolici:

Cateheză: Cum sfințesc duminica?
Mons. Raffaello Martinelli,
primatul bazilicii "Sfinții Ambrozie și Carol" din Roma

De ce este importantă duminica pentru creștin?
Pentru că duminica a înviat Cristos. Și de fapt, chiar duminica, femeile care au asistat la răstignirea lui Cristos au mers la mormânt "dis-de-dimineață, în prima zi după sâmbătă" (Mc 16,2) și l-au găsit gol.
De ce este așa de importantă învierea lui Cristos?
* Pentru că învierea lui Isus este datul fundamental, central și originar pe care se sprijină credința creștină: "Dacă Cristos nu a înviat, zadarnică este predica noastră și zadarnică este și credința voastră" (1Cor 15,14).
* Învierea lui Cristos este eveniment minunat care nu numai că se deosebește în mod absolut singular în istoria oamenilor, ci se plasează în centrul misterului timpului și al istoriei. Lui Cristos îi aparțin timpul și veacurile. El constituie axa portantă a istoriei, spre care se orientează misterul începuturilor și cel al destinului final al lumii.
Cu ce expresii este indicată duminica?
Duminica mai este numită: ziua Domnului, a Bisericii, a omului, a soarelui, prima zi a săptămânii, ziua a opta.
De ce este numită duminica:
Ziua Domnului?
Deoarece duminica este ziua celebrării Paștelui. (Patima-Moartea-Învierea-Înălțarea) Domnului pentru mântuirea lumii. Euharistia, care este celebrată duminica, este memorialul acestui Paști (adică face prezent și eficace astăzi Paștele Domnului, pe care el l-a realizat cu două mii de ani în urmă). Pentru aceasta duminica este numită și Paștele săptămânal. În același timp, "ziua Domnului" este numită și "stăpâna zilelor", "sărbătoarea primordială" deoarece "toate au luat ființă prin el și fără el nu a luat ființă nimic din ceea ce există" (In 1,3).
Ziua Bisericii?
Duminica este numită și ziua Bisericii deoarece, în celebrarea euharistică duminicală, comunitatea creștină regăsește izvorul său și culmea sa, motivul existenței sale, originea bunăstării sale, principiul său de acțiune adevărat și de neînlocuit. În jurul Euharistiei de duminică crește și se maturizează comunitatea, care are misiunea de a comunica evanghelia și de a împărtăși experiența intensă de comuniune între toți membrii săi.
Ziua omului?
Ca zi a omului, duminica, cu dimensiunea sa de sărbătoare, implică pe om în identitatea sa personală, familiară și comunitară în logica unui mod transcendent de a fi și de a trăi. În același timp, duminica îi dezvăluie omului sensul existenței și al acțiunii sale.
Prima zi a săptămânii?
Duminica este numită și prima zi a săptămânii, deoarece în concepția ebraică, ziua de sărbătoare este sâmbăta, iar duminica este deci prima zi a săptămânii. De ce este importantă această denumire? Indicând ziua de duminică prima zi a săptămânii este evidențiată legătura singulară care există între înviere și creație, între "prima zi a săptămânii" în care a avut loc învierea lui Cristos și prima zi a săptămânii cosmice în care Dumnezeu a creat lumea (cf. Gen 1,1-2.4). De fapt, învierea se constituie ca începutul unei creații noi, din care Cristos, "născut înainte de orice creatură" (Col 1,15), constituie și primiția, "primul născut din cei care învie din morți" (Col 1,18).
Ziua a opta?
Duminica este numită și ziua a opta, pentru că în concepția ebraică sâmbăta este ziua a șaptea a săptămânii, așadar, duminica este și ziua a opta.
Ce anume evidențiază duminica înțeleasă ca ziua a opta?
Ziua a opta evidențiază legătura duminicii cu veșnicia. De fapt, duminica, în afară de faptul că este prima zi, este și "ziua a opta", adică pusă după succesiunea septenară a zilelor, într-o poziție unică și transcendentă, evocatoare nu numai a începutului timpului, dar și a sfârșitului său în "veacul viitor". În acest sens, duminica:
* înseamnă ziua cu adevărat nouă, unică, ce va urma după timpul actual, ziua fără sfârșit care nu va avea nici seară nici dimineață, veacul nepieritor care nu va putea îmbătrâni;
* este prevestirea neîncetată a vieții fără de sfârșit, a vieții veșnice spre care creștinul este proiectat;
* prefigurează ziua finală, cea a parusiei, deja anticipată într-un fel de gloria lui Cristos în evenimentul învierii. De fapt, tot ceea ce se va întâmpla, până la sfârșitul lumii, nu va fi decât o expansiune și o explicare a ceea ce a avut loc în ziua în care trupul martirizat al Celui Răstignit a înviat;
* este invitație de a privi înainte, este ziua în care comunitatea creștină îi strigă lui Cristos acel: "Marana tha: vino, Doamne!" (1Cor 16,22). În acest strigăt de speranță și de așteptare, ea devine însoțitoare și sprijin al speranței oamenilor.
De ce este numită duminica zi a soarelui?
Această expresie, zi a soarelui, atribuită duminicii, vine de foarte departe. La începutul istoriei creștinismului, o atentă intuiție pastorală a sugerat Bisericii să încreștineze, pentru duminică, acea conotație de zi a soarelui, expresie cu care romanii denumeau această zi și care mai reiese încă în unele limbi contemporane. În felul acesta, Biserica de la începuturi îi ferea pe credincioși de seducțiile cultelor care divinizau soarele și îndrepta celebrarea din această zi spre Cristos, adevărat "soare" al omenirii, "soare care răsare pentru a-i lumina pe cei care stau în întuneric și în umbra morții" (Lc 1,78-79), venit ca "lumină pentru luminarea neamurilor" (Lc 2,32) și care se va întoarce la sfârșitul timpurilor pentru a fi și a transfigura cu lumina sa strălucitoare pe toți și totul.
În ce sens duminica revelează omului sensul timpului?
Duminica, izvorând din învierea lui Cristos, despică timpurile omului (zilele, lunile, anii, secolele) ca o săgeată direcțională care îi leagă fie de prima zi a creației, fie de ultima zi (a opta) a lumii, în care Domnul Isus va veni în glorie și va face noi toate lucrurile.
Ce relație există între duminică și anul liturgic?
Duminica este modelul natural pentru a înțelege și a celebra, în cursul anului liturgic, întregul mister al lui Cristos, de la Întrupare și Naștere până la Înălțare, la ziua de Rusalii și la așteptarea speranței fericite și a întoarcerii Domnului. Duminica, cu "solemnitatea" sa obișnuită, ritmează astfel, din an în an, timpul pelerinajului Bisericii, până la duminica fără asfințit. De fapt, Biserica, din duminică în duminică, luminată de Cristos, merge spre duminica fără de sfârșit din Ierusalimul ceresc, când va fi împlinită în toate aspectele sale cetatea mistică a lui Dumnezeu, care "nu are nevoie de lumina soarelui, nici de lumina lunii, pentru că gloria lui Dumnezeu o luminează, iar făclia ei este Mielul" (Ap 21,23).
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 13:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 10:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 15:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 15:32:12