"Deci pentru ca ereticii aceea pazeau chipul Apostolescului Botez - spune Sf. Nicodim - Canoanele acelor doua Soboare, i-au primit ca botezati. Si nu numai pentru aceasta, ci si pentru iconomie, precum am zis. Ca de le-ar fi lipsit iconomia, negresit nu ar fi statut împotriva Apostolestilor Canoane, care poruncesc dimpotriva, adica sa nu primim botezul ereticilor. Toata teoria, care pîna acum o am facut aici, nu este de prisos, mai ales este si prea de nevoie, de obste adica pentru toata vremea, iar mai ales pentru ziua de astazi, pentru galceava cea mare, si prigonirea cea multa, ce se face pentru botezul Latinilor, nu numai între noi si Latini, ci si între noi si între cei de o cugetare cu Latinii. Deci urmînd celor zise fiindca locul Apostolescului Canon o cere, zicem ca botezul Latinilor este botez mincinos. Si pentru aceasta, nici dupa cuvîntul acriviei nu este primit, nici dupa cuvîntul iconomiei. Nu este primit dupa cuvantul acriviei, întai pentru ca sunt eretici. Si cum ca Latinii sunt eretici nici o trebuinta este acum sa aratam, vreo dovada. Ca însusi aceasta, cã avem atîta ura, si atît întoarcere, iata atatea veacuri, despre dansii, este aratata dovada, ca ca pre niste eretici îi uram, adica precum si pe arieni, sau pe savelieni, sau pe macedonienii cei luptatori de Duh."[4]
textul este chiar in prefata pidalionului si este al sf nicodim , si el zice ca nici prin acrivie nici prin pogoramant nu se considera valid boitezul ereticilor sau schismaticilor ... o fi si sf nicodim fanatic ???
|