![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
" Catolicii nu pot fi considerati eretici in acest sens.
Nici protestantii. este cu totul alta situartie decat cea descrisa de canoane. Toate Bisericile ortodoxe locale recunosc asta. " nu exista alta situatie ! ereticii eretic raman in toate timpurile , nu devin ortodocsi niciodata ... sincer nu imi pasa de cati de multi ai sa smintesti si ai sa atragi in erezia ta , fani , nu imi pasa deoarece ce este scris sa se intample se va intampla , si nici un fir de par nu se misca fara voia Tatalui ... insa " vai de cei prin care vin smintelile " ... treaba ta ... |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
:-) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
insa , daca e sa incerc inca o data sa te fac sa intelegi de gravitatea situatiei , iti marturisesc ca ceea ce zici tu nu este deloc absolut pogoramant ortodox , ci este erezie 100 % si pentru asta te pui singura sub afurisenia bisericii ...
eu te-as sfatui , cu blandete desigur , sa te dezici de erezia asta , dar alegerea e a ta ... e grav ce faci , insa nu iti dai seama ... ai un balast de erezie care l-ai invatat in apus de la catolici , si crezi ca e ortodoxie ce inveti tu pe aici , insa astea sunt erezii 100 % ... pure erezii , nicidecum pogoraminte ... iti dau cateva exemple : - poti sa faci pogoramant sa impartasesti un om cu mai putin canon , insa a arunca impartasania la gunoi , sau la toaleta e erezie pura si niciodata nu ar putea coinstitui un pogoramant asa ceva , in nici o situatie oricat de grea - poti sa lipsesti de la biserica 3 saptamani cu motiv , asta e pogoramant , insa a lipsi de la biserica 20 de ani fara nici un motiv nu va fi asta pogoramant niciodata ci intotdeauna va fi erezie pura - poti stai numai pe scaun in biserica din pogoramant , insa a-ti face nevoile la biserica nu se poate - poti sa te impartasesti si dupa ce ai mancat la mare nevoie din pogoramant , insa a impartasi un porc nu este pogoramant ci erezie veci etc . deci incearca sa faci deosebire intre pogoraminte si erezii , ca nu sunt acelasi lucru ... ce spui tu despre tainele ereticllor sunt erezii pure nu pogoraminte ... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
" Aha, deci si eu sunt eretica.
" sigur ca esti eretica ... ce ti se pare de necrezut ? si eu am fost eretic , nu ma mir ... acuma doi trei ani nu mergeam la biserica din pricina ecumenismului , ori asta e erezie pura si niciodata pogoramant ... trebuie sa facem niste diferente ... sunt doua lucruri diferite ... una e erezia si altceva e pogoramantul ... imi pare rau sa spun astea , e dureros , mi-e mila , te compatimesc , insa nu pot tagadui Adevarul de dragul tau ... cu Dumnezeu nu e de joaca ... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
[COLOR=Red]Cititi aici:[/COLOR]
[SIZE=2]Recunoasterea validitatii tainelor eterodocsilor[/SIZE] [SIZE=2]Sfanta Scriptura, recunoscand o singura biserica adevarata, recunoaste si o singura lucrare adevarata: pe cea a ei (un Domn, o credinta, un botez, Efeseni IV, 5). Biserica ecumenica a intarit aceasta afirmatie in legatura cu tainele savarsite in afara ei, preocupand-o in chip deosebit taina botezului. Pentru a defini taina botezului ca fiind numai de competenta arevaratei Biserici, ea a adunat toate aprecierile conforme cu doctrina si practica ei, afirmand, in acord cu Sfanta Scriptura, ca numai botezul savarsit in Biserica ecumenica este adevarat. Conform acestei teze recunoasterea botezului este in functie de apartenenta la Biserica a savarsitorului tainei.[/SIZE] [SIZE=2]Astfel, botezul savarsit de eretici, care nu mai tin de Biserica, pentru ca au parasit-o prin schimbarea credintei, nu este adevarat si oricine primeste botezul lor nu are calitatea de membru al Bisericii. Canonul 46 apostolic spune: "episcopul, ori prezbiterul, daca va admite botezul sau jertfa ereticilor, poruncim sa se cateriseasca. Caci ce comunitate are Hristos cu Beliar, sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul"". Iar Canonul 1 al sinodului de la Cartagina, din anul 256, hotaraste ca "nimeni nu se poate boteza afara de catoliceasca (ortodoxa) Biserica ; fiindca botezul este unul si se afla numai in catoliceasca (ortodoxa) Biserica" si "una Biserica intemeiata de Hristos Domnul nostru fiindca dintru inceput a zis apostolului Petru ca ea este intemeiata pe unitate".[/SIZE] [SIZE=2]Prescriptiile canonice sunt categorice. Cu toate acestea, alaturi de asemenea hotarari ale Bisericii ecumenice, ea a adoptat si o practica indulgenta fata de principiul amintit. Desi Biserica hotarase ca botezul savarsit in afara ei nu este valid si precizase si cine sunt cei care nu mai fac parte din Biserica, revine asupra unora dintre acestea prin hotarari ecumenice si le recunoaste botezul.[/SIZE] [SIZE=2]S-ar parea ca exista o contradictie intre regulile fixate de Biserica si practica lor. Desigur pentru primirea botezului, si in general a tainelor savarsite de eretici si schismatici, exista de drept o justificare. Socotindu-i pe acestia nedespartiti de membrii Bisericii, prin credinta, deci facand parte din Biserica, recunoasterea tainelor savarsite de ei nu lezeaza principiul ca numai in Biserica este botez adevarat.[/SIZE] [SIZE=2]Cand Biserica Ortodoxa, din iubire pentru cel ce vrea sa vina la sanul ei spre a se mantui si in virtutea unei puteri date de intemeietorul ei, recunoaste, pentru binele mai mare, valabilitatea de taina a unor lucrari savarsite in afara ei, ea procedeaza in chip dumnezeiesc. Numai Biserica are dreptul si puterea sa introduca vreo modificare in ritualul sau ceremonialul tainelor; in puterea Bisericii sta sa termine ce este necesar in aceasa privinta, pentru validitatea tainei. O taina in a carei savarsire apare vreo lipsa - partea vazuta sau se introduce vreo schimbare, nu poate fi considerata ca valida decat in virtutea "iconomiei".[/SIZE] [SIZE=2]De aceea, in recunoasterea prin "iconomie" a tainelor savarsite de eterodocsi, Biserica nu procedeaza arbitrar, ci dupa anumite principii si anume: gradul de apropiere doctrinala de Ortodoxie; invatatura despre taine, in general, si despre botez si preotie in special; savarsirea canonica a tainelor; succesiunea canonica a tainelor ; succesiunea apostolica neintrerupta; atitudinea fata de Ortodoxie.[/SIZE] [SIZE=2]In faza actuala a relatiilor ecumeniste, atitudinea Bisericii Ortodoxe de recunoastere a validitatii tainei are ca sprijin noua "baza" doctrinara, adoptata de Consiliul Ecumenic al Bisericilor, la cea de-a treia Adunare generala de la New Delhi, 1961, din initiativa Bisericii Ortodoxe, in care este marturisita nu numai dumnezeirea Mantuitorului Iisus Hristos, ci si Sfanta Treime: "Consiliul Ecumenic al Bisericilor este o asociatie frateasca de Biserici care marturisesc pe Domnul Iisus Hristos ca Dumnezeu si Mantuitor, dupa Scriptura si se straduiesc sa raspunda la chemarea lor comuna pentru slava lui Dumnezeu Tatal, Fiul si Sfantu! Duh".[/SIZE] [SIZE=2]Credinta in Sfanta Treime, acceptata prin noua "baza" de aproape toate ramurile Protestantismului da un temei recunoasterii botezului lor de catre Biserica Ortodoxa si Romano-Catolica . Acum se poate adopta in mod unitar iconomia in ce priveste validitatea botezului, fata de toate gruparile crestine care au acceptat aceasta "baza", trecand in felul acesta de la conditia de recunoastere a validitatii tainei botezului la conditia aplicarii in concret a principiului "iconomiei", anume primirea eterodocsilor in Biserica Ortodoxa.[/SIZE] [SIZE=2][COLOR=Red]Continuarea aici: [/COLOR] [/SIZE] http://www.crestinortodox.ro/drept-b...ntelor-canoane |
#6
|
|||
|
|||
![]()
desigur , eu nu te reduc la simpla erezie ce o propovaduiesti ; ai sansa mare de mantuire inca ... insa asta depinde si de ravna ta si de cat de repede ai sa te corectezi de balast ...
orice om are si calitati si trebuie recunoscute ; nu e bine sa califici omul ca fiind numai eretic si gata ; in societate este bine chiar ca sa nu ii zici unui om in fata ereticule , chiar daca si este ; ii zici eretic numai daca este vorba despre ce este el din punctul tau de vedere ... este bine sa ii zici doar : eu am alta credinta si sa nu il infrunti in fata ... dar acuma mi-am permis sa iti zic pe fata cum te consider eu deoarece am vrut sa clarific o situatie ambigua : te dai drept ceea ce nu esti , din punctu meu de vedere ; eu nu te consider ortodoxa cu credinta de aceea ti-am zis ce cred pe fata ... ca sa fim intelesi , sa clarificam relatia noastra cu adevarat fara ambiguitati ... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
oi fi eu fanatic din punctu vostru de vedere dar nu imi pasa , caci nu imi pasa de parerile eterodocsilor ...
" Prescriptiile canonice sunt categorice. Cu toate acestea, alaturi de asemenea hotarari ale Bisericii ecumenice, ea a adoptat si o practica indulgenta fata de principiul amintit. Desi Biserica hotarase ca botezul savarsit in afara ei nu este valid si precizase si cine sunt cei care nu mai fac parte din Biserica, revine asupra unora dintre acestea prin hotarari ecumenice si le recunoaste botezul. [SIZE=2]S-ar parea ca exista o contradictie intre regulile fixate de Biserica si practica lor. Desigur pentru primirea botezului, si in general a tainelor savarsite de eretici si schismatici, exista de drept o justificare. Socotindu-i pe acestia nedespartiti de membrii Bisericii, prin credinta, deci facand parte din Biserica, recunoasterea tainelor savarsite de ei nu lezeaza principiul ca numai in Biserica este botez adevarat.[/SIZE] [SIZE=2]Cand Biserica Ortodoxa, din iubire pentru cel ce vrea sa vina la sanul ei spre a se mantui si in virtutea unei puteri date de intemeietorul ei, recunoaste, pentru binele mai mare, valabilitatea de taina a unor lucrari savarsite in afara ei, ea procedeaza in chip dumnezeiesc. Numai Biserica are dreptul si puterea sa introduca vreo modificare in ritualul sau ceremonialul tainelor; in puterea Bisericii sta sa termine ce este necesar in aceasa privinta, pentru validitatea tainei. O taina in a carei savarsire apare vreo lipsa - partea vazuta sau se introduce vreo schimbare, nu poate fi considerata ca valida decat in virtutea "iconomiei".[/SIZE] [SIZE=2]De aceea, in recunoasterea prin "iconomie" a tainelor savarsite de eterodocsi, Biserica nu procedeaza arbitrar, ci dupa anumite principii si anume: gradul de apropiere doctrinala de Ortodoxie; invatatura despre taine, in general, si despre botez si preotie in special; savarsirea canonica a tainelor; succesiunea canonica a tainelor ; succesiunea apostolica neintrerupta; atitudinea fata de Ortodoxie.[/SIZE] [SIZE=2]In faza actuala a relatiilor ecumeniste, atitudinea Bisericii Ortodoxe de recunoastere a validitatii tainei are ca sprijin noua "baza" doctrinara, adoptata de Consiliul Ecumenic al Bisericilor, la cea de-a treia Adunare generala de la New Delhi, 1961, din initiativa Bisericii Ortodoxe, in care este marturisita nu numai dumnezeirea Mantuitorului Iisus Hristos, ci si Sfanta Treime: "Consiliul Ecumenic al Bisericilor este o asociatie frateasca de Biserici care marturisesc pe Domnul Iisus Hristos ca Dumnezeu si Mantuitor, dupa Scriptura si se straduiesc sa raspunda la chemarea lor comuna pentru slava lui Dumnezeu Tatal, Fiul si Sfantu! Duh".[/SIZE] [SIZE=2]Credinta in Sfanta Treime, acceptata prin noua "baza" de aproape toate ramurile Protestantismului da un temei recunoasterii botezului lor de catre Biserica Ortodoxa si Romano-Catolica . Acum se poate adopta in mod unitar iconomia in ce priveste validitatea botezului, fata de toate gruparile crestine care au acceptat aceasta "baza", trecand in felul acesta de la conditia de recunoastere a validitatii tainei botezului la conditia aplicarii in concret a principiului "iconomiei", anume primirea eterodocsilor in Biserica Ortodoxa.[/SIZE] [SIZE=2][COLOR=red]Continuarea aici: "[/COLOR][/SIZE] [COLOR=#ff0000][/COLOR] [COLOR=#ff0000][/COLOR] [COLOR=#ff0000]acesta , desigur este un text eretic 100 % ... nu conteaza de unde l-ai scos insa este eretic 100 % ... Biserica nu recunoaste nici un botez eterodox nici din pogoramant niciodata absolut ...[/COLOR] [COLOR=#ff0000][/COLOR] [COLOR=#ff0000]pogoramantul este ca se primeste harul botezului prin mirungere , dar botezul eretic nu este valid veci ...[/COLOR] |
#8
|
|||
|
|||
![]()
par dumitru staniloaie nu a zis niciodata ca exista botez valid in afara bis ortodoxe ...
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
pana la urma am sa aduc aici citatul cu sf vasile cel mare care a zis clar ca nici din pogoramant nu se recunoaste valid botezul ereticlor ... si mai este un sfant care a zis asta si am sa aduc si citatul de la acel sfant ... sf vasile a zis doar ca prin pogoramant se primeste harul botezului prin mirungere , si apoi a zis ca botezul ereticilor nu are har niciodata si nu poate fi considerat cu har nici din pogoramant ...
dar , ma rog , am sa aduc citatul respectiv ca sa vedeti cum stau treburile ... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Daca iti pasa sau nu este problema ta emanuel. Eu doar ti-am aratat si parerea unora mult mai in masura decat noi, sa vorbeasca . Atata tot! Zici ca e erezie..e optiunea ta.
Doamne ajuta! |
![]() |
Tags |
casatorie, ecumenism, nunta, sfinte, taine |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea in afara Bisericii | catalin2 | Dogmatica | 280 | 23.09.2013 13:30:05 |
Logodna si casatoria in viziunea bisericii ortodoxe | coste vlad | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 22.08.2011 22:19:47 |
Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 12:01:10 |
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 22:28:59 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
|