![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
http://www.crestinortodox.ro/alte-ar...uh-in-biserica
http://www.crestinortodox.ro/primele...zul-ereticilor http://www.crestinortodox.ro/drept-b...ntelor-canoane Daca binevoiesti emanuel sa citesti nitel.. ![]() Hristos a inviat! Scuze Marius! .. nu sunt chiar offtopic, ti-am raspuns din primul mesaj. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
dar chiar nici nu intentionez sa'mi bat capul cu el...prin afirmatiile "violente" mia demonstrat cat de BINE crede...daca ar fi fost un bun interlocutor ar fi stiut cand sa se opreasca din acuzat...
emanuel vezi Matei 7,1-5... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
dak tot vorbesti de pogoramant defineste'l k sa vorbim pe aceeasi limba...nu mi'ai raspuns la intrebarea: "ce studii teologice ai?"...maine vin si eu cu afirmatii sigure, k sa nu spui k sunt eretic
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
frate , nu veni cu afirmatii de la teologi ecumenisti care si-au facut studiile in universitati din apus , ca mai bine era pentru ei sa nu fi fost niciodata teologi sau preoti ...
vino cu citate clare de la sfintii parinti , insa te asigur ca asa ceva nu ai sa gasesti ... asa , speculatii din astea gratis de la teologi modernisti ecumenisti , nu ma influenteaza cu nimic , din contra , ma lasa rece ... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
" "ce studii teologice ai?"... "
oare sf apostoli ce studii teologice au avut ? ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
zici sa iti definesc pogoramantul ; iata pe sf nicodim , cel care a alcatuit pidalionul , ca da o definitie cat se poate de clara :
"Deci pentru cã ereticii aceea pãzeau chipul Apostolescului Botez - spune Sf. Nicodim - Canoanele acelor douã Soboare, i-au primit ca botezati. Si nu numai pentru aceasta, ci si pentru iconomie, precum am zis. Cã de le-ar fi lipsit iconomia, negresit nu ar fi stãtut împotriva Apostolestilor Canoane, care poruncesc dimpotrivã, adicã sã nu primim botezul ereticilor. Toatã teoria, care pînã acum o am fãcut aici, nu este de prisos, mai ales este si prea de nevoie, de obste adicã pentru toatã vremea, iar mai ales pentru ziua de astãzi, pentru gîlceava cea mare, si prigonirea cea multã, ce se face pentru botezul Latinilor, nu numai între noi si Latini, ci si între noi si între cei de o cugetare cu Latinii. Deci urmînd celor zise fiindcã locul Apostolescului Canon o cere, zicem cã botezul Latinilor este botez mincinos. Si pentru aceasta, nici dupã cuvîntul acriviei nu este primit, nici dupã cuvîntul iconomiei. Nu este primit dupã cuvîntul acriviei, întîi pentru cã sunt eretici. Si cum cã Latinii sunt eretici nici o trebuintã este acum sã arãtãm, vreo dovadã. Cã însusi aceasta, cã avem atîta urã, si atît întoarcere, iatã atîtea veacuri, despre dînsii, este arãtatã dovadã, cã ca pre niste eretici îi urîm, adicã precum si pe arieni, sau pe savelieni, sau pe macedonienii cei luptãtori de Duh."[4] |
#8
|
|||
|
|||
![]()
"Deci pentru ca ereticii aceea pazeau chipul Apostolescului Botez - spune Sf. Nicodim - Canoanele acelor doua Soboare, i-au primit ca botezati. Si nu numai pentru aceasta, ci si pentru iconomie, precum am zis. Ca de le-ar fi lipsit iconomia, negresit nu ar fi statut împotriva Apostolestilor Canoane, care poruncesc dimpotriva, adica sa nu primim botezul ereticilor. Toata teoria, care pîna acum o am facut aici, nu este de prisos, mai ales este si prea de nevoie, de obste adica pentru toata vremea, iar mai ales pentru ziua de astazi, pentru galceava cea mare, si prigonirea cea multa, ce se face pentru botezul Latinilor, nu numai între noi si Latini, ci si între noi si între cei de o cugetare cu Latinii. Deci urmînd celor zise fiindca locul Apostolescului Canon o cere, zicem ca botezul Latinilor este botez mincinos. Si pentru aceasta, nici dupa cuvîntul acriviei nu este primit, nici dupa cuvîntul iconomiei. Nu este primit dupa cuvantul acriviei, întai pentru ca sunt eretici. Si cum ca Latinii sunt eretici nici o trebuinta este acum sa aratam, vreo dovada. Ca însusi aceasta, cã avem atîta ura, si atît întoarcere, iata atatea veacuri, despre dansii, este aratata dovada, ca ca pre niste eretici îi uram, adica precum si pe arieni, sau pe savelieni, sau pe macedonienii cei luptatori de Duh."[4]
textul este chiar in prefata pidalionului si este al sf nicodim , si el zice ca nici prin acrivie nici prin pogoramant nu se considera valid boitezul ereticilor sau schismaticilor ... o fi si sf nicodim fanatic ??? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu propun sa nu-i mai raspundem lui Emanuel la urmatoarele 10 mesaje pe care o sa le gasim dimineata de el aici. Noapte buna si Doamne ajuta tuturor! Fara suparare Emanuel, raspunsul la ce scrii il gasesti in primul meu mesaj de pe acest topic. |
![]() |
Tags |
casatorie, ecumenism, nunta, sfinte, taine |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea in afara Bisericii | catalin2 | Dogmatica | 280 | 23.09.2013 13:30:05 |
Logodna si casatoria in viziunea bisericii ortodoxe | coste vlad | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 22.08.2011 22:19:47 |
Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 12:01:10 |
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 22:28:59 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
|