Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.05.2009, 23:34:49
emanuel2007
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

desigur , eu nu te reduc la simpla erezie ce o propovaduiesti ; ai sansa mare de mantuire inca ... insa asta depinde si de ravna ta si de cat de repede ai sa te corectezi de balast ...

orice om are si calitati si trebuie recunoscute ; nu e bine sa califici omul ca fiind numai eretic si gata ; in societate este bine chiar ca sa nu ii zici unui om in fata ereticule , chiar daca si este ; ii zici eretic numai daca este vorba despre ce este el din punctul tau de vedere ... este bine sa ii zici doar : eu am alta credinta si sa nu il infrunti in fata ... dar acuma mi-am permis sa iti zic pe fata cum te consider eu deoarece am vrut sa clarific o situatie ambigua : te dai drept ceea ce nu esti , din punctu meu de vedere ; eu nu te consider ortodoxa cu credinta de aceea ti-am zis ce cred pe fata ... ca sa fim intelesi , sa clarificam relatia noastra cu adevarat fara ambiguitati ...
Reply With Quote
  #2  
Vechi 11.05.2009, 23:42:03
emanuel2007
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

oi fi eu fanatic din punctu vostru de vedere dar nu imi pasa , caci nu imi pasa de parerile eterodocsilor ...

" Prescriptiile canonice sunt categorice. Cu toate acestea, alaturi de asemenea hotarari ale Bisericii ecumenice, ea a adoptat si o practica indulgenta fata de principiul amintit. Desi Biserica hotarase ca botezul savarsit in afara ei nu este valid si precizase si cine sunt cei care nu mai fac parte din Biserica, revine asupra unora dintre acestea prin hotarari ecumenice si le recunoaste botezul.
[SIZE=2]S-ar parea ca exista o contradictie intre regulile fixate de Biserica si practica lor. Desigur pentru primirea botezului, si in general a tainelor savarsite de eretici si schismatici, exista de drept o justificare. Socotindu-i pe acestia nedespartiti de membrii Bisericii, prin credinta, deci facand parte din Biserica, recunoasterea tainelor savarsite de ei nu lezeaza principiul ca numai in Biserica este botez adevarat.[/SIZE]

[SIZE=2]Cand Biserica Ortodoxa, din iubire pentru cel ce vrea sa vina la sanul ei spre a se mantui si in virtutea unei puteri date de intemeietorul ei, recunoaste, pentru binele mai mare, valabilitatea de taina a unor lucrari savarsite in afara ei, ea procedeaza in chip dumnezeiesc. Numai Biserica are dreptul si puterea sa introduca vreo modificare in ritualul sau ceremonialul tainelor; in puterea Bisericii sta sa termine ce este necesar in aceasa privinta, pentru validitatea tainei. O taina in a carei savarsire apare vreo lipsa - partea vazuta sau se introduce vreo schimbare, nu poate fi considerata ca valida decat in virtutea "iconomiei".[/SIZE]
[SIZE=2]De aceea, in recunoasterea prin "iconomie" a tainelor savarsite de eterodocsi, Biserica nu procedeaza arbitrar, ci dupa anumite principii si anume: gradul de apropiere doctrinala de Ortodoxie; invatatura despre taine, in general, si despre botez si preotie in special; savarsirea canonica a tainelor; succesiunea canonica a tainelor ; succesiunea apostolica neintrerupta; atitudinea fata de Ortodoxie.[/SIZE]
[SIZE=2]In faza actuala a relatiilor ecumeniste, atitudinea Bisericii Ortodoxe de recunoastere a validitatii tainei are ca sprijin noua "baza" doctrinara, adoptata de Consiliul Ecumenic al Bisericilor, la cea de-a treia Adunare generala de la New Delhi, 1961, din initiativa Bisericii Ortodoxe, in care este marturisita nu numai dumnezeirea Mantuitorului Iisus Hristos, ci si Sfanta Treime: "Consiliul Ecumenic al Bisericilor este o asociatie frateasca de Biserici care marturisesc pe Domnul Iisus Hristos ca Dumnezeu si Mantuitor, dupa Scriptura si se straduiesc sa raspunda la chemarea lor comuna pentru slava lui Dumnezeu Tatal, Fiul si Sfantu! Duh".[/SIZE]
[SIZE=2]Credinta in Sfanta Treime, acceptata prin noua "baza" de aproape toate ramurile Protestantismului da un temei recunoasterii botezului lor de catre Biserica Ortodoxa si Romano-Catolica . Acum se poate adopta in mod unitar iconomia in ce priveste validitatea botezului, fata de toate gruparile crestine care au acceptat aceasta "baza", trecand in felul acesta de la conditia de recunoastere a validitatii tainei botezului la conditia aplicarii in concret a principiului "iconomiei", anume primirea eterodocsilor in Biserica Ortodoxa.[/SIZE]
[SIZE=2][COLOR=red]Continuarea aici: "[/COLOR][/SIZE]
[COLOR=#ff0000][/COLOR]
[COLOR=#ff0000][/COLOR]
[COLOR=#ff0000]acesta , desigur este un text eretic 100 % ... nu conteaza de unde l-ai scos insa este eretic 100 % ... Biserica nu recunoaste nici un botez eterodox nici din pogoramant niciodata absolut ...[/COLOR]
[COLOR=#ff0000][/COLOR]
[COLOR=#ff0000]pogoramantul este ca se primeste harul botezului prin mirungere , dar botezul eretic nu este valid veci ...[/COLOR]
Reply With Quote
  #3  
Vechi 11.05.2009, 23:43:16
emanuel2007
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

par dumitru staniloaie nu a zis niciodata ca exista botez valid in afara bis ortodoxe ...
Reply With Quote
  #4  
Vechi 11.05.2009, 23:47:41
emanuel2007
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

pana la urma am sa aduc aici citatul cu sf vasile cel mare care a zis clar ca nici din pogoramant nu se recunoaste valid botezul ereticlor ... si mai este un sfant care a zis asta si am sa aduc si citatul de la acel sfant ... sf vasile a zis doar ca prin pogoramant se primeste harul botezului prin mirungere , si apoi a zis ca botezul ereticilor nu are har niciodata si nu poate fi considerat cu har nici din pogoramant ...

dar , ma rog , am sa aduc citatul respectiv ca sa vedeti cum stau treburile ...
Reply With Quote
  #5  
Vechi 11.05.2009, 23:45:39
eduardd
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Daca iti pasa sau nu este problema ta emanuel. Eu doar ti-am aratat si parerea unora mult mai in masura decat noi, sa vorbeasca . Atata tot! Zici ca e erezie..e optiunea ta.
Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #6  
Vechi 12.05.2009, 11:55:39
eduardd
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de emanuel2007 Vezi mesajul
desigur , eu nu te reduc la simpla erezie ce o propovaduiesti ; ai sansa mare de mantuire inca ... insa asta depinde si de ravna ta si de cat de repede ai sa te corectezi de balast ...
orice om are si calitati si trebuie recunoscute ; nu e bine sa califici omul ca fiind numai eretic si gata ; in societate este bine chiar ca sa nu ii zici unui om in fata ereticule , chiar daca si este ; ii zici eretic numai daca este vorba despre ce este el din punctul tau de vedere ... este bine sa ii zici doar : eu am alta credinta si sa nu il infrunti in fata ... dar acuma mi-am permis sa iti zic pe fata cum te consider eu deoarece am vrut sa clarific o situatie ambigua : te dai drept ceea ce nu esti , din punctu meu de vedere ; eu nu te consider ortodoxa cu credinta de aceea ti-am zis ce cred pe fata ... ca sa fim intelesi , sa clarificam relatia noastra cu adevarat fara ambiguitati ...
Sa inteleg emanuel ca e mai "simplu" sa faci un om eretic (sau oricum iti vine la gura) in mediul acesta virtual... Interesanta gandire..atunci iata aceasta sunt eu, Jenica. Priveste-ma direct in ochi si fa-ma din nou eretica. Poti?
Attached Images
File Type: jpg CIMG0048.jpg (91,3 KB, 9 views)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 12.05.2009, 12:11:33
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de eduardd Vezi mesajul
Sa inteleg emanuel ca e mai "simplu" sa faci un om eretic (sau oricum iti vine la gura) in mediul acesta virtual... Interesanta gandire..atunci iata aceasta sunt eu, Jenica. Priveste-ma direct in ochi si fa-ma din nou eretica. Poti?
Multumesc Jenica.. Am tot zis ca nu mai postez si sa stie Emanuel ca nu sunt suparat pe el, ci doar mi-e mila de inversunarea lui si ma exaspereaza, si ma seaca de energia de care am nevoie sa fac lucruri mult mai folositoare.

Sa citez sfinti? Am citat deja, sfintii sau martirii inchisorilor, cei care au suferit pt credinta, in general erau ecumenisti, intr-un anumit sens. Eu dupa ei ma iau. Steinhardt de exemplu, care pentru mine a fost un exemplu si un inceput ar multor lucruri bune.

Am postat altundeva cateva motice pentru care nu-mi place antiecumenismul. Le repet imediat aici, doar putin modificate.
Si nu cred ca altceva as mai avea de zis, sper sa ma opreasca ingerul pazitor sa mai intru in discutie cu tine, Emanuel, ca nu duce roada de loc si nu foloseste nimanui.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
casatorie, ecumenism, nunta, sfinte, taine



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Mantuirea in afara Bisericii catalin2 Dogmatica 280 23.09.2013 14:30:05
Logodna si casatoria in viziunea bisericii ortodoxe coste vlad Despre Biserica Ortodoxa in general 6 22.08.2011 23:19:47
Tainele savarsite in afara Bisericii morfix333 Intrebari utilizatori 141 16.05.2011 13:01:10
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) sophia Preotul 31 19.07.2009 23:28:59
Botezul in afara Bisericii maggie Botezul 8 03.12.2008 15:43:57