![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am observat o chestie: "trairea" si "rivna" sint la mai mare cinste, aici in Rasarit, decit cultura, chiar si decit cultura teologica. Asta ma deranjeaza, pentru ca da o greutate nepermisa argumentelor emotionale. Ori, Biserica nu a fost creata de oameni viscerali si instictivi. "Traire" e si frica, si delirul, si parti-pris-ul politic sau schismatic, sau pasiunea excesiva pentru o galerie de fotbal, etc. "Rivna" are si un hot, sa se perfectioneze.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Dar nu era misto, ti-am zis ca esti ca o hartie de turnesol. Il critici pe parintele Rose, e clar ca a fost ortodox. Iti place de Pruteanu - e clar ca e ceva in neregula cu el.
Sa nu uitam ca imediat dupa sinod te infierbantasei atat de tare incat ma intrebai pana cand o sa stam ca oile sa ascultam ce zic episcopii. Deci iata ca nu doar oamenii muncii de la orase si sate pot fi manipulati de zelotisti ci si un carturar ca sfintia ta. Daca facem Biserica dupa chipul si asemanarea lui Pruteanu si peste 2-3 luni te apuci sa-l critici ? Nu ar fi pacat sa pierdem timpul cu asta ? :) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Poti vorbi serios? Da-o in pisici de atitudine ad hominem.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Si stai linistit, ca m-am stabilizat la ce atitudine am acum. Oricine are indoieli, parti-pris-uri si salturi si reculuri, dar se opreste. Eu m-am oprit.
Si nu am (prea multe) parti-pris-uri. Nu idolatrizez diversi tipi sau cauza lor. Ma intereseaza ca omenirea sa se intoarca la o societate normala, in amronie cu natura, si care sa tina sub control, cit de mult se poate si cu orice mijloace legale si crestinesti, lacomia dementa a unora de a castiga si respectiv setea patologica aa altora sau a acelorais, de a conduce. Asta e lucrul in care cred si pe care mi-l doresc de fapt, dincolo de toate tribulatiile si ezitarile mele eclesiale de-a lungul vremii. Daca acea ipotetica societate, de oameni patiti, sa ii zic asa, va fi sau nu ortodoxa, pentru mine nu e deloc important. Important e sa se opreasca desfriul, distrugerea naturii, cultul banului, dar si cultul fanatismului, atit secularist (abortionisti si atei militant), cit si al fanatismului religios (islamuistii, legionarii, neonazistii, cipofobii, schismalaii, sectele ufologice sau apocaliptice, cultul desantat al evlaviei pentru niste falsi monahi care de fapt sint vedete, putrezind de trufie pe dinauntru, etc.). Vulcanescu a delirat efectiv cu faza "intii botezati-i, apoi omoriti-i!". Da stiu, nu a vrut sa iasa de kkt, a fost o metafora ca sa sublinieze asa-zisa necesitate absoluta a botezului ortodox pentru mintuire, dar tocmai modul de gindire din spatele acelei metafore e complet aiurea. Pune un ritual omenesc deasupra vietii umane pe care nu un preot a dat-o, ci Creatorul A Toate. Nu stim daca botezul e garantie pentru mintuire: e plin Iadul de botezati si impartasiti. Aia care voiau sa cheme politia si procurorii pe bietul popa erau cel putin la fel de idioti ca acei care cred ca "doar ai nostril se mintuiesc".
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In primul rand e problema ta, tu nu te poti acomoda cu invatatura ortodoxa si atunci dai in ea, chiar si fara sa-ti dai seama. Ar fi mult mai simplu sa te straduiesti mai mult sau daca simti ca e incompatibila cu credintele tale, sa-ti cauti o invatatura pe gustul tau. E mult mai usor decat sa le spui celor care vor sa urmeze invatatura asta ca trebuie sa o schimbe in felul in care o vezi tu. :) |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu caut sa schimb invatatura ortodoxa, acum ai vorbit exact precum Catalin. :) Nu, eu chiar vreau sa ramin ortodox pina la moarte. Doar ca, orice miscare sau forta sau idee care tinde sa loveasca in forta si prestigiul, deseori nemeritate si datatoare de cerbicie, ale monahismului rasaritean, imi devine simaptica pentru acest simplu motiv. Repet: citeste isotria monahismului. Monahii au impus eutihianismul in Siria secolelor V-VI dupa Cristos, cu forta. Monahi parabolani au ucis in bataie pe Hypatia si pe Flavian. Si asa mai departe. Imparatii iconoclasti nu au foat neaparat niste protestanti avant la lettre, desi, da, au gresit dogmatic, insa aveau si ratiuni economice: monahismul bizantin devenise o metastaza efectiva, o gaura imensa care nu platea impozit. Tot asa, pe vremea rascolnicior: ca acum, monahi si raspopiti erau in fruntea miscarii. De asta banuiesc ca la Radeni sint si agenti rusi, pentru ca prea semana genul de infiripare si dezvoltare a tumorii schismatice. Sint multe de spus. E ridicol ca, odata ce avem: Biblia, Natura, Traditia, Magisteriul (bine, aici in Rasarit nu este stabilit ca la catolici, dar exista) si ascultarea-cu-desicernamint (cu discernamint, nu cu razvratire ascunsa), sa mai avem nevoie de "traitor" si "nevoitori" cu...laptop, internet, si care..dau interviuri, sau mai au si blog. Exista o traditie, cum ca Antonie cel Mare l-ar fi pus la punct pe Skaraotzky. Nu stiu cit e de reala, dar sigur acel sfint pustnic nu era genul de om care sa se fi spart in figuri pe saituri, facind caz si uz de tot soiul de procedee de agitare a masselor. Oameni care nu se spala, dar stiu sa para sfinti in mintea unor babe analfabete sau a unor bloggeri cu boala pe ecumenism. Nu, merci! Cultul omului, fie el si drept si evlavios, face parte din opusul inchinarii la Dumnezeu. Monahismul de aici nu a produs un Mendel. De ce? Intrebarea e retorica. Se pare ca unii nu vad folosul in implicarea pentru probleme reale, nu in agitari pe teme abstracte. Mor cind ii citesc pe unii ca "nu eixsta problema mai mare decit erezia". Mda. Si daca e o erezie pe bune in Sinodul cretan, si nu o inchipuire, sau orice erezie, a oricui, de-a lungul timpul, e doar o afurisita de abstractiune, o simpla idee. Care vine si pleaca. Probleme reale? Uite: oameni care mor de foame, de pilda. Copii bolnavi ereditar. Jaf economic. Poluare. Sinucideri. Destramari de familiii. Avorturi. Toate astea sint provocate de o societate bolnava, si nu niste parosi locuind in conditii de autodezigienizare vor rezolva, sau macar atenua, aceste rele. Exemplu concret Pai, uite, Gruzia/Georgia (ma calca pe nervii ca imperialistii au un "stat" la fel numit): acolo era o problema demografica, bine, nici pe departe la fel de grava ca a noastra. Stii cine s-a implicat in rezolvare? Nu infectul, ca tot ce este prooccidental, stat gruzin, nici parosii din manastiri si chilii (care insa, la o problema abstracta precum ecumenismul au stiut sa sara de fund in sus, si sa il ameninte pe Patriarhul Ilia cu nepomenirea/schisma, daca nu iese din CMB), ci patriarhul Ilia al doilea s-a implicat, si datorita lui, toata Biserica Locala. Au stimulat, prin predici si masuri sociale, dupa puterea Bisericii, nasterea si pastrarea si cresterea responsabila de copii. Deci, astfel de oameni dau rezolvari practice, nu certuri de vorbe pe teme stupid de abstracte si cronofage gen erezie, antiecumenism, si altele. A ajutat cu ceva poporul gruzin iesirea din CMB? Nu. A ajutat cu ceva initiative Patriarhului? Da, cu mult. Deci, ce vorbim noi aici? Si ce zic Antonia, si alti ca ea, ca vai, daca calugarii vor putea sa se insoare sau sa nu mai poarte tot timpul haina monahala, vai , ce cadere, etc., etc. Tocmai, ca o punere in regula si in rind cu lumea a monahismului ar fi cit se poate de binevenita.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. Last edited by suslik; 03.03.2017 at 22:07:40. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Hai lăsați flecăreala și citiți ce zice un alt bărbos, Makarios Simonopetritul în "Triodul Explicat", traducere arhid. Ioan Ică jr. :
Nu se fac metanii nici în biserică, nici în chilie în timpul praznicelor Mântuitorului, ale Maicii Domnului și ale octavelor lor, în timpul celor douăsprezece zile dintre Naștere și Arătarea Domnului, de la Paște și până la Duminica Tuturor Sfinților, în zilele de prăznuire ale sfinților cu citire de Evanghelie la Utrenie sau cu moaște aflate în posesiunea mănăstirii și, firește, în toate duminicile. (pag. 127) Macarie Simonopetritul despre Spovedanie: http://www.teologie.net/2016/10/01/i...re-spovedanie/ |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si da, Makarios acesta are dreptate.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
E monah din ala care ar fi ucis-o pe Hypatia daca ar fi trait pe vremea ei. Am vazut eu intr-un film. :)
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Sfântul Vasile cel Mare:
Starea în picioare și rugăciunea spre răsărit sunt condițiile principale ale poziției creștine a rugăciunii, căci prin Învierea lui Hristos omul a fost "ridicat" și așteaptă de acum reîntoarcerea sa întru slavă. Canoanele și tradiția bisericească opresc plecarea genunchilor duminica și în inervalul dintre Paște și Cincizecime nu numai pentru a comemora "trupește" Invierea, ci și pentru a evidenția restabilirea dimamismului originar al naturii umane și elanul minții renăscute spre veșnicie. |
|