Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.02.2017, 22:13:22
suslik suslik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.045
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Pai e simplu, maine vine unul si afirma ca Hristos si-a petrecut copilaria, adolescenta si perioada de pana la botez, in India. E erezie ? Ca nu a spus nici un sinod ca nu ar fi fost. Sau spune ca a fost insurat. Ca nu cred ca s-a stabilit nici ca nu a fost in cadrul unui sinod. Si cate si mai cate, ne putem gandi la mii de idei care le pot unora trece prin cap.

Ecumenismul e o idee noua aparuta acum in postmodernism, cand nu mai exista adevar ci fiecare are adevarul lui. Dar e total impotriva invataturii crestine.
E o timpenie sau un bullshit ca s-ar fi nascut acolo. Dar da, nu e erezie. Blasfemiile sau delirurile sau glumele proaste nu sint erezii. Sint exact asta: idei, sau atitudini sau forme de umor nepotrivite sau chiar timpite.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.02.2017, 22:16:10
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Ne intrebam si noi dupa 2000 de ani ce-i adevarul si la fel ca si Pilat, avem adevarul sub nas. :)
Cine suntem noi ca sa stabilim care-i adevarul ? Poate au dreptate si catolicii si protestantii si martorii. Poate si musulmanii sau satanistii. :)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.02.2017, 22:25:32
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.353
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Ne intrebam si noi dupa 2000 de ani ce-i adevarul si la fel ca si Pilat, avem adevarul sub nas. :)
Mai mult decât Pilat, chiar. Pentru că el, deși Îl vedea fizic, nu-L cunoștea. Pentru că a-L cunoaște presupune a avea o relație cu El, de la persoană la persoană, nu a gândi la El în mod obiectiv, care e un mod propriu pentru a cunoaște ceva, dar cu totul impropriu pentru a cunoaște pe cineva.

E valabil, de altfel, și între oameni, că nu poți cunoaște pe nimeni cu adevărat dacă te limitezi la o cunoaștere obiectivă. Vei putea spune multe despre înfățișare, despre alcătuire, despre cum se manifestă, dar adevărata cunoaștere presupune relație, și anume una de iubire. De aceea la Dumnezeu Adevărul este nedespărțit de Iubire.

Așa încât, nu spun că a cunoaște la modul teoretic este lipsit de orice importanță, după cum nu e lipsit de importanță văzul și celelalte simțuri cu care luăm cunoștință de persoanele umane cu care intrăm în relație. Dar e cu totul insuficient și periferic adevăratei cunoașteri.

Iar cum orice persoană are o taină de necuprins, de nedefinit până la capăt, termenii folosiți pentru a face referire la ea nu sunt absoluți în teologie, ci adesea relativi. Mă gândesc la teologia părintelui Stăniloae, care abundă în adverbe relative: oarecum, cred că, mai degrabă, mi se pare că ș.a.m.d. Această relativitate e menită, practic, să ofere mult mai mult decât poate oferi precizia, care este limitativă, în timp ce cea dintâi este deschisă către nesfârșit.

Asta nu l-a împiedicat pe părinte să fie unul dintre cei mai mari dogmatiști ortodocși. Dogma este ceea ce putem cunoaște, într-adevăr, și e foarte importantă, pentru că are rolul osaturii într-un trup de om. Fără ea, am fi amibe. Poate fi cunoscută, însă și cunoașterea ei poate fi adâncită mereu.

Și, iarăși, de mare importanță sunt articulațiile, tendoanele, felul în care se leagă între ele dogmele și legătura lor - neapărat flexibilă, pentru că rigiditatea este echivalentă cu moartea - cu restul organismului, cu inima, cu mintea, cu tot.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)

Last edited by CristianR; 21.02.2017 at 22:53:47.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 21.02.2017, 23:03:16
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

si eu cred ca tindem cu totii catre obiectivitate, macar in intimitate, dar adevarul (rateaza falcao 11m, ce panarama!!! parca era stanciu, alta panarama... scuze) e acolo, e viu, numai ca e greu de recunoscut de cei mai multi dintre noi. eu, unul, nu ma mai chinuiesc sa-l descopar, doar il astept.

cred ca noi, mirenii, avem marele avantaj ca putem sa ne lasam mintea sa zburde, clerul nu poate asta. acum, unde ne zboara si cum ne zboara, e altceva. in mod normal toate intrebarile noastre ar trebui sa-si gaseasca raspunsul in Biblia ce o avem de la Constantin, nu? dar stim ca este o Biblie cenzurata, oare nu de aici vin unele neintelegeri de astazi, dar si de ieri? dintotdeauna de fapt.

in alta ordine de idei, tin neaparat s-o spun pentru ca m-a enervat ala cu penaltyul ratat (2-2, mama lor :) ) ma intreb, de ce ar socoti cineva cruciadele ca o expresie nefasta a crestinismului latin?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.02.2017, 23:30:32
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
in mod normal toate intrebarile noastre ar trebui sa-si gaseasca raspunsul in Biblia ce o avem de la Constantin, nu?
Canonul Bibliei nu are nici o legatura cu Niceea sau Constantin cel Mare.
Cea mai apropiata chestie e un sinod din Cartagina, de mult mai tarziu.

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
ma intreb, de ce ar socoti cineva cruciadele ca o expresie nefasta a crestinismului latin?
Ca e o abominatie sa dai o indulgenta pentru actiuni militare.
A mai incercat un general bizantin asta, si l-au refuzat in suturi.
Asta, si faptul ca prima a pornit dintr-un juramant de a returna imparatului teritoriul capturat, si nu s-au tinut de promisiune, au fost stapaniti de orgoliul de a-si face propriile state, si cruciadele au fost un fiasco in general.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.02.2017, 23:32:46
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Cum bre nu a scos Constantin cartile alea adevarate de acolo ? Se vede ca nu te-ai uitat la Oreste.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.02.2017, 23:51:50
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Patrie si Credinta Vezi mesajul
Canonul Bibliei nu are nici o legatura cu Niceea sau Constantin cel Mare.
Cea mai apropiata chestie e un sinod din Cartagina, de mult mai tarziu.
nu m-am referit la asta, ma abtin, ca sa nu spun o tampenie.



Citat:
Ca e o abominatie sa dai o indulgenta pentru actiuni militare.
A mai incercat un general bizantin asta, si l-au refuzat in suturi.
Asta, si faptul ca prima a pornit dintr-un juramant de a returna imparatului teritoriul capturat, si nu s-au tinut de promisiune, au fost stapaniti de orgoliul de a-si face propriile state, si cruciadele au fost un fiasco in general.
io zic ca e mai rau sa le dai pentru bani.
imparatul a plecat la un moment dat, de aici incolo cruciatii nu mai aveau de ce sa-si respecte juramintele. discutia ar fi ampla, dar nu asta e importanta exceptionala a cruciadelor pentru ortodoxie ci faptul ca fara prima cruciada bizantul ar fi cazut cu 400 de ani inainte, ortodoxia, asa cum o avem astazi, nu ar mai fi existat. istoria s-ar fi schimbat, nu putem sti nici daca romanii si romania ar mai fi existat.
impactul cruciadelor asupra omenirii e gigantic, nu mai este nimic asemenator, schimbul cultural a fost imens, vesticii au facut exact ceea ce a facut imperiul roman dintotdeauna, a stiut sa preia ceea ce a fost bun in alte culturi si s-a dezvoltat continuu, foarte repede i-au ajuns din urma si cultural.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 22.02.2017, 01:38:26
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Iar cum orice persoană are o taină de necuprins, de nedefinit până la capăt, termenii folosiți pentru a face referire la ea nu sunt absoluți în teologie, ci adesea relativi. Mă gândesc la teologia părintelui Stăniloae, care abundă în adverbe relative: oarecum, cred că, mai degrabă, mi se pare că ș.a.m.d. Această relativitate e menită, practic, să ofere mult mai mult decât poate oferi precizia, care este limitativă, în timp ce cea dintâi este deschisă către nesfârșit.

Asta nu l-a împiedicat pe părinte să fie unul dintre cei mai mari dogmatiști ortodocși. Dogma este ceea ce putem cunoaște, într-adevăr, și e foarte importantă, pentru că are rolul osaturii într-un trup de om. Fără ea, am fi amibe. Poate fi cunoscută, însă și cunoașterea ei poate fi adâncită mereu.

Și, iarăși, de mare importanță sunt articulațiile, tendoanele, felul în care se leagă între ele dogmele și legătura lor - neapărat flexibilă, pentru că rigiditatea este echivalentă cu moartea - cu restul organismului, cu inima, cu mintea, cu tot.
Aceasta e de fapt relativismul ecumenist, propagat de autorii cu conceptii ecumeniste. Ei propun ideile din ecumensim, o dogma laxa, ca sa poata fi schimbata si modelata de ei, in concordanta cu credinta si dogmele ecumeniste. Unii au ajuns chiar sa spuna ca sfintii si invatatura Bisericii din vechime sunt depasite, iar ei sunt mult mai intelepti si pot intelege mai bine invatatura si o pot si schimba. In ortodoxie credem tot ce a invatat Biserica dintotdeauna. Invatatura nu se poate schimba niciodata, pentru ca e revelata de Domnul. Iar Biserica a fixat invatatura, nu suntem in postura protestantilor, care au tot reinterpretat invatatura, dupa intelegerea fiecarui initiator de noua denominatiune. Parintele Staniloae nu folosea acele cuvinte scriind despre dogma, ci despre alte aspecte.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.02.2017, 08:44:10
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
A In ortodoxie credem tot ce a invatat Biserica dintotdeauna. Invatatura nu se poate schimba niciodata, pentru ca e revelata de Domnul. Iar Biserica a fixat invatatura, nu suntem in postura protestantilor, care au tot reinterpretat invatatura, dupa intelegerea fiecarui initiator de noua denominatiune.
tocmai ca nu e asa, e chiar invers. oricine poate observa ca este o politica ortodoxa aceasta radicalizare, aparuta dupa petru cel mare al rusiei si accentuata in secolul XX
sursele de inspiratie sunt aproape exclusive din ultimele 2 secole. uitati-va la acesti schismatici de astazi, citatele sunt din sfinti de secol XX, chiar XXI, din preoti sau calugari in viata. chiar si tu oferi invataturi contemporane.

dupa Papa Inocentiu al 3-lea, daca-mi amintesc bine, cel care a castigat lupta cu imparatul si asupra temporalitatii, biserica catolica s-a transformat si a fost mult mai putin supusa politicului, ortodoxia nu, dimpotriva.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 23.02.2017, 16:07:58
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
tocmai ca nu e asa, e chiar invers. oricine poate observa ca este o politica ortodoxa aceasta radicalizare, aparuta dupa petru cel mare al rusiei si accentuata in secolul XX
sursele de inspiratie sunt aproape exclusive din ultimele 2 secole. uitati-va la acesti schismatici de astazi, citatele sunt din sfinti de secol XX, chiar XXI, din preoti sau calugari in viata. chiar si tu oferi invataturi contemporane.

dupa Papa Inocentiu al 3-lea, daca-mi amintesc bine, cel care a castigat lupta cu imparatul si asupra temporalitatii, biserica catolica s-a transformat si a fost mult mai putin supusa politicului, ortodoxia nu, dimpotriva.
Citatele pe care le-am dat erau din timpul Sfantului Vasile cel Mare si anul 256, nu prea sunt contemporane si din ultimele doua secole. Nu are legatura invatatura Bisericii cu politica.
Exista si opusul, desigur, numit zelotism. Stilistii sunt si eu impotriva ecumensimului, dar au ajuns sa se rupa de Biserica, deci ceva la fel de rau ca ceea ce resping ei.
Reply With Quote
Răspunde