![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De unde vine aceasta convingere ? Din catehism. De unde a aparut acolo ? Din izvoarele credintei: Sf Scriptura, Sf Traditie, liturgica si magisteriul viu al Bisericii.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dacă, mâine, acest dumnezeu la care vă raportați, s-ar întâmpla să se arate omenirii și să decreteze că "toți oamenii care în ultimele trei sute de ani au purtat pantofi roșii vor merge în iad și se vor chinui veșnic", veți fi convins că ăsta e un lucru bun ? Având în vedere că ar fi o normă care provine de la dumnezeu pe care îl apreciați ca fiind etalonul, sau chiar sursa, bunătății ?
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oh, argumentele ar putea fi circulare, discuțiile fără sfârșit, dar concluzii există.
Este de datoria fiecăruia să tragă concluzii, dacă este capabil: Unul a omorât, sau poate doar a violat, copii. Altul a mâncat un cârnat vineri. Concluzia: primul ar putea să se bucure de fericire veșnică, dar al doilea s-ar putea să se chinuiască veșnic. În focurile iadului. De ce ?! Păi a mâncat cârnatul cu pricina.... Diferența ? Păi unuia i-a părut rău pentru că a omorât copii. "Corect", spunem noi. Dar celuilalt nu i-a părut rău pentru cârnat. Deci, merită să se chinuiască veșnic, în focul iadului. Pentru un cârnat. Are logică ? După unii, se pare că da. Cine încalcă porunca Domnului, fie și numai cu un cârnat, e vrednic de veșnice chinuri. Și asta numim dreptate divină. Am mai întâlnit modul ăsta de gândire. Părinți care și-au lovit, legat, snopit în bătaie copii pentru că au încălcat o poruncă. Indiferent cât de tâmpită era porunca. Totuși, n-am întălnit niciun părinte care ar fi fost capabil să-i dorească odraslei osândă veșnică, chinuri veșnice, tortură fără sfârșit pentru simplul fapt că odrasla a ales să nu-l asculte. Este vulnerabilitatea prin excelență, insurmontabilă, a creștinismului. Noțiunea de iad, așa cum este înțeleasă de creștinii tradiționaliști, este contradictorie cu cel mai comun bun simț și cu o stare de normalitate mentală. Imaginea unui om care se chinuiește perpetu pentru că a încălcat porunca unui zeu, mâncând un cârnat vinerea, ar trebui să fie suficientă pentru a discredita creștinismul, dacă am trăi într-o lume a oamenilor normali.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi Last edited by GMihai; 01.11.2016 at 23:01:21. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Domnule GMihai, imi amintesc ca noi doi am mai avut dispute pe tema aceasta. In fond, este una dintre temele predilecte ale disputelor dintre adeptii invataturii traditionale a Bisericii si cei care, ca dv, cad in plasa a ceea ce Sf Pius al X-lea numea "modernism" si i definea ca "erezia tuturor ereziilor", fiindca nu respinge nu doar o dogma sau alta, ci denatureaza pe toate.
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
În altă ordine de idei, recursul la autoritatea veacurilor trecute nu se susține. În aceeași manieră, tradiționaliștii catolici îi percep pe cei care, timp de sute de ani, n-au îmbrățișat doma catolică, deși erau oameni cu carte și cu cunoștiințe despre această dogmă, ca fiind... cum, domnule Dragomir ? Sfantul Nectarie din Eghina ? Dalai Lama ? Martin Luther King ? A, știu, o să-mi replicați ca măcar doi din cei trei credeau în noțiunea pedepsei veșnice pentru un cârnat....
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Întrebarea, domnule Dragomir, nu este dacă credeți într-un Dumnezeu capabil să ne trimită la chinuri veșnice pentru un cârnat.
Întrebarea este dacă vă place un astfel de Dumnezeu.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cred că, dacă Vechiul Testament îl înțelegem privind la Hristos, și Sfânta Tradiție a Bisericii trebuie să o raportăm mereu la El și la apostoli: „Și cel ce mănâncă pentru Domnul mănâncă, căci mulțumește lui Dumnezeu; și cel ce nu mănâncă pentru Domnul nu mănâncă, și mulțumește lui Dumnezeu.” (Romani, 14;6)
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu te indemn deci staruitor in fata lui Dumnezeu si a lui Hristos Iisus, Care va sa judece viii si mortii, la aratarea Lui si in imparatia Lui: propovaduieste cuvantul, staruieste cu timp si fara de timp, mustra, cearta, indeamna, cu toata indelunga-rabdare si invatatura. Caci va veni o vreme cand nu vor mai suferi invatatura sanatoasa, ci - dornici sa-si desfateze auzul - isi vor gramadi invatatori dupa poftele lor, si isi vor intoarce auzul de la adevar si se vor abate catre basme.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mihnea eu sunt de acord cu tine, in mare parte.
Eu insa ma gandesc ca Halloween-ul asta a devenit foarte raspandit si incetatenit. Deja sau demult se serbeaza organizat in scoli si gradinite. Si ce facem nu mai lasam copiii acolo? Eu nu reusesc cum de a luat asa amploare si ce placere au oamenii in asemenea orori. Cat sadism sa umbli cu schelete, vopsea rosie/sange si alte cele! Si de asemenea ma intreb cine serbeaza, ca alte religii nu o fac. Mie si mascariile de Craciun si Anul Nou mi se par horror si nu vesele. Parca se lovesc doua lumi diverse. Mi-as dori ca oamenii sa gaseasca alte moduri mai frumoase de a petrece si sa renunte la porcaria asta. Revenind la copii ma gandesc si la faptul ca daca sunt opriti numai ai tai, ala si ala, dar restul nu, si de la diverse, treptat ei vor fi izolati automat, pentru ca vor fi ceilalti multi care vor zice: voi care nu sunteti ca noi si nu veniti colo si colo. Sigur ca unii copii ca ai tai si ai altora inteleg interdictia voastra. Dar sunt sau vor fi pusi in situatii grele. Copiii pot fi cumpliti. De asta mi-e frica. Ori se grupeaza intre ei si se fac doua tabere, ori raman singuri si izolati. Vad si simt si pe pielea mea ca individualismul nu functioneaza. Spiritul de turma primeaza, din pacate. Legat de ceea ce spuneai de Dumnezeu si de postul de vineri. Chiar duminica ne-a spus preotul la predica, in mod suprinzator pentru mine, ca s-a ajuns sa se faca din Dumnezeu un "bau-bau", un monstru care pedepseste aspru orice. Ori nu este asa. Cumva se bat cap in cap doua lucruri aici si nu pot eu sa le explic: una de Dumnezeu bun si care judeca in mod corect lucrurile, le explica si ajuta oamenii. Si alta de un Dumnezeu care umbla cu bata si te ia de guler daca te prinde ca ai mancat sau ai spus o prostie si te pedepseste aspru. Aici este o problema mare. Credinta nu este, nu trebuie sa fie ceva din frica si obligatie, ci din iubire si caldura si mai ales ceva natural. Chestia cu postul este ceva obisnuit in tara. Acolo nu te intreaba nimeni si nu se uita la tine ce mananci. In vest insa, unde sunt atatea feluri de confesiuni si religii si ateism, te simti rau. Inca la confesiunea voastra nu e asa o problema, pentru ca aveti voie in post si oua si branza. Nu pot sa-ti spun cum ma simt eu cand mananc altfel decat ceilalti. Mai ales in postul Craciunului cand peste tot ti se ofera ceva dulce, de dulce si iti este si tie pofta si foame si nu poti sa mananci la fel cu ei. Si daca te pedepseste Dumnezeu ca mananci ceva intr-o anumita zi sau perioada? Aici este o mare discutie. La unele confesiuni este si mult legiferat de om. Sunt reguli scrise pentru fiecare chestie. La fel ca si cu celibatul. Nu Dumnezeu l-a instituit, ci omul. Un preot poate sa te dezlege de post. Problema mare este insa (peste tot) ca nu sunt toti oamenii la fel. Sunt unii care nu cred, care nu sunt religiosi si sunt multi, sunt multi de alte religii fiecare cu cerintele lor. Trebuie sa traim printre si cu ei. De aia spuneam si referitor la copiii lui Ioan67 ca trebuie sa aibe grija si pentru mai tarziu. Ma uit cum vin aici unii si spun ca nu-si gasesc perechea potrivita, fiindca ei se duc la biserica si fac si dreg si traiesc credinta (in felul lor) si nu gasesc pe altii ca ei. Si ala/aia nu e ca mine si nu e credincios/credincicoasa si etc. Incepe o discriminare care nu stiu daca este potrivita... Da, vorbim de oameni. Suntem oameni. Cu bune si cu rele. Dumnezeu ne stie problemele si greutatile. Tu spui de un carnat mancat vineri. Dar Dumnezeu ne-a invatat atatea altele. Zilele trecute m-am necajit tare. Am aflat ca a murit sotul unei doamne din biserica noastra. Sunt cunoscuti amandoi. Au facut mult pentru biserica. Ei bine, facem tot timpul slujbe, parastase etc.. Dar nimeni n-a stiut ce suferinta poarta aceasta femeie, cu sotul bolnav grav in spital. Nici ea nu a spus. Si nu stim nici de altii multi. Venim cu suferintele si necazurile si lacrimile noastre in suflet si nu ne stim unul pe altul sa ne ajutam, sa ne mangaiem. Ne ocupam mai degraba de morti. Unul are rude bolnave, sau decese, altul e bolnav insusi, altul nu are serviciu, bani, nu are locuinta, ne este frica de ceea ce se petrece in jurul nostru etc. Cui ii pasa? Ne intoarcem acasa fix la fel si ne plangem acolo lacrimile singuri.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|