Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 29.07.2016, 23:19:39
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Bine, frate Iuliu. Atât ai înțeles, atât primești, atât ai și vei avea, cât vei iubi, te vei smeri, vei asculta, te vei jertfi, te vei ruga, vei dărui, și te vei mântui.
Orice îți voi spune, nu vei primi, pentru tine nu explic destul de bine, înțeleg, eu sunt de vine, chiar sunt.
Da, mă mândresc adesea, pierd tot ce-am adunat, adesea. Dar dacă numai asta vezi în mine, atunci am mare nevoie să mă pomenești și să mă ierți.

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Dar Persoana nu se poate amesteca cu nimic, pentru că n-ar mai rămâne integră. Prin urmare, harul este cel care face lucrarea Persoanei dumnezeiești în lume.
Corect, e efectiv imposibil să se amestece Ființa Persoanei a Uneia din Persoanele Sfintei Treimi, cu creația, creatura. Și totuși e efectiv imposibil să fie harul, ca energie necreată, special dăruită de Duhul Sfânt creației, fără Duhul Sfânt. Fiindcă acesta este modul Duhului Sfânt de a se revela, de a se face descoperit, de a face minuni, prin har, altfel, infinitul nu intră în finit. Fiindcă doar prin har, se poate revela Creatorul, e modul prin care se arată și lucrează Duhul Sfânt, în oameni, în animale și obiecte, singurul mod, prin har, altfel Ființa Creatorului nu pătrunde ființa creației și ființa creației nu se lasă pătrunsă de Ființa Creatorului, decât prin har. De aceea harul e nelipsit și nedezlegat de Duhul Sfânt, care izvorăște harul, cu care se manifestă din creație.

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Sper să nu mă mai las ispitit pe subiectul ăsta cu tine, pentru că n-am făcut decât să repet ceea ce am mai spus; ți-au spus și alții, dar tu o ții pe a ta. Răspunde-mi, doar, dacă ești de acord cu afirmația mea de mai sus. Da sau nu?
Nu primi frica. Nici nu primi ușor ce spun, cercetează mult cu dragoste, rugăciune și smerenie, cum mă silesc să fac și eu, apoi ți se va descoperi dacă mărturisesc adevărul sau sunt amăgit. Îți spun, că aici, nu greșesc, stăm în har când afirmăm asta, greșesc păcătuind, dar aici știm în Duhul Sfânt, că e adevărat, oricât de mândră pare afirmația asta, nu e în mândrie, e ceea ce învață Părinții.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 29.07.2016 at 23:31:15.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 29.07.2016, 23:37:59
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.385
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Corect, e efectiv imposibil să se amestece Ființa Persoanei a Uneia din Persoanele Sfintei Treimi, cu creația, creatura. Și totuși e efectiv imposibil să fie harul, ca energie necreată, special dăruită de Duhul Sfânt creației, fără Duhul Sfânt.
Bun. Rămâi la această afirmație, care este altceva decât ce am înțeles cu toții până acum că susții, respectiv amestecarea persoanei dumnezeiești cu făptura.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 29.07.2016, 23:40:30
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Bun. Rămâi la această afirmație, care este altceva decât ce am înțeles cu toții până acum că susții, respectiv amestecarea persoanei dumnezeiești cu făptura.
Pai aia sustine dar nu stie cum sa o mai intoarca. De vreme ce crede ca persoana e in toiag sau in om, e clar ca-i ratacit. :)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 29.07.2016, 23:42:45
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Energiile necreate sunt ca razele soarelui. Nu trebuie sa intre soarele in tine ca sa te bucuri de lumina si caldura. Ele doar izvorasc din soare dar nu sunt soarele. La fel si harul, izvoraste din Dumnezeu dar nu e Dumnezeu.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 29.07.2016, 23:59:42
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.385
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Pai aia sustine dar nu stie cum sa o mai intoarca. De vreme ce crede ca persoana e in toiag sau in om, e clar ca-i ratacit. :)
Cred că, dorind să se ferească de greșeala conform căreia Dumnezeu este despărțit de harul Său (ca în teologia catolică), cade în cealaltă extremă, considerând că Dumnezeu este în persoană acolo unde este și harul.

Distincțiile sunt și dificil de făcut, având în vedere că noi operăm cu repere spațiale (aici, acolo), pe când Dumnezeu transcende spațiul și timpul, cum arăta și GMihai.

Dar teologia a găsit o terminologie pentru asta, totuși, chiar destul de
accesibilă, ca cea din citatele pe care le-ai dat, din catehism, din seminarii.

După discuțiile în jurul acestui subiect, îmi este și mie mai limpede că atunci când citesc în Biblie despre cineva că „s-a umplut de Duhul Sfânt” nu mai trebuie să gândesc că ar fi trebuit să scrie „de harul Duhului Sfânt”, din moment ce unde-i harul e și Duhul.
Distincția trebuie făcută numai pentru a înțelege modul în care „s-a umplut” – respectiv prin intermediul harului, iar nu prin „locuirea” sa de către o Persoană a Sfintei Treimi.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 30.07.2016, 00:08:44
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Inca din secolul al doilea, Clement al Alexandriei spunea ca Dumnezeu este foarte departe cu fiinta dar foarte aproape cu puterea, cu care patrunde toate lucrurile. Ce trebuie sa intelegem este ca in om, toiag sau icoana nu intra persoana asa cum cred ereticii fie si cei cu doua facultati, ci intra puterea sau cum s-a spus mai tarziu energia necreata sau harul. :)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 30.07.2016, 00:11:42
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Energiile necreate sunt ca razele soarelui. Nu trebuie sa intre soarele in tine ca sa te bucuri de lumina si caldura. Ele doar izvorasc din soare dar nu sunt soarele. La fel si harul, izvoraste din Dumnezeu dar nu e Dumnezeu.
Dacă asta ar fi adevărată, înseamnă că totul mereu, ar fi plin de har, ar fi plin de minuni.
Nu e.
Există o rânduială firească, da, în natură, în corpul uman, dar acela nu-i harul, e pronia și mila Domnului.
Dumnezeu nu calcă peste voința omului, să-l umple de har, fără voia lui. Însuși căderea lui Adam și Eva din Rai, a însemnat pierderea harului permanent.
Însuși părăsirea de har (pe care n-o poți trăi, până nu înțelegi conștient că ai primit har și știi ce e harul Duhului Sfânt și știi ce e harul demonic, adica care imită harul, dar cu alt duh, cu alt scop decât cel mântuitor) înseamnă lipsirea și golirea de har.
De aceea Iisus Hristos Însuși spune: "iată eu stau la ușa inimii voastre și bat, de este cineva să-mi deschisă, să intru să cinez cu el".
În altă parte spune: "Nu mai trăiesc eu ci Hristos, trăiește întru mine".
Poate sta Hristos ca Persoană în om?
Nu.
Dar Duhul Sfânt poate sta ca Persoană în tine?
Da, de aceea vezi pe Hristos ca Om și Dumnezeu adevărat, prin Duhul Sfânt din tine, simți viața lui Hristos în tine, pacea lui Hristos, dragostea lui Hristos.

Iar dacă Dumnezeu Hristos are un plan cu tine, dar ești plin de toată spurcăciunea iadului, cum avea plan cu Saul, pe drumul Damascului, și atunci ți se arată Hristos Însuși, dar fiindcă ești nepregătit, ți se întâmplă ceva rău, spre curățire, precum Saul înainte să fie Pavel, a orbit, ori va lucra Duhul Sfânt prin animale sau obiecte, pentru scopul mântuitor al unui om sau oameni.
Tocmai ca să arate comuniunea care trebuie să o atingă omul, oamenii, cu toată creația, ca să se bucure de slavirea, proslăvirea, ce-i este dată de la Creator.

Of, că nu știu explica foarte bine... Iertați-mă...

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Cred că, dorind să se ferească de greșeala conform căreia Dumnezeu este despărțit de harul Său (ca în teologia catolică), cade în cealaltă extremă, considerând că Dumnezeu este în persoană acolo unde este și harul.
Nu sunt eretic, nu le confund, nu cad în cealaltă extremă de a le unii. E imposibil atunci să se mai manifeste Ființa Creatorului, în ființa creaturii, că Duhul Sfânt n-ar mai avea har, ar fi unit Duhul Sfânt cu harul, până la topire, contopire.
Și totuși, noi primim un lucru necreat: harul. Poate exista prin sine? Nu. Vine cu Duhul Sfânt, care se manifestă în om, prin har.

Până n-ai har, nu vei înțelege care-i diferența. Iar eu să explic în cuvinte create, sunt prost și nu reușesc prea bine.

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
După discuțiile în jurul acestui subiect, îmi este și mie mai limpede că atunci când citesc în Biblie despre cineva că „s-a umplut de Duhul Sfânt” nu mai trebuie să gândesc că ar fi trebuit să scrie „de harul Duhului Sfânt”, din moment ce unde-i harul e și Duhul.
Distincția trebuie făcută numai pentru a înțelege modul în care „s-a umplut” – respectiv prin intermediul harului, iar nu prin „locuirea” sa de către o Persoană a Sfintei Treimi.
Da, aici sunt de acord și subscriu.

Dar același lucru se întâmplă și cu un animal, când Dumnezeu vrea să aducă scop mântuitor pentru un om, îl aduce prin animal, sau prin obiect, de aceea unde e harul e și Duhul Sfânt.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 30.07.2016 at 00:18:08.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 30.07.2016, 00:15:29
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Mai omule, sunt tot felul de energii necreate nu doar harul Duhului Sfant. Fara energiile necreate, nu ar exista nimic, ca prin ele Dumnezeu tine lumea asta in viata. Nu mai vorbi prostii ci citeste de 100 de ori ce spune Parintele Cleopa si intelege ca persoana divina nu intra in creatie. :)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 30.07.2016, 00:20:46
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Mai omule, sunt tot felul de energii necreate nu doar harul Duhului Sfant. Fara energiile necreate, nu ar exista nimic, ca prin ele Dumnezeu tine lumea asta in viata. Nu mai vorbi prostii ci citeste de 100 de ori ce spune Parintele Cleopa si intelege ca persoana divina nu intra in creatie. :)
Energiile necreate, există înafara Duhului Sfânt? Păi dacă sunt necreate, nu pot exista înafara Duhului Sfânt și separat de ele.

Și dacă intră în om, Duhul Sfânt, e incapabil să intre și în animale și obiecte? Nu. Mai ales dacă are acolo scop mântuitor pentru un om, sau mai mulți oameni, prin acel animal sau obiect.

Când un om spune că harul intră în ceva, om, obiect, animal, fără să fie și Duhul Sfânt, atunci automat, harul este creat, și nu necreat, ca să poată fi separat de Duhul Sfânt, asta-i "teologie" catolică, e de la demoni, e erezie. Doar catolici spun asta, fiindcă vor să atribuie pe Duhul Sfânt doar la episcopul eretic al Romei, ca să nu spună că Duhul Sfânt mai vine și la alți oameni.

Ești și încăpăținat acum. Devii orb.

Păcătosul de mine și părintele Cleopa, nu spunem deloc alt lucru, spunem același lucru.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 30.07.2016 at 00:23:21.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 29.07.2016, 23:50:45
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Corect, e efectiv imposibil să se amestece Ființa Persoanei a Uneia din Persoanele Sfintei Treimi, cu creația, creatura. Și totuși e efectiv imposibil să fie harul, ca energie necreată, special dăruită de Duhul Sfânt creației, fără Duhul Sfânt.
Eu am dat comparatia cu soarele si razele. Lumina, radiatiile, caldura, le primim de la soare, dar nu primim soarele, ca ne-am arde de tot.
Reply With Quote
Răspunde