Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 29.07.2016, 20:40:56
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Hotărârile Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române referitor la Fenomenul „Noul Ierusalim” de la Pucioasa
după site-ul Creștinism Ortodox

Hot. Nr. 2594/1993: Ia act despre Documentul de lucru al Comisiei speciale (27 aprilie 1993) stabilite de Sfântul Sinod pentru cercetarea cazului Glodeni – Pucioasa.

Hot. Nr.110 și 294/1993: Atitudinea Bisericii Ortodoxe Române față de fenomenul religios de la Glodeni – Pucioasa, Jud. Dâmbovița, în care a fost implicat și P. S. Episcop Irineu Bistrițeanul, Vicarul Arhiepiscopiei Clujului. Ia act despre declarația verbală și scrisă a P. S. Sale prin care se desolidarizează de acest fenomen.

Hot. Nr. 3326/1997: Ia act despre relatările în legătură cu activitățile prozelitiste desfășurate de „Caravana Evangheliștilor” din S. U. A. și de adepții grupării „Noul Testament”. Se iau măsurile canonice concrete împotriva activității grupării sectare „Noul Ierusalim”. Se va interveni la Ministerul Culturii în legătură cu retrocedarea bisericii din incinta Complexului muzeal și cu organizarea activității culturale cu caracter religios de către mișcarea sectară „Noul Ierusalim”, precum și la Ministerul de Interne sesizând portul ilegal de uniformă monahală a viețuitorilor de la „Noul Ierusalim”, urmând ca Patriarhia Română să sprijine aceste intervenții.

Hot. Nr. 5334/1997: S-a anulat actul fundațional al Așezământului „Noul Ierusalim”, prin demersul și deplasarea directă la Glodeni – Pucioasa de către Chiriarhul locului, I. P. S. Arhiepiscop Vasile al Târgoviștei însoțit de P. S. Episcop Vicar Irineu Bistrițeanul. Să se intensifice acțiunea misionar- pastorală pentru înlăturarea influenței negative pe care o exercită gruparea „Noul Ierusalim”. Să se ia măsuri canonice împotriva preoților și monahilor, care simpatizează și au legături cu gruparea „Noul Ierusalim”. Să informeze pe Chiriarhii eparhiilor, despre preoții acestora care au legătură cu gruparea aceasta. Să se comunice anularea actului fundațional de către P. S. Episcop Vicar Irineu Bistrițeanul, prin mijloace mass-media. Studierea posibilității desemnării unei comisii la nivelul Sinodului Mitropolitan care să studieze fenomenul din punct de vedere canonic.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 29.07.2016, 20:44:03
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Războiul creștinilor cu diavolii
CAPITOLUL I

Învățătura despre duhurile diavolești, după Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție

1.1. Crearea îngerilor

Dumnezeu Creatorul a făcut mai întâi lumea îngerilor, a duhurilor slujitoare (Psalm 103, 5), ca să slujească voii Sale Dumnezeiesti Prea Sfinte. Toți îngerii au fost creați de Dumnezeu în același timp.

Scopurile principale pentru care au fost creați îngerii care formează lumea nevăzută sunt: pentru a-L slăvi pe Dumnezeu (Is. 6,3; Lc. 2,14); pentru a împlini voia lui Dumnezeu cea Sfântă (Mt. 4,11; 25,31; 1 Tim. 3,16); pentru a vesti oamenilor tainele și voia lui Dumnezeu (Mt. 1,20; 2,13; 28,2; Lc. 1,26); pentru a-i ajuta pe oameni să se mântuiască (Ev. 1,14); pentru a ajuta sufletele oamenilor după moartea trupească și a le duce în Rai (Lc. 16,22).

Sfânta Scriptură ne spune că sunt nouă cete îngerești și trei ceruri (II Cor. 12,4), conform cu descoperirea avută de Sfântul Apostol Pavel. Sfântul Dionisie Areopagitul, în cartea sa "Despre ierarhia cerească" spune că cetele îngerești se împart în trei grupe triadice: 1. prima grupă triadică îngerească: serafimii, heruvimii și tronurile; 2. a doua grupă triadică îngerească: domniile, stăpâniile și puterile; 3. a treia grupă triadică îngerească: îngerii, arhanghelii și începătoriile.

Dumnezeu își descoperă voința Sa la îngerii din ceata superioară, iar aceștia, la rândul lor, o comunică celorlalți îngeri. În felul acesta, tainele și puterile lui Dumnezeu urmează în ordine descendentă, de la serafim la înger și fiecare ierarhie ulterioară este consacrată numai cu acele cunoștințe, pe care este capabilă să le cuprindă la nivelul respectiv al dezvoltării spirituale.

Cuvântul "înger" înseamnă sol sau trimis. Îngerii au căpătat acest nume datorită slujirii lor, îndreptată de la Atotmilostivul Dumnezeu către mântuirea oamenilor. Sfântul Apostol Pavel ne spune: "Îngerii nu sunt, oare, toți duhuri slujitoare, trimise să slujească pentru cei ce vor moșteni mântuirea?" (Evrei 1,14). Sfântul Grigorie Teologul precizează: "Îngerii, fiind slujitori ai vointei dumnezeiesti, ei nu numai prin facultatea firească, dar și în virtutea harului îmbelșugat se deplasează ca gândul peste tot. Și, pretutindeni, sunt alături de fiecare, atât datorită iuțimii cu care își îndeplinesc slujirea, cât și datorită subtilității esenței lor. Crearea îngerilor a precedat crearea lumii materiale a omului" (Iov 38,7).

Sfânul Ierarh Dimitrie al Rostovului scrie: "Îngerii au fost făcuți după chipul și asemănarea lui Dumnezeu, așa cum a fost creat mai târziu omul". Iar Sfântul Ignatie Brianceaninov ne asigură: "Chipul dumnezeiesc la îngeri și la om, constă în înțelegerea din care emană duhul, ce ajută gândul și-l însuflețește. Acest chip este asemenea prototipului și este nevăzut, așa cum nevăzut este și la oameni. El conduce întreaga făptură a îngerului și a omului. Îngerii sunt, deci, ființe vii, raționale, imateriale, nemuritoare, capabile să slăvească în imnuri pe Dumnezeu, făpturi limitate în timp și în spatiu și ca urmare au o înfățișare proprie".

Sfântul Apostol Pavel ne limpezește scopul creației: "Pentru că întru El au fost făcute toate, cele din ceruri și cele de pe pământ, cele văzute și cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii. Toate s-au făcut prin El și pentru El" (1 Coloseni 1,16). Din Apocalipsă aflăm că nu putem cunoaște exact numărul îngerilor: "Și era numărul îngerilor zeci de mii de zeci de mii și mii de mii" (Apoc. 5,11).

Fără a cunoaște exact firea îngerilor, putem însă să fim siguri că, îngerii nu au trup material ca oamenii, ci sunt duhuri de lumină, care răspândesc strălucirea dumnezeiască. Când, însă, primesc poruncă de la Dumnezeu, ei se pot arăta și trupește, pentru a fi percepuți de oameni, păstrându-și însușirile suprafirești.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 29.07.2016, 20:45:11
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

1.2. Când au apărut diavolii?

Lucifer, fiind înger de lumină și căpetenia celei de a doua trepte îngerești, în loc să progreseze în sfințenie, s-a mândrit, voind să fie asemenea cu Dumnezeu (Isaia 14,14). Dumnezeu l-a blestemat, i-a luat harul Duhului Sfânt și astfel s-a transformat în diavol (Lc.10,18). Împreună cu el au căzut și îngerii care i-au urmat lui, (diavolii) care sunt supuși Satanei (Efes. 6,12).

Domnul nostru Iisus Hristos ne arată căderea îngerilor: "Am văzut pe satana, căzând ca un fulger din Cer…" (Luca 10,18). Sfântul Apostol Pavel scrie că îngerii răzvrătiți au fost aspru pedepsiți de Dumnezeu și trimiși în Iad, până în ziua în care vor fi judecați pentru păcatele lor. Iar Sf. Apostol Petru ne spune: "Dumnezeu, n-a cruțat pe îngerii care au păcătuit, ci legându-i cu legăturile întunericului în Iad, i-a dat să fie păziți, până la judecată" (2 Ptr. 2,4). Sfântul Apostol Iuda ne spune că răzvrătirea acestor îngeri care nu au vrut să rămână în starea lor, ci au dorit să fie în locul lui Dumnezeu, a fost pedepsită astfel: "pe îngerii care nu și-au păzit vrednicia, ci au părăsit locașul lor, i-a pus la păstrare, în întuneric, în lanțurile veșnice, spre ziua judecății celei mari" (Iuda 6).

Diavolii au însușirile îngerilor, cu diferența că, deși au fost creați de Dumnezeu buni și sfinți, ei n-au rămas în starea lor de sfințenie și bunătate, ci au căzut fără de întoarcere, în întunericul mândriei și vicleniei. Așadar, întâiul vinovat de păcat și întemeietor al răutăților este diavolul: "…pentru că, de la început diavolul păcătuiește" (1 loan 3,8). El a păcătuit, nu pentru că așa i-ar fi fost firea, sau că ar fi primit înclinația spre păcat, pentru că în acest caz, vina ar fi căzut pe Dumnezeu. Dimpotrivă, fiind creat de Dumnezeu bun, el însuși, prin propria voință, s-a făcut diavol, adică clevetitor, vrăjmaș, mincinos și defăimător.

Sfântul prooroc Iezechiel spune:"…tu erai pecetea desăvârșirii, deplinătatea înțelepciunii și cununa frumuseții. Tu te-ai aflat în Eden, în grădina lui Dumnezeu"; "fost-ai fără prihană în căile tale, din ziua facerii tale și până s-a încuibat în tine nelegiuirea" (Iezec. 28,15).

Decisiv, răul nu ți-a fost dat ție din afară, ci tu însuți l-ai zămislit. Sfântul Antonie cel Mare ne învață scopul principal al lucrării diavolești pe pământ: "Diavolii se numesc așa, nu pentru că așa s-au făcut sau pentru că Dumnezeu i-ar fi făcut răi, ci pentru că au căzut din înțelepciunea cerească, (mândrindu-se). De atunci ne ispitesc mereu, încercând să împiedice urcarea noastră la Cer, locul de unde au căzut ei".

Oamenii, având trup și suflet, pot să treacă de la plăcerea trupească la cea sufletească. Diavolii însă sunt lipsiți de această posibilitate, pentru că în ei binele firesc a fost nimicit prin căderea și pierderea harului dumnezeiesc. La oameni, binele este amestecat cu răul, dar la demoni, precumpănește și acționează numai răul.

Păcatul lor cel mai mare este ura neînfricată față de Dumnezeu. Ei au transformat ascultarea față de Dumnezeu, firească tuturor făpturilor, într-o împotrivire și într-o vrajbă neîncetată. De aceea, căderea lor este fără de întoarcere.

Ei își găsesc plăcerea în tot felul de păcate, se complac mereu în rele, trecând de la un păcat la altul. Neputând săvârși păcate trupești, ei păcătuiesc cu imaginația și cu simțurile. Și-au obișnuit esența lor cu viciile firești ale cărnii. Aceste vicii sunt dezvoltate la ei, mai mult decât la oameni.

Demonii nu pot face nimic rău Creatorului, Care fiind Dumnezeu Atotputernic, este inaccesibil oricăror influențe de afară, din partea făpturilor. De aceea, demonii și-au îndreptat toată răutatea lor, împotriva oamenilor, care sunt chipul lui Dumnezeu, creatura mâinilor Sale. Demonii, știind că Dumnezeu își iubește făptura sa, caută să dăuneze cât mai mult obiectului iubirii Sale. Duhurile necurate, având în sine principiul tuturor relelor, caută să-i atragă pe oameni, să-i facă robii lor, pentru a-i duce le pierzarea veșnică răzbunându-se astfel, împotriva lui Dumnezeu. Diavolul este duhul cel rău care desparte pe om de Dumnezeu și inspiră ură, perfidie și minciună între oameni. Ispititor (Matei 4, 3), stăpânitor al acestei lumi (Ioan 12, 31; 14, 30; 16, 11).

În Vechiul Testament, diavolul este duhul răutății, de a cărui ființă ține însăși păcatul, zavistia și minciuna. Pentru că El, de la început a fost ucigător de oameni și nu a stat întru adevăr, pentru că nu este adevăr întru el. "Când grăiește minciuna, grăiește dintru ale sale, căci este mincinos și tată al minciunii" (Ioan 8,44).

Sfinții Părinți ai Bisericii Ortodoxe spun că locul diavolilor căzuți din ceata a doua îngerească se va completa cu sfinți, preoți și călugări, după care lumea se va sfârși, datorită păcatelor oamenilor.

Libertatea vrăjmașilor noștri depinde de sufletele omenești care se mântuiesc și, de aceea, îi atacă pe oameni așa de tare, ca să tragă cât mai multe suflete în Iad.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 29.07.2016, 20:46:19
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Dacă sufletul omului, după moartea trupului, ajunge în Rai, diavolul care l-a ispitit, va fi trimis la Satana în Iad, deoarece nu și-a îndeplinit misiunea încredințată. Dacă sufletul omului ajunge în Iad, diavolul care l-a ispitit va fi trimis de satana la alt om, ca să-l ispitească. O altă cauză pentru care diavolul luptă așa de tare pe oameni este și dorința de răzbunare împotriva lui Dumnezeu, Care l-a blestemat și acest lucru îl poate realiza, prin osândirea cât mai multor suflete în Iad.

1.3. Diavolul – ucigaș de oameni

Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție au numit în felurite moduri pe diavoli: "Ducă-se pe pustie", "întunecatul", "stăpânitorul morții" (Evr. 2,14), "potrivnicul", "mincinos și tată al minciunii" (Ioan 8,44), "cel viclean" (Matei 13,19), "urâtorul binelui", "înșelător", "șiret", "vrăjmaș", "ucigaș", "leu care răcnește", balaur", "Belzebut" s.a. În toate aceste numiri, caracteristice sunt răutatea și vrăjmășia, dirijate împotriva oamenilor.

Diavolul urmărește, prin orice mijloc, pierderea sufletelor noastre.

1.3.1. Cum arată diavolii

Îngerii au chip și înfățișare, la fel ca și chipul sufletului omenesc. Iar acest aspect exterior este constituit de chipul și înfățișarea omului exterior în trupul său.

Sfântul Ignatie Brianceaninov spune că sufletele îngerilor sunt niște corpuri subtile, eterice, pe când trupurile oamenilor sunt materiale, pământești. Îngerii, la fel ca și sufletele omenești, au membre, cap, ochi, gură, degete, mâini, picioare. Într-un cuvânt, o asemănare deplină cu a omului în trupul său. Frumusețea virtuților, harul dumnezeiesc strălucesc pe figurile sfinților îngeri.

Chipul demonilor este întunecat și hidos, așa cum l-a văzut Iov pe diavol, ca un monstru hidos. Demonii s-au desfigurat, prin distrugerea în ei a binelui, prin zămislirea și dezvoltarea în ei a răutăților. Aceasta a lăsat amprenta și pe aspectul exterior.

De aceea Sfânta Scriptură îi numește "fiare", iar pe căpetenia lor Lucifer – balaurul cel mare (Apoc. 12,9).

Din Sfânta Scriptură aflăm că demonii au aceleași puteri pe care le are și omul: văz, auz, miros, pipăit, pot vorbi și pot fi muți și surzi. Însuși Domnul Iisus l-a numit pe demon – mut și surd (Marcu 9, 25).

În cartea Sfântului Prooroc Daniel aflăm cum îngerul l-a adus pe proorocul Avacum într-un loc îndepărtat, ca acesta să dea hrană proorocului Daniel, care se afla în groapa cu lei (Dan 4). Dar și diavolii au capacitatea de a se deplasa rapid în spațiu, de a "teleporta" materia, cât și pe oameni.

În Sfânta Evanghelie de la Matei aflăm că diavolul, ispitindu-l pe Domnul Iisus Hristos, L-a dus în Sfânta Cetate și L-a pus pe aripa templului. După aceea, l-a dus pe un munte foarte înalt (Mt. 4,1-10). În viața Sfântului Ioan, Arhiepiscopul Novgorodului, se descrie călătoria pe care a făcut-o pe un diavol, de la Novgorod la Ierusalim și înapoi timp de 3 ore. Este o dovadă că viteza demonului este mare, dar nu infinită (instantanee).

Demonii, asemenea îngerilor, au capacitatea să facă schimbări uimitoare în lumea materială. În cartea lui Iov (1,13-19) citim cum focul, trimis din cer de diavol, a aprins și a ars turmele de oi și pe păstori. Tot aici aflăm că, în urma acțiunii unui duh necurat, a venit un vânt puternic și a prăbușit casa în care se adunaseră fiii și fiicele lui Iov și care au murit. În cartea lui Tobit se descrie un demon pe nume Asmodeu, care a ucis pe cei șapte bărbați cu care fusese măritată, rând pe rând, Sara (Tobit 3,8).

Acțiunea duhurilor asupra materiei, ca și alte multe însușiri ale îngerilor, sunt descrise în Cartea Judecătorilor (6, 21). Ingerul s-a arătat viitorului judecător izraelit Ghedeon și când acesta i-a pregătit darul, "îngerul Domnului, întinzându-si vârful toiagului ce-l avea în mână, s-a atins de carne și de azime și a iesit foc din piatră și a mistuit carnea și azimile; îngerul Domnului s-a făcut nevăzut de la ochii lui" (Jud. 6,21).

Observăm că duhurile imateriale au fost create de la început dintr-o substanță mai subtilă decât omul și au fost înzestrate de la început cu forțe care le îngăduie să exercite o influență puternică asupra lumii materiale. În afară de acestea ele au cunoștințe foarte mari despre organizarea materiei și legile lumii materiale și stăpânesc mijloace care le dau posibilitatea să influențeze legile lumii materiale. Dar aceste puteri care le posedă duhurile imateriale rele, demonii, dezorganizează și distrug.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 29.07.2016, 20:47:25
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

1.4. Unde se află duhurile necurate?

Demonii se găsesc în văzduh, adică în spațiul de sub cer, pe suprafața pământului și în iad. "Întinderea dintre cer și pământ, tot abisul pe care îl vedem cu ochii, văzduhul, pământul, servesc drept sălășluire duhurilor necurate, alungate din Cer" (Sf. Ignatie Brianceaninov).

În Cartea lui Iov, satana este înfățișat ca rătăcind pe întinderea nemărginită a pământului. El cutreieră pământul "dând târcoale, chinuit fiind de o ură neîncetată față de neamul omenesc" (Iov 1, 7).

Sfântul Apostol Pavel numește pe demoni "duhurile răutății, care sunt în văzduhuri" (Efes 6, 12), iar pe căpetenia lor "stăpânul văzduhului" (Efes. 2,2). Demonii pot reprezenta sursa diferitelor boli și suferințe, deci pot intra în oameni și animale pentru a le chinui (Luca 8,33; 13,16).

Demonii trăiesc în ape, iar acest lucru îl știm din învătătura Bisericii Ortodoxe, care în rugăciunile sale de sfintire a apei roagă pe Dumnezeu să curețe apa de posibila prezență acolo a duhurilor necurate.

Părintele Serafim Rose, vorbind despre locurile propriu-zise ale Raiului și ale Iadului, spune că aceste locuri se găsesc în afara coordonatelor sistemului nostru spațio-temporal. Deci sufletele oamenilor din Rai sau Iad se află într-un spațiu de o altă natură, care începe nemijlocit de aici, dar se întinde ca și cum ar fi în altă dimensiune.

În timpurile noastre, satana, căpetenia demonilor, se află în Iad. Sf. Prooroc Isaia a prevestit acest sălaș al satanei: "Și acum tu cobori în Iad, în cele mai de jos ale pământului" (Is. 4,15). Cele prezise s-au împlinit odată cu venirea Domnului nostru Iisus Hristos pe pământ, care l-a legat pe satana pentru toată perioada dintre cele două veniri pe pământ ale Sale: "l-a aruncat în adânc și l-a închis și a pecetluit deasupra lui" (Apoc. 20,3). Înainte de cea de a doua venire a Domnului Iisus Hristos pe pământ: "Satana va fi dezlegat din închisoarea lui (din lad) și va ieși să amăgească neamurile, care sunt în cele 4 unghiuri ale pământului" (Apoc. 20,7).

Din viețile Sfinților aflăm că mai marele demonilor se află în Iad, iar la suprafața pământului și în văzduh se află diavolii conduși de căpeteniile lor, adică de duhurile necurate, din clanurile superioare. Demonii coboară în Iad pentru a-l informa pe satana asupra celor săvârșite de ei și asupra a tot ceea ce se petrece pe pământ și pentru a primi noi porunci și instrucțiuni de la stăpânul lor.

După căderea lui Adam și a Evei din Rai, mintea omenească a pierdut harul lui Dumnezeu, care o apăra de duhurile necurate. Diavolii au astfel puterea de a intra în mintea omului și de a-i insufla gânduri păcătoase. Demonii pot să intre în oameni cu toată esența lor volatilă. Demonul care intră în acest fel în om nu se amestecă cu sufletul, ci trăiește în trupul omului, posedând în chip forțat sufletul și trupul. Datorită imaterialității și subtilității lor, demonii pot intra într-un număr foarte mare în om (Luca 8, 30).

Sfântul Grigorie Teologul spune că: "Diavolul nu poate pune stăpânire pe noi în întregime, prin nici un fel de mijloace. Dacă stăpânește puternic unii oameni, acest lucru se datorează faptului că acestia s-au lăsat stăpâniți de ei, de voie bună, fără să se împotrivească" (Iacob 4,7). Deci instalarea directă a duhului necurat în om se face numai cu îngăduința lui Dumnezeu, constituind adesea urmarea vieții desfrânate și ușuratice a celui păcătos. Sunt însă și cazuri în care oamenii de bună voie se leapădă de Hristos și în cadrul unor rituale demonice primesc pe diavoli (sataniștii, masonii, New Age…). În alte situații, Dumnezeu îngăduie diavolilor să se sălășluiască și să lupte pe oameni, pentru ca aceștia să se roage mai mult și din cauza suferințelor să nu mai păcătuiască. De remarcat este și faptul că cel mai des se întâlnește nu instalarea diavolului în om (îndrăcirea), ci posedarea omului de diavol, prin subordonarea sufletului său voinței demonice. Drept exemplu ne poate servi Iuda. Cuvintele Sfintei Evanghelii că a intrat satana în Iuda nu se interpretează că Iuda s-ar fi îndrăcit. Sfântul Apostol Ioan spune că: 1. Satana a pătruns mai întâi în sufletul ucenicului, datorită lăcomiei acestuia de bani (In. 12, 6); 2. După aceasta a pus stăpânire pe inima lui (Ioan 13, 2); 3. In cele din urmă a intrat satana desăvârsit în el (Ioan 13, 27).

Aici avem un exemplu grăitor de posedare treptată de către diavol a sufletului păcătos, datorită pasiunii crescânde a acestuia pentru bani, băutură, desfrânare și celelalte păcate. Duhul necurat se poate înfățișa sub chip prefăcut, întinzând o cursă sau alta. El reprezintă fie răul evident, fie că se transformă în înger luminos, luând chipul binelui și cucerind astfel mințile noastre.

Prea bunul Dumnezeu nu îngăduie diavolilor ca să lupte pe oameni peste puterile lor, ci în aceste lupte îi dă omului putere ca să poată birui. Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Care este întemeietorul virtuților, dă putere creștinilor care se luptă cu diavolii și în același timp smerește mânia înverșunată a duhurilor necurate, care, fără îngăduința lui Dumnezeu, nu pot ispiti pe oameni (Iov. 1, 12). În lupta cu oamenii, diavolul încearcă să influențeze trupul, simțurile, voința și imaginația. Dar cum actionează duhurile necurate asupra trupului omenesc? S-a văzut limpede că demonii, cu îngăduinta lui Dumnezeu, pot să ucidă pe oameni sau să abată asupra lor diferite boli și să intre în ei, adică să le stăpânească trupul (Iov 1, 13-19).
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 29.07.2016, 20:49:03
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Iată cum te idpitesc vsovvvvvvvi

1.5. Cum ispitesc diavolii pe oameni

Diavolii si-au dezlăntuit toată mânia lor asupra oamenilor care sunt creați după chipul lui Dumnezeu, plămada mâinilor Sale. Toate eforturile lor sunt îndreptate pentru a duce cât mai multe suflete omenești în Iad. Iar pentru aceasta se folosesc de toate experiențele, cunoștințele și forțele lor.

Diavolul, amăgind pe Adam prin Eva, a făcut să li se ia slava cu care Dumnezeu îi acoperea. Și, astfel, Adam s-a văzut gol (trupește) cu toată urâțenia lui, pe care mai înainte nu o vedea, întrucât cugetul lui se desfăta de frumusețile cele cerești. De fapt, după căderea sa din har, cugetările lui s-au făcut pământești și tindeau în jos, iar cugetul lui simplu și bun s-a amestecat cu acel cuget trupesc al păcatului. De atunci, în jurul inimii omului rotește acoperământul întunericului, adică focul duhului lumesc, care nu lasă mintea să creadă sau să iubească pe Dumnezeu și nici să împlinească voia Lui Sfântă.

Creștinul are libertatea și Puterea Harului Dumnezeiesc de a se elibera de sub dominația diavolului (1 Corinteni 10, 13). Sfântul Diadoh al Foticeii spune: "Din Dumezeieștile Scripturi și din însăși simțirea minții aflăm că înainte de Sfântul Botez, Harul lui Dumnezeu îndeamnă sufletul spre fapte bune din afară, iar satana foiește în adâncurile inimii, ascuns în gânduri" (Psalm 63, 6-7).

În momentul în care ne-am renăscut prin Sfântul Botez, diavolul lucrează din afară, iar harul lui Dumnezeu, din inimă. În inima omului se săvârșește războiul satanei, care fiind nevăzut nu-l simt cei mai multi creștini. Prin Sfântul Botez diavolul este scos afară din suflet, dar i se îngăduie să lucreze asupra lui prin trup.

Când Harul Dumnezeiesc părăsește pe om, diavolii foiesc ca niste șerpi în adâncul inimii, neîngăduind deloc sufletului să caute spre dorința binelui. Iar când, prin rugăciune, Harul lui Dumnezeu pătrunde în minte, diavolii se strecoară ca niste nori întunecoși prin porțile inimii, spre patimile păcatului. Deci, după Botezul creștin, diavolii petrec împrejurul inimii creștinului, lucru pe care vrăjmașii mântuirii noastre nu vor să fie știut de oameni, ca nu cumva să se întrarmeze împotriva lor cu postul, rugăciunea și Sfintele Taine.

Astfel, diavolul rămânând în exterior seduce pe om cu mândria, slava deșartă și mai ales cu senzualitatea, cu îngăduința lui Dumnezeu, care pune astfel la încercare virtuțile oamenilor. Astfel diavolul, prin libertatea pe care o are de la Dumnezeu, împlinește o mare iconomie (Simeon Metafrastul, Filocalia vol. 6, p. 315).

Există, în cei care se îndulcesc cu patimile, simțirea unei iubiri pătimașe a trupurilor și un duh necurat diavolesc sălășluit în însăși simțirea celui luptat de desfrânare. Acesta simte arderea dureroasă a trupului, ca și cum ar fi într-un cuptor de foc. Acest lucru îl face să nu se teamă de Dumnezeu, să disprețuiască aducerea aminte de chinurile Iadului, să fie nepăsător față de Biserică și rugăciune. Ajunge astfel ca un ieșit din minți și din sine și amețit de pofta desfrânării. Persoanele care își imaginează și visează des că fac păcatul desfrânării pot ajunge după o perioadă de timp să desfrâneze cu diavolii. Sunt și femei care trimit diavolii desfrânării la bărbați, în timp ce aceștia dorm, pentru a-i stârni spre desfrânare.

Mântuitorul nostru Iisus Hristos ne spune: "Când duhul necurat iese din om (prin Sfântul Botez, Sfânta Împărtășanie și celelalte Sfinte Taine) umblă prin locuri fără de apă, căutând odihnă… Dacă însă creștinul face din nou păcate de moarte, el răstignește a doua oară pe Mântuitorul nostru Iisus Hristos (Evr. 6,4-6) care se află în inima sa de la Dumnezeiescul Botez" (Galateni 3,27). Duhul necurat, neaflând odihnă, zice: "Mă voi întoarce la casa mea (inima omului, de unde a fost izgonit). Și venind o află măturată și împodobită. Atunci merge și ia cu el alte șapte duhuri, mai rele decât el si, intrând, locuiește acolo. Și se fac cele de pe urmă ale omului acestuia, mai rele decât cele dintâi" (Matei 12,45).

Și astfel devine creștinul îndrăcit, chinuit de diavoli, făcând păcate din ce în ce mai mari (beție, desfrânare, hulă, avorturi…).
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 29.07.2016, 20:50:09
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Iată cum te ispitesc vsovvvvvvvi

1.5. Cum ispitesc diavolii pe oameni

Diavolii si-au dezlăntuit toată mânia lor asupra oamenilor care sunt creați după chipul lui Dumnezeu, plămada mâinilor Sale. Toate eforturile lor sunt îndreptate pentru a duce cât mai multe suflete omenești în Iad. Iar pentru aceasta se folosesc de toate experiențele, cunoștințele și forțele lor.

Diavolul, amăgind pe Adam prin Eva, a făcut să li se ia slava cu care Dumnezeu îi acoperea. Și, astfel, Adam s-a văzut gol (trupește) cu toată urâțenia lui, pe care mai înainte nu o vedea, întrucât cugetul lui se desfăta de frumusețile cele cerești. De fapt, după căderea sa din har, cugetările lui s-au făcut pământești și tindeau în jos, iar cugetul lui simplu și bun s-a amestecat cu acel cuget trupesc al păcatului. De atunci, în jurul inimii omului rotește acoperământul întunericului, adică focul duhului lumesc, care nu lasă mintea să creadă sau să iubească pe Dumnezeu și nici să împlinească voia Lui Sfântă.

Creștinul are libertatea și Puterea Harului Dumnezeiesc de a se elibera de sub dominația diavolului (1 Corinteni 10, 13). Sfântul Diadoh al Foticeii spune: "Din Dumezeieștile Scripturi și din însăși simțirea minții aflăm că înainte de Sfântul Botez, Harul lui Dumnezeu îndeamnă sufletul spre fapte bune din afară, iar satana foiește în adâncurile inimii, ascuns în gânduri" (Psalm 63, 6-7).

În momentul în care ne-am renăscut prin Sfântul Botez, diavolul lucrează din afară, iar harul lui Dumnezeu, din inimă. În inima omului se săvârșește războiul satanei, care fiind nevăzut nu-l simt cei mai multi creștini. Prin Sfântul Botez diavolul este scos afară din suflet, dar i se îngăduie să lucreze asupra lui prin trup.

Când Harul Dumnezeiesc părăsește pe om, diavolii foiesc ca niste șerpi în adâncul inimii, neîngăduind deloc sufletului să caute spre dorința binelui. Iar când, prin rugăciune, Harul lui Dumnezeu pătrunde în minte, diavolii se strecoară ca niste nori întunecoși prin porțile inimii, spre patimile păcatului. Deci, după Botezul creștin, diavolii petrec împrejurul inimii creștinului, lucru pe care vrăjmașii mântuirii noastre nu vor să fie știut de oameni, ca nu cumva să se întrarmeze împotriva lor cu postul, rugăciunea și Sfintele Taine.

Astfel, diavolul rămânând în exterior seduce pe om cu mândria, slava deșartă și mai ales cu senzualitatea, cu îngăduința lui Dumnezeu, care pune astfel la încercare virtuțile oamenilor. Astfel diavolul, prin libertatea pe care o are de la Dumnezeu, împlinește o mare iconomie (Simeon Metafrastul, Filocalia vol. 6, p. 315).

Există, în cei care se îndulcesc cu patimile, simțirea unei iubiri pătimașe a trupurilor și un duh necurat diavolesc sălășluit în însăși simțirea celui luptat de desfrânare. Acesta simte arderea dureroasă a trupului, ca și cum ar fi într-un cuptor de foc. Acest lucru îl face să nu se teamă de Dumnezeu, să disprețuiască aducerea aminte de chinurile Iadului, să fie nepăsător față de Biserică și rugăciune. Ajunge astfel ca un ieșit din minți și din sine și amețit de pofta desfrânării. Persoanele care își imaginează și visează des că fac păcatul desfrânării pot ajunge după o perioadă de timp să desfrâneze cu diavolii. Sunt și femei care trimit diavolii desfrânării la bărbați, în timp ce aceștia dorm, pentru a-i stârni spre desfrânare.

Mântuitorul nostru Iisus Hristos ne spune: "Când duhul necurat iese din om (prin Sfântul Botez, Sfânta Împărtășanie și celelalte Sfinte Taine) umblă prin locuri fără de apă, căutând odihnă… Dacă însă creștinul face din nou păcate de moarte, el răstignește a doua oară pe Mântuitorul nostru Iisus Hristos (Evr. 6,4-6) care se află în inima sa de la Dumnezeiescul Botez" (Galateni 3,27). Duhul necurat, neaflând odihnă, zice: "Mă voi întoarce la casa mea (inima omului, de unde a fost izgonit). Și venind o află măturată și împodobită. Atunci merge și ia cu el alte șapte duhuri, mai rele decât el si, intrând, locuiește acolo. Și se fac cele de pe urmă ale omului acestuia, mai rele decât cele dintâi" (Matei 12,45).

Și astfel devine creștinul îndrăcit, chinuit de diavoli, făcând păcate din ce în ce mai mari (beție, desfrânare, hulă, avorturi…).
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 29.07.2016, 20:52:00
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Iată cum "gândesti " mataluta !

1.6. Din gândurile diavolești

Toată lupta Bisericii și, deci, a creștinilor este lupta cu diavolii, fiindcă ei sunt izvorul a toată răutatea și mai ales cei care fac răul. Diavolul numai ne ispitește, el nu are nici o putere de a ne face rău, cât trăim în această viață pământească. Diavolii au atâta putere asupra noastră, câtă le dăm noi.

După căderea lui Adam și a Evei din Rai și pierderea comuniunii harice cu Dumnezeu, diavolii pot să vorbească sufletului omenesc prin gândurile păcătoase. Demonii ne îndeamnă prin gânduri la păcate, dar nu ne pot obliga să păcătuim. Au puterea de a ne înșela, de a ne duce în eroare prin gândurile pe care ni le insuflă.

Satana pierzând, prin mândrie și blestem, conștiința dumnezeiască a ajuns neștiutor. De aceea, nu poate ști de la sine ce să facă, ci vede ce face Dumnezeu ca să ne mântuiască și se silește să facă cele contrare, ca să ne piardă. Astfel, împotriva proorocilor a ridicat prooroci mincinoși, împotriva legii – fărădelegea, împotriva virtuților – patimile și păcatele, împotriva credinței – necredința, hula și erezia.

Toți diavolii se luptă să întunece mintea noastră prin pofte, mânie și mândrie și apoi ne transmit gândurile cele rele și fac pe oameni să săvârșească lucruri pe care numai cei ieșiți din minți le-ar putea face.

Când mintea se luminează de darul Sfântului Duh, oamenii se rușinează de cele făcute și de ei înșiși. De aceea, Sfinții Părinți ne învață să nu acționăm niciodată când mintea noastră este întunecată de pofte, mânie și mândrie.

Viclenii diavoli ne războiesc cu încercările pe care ni le aduc, îndemnându-ne fie să spunem, fie să facem ceva necuvenit, iar dacă nu reusesc ne îndeamnă să aducem multumire plină de mândrie lui Dumnezeu. Viclenii diavoli se pot retrage pentru o vreme, ca neglijând noi niște patimi mari, pentru că le socotim mici, să le facem boli de nevindecat. Ei ne silesc fie să păcătuim, fie să judecăm pe cei care păcătuiesc.

Pe cei ce nu au cunoscut păcatul, viclenii diavoli îi îndeamnă să facă numai o încercare și apoi să înceteze. Pe cei care au păcătuit, îi războiește cu amintirea păcatului, pentru a cădea iarăși. Diavolul slavei deșarte poate transmite unui frate gânduri pe care să le descopere apoi altui frate, iar acesta să spună apoi fratelui cele ce sunt în inima lui, crezând că este văzător cu duhul (diavolesc).

Demonii știind că oamenii iubesc adevărul, se îmbracă în haina dreptății și astfel toarnă prin gânduri otravă în sufletul lor. Astfel a înșelat satana pe Eva, spunându-i cuvinte ce nu erau ale lui, ci ale lui Dumnezeu, dar amestecându-le cu minciuna (Facerea 13,1).

Satana se străduieste să ne facă să credem că tot ce ne învată el este bine. Ne sopteste la ureche: "Nu vezi că ai dreptate? Te-a jignit! Răzbună-te." De multe ori diavolul ia chipul celui cu care te-ai certat, făcându-te să te lupti cu el, în imaginatia ta. Astfel, îți întăreste prin sugestie și energie voința (Psalm 62, 4) și de cele mai multe ori nu-ți poți stăpâni mânia și ura când te întâlnești cu persoana cu care te-ai certat și te răzbuni.

Diavolul mândriei înalță pe om până la Cer și de acolo îl aruncă în fundul Iadului. Istoria mândriei omenești se rezumă la diversele moduri în care oamenii s-au lăudat cu lucrările lui Dumnezeu și s-au pus în locul Lui.

Vicleanul diavol învață pe oameni să mintă cu gândul, cu cuvântul și cu felul lor de viață. De multe ori cei aflați sub inspirația lui nu-și dau seama că mint și că sunt conduși de diavoli. Și mai grav este când astfel de oameni sunt investiți cu funcții politice și sociale.

Există diavoli necurați care ne sfătuiesc nu numai să facem păcate, ci să facem părtași și pe alții la săvârșirea răului, ca să ne pricinuiască o și mai mare osândă. Mulți oameni se bucură când își asociază și pe alți oameni la păcatele lor. Parcă le justifică, le micșorează și le dă curaj.

Ispititorul diavol caută să transforme puterile sufletești cu care ne-a înzestrat Dumnezeu în puteri distrugătoare pentru suflet. Astfel, puterea seminală care se află în noi pentru nașterea de prunci, diavolii ne-o schimbă spre desfrânare. Puterea mânioasă pe care o avem pentru a munci și a ne lupta sufletește cu diavolii ne-o schimba spre ura și distrugerea aproapelui.

În momentele de mânie, pentru a ne lupta cu diavolii și nu cu oamenii, trebuie să spunem rugăciuni scurte, puternice și dese, cu gândul: "Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă"; "Prea Sfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-ne pe noi!" Sfinții Părinți spun că atunci când suntem mânioși, dacă ne certăm cu oamenii vom petrece în pace cu diavolii, iar dacă ne vom lupta cu diavolii prin rugăciune, împotrivire și smerenie, vom fi în pace cu oamenii.

Avem în noi puterea râvnitoare spre virtute, dar potrivnicul diavol ne îndeamnă să râvnim păcatele. Avem în noi poftirea slavei cerești, dar vrăjmasul diavol ne-o schimbă spre poftirea acestei lumi păcătoase. Avem în noi bucuria pentru Domnul și faptele cele mântuitoare, dar dușmanul diavol o transformă în bucuria și plăcerea păcatelor.

Tradiția noastră creștină spune că diavolul dispune de multe posibilități de înșelare: cu cel inteligent face pe înțeleptul, cu cel mai puțin înțelept face pe prostul. Poate să ne captiveze sub influența citirii unei cărti scrise sub inspiratia lui. Fiind duh, lucrează asupra mintii noastre, șoptind: "Nu asculta de duhovnic, nu te spovedi, nu te sfătui cu alții, să nu mergi la Biserică…"

Este un sfătuitor care ne asigură întotdeauna că ne vrea binele. Ne stimulează plăcerile lumești și ale păcatelor, ale celor care se obțin prin muncă necinstită și înșelăciune. Printre altele ne prezintă răul sub chipul binelui. Chiar atunci când ne îndeamnă la bine, o face cu scopuri rele.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 29.07.2016, 21:58:30
vsovi vsovi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.02.2007
Locație: har†>>>s'C'e'r
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.954
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Hotărârile Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române referitor la Fenomenul „Noul Ierusalim” de la Pucioasa
după site-ul Creștinism Ortodox

Hot. Nr. 2594/1993: Ia act despre Documentul de lucru al Comisiei speciale (27 aprilie 1993) stabilite de Sfântul Sinod pentru cercetarea cazului Glodeni – Pucioasa.

Hot. Nr.110 și 294/1993: Atitudinea Bisericii Ortodoxe Române față de fenomenul religios de la Glodeni – Pucioasa, Jud. Dâmbovița, în care a fost implicat și P. S. Episcop Irineu Bistrițeanul, Vicarul Arhiepiscopiei Clujului. Ia act despre declarația verbală și scrisă a P. S. Sale prin care se desolidarizează de acest fenomen.

Hot. Nr. 3326/1997: Ia act despre relatările în legătură cu activitățile prozelitiste desfășurate de „Caravana Evangheliștilor” din S. U. A. și de adepții grupării „Noul Testament”. Se iau măsurile canonice concrete împotriva activității grupării sectare „Noul Ierusalim”. Se va interveni la Ministerul Culturii în legătură cu retrocedarea bisericii din incinta Complexului muzeal și cu organizarea activității culturale cu caracter religios de către mișcarea sectară „Noul Ierusalim”, precum și la Ministerul de Interne sesizând portul ilegal de uniformă monahală a viețuitorilor de la „Noul Ierusalim”, urmând ca Patriarhia Română să sprijine aceste intervenții.

Hot. Nr. 5334/1997: S-a anulat actul fundațional al Așezământului „Noul Ierusalim”, prin demersul și deplasarea directă la Glodeni – Pucioasa de către Chiriarhul locului, I. P. S. Arhiepiscop Vasile al Târgoviștei însoțit de P. S. Episcop Vicar Irineu Bistrițeanul. Să se intensifice acțiunea misionar- pastorală pentru înlăturarea influenței negative pe care o exercită gruparea „Noul Ierusalim”. Să se ia măsuri canonice împotriva preoților și monahilor, care simpatizează și au legături cu gruparea „Noul Ierusalim”. Să informeze pe Chiriarhii eparhiilor, despre preoții acestora care au legătură cu gruparea aceasta. Să se comunice anularea actului fundațional de către P. S. Episcop Vicar Irineu Bistrițeanul, prin mijloace mass-media. Studierea posibilității desemnării unei comisii la nivelul Sinodului Mitropolitan care să studieze fenomenul din punct de vedere canonic.
Păi asta am spus și eu că după ce n-a crezut cu niciun chip acest arhiereu Vasile spunînd că mai bine își pierde un picior decît să creadă, iată că și-a pierdut piciorul așa cum a prezis și tot n-a crezut iar apoi după o vreme a trecut la Domnul și ce să vezi: Domnul și sfinții Lui erau deasupra Cetății Noului Ierusalim de la Pucioasa împreună cu cele 6 Trîmbițe Apocaliptice trecute și ele la Domnul și se ocupau de poporul lui Dumnezeu de la Pucioasa și atunci panică mare: Doamne dac-aș fi știut... dac-aș fi știut... și s-a ''trezit'' în iad și a tot plîns și a tot plîns recunoscînd că a ajuns un antihrist și apoi după ce s-au milostivit cerurile de atîta plîns, Domnul l-a iertat pentru rugăciunile poporului Său de la Noul Ierusalim de la pucioasa care se rugau pentru vrăjmașii lor.

Tot acest Vasile a făcut tot ce a ținut de el ca să-L tîrască pe Irineu Bistrițeanu să retragă ce a binecuvîntat și să dea cu pietre și Irineu sărmanul s-a supus și a oficiat împreună cu Vasile al Tîrgoviștei ca mai mic, deci nu răspundea el pentru această nedreapta sluijbă de excludere, s-a supus căci altfel monstruasa coaliție care l-a pus să declare și să semneze că se desolidarizează de ei l-ar fi linșat. De atunci, a întors spatele acestei Lucrări și Irineu deși nu cu inima a făcut el ceea ce a făcut lăsîndu-se tîrît și despărțit de Noul Ierusalim de la Pucioasa...

Deci iată așa au fost ei excluși și despărțiți de Irineu și de BOR și nu că ar fi plecat ei din BOR din pricina mîndriei.

Așa se întîmplă cînd te crezi mai mare ca Dumnezeu.

Last edited by vsovi; 29.07.2016 at 22:03:23.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre Post in Biserica universala achimovjan Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 9 06.05.2010 14:53:11
Care e adevarat Biserica Crestina?Ne arata istoria aceasta mihailt Generalitati 15 09.12.2009 15:00:47
BISERICA UNIVERSALA mara2008 Generalitati 8 06.08.2008 06:07:57