![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
De ce ortodocsii nu pot accepta un primat al unui Patriarh? (nu doar onorific) Ca altfel s-ar face un capat de tara pentru nimic, cum vor sa insinueze cei ce vor sa schimbe dogma dupa cea catolica. Pentru ca in ortodoxie Capul Bisericii exista deja si nu poate fi altul. Iisus conduce efectiv Biserica, in timp ce la catolici Iisus S-a inaltat si a lasat un vicar, El fiind un fel de Cap onorific. In ortodoxie Iisus este Capul Bisericii si conduce in mod efectiv, oricine se pretine peste ceilalti Patriarhi uzurpa de fapt locul lui Hristos. Nu ai citit in scrieri ortodoxe (ale sfintilor) acuzatia ca Papa a luat locul lui Hristos? Ortodoxia pastreaza modelul de la inceput, Iisus si Apostolii, iar Apostolii sunt toti egali. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Iata de fapt care e adevarul: https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysostomos_I_of_Cyprus Nu a fost niciun amestec in alta Patriarhie. Arhiepiscopul Ciprului a facut alzheimer si a cazut in coma. Scrie ca ei nu aveau o procedura in caz de incapacitate si au cerut Patriarhului Ecumenic sa convoace un Sinod pan-ortodox care sa gaseasca o solutie. Deci exact in atributiile Patriarhului ecumenic. Iar in 2005 a facut la fel, a convocat un Sinod pan-ortoodx in legatura cu Patriarhul Ierusalimului. Sper ca ti-ai lamurit toate neintelegerile, nu vad ce ar mai putea fi adaugat pe tema asta, a primatului. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Cataline, da' la meciul de diseara ce pronostic poti sa ne dai?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#3
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
![]() Citat:
Imi aduci aminte de Luther, cum a bagat Episcopa lui Iacov la sfarsitul Bibliei, ca ii tulbura visele de sola fidae. Nu, e primus inter pares. Ambele parti din sunt importante. Citat:
-nu consider ca ceilalti episcopi sunt intr-o relatie de subordonare cu el; -nu consider ca protosul reprezinta ultimul cuvant(desi poate avea un cuvant greu cand aceasta este dezbatuta. Vezi la Chalcedon:"Sfantul Petru a vorbit prin Leon") in materie de dogma, ci sinodul; -nu consider ca protosul e vicarul lui Hristos; Acum poti inceta cu acuzatia asta stupida? Nu tot ce nu iti place e catolicism/ecumenism/ce alt bau-bau ai tu. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
A, stai, nu e asa. Citat:
Citat:
p.s.scumpul tau Munte Athos a primit calugari catolici(nu, nu calugari bizantini din Italia) ceva timp dupa Mare Schisma, pana la inceputul secolului XII. Chiar fusesera admisi ca parte a conducerii insulei, iar manastirea lor fusese ridicata la gradul de "manastire imperiala." Au disparut mai tarziu, odata cu decaderea Republicii Amalfite, si politica-anti-latina a lui Andronicus II. Oricum, expresia "in toata istoria" nu are nici un sens, din moment ce Sfantul Munte nu a devenit centrul monastic al Bisericii decat prin secolul X. Citat:
Citat:
http://www.newadvent.org/cathen/06111a.htm Nevertheless the reunion of the Churches was not yet an accomplished fact. The Greek representatives insisted that their aforesaid declarations were only their personal opinions; and as they stated that it was still necessary to obtain the assent of the Greek Church in synod assembled The question now was to secure its adoption in the East. Citat:
Citat:
La fel ca tine. Singura diferenta e ca la ei, durata in care s-a intamplat asta e ceva mai mare. Citat:
fact of primacy at the universal level is accepted by both Nu merge sa iei doar jumatatea din propozitie care iti place. Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Exact ce ti-am scris si eu, inclusiv ca s-a convenit ca la intalnirile anterioare sa se discute si intelegerea primusului de catre ambele parti (si care, bineinteles, nu va duce la vreo intelegere, cum spera Mitropolitul Zizioulas si Patriarhul Ecumenic). Tu ai luat citatul de pe wikipedia, dar nu l-ai citit cu atentie. Acolo e vorba de una din prerogativele Patriarhului Ecumenic, dreptul de a funcționa ca instanță de apel în disputele dintre clerici, iar tot pasajul se refera doar la prerogativele Patriarhului (nu la autoritatea sa asupra altor patriarhii). In cazul cu Mocova, mi-am pierdut timpul sa caut si asta. https://en.wikipedia.org/wiki/Basil_Osborne Un episcop din Anglia, care apartinea de Biserica Rusa, a cerut sa fie primit sub jurisdictia Patriarhiei Ecumenice. In tarile acestea situatia e mai complicata cu jurisdictia, find prezente mai mule Patriarhii (si BOR are episcopii). Episcopul rus cerea sa treaca impreuna cu credinciosii, desi doar unii au ales sa il urmeze. Patriarhia Ecumenica a fost de acord, dar Patriarhia Rusa a acuzat de imixtiune in jurisdictia altei Patriarhii. Patriarhia ecumenica, in mod gresit, a invocat canoane ale Sinodului Calcedon, care prevad ca Patriarhia Constantinopolului poate judeca diferendele intre episcopi, mitropoliti. dar acele canoane se refera doar la jurisdictia Constantinopolului, asa cum spune si sf. Nicodim Aghioritul, care citeaza si alti autori. Altfel s-ar intelege ca poate judeca si pe cei din jurisdictia Romei, care era atunci primus. BO a Greciei a fost de partea Patriarhiei ruse. Dupa patru ani in jurisdictia Patriarhiei Ecumenice acel episcop a cerut sa fie trecut laic, pentru a se putea recasatori. Discutia se poarta doar daca Patriarhul Ecumenic are doar titlu onorific sau are si acele prerogative, nu de superioritate, primat sau orice altceva. Chiar si dreptul de a convoca sinodul ecumenic, acesta nu pare a decurge din intaietate, pentru ca in primul mileniu Roma nu a convocat Sinoadele ecumenice, desi era primus. Probabil decurgea din faptul ca era capitala imperiului. Iar legat de cealalta prerogativa, jurisdictia in teritoriile barbare, canoanele spun doar de teritoriile din jurul jurisdictiei, de aceea chiar si BOR are episcopii in tari din afara jurisdictiei ei. Tu iei partea Patriarhiei ecumenice, dar BOR se plaseaza pe aceiasi parte cu Patriarhia Rusiei (plus a Greciei, Serbiei, Bulgariei, Georgiei), chiar e si acuzata uneori de aceleasi lucruri. Desi al inceput am spus ca ar avea prerogative in plus, se pare ca nu le are nici pe acelea, e un titlu doar onorific acest primat. Citat:
Problema este cand persoane care inteleg gresit invatatura si nu au nici suficiente cunostine pentru un dialog constructiv nu pot lasa orgoliul doparte ca sa recunoasca atunci cand au inteles ceva gresit (de fapt multi nu vor sa inteleaga decat in conformitate cu conceptiile lor gresite) si ajung la nivelul urmator, incepand sa fie agresive in lumbaj si sa jigneasca. Din fericire, in dialogul de pe acest topic, nu ai reactionat asa pana acum. |
#5
|
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() Citat:
Nu, e pozitia promovata de Biserica Rusa. Nu e nicidecum o pozitie universala, ca sa poti sa te ascunzi in spatele ei. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Vei vedea ca a fost judecat de patriarhii fostei pentarhii. Prin Sinod, evident. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. Last edited by Patrie si Credinta; 09.07.2016 at 02:30:15. |
#6
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
S-a ajuns la o situatie de blocaj in noua Patriarhie a Moscovei, prin retragerea Patriarhului Nikon. S-a convocat un Sinod prezidat de Patriarhii Alexandriei si Antiohiei (la cererea rusilor). Confirma egalitatea patriarhiilor. Citat:
Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Vezi ca tocmai ceea ce scrii tu te acuza, lansand astfel de categorisiri singur te incadrezi la cei "aroganti si agresivi" care "nu pot lasa orgoliul deoparte" si implicit ai "inteles gresit invatatura".
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tiparul dupa care decurg discutiile cu catain2
Cineva: "Fasole cu carnati de porc este o mancare buna". catalin2: "Absolut gresit, ideea ca fasolea cu carnati e o mancare buna, este la originile ei, o idee protestanta. S-a infiltrat in mintea unui ortodox pe filiera ecumenismului apusean. Adevarul este ca branza cu mamaliga este de fapt o mancare buna. De carnati trebuie sa ne ferim deoarece porcul poate fi crescut de un eretic si conform Canonului X, trebuie sa ne ferim de tot ceea ce este eretic Pe cand branza e un specific traditional romanesc, deci ortodox" Cineva: "dar poate taranul nu merge la biserica si mai multe pacate decat ereticul." catalin2: "Astfel de pareri sunt emise de persoane care nu au suficiente cunostinte si inteleg gresit invatatura ortodoxa. Un ortodox adevarat stie ca indiferent de pacate si injuraturi la adresa lui Dumnezeu, el tot ortodox ramane si cu "pomana" care i se va face dupa moarte spre bucuria pantecelui rudelor deja imbuibate, intra in Rai, pe cand ereticul nu."
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 10.07.2016 at 00:57:33. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exact tu esti in citatul de mai sus, ai destule intelegeri gresite si cunostinte limitate, nu poti sa recunosti niciodata cand gresesti iar cand nu o scoti la capat cu cliseeele repetate papagaliceste, incepi sa aplici etichete, ca aialalti sunt ignoranti, ecumenisti si mai stiu eu ce, iar tu, se intelege, teologul ortodox adevarat, profund cunoscator si documentat.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 09.07.2016 at 11:11:50. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|