![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Pt un suflet: permite-mi, te rog, sa te intreb ceva. Daca te uiti la versetul 1 din Epistola catre Evrei, capitolul 12, remarci ceva deosebit, in contextul discutiei de pe acezt topic?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
E mai degraba o ispita.
Adica, cu certitudine cine a intrebat asta nu s-a lepadat de toate placerile vinovate si i-au ramas taman doar cele aparent nevinovate cu care sa se mai razboiasca.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nu cred ca are relevanta ceea ce inteleg eu de acolo.Cate capete, atatea pareri.Prefer sa merg pe calea batatorita de altii care au reusit deja sa se recupereze si sunt cel mai bun exemplu.Ideea topicului era daca in ortodoxie mai e ragaz si permisiune pentru bucuria de a trai.Parerea mea din ce am vazut si am trait pana acum e ca da.Si intr-un mod mult mai sanatos si mai autentic.Unul dintre pacatele cele mai mari e ura: fata de sine si fata de ceilalti.Aici trebuie lucrat daca vrem sa avem liniste si echilibru.Nu e pacat sa privim un apus de soare impreuna cu prietenii, daca relatia cu acestia e echilibrata si sanatoasa.Si nici sa mergi la o petrecere daca ai simtul masurii, daca te simti bine acolo fara sa judeci oamenii si mai ales daca iubesti acei oameni, intelegandu-le conditia si acceptandu-i asa cum sunt ei, cu bune si cu rele etc.Dar ca sa ii acceptam, trebuie sa ne acceptam pe noi insine.Si uite aici e punctul dureros, care ne da viata peste cap, oricat am incerca sa facem o schimbare.Ura, ura e printe relele cele mai mari din lumea asta.
Last edited by un.suflet; 05.01.2016 at 10:28:18. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eu cred ca cele scrise acolo conteaza enorm si pentru mine si pentru tine, acel verset si urmatorul vorbesc de cateva aspecte extraordinare care, odata intelese, prin puterea lui Dumnezeu, schimba radical oameni.Undeva in ele, in acele versete, exista o bucurie pe care nu multi o vor cunoaste.Totusi iti respect alegerea de a nu aprofunda subiectul.Inteleg ca opinia ta vizeaza in principal, daca nu cumva exclusiv, aspecte din credinta ortodoxa in raport de care eu nu am ce comenta, cei care fac parte din ea fiind in masura sa comenteze. Multumesc pentru dialog, numai bine va doresc.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din ce în ce mai mulți creștini dau astazi o atenție sporită acestei Epistole, nu știu de ce... Și eu cred că mai ales acest text ar trebui comentat și aprofundat în vremurile acestea de încercări și de rătăcire tot mai evidentă. Problema pe care o ridică acolo Sfântul Pavel nu este ura. Ci lupta cu păcatul ("până la sânge", zice Apostolul). Și credința și nădejdea în Pronia Domnului. Dacă vedem cum se încheie capitolul precedent, poate ne e mai clar cum începe acesta: "...ca ei să nu ia fără noi desăvârșirea. De aceea și noi..." Și nu, nu de micile plăceri ale vieții e vorba în Biserică. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Depinde ce intelege fiecare prin "placere".Sunt oameni care au placerea de a vizita regulat orfelinate sau camine de batrani.Sau poate fi vorba de placerea de a construi ceva.Nu stiu, fiecare are placerile si bucuriile lui, si atata timp cat le subordonezi vietii duhovnicesti, nu vad de ce ar fi interzise. Imi amintesc o pilda crestina, in care o femeie ii spunea insufletita( si probabil mandra de ea insasi) duhovnicului ca toata noaptea se roaga, aproape ca nu mai doarme deloc.La care duhovnicul i-a spus ca nu faceprea bine, pentru ca s-ar putea imbolnavi si nu si-ar mai putea face datoria cum trebuie, asa bolnava.Deci fiecare are felul lui de a-si trai viata duhovniceasca si limitele lui.Cel mai bine e de discutat cu parintele duhovnic. Last edited by un.suflet; 05.01.2016 at 19:13:48. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Serios, acolo unde sunt norme clare, ai reusit sa subordonezi "placerile" in totalitate vietii duhovnicesti?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tocmai spuneam mai sus, ca depinde ce intelege fiecare prin placere.Poti respecta normele si poti face si multe alte lucruri placute, fara sa incalci acele norme.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
constat ca de fapt vorbiti despre un lucru banal: conflictul dintre pulsiunea vietii trupesti si normele unui fel de sef normativ. Altfel spus, ridicati o problema veche, a relatiei dintre Id si Supraeu. Treburi care tin strict de interiorul psihismului, de dinamica intra-psihica, iar nu de relatia dintre lut si Cer. Sa fiu iertat, dar locul pentru astfel de lupte (nevrotice, de obicei) nu e Biserica. Nu despre chestiuni analizabile si solutionabile psihanalitic se poarta discutiile duhovnicesti. Aceste chestiuni lumesti sunt bune la psihanalist. In Biserica vorbim despre Dumnezeu si om, despre razboiul duhovnicesc (patimi, mandrie, draci, har, nevointa etc.). Dar e treaba dvs. sa flecariti la infinit, mai ales ca, precum vad, v-ati gasit repede amatori zelosi. Toate cele bune! Si munti de placeri nevinovate va doresc! |
|