![]() |
![]() |
|
#51
|
||||
|
||||
![]()
Respingerea unei perspective ontologice perceputa a fi diferita de cea asumata anterior (prin credinta, rationamente si experienta launtrica), poate fi pe deplin justificata din punct de vedere spiritual.
Cand perspectiva care a fost validata anterior este deja productiva (adica genereaza efecte spirituale sensibile), insertia unor alte repere bazale poate inhiba energia spirituala degajata de semantica configuratiei de simboluri internalizate. Ceea ce conteaza, de fapt, este actualizarea virtutilor din abstract in concretul de zi cu zi. Aceasta este ceea ce legitimeaza, de fapt, o anumita perspectiva. Iar perspectiva depinde de la persoana la persoana. Dalian, Dumnezeu sa te binecuvanteze!
__________________
Last edited by florin.oltean75; 29.06.2015 at 22:08:57. |
#52
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Și precum este rânduit oamenilor o dată să moară, iar după aceea să fie judecata" (Evrei 9:27). Cum poate o persoana sa moara de mai multe ori, dupa mai multe reincarnari, cand Biblia spune altceva?
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#53
|
|||
|
|||
![]()
Reincarnarea e o teorie tampita. Punct.
|
#54
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca prin "persoana" se intelege continuumul temporar dintre o nastere si o moarte - atunci acea "persoana" este irepetabila - si din perspectiva reincarnarii. Continuum temporar - trupul este temporar si in permanenta schimbare - persoana are la baza o identitate circumstantiala - imputata pe un trup circumstantial in relatie cu un mediu tranzitoriu. Se naste o data si moare o data. Ceea ce trece in viata urmatoare nu mai este "persoana" respectiva, ci o "alta persoana", care si aceasta se naste o data si moare o data. Fiecare "persoana de tranzitie" este irepetabila / trupul acesteia este irepetabil - este judecata o singura data la moartea sa - pentru care se stabileste urmatoarea destinatie. Ce trece in umatoarea viata? Eul cel mai subtil - intr-un mediu care se hotareste la Judecata - cu pacatele si virtutile sale care-l urmaresc ca o umbra, cu pornirile sale pacatoase si/sau virtuoase. Mediul in care renaste poate fi unul favorabil apropierii de Dumnezeu (dragoste, educatie,..) sau unul de iad, nastere direct in suferinta, poate de un numar nesfarsit de ori...
__________________
|
#55
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar, dupa un sprit a mai venit un sprit. Pe urma inca unul. Am ajuns la discutii de adanca filosofie. Omul mi-a marturisit ca, daca bea un pahar, se simte altfel. Alt om. Pe de alta parte, orice om are dreptul la un pahar. Ei bine, omul acela nou, care se transforma din omul ce vechi in urma unui pahar, are si el, ca orice om, dreptul la un pahar. Dupa ce i-am marturisit ca sunt cucerit de teoria lui, care va revolutiona, cu adevarat, fenomenologia, l-am lasat acolo sa se brahmaputreze in continuare. Si sa plateasca nota.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 07.07.2015 at 20:30:12. |
#56
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ca asa este corect sa ne purtam cu cineva caruia nu-i impartasim convingerile?
__________________
|
#57
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fiecare om devine o alta persoana in fata unui pahar sau a mai multora :) Dar despre asta era vb?
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#58
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#59
|
|||
|
|||
![]()
Cand nu exista nicio o sansa sa-l aduci la o gandire coerenta, adica e imbatat cu substante sau idei fara substanta, fara doar si poate.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#60
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Teoria reincarnarii explica rational diversitatea de situatii, tendintele din fiecare individ, continuitatea cauza-efect pentru fiecare persoana/faptura - intr-un mod coerent. Teoria aparitiei sufletului in momentul conceptiei este incoerenta din mai multe puncte de vedere: -discontinuitatea ontologica - aparitia din nimic si indestructibilitatea ulterioara; -inegalitatea sanselor: - unii se nasc inzestrati, altii handicapati - unii se nasc inconjurati de dragoste, altii in medii ostile, murind la scurt timp dupa ce s-au nascut - unii au acces la educatie (etica) altii sunt indoctrinati negativ de cand incep sa articuleze primele cuvinte... -doar omul isi revendica proprietatea unui suflet, cand vedem foarte bine ca orice faptura este simtitoare, se teme si se bucura in felul ei... Este ridicol a combate teoria reincarnarii doar cu argumentul ridicolului.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 08.07.2015 at 09:14:54. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Biblie si... | mihaiparaschiv | Teologie si Stiinta | 14 | 13.06.2011 20:26:56 |
Reincarnarea si primii Crestini | zsuleica | Generalitati | 12 | 19.01.2011 12:42:34 |
utentul Antoni0 disparut | ucristian | Umanitare | 203 | 18.07.2010 16:26:06 |
|