![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Daca in reincarnare se vede "o alta sansa" atunci reincarnarea trebuie combatuta ca fiind o invatatura gresita.
Perspectiva unor "alte sanse" submineaza perceptia crizei si insecuritatii in care se afla, de fapt, sufletul. Submineaza "rugaciunea neincetata". Budismul nu vede in reincarnare "alte sanse" ci o stare conditionata ( inrobita), o condamnare la suferinta perpetua - fara putinta de alegere. Reincarnarea este perceputa ca un esec spiritual. Alegoric: "Ti se porunceste sa te nasti doar pentru a suferi si muri, fara oprire" Reincarnarea este o stare mizera extrem de periculoasa, pentru ca mici imperfectiuni ne pot arunca in stari de suferinta inconceptibile, pentru perioade de timp incalculabile. Existenta efemera umana este privita ca o oportunitate extraordinara, o usita de scapare deschisa pentru foarte putin timp. De regula, o a doua sansa de trup uman este extrem de mica, tinde catre zero. Iadurile budiste sunt descrise cu multa acuratete. Circulatia in samsara este asemanata cu drumul pe verticala pe care il face o galeata plina cu apa din fantana - foarte greu este trasa in sus de disciplina spirituala, dar coboara vertiginos in jos la cele mai mici greseli. Deci samsara nu este privita ca oportunitate pentru corectii ulterioare, posibilitatea examenelor de restanta, ci efectiv un taram aflat in puterea Mortii care sfarteca fiecare trup fara incetare. Orice faptura circumstantiala - este irepetabila - se naste o data si moare o data. In samsara se pierde identitatea circumstantiala asumata intre o nastere si o moarte. Memoria fapturilor este slaba, de scurta durata. Gasirea identitatii in Adevar este singura posibilitate ca acest cosmar numit samsara sa inceteze. Aceasta este viziunea dihotomica de baza. Insa, din perspectiva mai profunda, de fapt, samsara nu este separata de nirvana, pamantul nu este despartit de cer, iadul de rai - ci toate, fundamental au aceeasi natura si sunt perfecte. Samsara este, de fapt, imperfectiunea din noi insine care se arata in afara.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 28.06.2015 at 09:23:45. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Este o invatatura mizera si extrem de periculoasa. Corect.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Respingerea unei perspective ontologice perceputa a fi diferita de cea asumata anterior (prin credinta, rationamente si experienta launtrica), poate fi pe deplin justificata din punct de vedere spiritual.
Cand perspectiva care a fost validata anterior este deja productiva (adica genereaza efecte spirituale sensibile), insertia unor alte repere bazale poate inhiba energia spirituala degajata de semantica configuratiei de simboluri internalizate. Ceea ce conteaza, de fapt, este actualizarea virtutilor din abstract in concretul de zi cu zi. Aceasta este ceea ce legitimeaza, de fapt, o anumita perspectiva. Iar perspectiva depinde de la persoana la persoana. Dalian, Dumnezeu sa te binecuvanteze!
__________________
Last edited by florin.oltean75; 29.06.2015 at 22:08:57. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Și precum este rânduit oamenilor o dată să moară, iar după aceea să fie judecata" (Evrei 9:27). Cum poate o persoana sa moara de mai multe ori, dupa mai multe reincarnari, cand Biblia spune altceva?
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Reincarnarea e o teorie tampita. Punct.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca prin "persoana" se intelege continuumul temporar dintre o nastere si o moarte - atunci acea "persoana" este irepetabila - si din perspectiva reincarnarii. Continuum temporar - trupul este temporar si in permanenta schimbare - persoana are la baza o identitate circumstantiala - imputata pe un trup circumstantial in relatie cu un mediu tranzitoriu. Se naste o data si moare o data. Ceea ce trece in viata urmatoare nu mai este "persoana" respectiva, ci o "alta persoana", care si aceasta se naste o data si moare o data. Fiecare "persoana de tranzitie" este irepetabila / trupul acesteia este irepetabil - este judecata o singura data la moartea sa - pentru care se stabileste urmatoarea destinatie. Ce trece in umatoarea viata? Eul cel mai subtil - intr-un mediu care se hotareste la Judecata - cu pacatele si virtutile sale care-l urmaresc ca o umbra, cu pornirile sale pacatoase si/sau virtuoase. Mediul in care renaste poate fi unul favorabil apropierii de Dumnezeu (dragoste, educatie,..) sau unul de iad, nastere direct in suferinta, poate de un numar nesfarsit de ori...
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar, dupa un sprit a mai venit un sprit. Pe urma inca unul. Am ajuns la discutii de adanca filosofie. Omul mi-a marturisit ca, daca bea un pahar, se simte altfel. Alt om. Pe de alta parte, orice om are dreptul la un pahar. Ei bine, omul acela nou, care se transforma din omul ce vechi in urma unui pahar, are si el, ca orice om, dreptul la un pahar. Dupa ce i-am marturisit ca sunt cucerit de teoria lui, care va revolutiona, cu adevarat, fenomenologia, l-am lasat acolo sa se brahmaputreze in continuare. Si sa plateasca nota.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 07.07.2015 at 20:30:12. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ca asa este corect sa ne purtam cu cineva caruia nu-i impartasim convingerile?
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fiecare om devine o alta persoana in fata unui pahar sau a mai multora :) Dar despre asta era vb?
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Era un om bogat care se îmbrăca în porfiră și în vison, veselindu-se în toate zilele în chip strălucit. Iar un sărac, anume Lazăr, zăcea înaintea porții lui, plin de bube, Poftind să se sature din cele ce cădeau de la masa bogatului; dar și câinii venind, lingeau bubele lui. Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui. Și el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ți milă de mine și trimite pe Lazăr să-și ude vârful degetului în apă și să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ți aminte că ai primit cele bune ale tale în viața ta, și Lazăr, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuiești. Și peste toate acestea, între noi și voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi. Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa tatălui meu, Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină și ei în acest loc de chin. Și i-a zis Avraam: Au pe Moise și pe prooroci; să asculte de ei. Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă cineva dintre morți se va duce la ei, se vor pocăi. Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți" (Luca 16: 19-31). Cum se face ca nici Lazar si nici bogatul nu s-au reincarnat? Sa zicem ca pentru Lazar nu mai era necesara reincarnarea pentru ca se afla intr-un loc de vesnica fericire, dar bogatul care se afla intr-un loc de chin, DE CE nu s-a reincarnat ca sa scape de acele chinuri? Uite ca nu a putut pentru ca reincarnarea nu exista, decat in mintea ta si altor ca tine
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Biblie si... | mihaiparaschiv | Teologie si Stiinta | 14 | 13.06.2011 20:26:56 |
Reincarnarea si primii Crestini | zsuleica | Generalitati | 12 | 19.01.2011 12:42:34 |
utentul Antoni0 disparut | ucristian | Umanitare | 203 | 18.07.2010 16:26:06 |
|