Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sarbatori > Diverse Sarbatori
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.04.2015, 16:18:35
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Degeaba tot încerc să atrag atenția asupra icoanei..... E acolo un semnal limpede care lămurește situația complicând-o și mai tare, precum în poezia lui Blaga: Hristos se pogoară la iad în mandorla Împărăției, pe care am mai întâlnit-o pe muntele Taborului. Asta ne arată că avem de-a face cu evenimente suspendate în intervalul dintre "deja" și "nu încă", unde "deja" este valabil pentru Hristos și Biserica biruitoare, iar "nu încă" pentru noi și Biserica luptătoare.

Nimeni nu s-a întrebat de ce în foarte multe versiuni Adam și Eva au aureole, ceea ce trimite la lucrarea Duhul Sfânt în ei, deci la sfințenie. Vaai, dar cum, a găsit Hristos sfinți în iad? Dacă erau sfinți, ce căutau acolo? Fiindcă aureola poate fi considerat semnificant al sfințeniei numai dacă este privită din optica altei Pogorâri, a Paracletului la Cinzecime.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 11.04.2015, 19:06:50
oaie_cugetatoare oaie_cugetatoare is offline
Banned
 
Data înregistrării: 31.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.296
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Degeaba tot încerc să atrag atenția asupra icoanei..... E acolo un semnal limpede care lămurește situația complicând-o și mai tare,
......
Citat:
Nimeni nu s-a întrebat de ce în foarte multe versiuni Adam și Eva au aureole, ceea ce trimite la lucrarea Duhul Sfânt în ei, deci la sfințenie. Vaai, dar cum, a găsit Hristos sfinți în iad? Dacă erau sfinți, ce căutau acolo? Fiindcă aureola poate fi considerat semnificant al sfințeniei numai dacă este privită din optica altei Pogorâri, a Paracletului la Cinzecime.
Pai eu din icoana respectiva, inteleg ca sfintii sunt la portile iadului(intrarea) si nu in iadul propriuzis(iezerul de foc).Adica un fel de "anticamera" a iadului,
unde muncile iadului nu se ating de sufletele care se afla acolo.

Privit dintr-o alta perspectiva, ar fi logic sa fie asa.Daca ne amintim bine
Adam si Eva au fost izgoniti din rai, iar de obicei atunci cand dai afara
pe cineva, inchizi si usa dupa el.Adica atunci cand Adam si Eva au cazut
din Rai , usile Raiului s-au inchis in urma lor, si au fost ferecate.

Este nevoie de Hristos, care este singurul ce poate (re)deschide usile raiului
pt sufletele omenesti, iar cine intra in rai, o va face numai daca vrea Hristos.
Este interesant modul in care in este infatisat Hristos.El nu le face semn, ca ei
sa-l urmeze, ci pur si simplu pune mana pe ei si ii trage dupa El.Asta ar explica faptul ca cei de acolo, desi ar vrea sa se duca in Rai , nu stiu unde
este Raiul si nu cunosc drumul, nici chiar daca cineva le-ar explica.
Este nevoie de interventia directa si personala a lui Hristos, pt a-i trage fizic
din iad si ai introduce fizic in Rai.Adica Pastorul nu-si mai indruma oile spre
tzarc, ci fizic le ia la subrat si le poarta pana in tzarc.

Last edited by oaie_cugetatoare; 11.04.2015 at 19:17:20.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 11.04.2015, 19:34:01
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Oaie cugetătoare: dacă te apuci și partajezi iadul o vină imediat cineva (nu spun cine) să te completeze cu o teorie fooarte interesantă despre tinda iadului, departamentul de purificare post-mortem la temperaturi ridicate și alte chestii deloc simpatice pentru ortodocși.

Fără nicio tendință malițioasă te informez că fragmenul de frază decupat din postarea mea și comentat cu "puncte puncte" este un procedeu stilistic cunoscut sub numele de "paradox", folosit mai ales atunci când o serie de premise nu se pot reduce la o singură concluzie , ci generează o altă serie de premise antitetice.
Literatura bisericească abundă de asemenea exprimări, mai ales când încearcă să trateze realități apofatice.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 11.04.2015, 19:39:39
oaie_cugetatoare oaie_cugetatoare is offline
Banned
 
Data înregistrării: 31.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.296
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Oaie cugetătoare: dacă te apuci și partajezi iadul o vină imediat cineva (nu spun cine) să te completeze cu o teorie fooarte interesantă despre tinda iadului, departamentul de purificare post-mortem la temperaturi ridicate și alte chestii deloc simpatice pentru ortodocși.
daca vor sa cartografieze iadul sa le fie de bine.
Citat:
Fără nicio tendință malițioasă te informez că fragmenul de frază decupat din postarea mea și comentat cu "puncte puncte" este un procedeu stilistic cunoscut sub numele de "paradox", folosit mai ales atunci când o serie de premise nu se pot reduce la o singură concluzie , ci generează o altă serie de premise antitetice.
In cazul meu, puncte, puncte, puncte,....puncte inseamna ca n-am mai dat
quote la tot citatul tau.Fiecare cu "ce-l doare".
Reply With Quote
  #5  
Vechi 11.04.2015, 21:32:38
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Daca suntem sinceri fata de logica noastra, versetele 1 Petru 3:18-20, evident, nu fac o referire clara a pogorarii Lui Iisus in iad. Aceasta este pur si simplu o deductie ortodoxa.

Lipsa de precizie a Bibliei unora li se pare nascatoare de intuitii profunde, altora le creeaza discomfort si confuzie.

Indiferent ce alegem sa credem, mesajul cel mai profund al crestinismului este un indemn la credinta, dar in special la urmarea Lui Hristos, impreuna murire cu El, o moarte mistica fata de cele lumesti pentru ca "invierea" sufletului" / "nasterea din nou", sa fie posibila.

Credinta este necesara insa nu si suficienta.

Putem crede - insa totusi sa nu-L urmam pe Hristos pe cruce inlauntrul nostru. Aceasta forma de credinta nu este altceva decat auto-amagire.

Doar moartea in Hristos este suficienta mantuirii. Expresia credintei si iubirii adevarate.

Aceasta ne ridica in ceruri fie ca suntem pe pamant, fie ca suntem in iad.

Caci Hristos nu a fost vreodata sa nu fie simultan pe pamant, in ceruri sau in iad.

A celebra moartea si invierea Lui Dumnezeu, fara a face parte efectiv din proces, fara a interioriza si exprima in noi insine aceste taine - sunt lucrari de suprafata, nu aprindere de candela mantuitoare.
__________________

Reply With Quote
  #6  
Vechi 11.04.2015, 21:39:16
oaie_cugetatoare oaie_cugetatoare is offline
Banned
 
Data înregistrării: 31.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.296
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Daca suntem sinceri fata de logica noastra, versetele 1 Petru 3:18-20, evident, nu fac o referire clara a pogorarii Lui Iisus in iad. Aceasta este pur si simplu o deductie ortodoxa.
Bre, vrei sa nu te mai bagi ? Poate tu ai treaba si noi te retinem.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 12.04.2015, 04:02:59
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Poate l-a scos de acolo cu ocazia asta si pe amicul Budha, deci dl. Florin75sutre ar putea fi interesat de aspectul asta :)

Acum on topic, cred ca evenimentul este relevant pentru toti cei care n-au apucat sa se intalneasca cu Hristos in aceasta viata, viata care nu le-a fost totusi lipsita de insusirea a ceva virtute, in masura in care le-a fost dat sa o cunoasca.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 12.04.2015 at 04:05:36.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 13.04.2015, 17:22:38
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Nimeni nu s-a întrebat de ce în foarte multe versiuni Adam și Eva au aureole, ceea ce trimite la lucrarea Duhul Sfânt în ei, deci la sfințenie. Vaai, dar cum, a găsit Hristos sfinți în iad? Dacă erau sfinți, ce căutau acolo? Fiindcă aureola poate fi considerat semnificant al sfințeniei numai dacă este privită din optica altei Pogorâri, a Paracletului la Cinzecime.
Explicatia e simpla: sunt pictati in starea in care se gasesc in Rai, adica plini de har. La fel cum in icoana Cinei de Taina Sfintii Apostoli sunt pictati cu aureola, desi nu se pogorase harul peste ei. De asemenea, atunci cand au fost luati de Iisus din Iad s-au umplut de har, pentru ca toti cei care ajung in Rai au har.
Spunem ca Iisus a venit sa aduca harul, pe care il pierdusera Adam si urmasii, e un nonsens sa spunem ca deja aveau har oamenii, ajungeau astfel in Rai, nu in Iad.
Reply With Quote
Răspunde