![]() |
![]() |
|
#491
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7. "Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!" |
#492
|
|||
|
|||
![]()
Te bazezi pe clasificarea facuta de Dionisie Areopagitul?
|
#493
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum, referitor la ce ai scris mai sus, te rog să ai în vedere măcar două lucruri: a) Au mai fost numeroase texte care au "candidat" la statutul de Evanghelie, în jur de 30. E vorba despre cărțile deuterocanonice sau, altfel spus, apocrife. Unele adevăruri se află și în ele, ne asigură istoricii și alți cercetători ai lor. Dar sunt și multe idei eretice, confuzii, speculații, influențe mai ales gnostice... De aceea, aceste texte nu au putut fi recunoscute ca autentice, până la capăt și nu au intrat în Canon. Aceste texte au fost scrise evident de oameni, de diverși autori iar unii s-au folosit de numele unor personaje din Scriptură pe care i-au prezentat ca autori pentru a da mai mare greutate textelor respective... b) Biserica a selectat treptat cărțile care alcătuiesc Biblia de azi. Canonul a fost realizat treptat, secol după secol, pe măsură ce Conștiința Dogmatică a Bisericii hrănită mereu de Duhul Tradiției a căpătat limpezime, claritate deplină și conținut complet. Și autorii acestor cărți au fost tot oameni, desigur, anume oameni sfinți insuflați de Duhul Sfânt. Ei bine, tocmai despre aceasta e vorba: un autor nu poate să se impună singur în Biserică, orice ar scrie, oricât de minunat pentru unii sau plin de greșeli pentru alții. Textul unui anumit autor a fost acceptat în Canonul scrierilor sfinte doar prin apelul la filtrul sobornicesc. Nu a hotărât un om sau altul, ci un Sobor întreg, ba încă mai multe Soboare succesive. Deci nu are obiect presupunerea ta, întrucât "epurarea" greșelilor a fost făcută treptat, în sute de ani de viață sfântă a Bisericii, prin dezbaterea statornică, realizată în Sinoadele alcătuite de cei mai sfinți bărbați ai Bisericii. Iar aceste evenimente, Sinoadele, nu au fost doar afaceri împărătești, cum mai cred unii dintre colegii de forum. Ele au apărut la întâlnirea dintre Sfânta Tradiție Apostolică a Bisericii și erezii, multiplele erezii. Pe primul plan rămâne așadar tot Tradiția, paznicul credincios al Bisericii, prin sfințenia căreia s-a păstrat și a crescut tot ce e viu și mântuitor în Biserica lui Hristos până azi și în veci. Last edited by Ioan_Cezar; 26.02.2015 at 02:56:07. |
#494
|
|||
|
|||
![]()
Stii ceva? Ai informatii istorice cum ca nu ar fi de incredere?
|
#495
|
||||
|
||||
![]() Citat:
”Și s-a deschis templul lui Dumnezeu, cel din cer, și s-a văzut în templul Lui chivotul legământului Său, și au fost fulgere și vuiete și tunete și cutremur și grindină mare.” (Apocalips 11.19 - Biblia Ortodoxă) Acum dacă în Cer există Templul și în el chivotul, înseamnă că Legea lui Dumnezeu (din chivot) este în funcțiune. Nu are importanță dacă toate acestea există literal, ori doar cu valoare de simbol. Ceea ce ne interesează în contextul topicului, este porunca a II-a din chivot: ”să nu-ți faci reprezentări înaintea cărora să te închini și să le slujești!”. E logic că îngerii nu fac acest lucru, deși unii dintre ei și-au făcut cândva (putem discuta acest aspect dacă are relevanță pentru cineva); doar oamenii au îndrăznit o asemenea ”performanță”. Fulgerele, cutremurul cel mare și grindina uriașă din text urmează să se dezlănțuie tocmai ca pedeapsă împotriva celor care au nesocotit porunca/poruncile din chivot. Acesta este un lucru deosebit de serios și trebuie tratat ca atare.
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#496
|
||||
|
||||
![]()
Domnule, oricum ar fi [aproape] OK, în cazul că nu s-ar închina nimeni înaintea lor și nu le-ar dedica slujbe.
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#497
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu domnule, nu au nicio pretenție. E doar imaginația artistului, atât.
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#498
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#499
|
||||
|
||||
![]() Citat:
În concluzie: ”să nu fi desfrânat” ”să nu furi” și ”să nu-ți faci reprezentări pentru a te închina înaintea lor și a le dedica slujbe” se referă la creștini. Ortodocșii sunt creștini?
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
#500
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|