![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
catre Eminescu, si anume discursul proletarului si nu al lui Eminescu. Ce am dat eu insa (poezia "Rugaciune") sunt gandurile poetului indreptate catre Dumnezeu(Eu-l sau interior) ![]() ![]() Nope. Iar tu tocmai ai demonstrat mai sus aceasta chestie. ![]() ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Îți sărut picioarele tale, copilul meu cel dulce, și te rog, te rog mult să te liniștești, să crezi în statornicia și în iubirea mea și să speri, dacă poți spera. Dacă am avea religie, noi doi, am crede că Dumnezeu nu va lăsa nerăsplătit atât amor, dar n-o avem, de aceea numai în noi înșine putem crede și pe noi înșine ne putem întemeia. Eu zic: crede în mine și nu vei fi amăgită, afară doar dac-oi muri. Te sărut și te rog, liniștește-te, căci starea ta mă doare mai mult decât mizeriile mele proprii. Al tău Emin" http://ro.wikisource.org/wiki/Coresp...Veronica_Micle |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nope.Un poet poate sa-si transpuna in poeziile sale si parerile
personajelor sale.Dar asta nu inseamna ca sunt proriile sale pareri E o diferenta de la cer la pamant. Ce spui este ca si cum daca tu redai dialogul virtual intre doua personaje asta inseamna automat esti in acelasi timp cele 2 personaje sau faptul ca virgula impartasesti opiniile celor doua personaje. Pai daca in realitate ar fi asa, ce ne-am face aabbb, cu toti scriitorii din lume? Ii facem pe toti schizofrenici ? Citat:
atunci cand esti in depresie esti suparat pe toata lumea. Dar dupa ce iti trece depresia, revii la poezia "Rugaciune". ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Se trezisa ababa.... sa ne spuna ca Eminescu nu a fost religios. Nu numai ca a fost religios, ca a scris poezie religioasa, dar a luat si apararea Bisericii, pentru ca spre deosebire de unii ca voi, un om cu capul pe umeri intelege care sunt stalpii unei natiuni.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
"Sunt doua mii de ani aproape de cand ea (Evanghelia) a ridicat popoare din intuneric, le-a constituit pe principiul iubirii aproapelui, doua mii de ani de cand biografia Fiului Lui Dumnezeu e cartea dupa care se creste omenirea. Invataturile lui Buddha, viata lui Socrate si principiile stoicilor, cararea spre virtute a chinezului La-o-tse, desi asemanatoare cu invatamintele crestinismului, n-au avut atata influenta, n-au ridicat atata pe om ca Evanghelia, aceasta simpla si populara biografie a blandului nazarinean a carui inima a fost strapunsa de cele mai mari dureri morale si fizice, si nu pentru el, pentru binele si mantuirea altora. Si un stoic ar fi suferit chinurile lui Iisus Hristos, dar le-ar fi suferit cu mandrie si dispret de semenii lui; si Socrate a baut paharul de venin, dar l-a baut cu nepasarea caracteristica virtutii civice a Antichitatii. Nu nepasare, nu dispret: suferinta si amaraciunea intreaga a mortii au patruns inima Mielului simtitor si, in momentele supreme, au incoltit iubirea in inima Lui si si-a incheiat viata pamanteasca cerand de la Tata-Sau din ceruri iertarea prigonitorilor. Astfel, a se sacrifica pe Sine pentru semenii Sai, nu din mandrie, nu din sentiment de datorie civica, ci din iubire, a ramas de atunci cea mai inalta forma a existentei umane". - Ieminescu :)
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
"To what extent are you influenced by Christianity?"
"As a child, I received instruction both in the Bible and in the Talmud. I am a Jew, but I am enthralled by the luminous figure of the Nazarene." "Have you read Emil Ludwig's book on Jesus? "Emil Ludwig's Jesus," replied Einstein, "is shallow. Jesus is too colossal for the pen of phrasemongers, however artful. No man can dispose of Christianity with a bon mot." "You accept the historical existence of Jesus?" "Unquestionably. No one can read the Gospels without feeling the actual presence of Jesus. His personality pulsates in every word. No myth is filled with such life. How different, for instance, is the impression which we receive from an account of legendary heroes of antiquity like Theseus. Theseus and other heroes of his type lack the authentic vitality of Jesus." Ainstain :) Deci vedeti ca spre deosebire de voi oamenii care v-ati varat in transee si vi se pare ca cine stie ce fapte de arme faceti, marile minti au intotdeauna un respect deosebit fata de marile carti. Chiar daca in cazul lui Einstein de exemplu, acesta nu a fost un crestin. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nu inteleg lupta asta pentru revendicarea personalitatilor. Din partea mea Charles Darwin putea fi chiar unul dintre iudeii platiti sa se roage la zid. Comunitatea stiintifica nu cred ca pune in discutie religiozitatea celor care publica. Sunt convins ca asta nu este un criteriu.
Teoretic nu m-ar deranja nici ca toate manualele scolare sa fie redactate/scrise de catre/in colaborare cu preoti (care au si alte specializari necesare) atata timp cat continutul lor este unul pur stiintific si nu unul duhovnicesc. Important este "ce", iara nu "cine". Degeaba este profesorul credincios atata timp cat legea il obliga sa pastreze asta pentru el si sa isi limiteze discursurile doar la ceea ce trebuie. Sigur ca se vor gasi idioti care sa se simta ofensati imediat ce voi lua masuri legale daca cineva incalca aceste dispozitii, dar nu imi va pasa catusi de putin. Last edited by Inorogul; 19.01.2015 at 20:58:51. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si educatia sau scoala nu inseamna numai ceea ce intelegem noi astazi prin stiinta. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Dar nu exista un "ce" fara un "cine", pentru ca un "ce" intotdeauna este
creat de un "cine", iar "cine" intodeauna se reflecta in "ce", pentru ca un "ce" este creatia lui "cine".Prin urmarea inaintea de a vorbi despre "ce" , trebuie sa vorbim despre "cine", caci numai prin "cine" putem sa stim cine este cu adevarat acel "ce" ![]() Ia uite ce spunea savantul Isaac Newton: " This most beautiful system of the sun, planets, and comets, could only proceed from the counsel and dominion of an intelligent and powerful Being....This Being governs all things, not as the soul of the world, but as Lord over all; and on account of his dominion he is wont to be called Lord God "pantokrator," or Universal Ruler " Hopa , Il numeste Dumnezeu Pantocrator. Unde mai apare titlul de Pantocrator ? Uite aici: http://www.tezaurul-ortodox.com/uplo...8_4_165000.jpg Uuu, Inorogule ce avem noi aici, ce avem noi aici. Newton a ajuns la aceasi concluzie la care Biserica Ortodoxa a ajuns de la facerea lumii.Of, of mai, mai. Mergem in continuare, ce mai spune Isaac Newton: " Since every particle of space is always, and every indivisible moment of duration is every where, certainly the Maker and Lord of all things cannot be never and no where....God is the same God, always and every where. He is omnipresent not virtually only, but also substantially; for virtue cannot subsist without substance.âŠIt is allowed by all that the Supreme God exists necessarily; and by the same necessity he exists always and every where.... " Hopa, vorbeste de un Dumnezeu Viu , Etern, Omniprezent. Unde mai intalnim noi asta ? Ehm... aici: Apocalipsa 1:8 Eu sunt Alfa și Omega, zice Domnul Dumnezeu, Cel ce este, Cel ce era și Cel ce vine, Atotțiitorul. Merge in continuare , Isaac Newton si mai spune: "Gravity explains the motions of the planets, but it cannot explain who set the planets in motion. God governs all things and knows all that is or can be done" Inorogule am o intrebare pt tine: De ce Newton, unul dintre cei mai valorosi savanti ai stiintei, ajunge la concluzia ca exista Dumnezeu, si nu orice Dumnezeu, ci Dumnezeul din Sfanta Scriptura, pe care il numeste la fel cum il numeste si Biserica Ortodoxa : PANTOCRATOR ? De ce ? Last edited by oaie_cugetatoare; 19.01.2015 at 21:27:41. |
|