![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Vei stii ca Dumnezeu a fost corect si marinimos atunci cand pe tine te-a luat langa El si i-a oferit copilului tau ceea ce si-a dorit si ales de unul singur: chin etern in iad, pana-i paraie sufletul. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Da, asta intr-adevar e o problema
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
In crestinism, individul cauta in primul rand sa se salveze pe sine, salvarea altor fiinte fiind gandita ca atribut exclusiv al proniei divine.
Nu este conceputa o asumare voluntara a responsabilitatii salvarii tuturor fiintelor suferinde. Individul nu se simte responsabil pentru soarta altora (fiecaruia dupa fapta si rasplata). Este degrevat de aceasta implicare uriasa, pentru ca divinul deja a deschis portile raiului pentru cine-L alege. In budism, salvarea personala are sens doar atunci cand contribuie efectiv la salvarea tuturora. In crestinism, "fericirea vesnica" este conditionata de o "uitare vesnica" a celor dragi care vor "suferi vesnic". Uitarea insa eludeaza Adevarul. Nu mai stim ce a fost / ignoram ce Este. O fericire deplina nu poate coexista cu suferinta altora.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 08.11.2014 at 22:37:51. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
De a gandi, intreba, judeca si actiona.
__________________
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Trebuie sa-i dreptate lui Florin mai intai:
Nu se poate credinta fara omenie. Daca o credinta (indiferent care) implica sa lipsa de omenie si batjocura la adresa aproapelui, atunci mai bine lipsa. Iisus ne-a invatat cum sa fim Oameni. N-a adus o credinta asa, zburatoare. Pe urma stau si ma intreb de unde stiu unii de pe aici cum este dupa moarte? Eu nu stiu unde se duc animalele dupa moarte. Inclin sa cred ca se duc inapoi la creatorul lor. Asa mi se pare firesc. Si ele au un suflet totusi, chiar daca sunt mai putin evoluate decat oamenii. Constructia este insa aceeasi: trup si suflare/suflet. Si unele au chiar mult, chiar daca este confundat cu instincte sau alte cele. M-a miscat la lacrimi poza aceea cu acel caine care incearca sa salveze pestele. Avem mult de invatat de la animale. Nu stiu de ce este atat de rea si de amuzanta interventia femeii cu porcusorul de Guineea si mi-a placut mult raspunsul preotului. Femeia aceea are dreptul sa-si iubeasca animalul si sa-l considere in felul ei. Cui ii face ea rau? De ce sa-ti bati joc de ea, de sufletul ei? Mai mult: as intreba pe unii de pe aici cum s-ar simti daca cineva le-ar spune ca numai adultii au nemurire, iar copii lor nu, ca numai adultii au dreptul sa se reintoarca in Rai. De ce n-om putea oare sa lasam lumea in pace, fara a calca tot timpul cu botinele in sufletul ei? Nu inteleg. Si n-am auzit sa sustina catolicii sau alte confesiuni pareri asa ciudate despre animale. Poate sunt unele lucrari mai putin cunoscute lumii. Si eu inclin sa cred ca toate fiintele se reintorc la Dumnezeu. Ca unii mai pacatosi sunt pedepsiti apoi, este altceva. Nu stiu ce se intampla cu plantele. Nu stiu cum este dincolo. Poate ca ne vom reintalni cu cei dragi, poate vom si cu animalele iubite. Mai exista apoi si reinvierea celor din morminte. Cum vom fi atunci si unde?
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Nu ma asteptam ca numarul ortodocsilor care cred in viata de veci a pisicutelor lor sa fie atat de mare. Din cate vad, formati majoritatea celor de pe forum. Se vede ca democratia in Biserica ar face ravagii, inca si mai mari decat cele pe care le face in lume. Ce bine ca Sfanta Invatatura nu este obiect de sufragiu universal!
In schimb, propozitia de catehism: "pastrator al depozitului Sfintei Traditii este poporul credincios" ma lasa un pic ganditor...
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 09.11.2014 at 15:17:55. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Argumentul e Iisus Hristos, nu-i asa?
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Normal ca fericirea noastra nu poate coexista cu suferinta celorlalti. Iubeste-l pe aproapele ca pe tine insuti, este o porunca de capatai in crestinism. Iertarea greselilor noastre e asemeni e conditionata de felul cum iertam noi gresitilor nostri. Cu alte cuvinte, nu poate fi niciunul din noi fericit in rai cata vreme nu a iertat pe cineva care a facut rau. Iar cel care a facut rau, odata iertat fiind de cat mai multi dintre cei carora le-a gresit, va fi mai aproape si el de rai ( desigur ca unul ca Hitler, care probabil a fost iertat doar de cativa membri apropiati ai familiei, e inca destul de departe de rai...pt ca ma gandesc ca nu conteaza asa mult " votul" admiratorilor, al celor care l-au aprobat si acum sunt probabil alaturi de el, ci al celor carorachiar le-a facut rau ) Citat:
Last edited by fallen; 09.11.2014 at 17:11:24. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
As fi vrut sa stiu de care parte a iubirii ne aflam. "Cand cineva este iubit" aflu ca nu este suficient. Cineva-ul trebuie in mod necesar sa iubeasca la randul lui si, neaparat, sa-I guste din nectarul maretiei, sa-I soarba superioritatea si sa Il scalde in preaslava. Si atunci lucrurile se schimba. Fuga nu mai pare atat de rusinoasa :).
|
|
|