![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Daca ai fi facut asta, ai fi vazut ca, cartile pe care le-ai mentionat au la baza Cararea Imparatiei. Adica, sunt capitole extrase din Carare si republicate. Si daca ai sa compari Cararea cu cartile bazate pe Carare, ai sa observi ca sunt modificari si taieturi. Cartea cu predici contine predici spuse de Parintele de-a lungul vietii, nu doar intre 1940-1950. Manuscrisul a fost gasit la Sinaia, era trecut de mult de 1950. Mai sunt arhivele Securitatii, dar ma indoiesc ca cineva o sa se sinchiseasca sa le citeasca. Tot zic de cartea parintelui ptr. ca unele raspunsuri la acuzele aduse se gasesc in carte. Si, de asemenea, mi se pare normal ca atunci cand combati un om, un parinte, sa fi avut macar bunul simt sa ii fi citit cartea, ca sa vezi cum gandea acel om, nu sa te bazezi doar pe ce spune x si y. Am impresia ca nici macar nu ai citit toate cartile cu marturii despre Parintele, ci te-ai limitat la net. Inaltul Streaza. Acum aruncam cu pietre si in ierarhi?! Nu e o Biserica Ortodoxa care sa nu fi fost atinsa de ecumenism. Nici una. Apoi, nu toti care au mers la adunari ecumeniste sunt rai. Pr.Staniloae a facut parte din asa ceva, Parintele Teofil. Am vazut ca ai trecut f.usor peste greselile Pr.Papacioc si Pr.Teofil, dar tot dai in fata ca Pr.Boca l.a pictat pe Francisc. Si nu era nevoie sa imi spui ca Sfintii catolici nu sunt recunoscuti de Biserica. Eu am adus in vedere ca Pr.Boca nu a fost singurul care a fost mai 'indulgent' cu catolicii, ci si alti Parinti mari au facut asta. Intrebare, cand a trait Francis? Inainte sau dupa schisma? Personal nu stiu de Pr.Boca si greco-catolici. In ce perioada se presupune ca a facut asta? Intreb ptr. ca greco-catolicismul, care defapt nu mai exista, a fost reinfiintat dupa 89. Multi oameni din Ardeal au trecut inapoi la Ortodoxie dupa unirea din 1918 si asa mai departe. Ma indoiesc ca ai cercetat istoria Bisericii Ortodoxe in Ardeal si cum e treaba cu greco-catolicismul care defapt e romano-catolicism de rit bizantin. Greco-catolicii de azi nu mai au nimic in comun cu greco-catolicii de acum 200 de ani. In fine, poti sa imi spui exact cine a spus ca Pr.Boca a impartasit greco-catolici? In ce perioada, unde? Voi sunteti constienti ca multi il folosesc pe Pr.Boca? Dansul apare si pe site-uri yogine! Yoginii il folosesc ptr. a se da bine cu crestinii. Sunt multi romani care fac si yoga si cred si in Ortodoxie. Nu va ganditi ca poate de acolo e zvonul cu reincarnarea? Si nu doar el este folosit. Am vazut ca sunt folositi si Arhanghelii, si Hristos etc. Am vazut ca si Pr.Iustin Parvu a ajuns vedeta intre yogini. Bine, asta dupa ce a plecat la Domnul. Si nu, religiile pagane nu au aparut dupa 89, erau in mare voga si inainte de revolutie. Acum o sa spuneti ca si Sf.Saguna nu e sfant, ca era mason si alte bazaconii, si asta ptr. ca a fost canonizat de ierarhii nostrii ecumenisti si rai. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Dacă vorbești despre ecumenism, dacă citezi din cutare ecumenist (pentru ca apoi să analizezi noima afirmațiilor respectivului) ești ecumenist.
Dacă aduci vorba despre reîncarnare, dacă descrii credința în reîncarnare (urmînd apoi să îți precizezi poziția), ești adeptul reîncarnării. Dacă vorbești în maghiară, fie și un hallo, ești ungur. Eventual filoungur. Dacă studiezi Coranul ești musulman. Dacă ai cărți de(spre) vrăjitorie în casă, ești vrăjitor. Dacă ai Biblia în casă ești credincios creștin. Dacă vorbești frumos despre Hristos ești credincios creștin. Dacă citești Filocalia, ești preacucernic. Și tot așa... Dar dacă îl pictezi pe Francisc??? Ei, aici e-aici! Iată Marea Poticnire! Și totuși, în picturile ortodoxe apar uneori până și dracii. Și Iuda apare, la Cina cea de Taină. Să fim oare îndemnați, prin aceste lucrări de artă, să ne închinăm la vrăjmașul? Ar trebui interzise icoanele cu Iuda și cu draci, tovarăși! Să curățim ograda noastră de bălării, odată pentru totdeauna! |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
-Iuda e pictat dar ca Apostol care a tradat-deci exemplu negativ, la fel dracii care ispitesc pe oameni,deci trebuie sa ne ferim de ei si vicleniile lor -dar pictand-ul pe ereticul Francisc cu aureola de sfant asta arata ca accepta erezia catolicismului ,cum zice intr-o carte despre p Boca:" Biserica Ortodoxa si cea catolica sunt doua strane ale aceleiasi biserici". -"Daca privim treaba la rece, da, a pictat erezii. Iar afirmatia ca "picta cu duhul" e cel putin socanta pentru cineva care se pretinde ortodox si ar trebui sa se smereasca sub ascultarea Bisericii dupa cum ne invata Sfantul Apostol Pavel. Sau duhul parintelui Arsenie e un duh diferit de cel al Sfintilor Parinti care au invatat erminia picturii? Dionisie din Furna- Erminia picturii bizantine: http://ro.scribd.com/doc/2058190/Dio...urii-bizantine Care e Duhul cel Adevarat atunci? Cel care a inspirat canoanele picturii sau cel care l-a inspirat pe parintele Arsenie? Dar vedem iarasi aceeasi atitudine: se gasesc scuze pentru incalcarea predaniei Bisericii. Ca picta cu duhul, ca altii nu-l inteleg. Dar se naste aceeasi intrebare. De cine ascultam atunci? Biserica spune ceva, parintele Arsenie si fanii lui altceva. Imaginati-va o clipa ca fiecare picta sau facea in Biserica ce-l taia capul, pentru ca facea cu duhul. Ce ar fi iesit din asta? Degringolada pe care o vedem astazi, doar ca la cote mult mai mari (nu ca acum nu ar fi mari) ba si acuze ca cei care nu gandesc asa, nu sunt ortodocsi. Daca legam aceasta pictura si de marturiile din volumele 1 si 2 despre parintele Arsenie, in care parintele spune ca Biserica Ortodoxa si cea catolica sunt doua strane ale aceleiasi biserici deja avem o imagine completa." Last edited by cristirg; 09.08.2014 at 14:49:03. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
-se pot picta :Sfanta Treime,cetele ingeresti,Sfintii Apostoli,Maica Domnului,Sfintii,mucenicii...dar in nici un caz ereticii (Francisc si altii)
-"nu trebuie sa ne luam dupa eretici" , -" Sfanta Biserica prin cele 7 sinoade s-a intarit gonind toate vivlesugurile eretice" -.." neabatandu-te la alte inchipuiri eretice"
Last edited by cristirg; 09.08.2014 at 15:32:51. |
|
#5
|
|||
|
|||
![]() ce deosebire intre aceste icoane-de jos si cele pictate de p Arsenie Boca,cea de sus cu ereticul Francisc: ![]() ![]()
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cărui stil ori curent din istoria artei sacre creștine îi aparțin icoanele prezentate? Căreia dintre multele școli de pictură religioasă? Faptul că majoritatea icoanelor prezentate sunt din sec. XVI are vreo relevanță? Ne poți arăta și unele din sec. IX? Sau VII sau XVIII sau XX? Consideri că Biserica a optat și optează pentru un singur stil în arte, ca fiindu-i propriu? Susții că o pictură care nu se înscrie în stilul icoanelor prezentate mai sus nu are ce căuta în lăcașurile de cult ortodoxe? Mănăstirea Agapia are biserica pictată de Grigorescu și în stilul renascentist, reamintind de lucrările lui Leonardo sau Michelangelo etc. Să credem că pictorul N. Grigorescu era ecumenist sau filocatolic? Să curățăm pereții bisericii pentru că un "stil ne-ortodox" ar fi invadat lumea credinței noastre? http://www.viziteazaneamt.ro/2010/08...stirea-agapia/ "Desi avea doar 20 de ani cand a inceput sa picteze interiorul bisericii, Nicolae Grigorescu reuseste cu puterile si talentul sau sa faureasca la Agapia o opera nemuritoare de mare valoare, in care imbina cu succes traditia bizantina cu stilul neoclasic si cu arta populara romaneasca, creata de geniul sau artistic." http://www.icoaneortodoxe.com/icoane...i-Bisericesti/ Last edited by Ioan_Cezar; 10.08.2014 at 06:06:41. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Acolo este vorba despre o minune mare a Sfantului Serafim de Sarov . Era o femeie care se ruga foarte mult pt a primi har si era catolica. Si se ruga foarte mult Sfantului Fracisc sa primeasca Har. Fracis de Assisi este catolic. Iar intr-o zii, in timpul rugaciuni, a venit sf. Fracisc la ea cu un batranel in dreapta lui, in haina alba si cu spatele putin curbat, si i-a zis: la Biserica lui sa mergi si vei dobandi Harul. Si ea nu stia cine e batranelul. Si se tot intreba cine este. Dupa un timp si-a angajat niste muncitori rusi ( ea era din italia si era bogata) si mergand in camera unuia dintre muncitori a vazut iconita batranelului imbracat in alb la candela . L-a intrebat pe slujitor si acela i-a zis ca e Sfantul Serafim de Sarov. Astfel, s-a facut ortodoxa si a trimis minunea la manastirea Sf. Serafim. Iar Sfantul Fracisc e singurul sfant catolic care a convertit un om la ortodoxie. Iar acolo este desenat ca sa marturiseasca despre minunea si despre adevarata credinta, NU pt ca arata fratia dintre catolici si ortodocsi. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
" In pustnicie, au ajuns, asemenea lui Malpas, la cea mai vartoasa inselare demonica Francisc de Assisi, Ignatiu de Loyola si alii nevoitori ai latinilor (dupa caderea Bisericii de Apus de la cea din Rasarit), recunoscuti de ei ca sfinti. "Atunci cand Francisc a fost rapit la cer" spune scriitorul Vietii acestuia, "Dumnezeu Tatal, vazandu-l, S-a intrebat, fiind pentru o clipa in nedumerire: cui sa dea intaietate, Fiului Sau Celui dupa fire, sau fiului dupa har - Francisc". Ce poate fi mai cumplit, mai had decat aceasta hula, ce poate fi mai intristator decat aceasta amagire !" http://www.odaiadesus.ro/comparatie.html "Pricina de căpătâi care a nimicit viata ascetică a lui Francisc poate fi atribuită stării fundamentale a Bisericii romano-catolice, în care a crescut si a fost învătat acesta. Date fiind acele vremuri si starea Bisericii Romane în ansamblu, adevărata smerenie nu se putea ivi în sufletul oamenilor. "Vicarul lui Hristos pe pământ", cu ale sale pretentii de autoritate duhovnicească si temporală, era un reprezentant al mândriei duhovnicesti. Nu se poate închipui o mândrie mai mare decât gândul infailibilitătii (negreselniciei) personale . Această cădere nu putea să nu afecteze spiritualitatea lui Francisc si, în general, spiritualitatea romano-catolicilor. Asemenea Papei, si Francisc suferea de mândrie. Acest lucru se poate vedea din cuvântul său de despărtire către franciscani, atunci când a rostit: "Acum mă cheamă Dumnezeu, si vă iert pe toti, fratilor, atât pe cei de aproape, cât si pe cei de departe, de toate greselile si răutătile, si vă sterg păcatele atât cât îmi stă în putere". Aceste cuvinte arată că pe patul de moarte, Francisc însusi se simtea destul de puternic ca să ierte păcatele, asemenea Papei. Se stie că iertarea păcatelor, în afara Tainei Spovedaniei si a Împărtăsaniei, era un atribut exclusiv papal . Asumarea de către Francisc a acestui prerogativ trebuie să se fi făcut pe temeiul credintei în sfintenia proprie. Spre deosebire de el, nevoitorii sfintei Ortodoxii nu si-au îngăduit niciodată să-si atribuie dreptul de a ierta păcate. Toti au murit cu gândul proprii păcătosenii si cu nădejdea că Dumnezeu, în mila Sa, le va ierta păcatele. Este de ajuns să ne amintim cuvintele marelui nevoitor din Thivaida veacului al cincilea, Sfântul Sisoe. Înconjurat de fratii strânsi lângă patul său de moarte, el părea să vorbească cu făpturi nevăzute, după cum spune cronica; fratii l-au întrebat: "Părinte, spune-ne cu cine vorbesti?" Sf. Sisoe a răspuns: "Sunt îngerii care au venit să mă ia, dar mă rog de ei să îmi mai lase răgaz de pocăintă." Atunci când fratii, stiind că Sisoe era desăvârsit în virtuti, au răspuns "Tu nu ai nevoie de pocăintă, părinte", Sfântul le-a zis: "Adevărat vă spun, nici nu stiu dacă am pus început pocăintei." -Sfântul Marcu Eugenicul, Mitropolitul Efesului (+1444) Invataturile dascalilor apuseni nici nu le cunosc, nici nu le primesc, încredintat fiind ca sunt înselatoare, în materie de credinta ortodoxa nu exista concesie. In problemele de credinta nu încape pogoramântul si iconomia, deoarece pogoramântul provoaca împutinarea credintei. Asta ar fi egal cu a spune: Taie-ti capul si du-te unde vrei." Noi pentru nimic altceva nu ne-am despartit de latini, decât pentru ca sunt nu numai schismatici, dar si eretici. Pentru aceasta nu trebuie nicidecum sa ne unim cu ei!" Last edited by cristirg; 11.08.2014 at 10:23:56. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
In general oamenii se opresc la primul val, al aparentelor, si nu sunt capabili sa vada adevarul din spatele aparentelor.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Eu tot nu sunt lămurit cum e cu pictura aceea... De ce atârnă atât de greu ca argument împotriva Părintelui Arsenie.
E de înțeles că a picta într-o biserică ortodoxă un om care, în raport cu poziția oficială a Bisericii este considerat eretic, constituie o provocare serioasă. Deocamdată câteva informații minimale (mulți dintre noi vor fi avînd cunoștințe mai complete decât minima resursă de pe wkped.): http://ro.wikipedia.org/wiki/Francisc_de_Assisi Îmi trec prin minte câteva întrebări dar, mai înainte de a le formula, iată de dragul echilibrului un articol (cam la fel de schematic) și despre mult evocata pictură de la Drăgănescu: http://www.fundatiaarsenieboca.ro/Ar...enie-boca.html Iar acum întrebările: 1) Fraților, spuneți vă rog cu mâna pe inimă: ați cunoscut mulți artiști plastici? Aveți prieteni buni printre pictori? Eventual printre iconari? Ați împărtășit idei, frământări, sentimente cu un pictor? Ați suferit, v-ați bucurat împreună cu el? Cunoașteți voi, cei care faceți un punct crucial din pictura Părintelui, ce fel de om este un artist plastic? Știți cum crează, cum se comportă în timpul lucrului la o operă? Aveți idee ce înseamnă pentru un artist plastic un tablou, o lucrare? Îi cunoașteți ofurile, înjurăturile, râsul și plânsul? 2) Este careva specialist pe aici într-unul din domeniile artelor plastice? Dar în arta sacră? Se pricepe cineva la estetică vizuală? Avem vreun doctorand, masterand, practicant în critica de artă? Dar în pictura bisericească? Ne poate ține cineva un discurs coerent, fie și de-o pagină, despre STILURILE întâlnite în istoria artei sacre (creștine) - bizantin, neobizantin, realist, clasic, neoclasic, ori de-a binelea românesc etc.? Iar Arta Sacră e același lucru cu Sacrul în Artă?....... 3) Când un pictor se așază pe sine într-o lucrare ... ce înseamnă? Dar dacă pune un personaj drag lui, unul pe care îl admiră pentru ceva anume (de pildă pentru că acela s-a lepădat de cele lumești, a îmbrățișat sărăcia de bună voie, a predicat Evanghelia, a învățat pe tineri ce înseamnă omenia etc.)? 4) Dacă aș vrea să arăt (fie și dorința, nu neapărat înainte-vederea) că în viitor Biserica va avea în componența ei și oameni precum Francisc, eventual convertiți de la catolicism sau, poate, chiar intruși (varianta negativă), oare mă pot folosi de o exprimare în imagini a acestei realități posibile? 5) Dar dacă vreau să îmi exprim dorința ca frații mei ortodocși să ia aminte și la unii dintre credincioșii catolici considerați sfinți de BC și să nu le mai ambaleze memoria în pânză ghimpată? Tare aș vrea să ne fi spus Părintele Arsenie însuși de ce a ales să îl picteze pe întemeietorul Ordinului Franciscan în biserica de la Drăgănescu. Oare ne-a spus deja?..... P.S. Nu mă includ, în ceea ce privește sfințenia ori calitatea duhovnicească a Părintelui, în categoria "pro Boca", și nici "contra" nu sunt - astfel de poziționări mi se par pripite și pe muchia ridicolului, mai ales că Biserica nu și-a exprimat încă poziția oficială. Mă număr doar printre oamenii care admiră un artist plastic de bună calitate, care consideră că serviciul adus românilor prin intermediul traducerii Filocaliei este unul imens, care nu ar putea trăi nici a mia parte din viața unui monah și preot de calibrul Părintelui, care ar muri de frică doar la gândul că m-ar ancheta Securitatea etc. În plus, față de numeroasele pagini din textele scrise de Părinte nu pot avea decât recunoștință. Am și câteva rezerve, ce-i drept, dar nu mă împiedic prea tare de ele (cum am făcut cu câteva luni în urmă, chiar aici pe forum, din păcate). Singurul lucru care îmi displace profund este valul emoțional care acoperă imaginea Părintelui, ridicat de unii oameni care simt nevoia să facă nu doar din fotbal și extratereștri un prilej de exhibare a unor tendințe lăuntrice insuficient analizate și dirijate. Last edited by Ioan_Cezar; 10.08.2014 at 05:52:37. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| ma poate ajuta cineva sa cumpar o rasa("vesmant"pt. Protopsalti)? | inclusiveu | Generalitati | 9 | 02.07.2012 16:08:55 |
| Ceva frumos..."invata" | ioana30 | Generalitati | 1 | 29.11.2010 18:23:12 |
| Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? | lourdes19 | Generalitati | 2 | 19.10.2010 13:06:29 |
| "imoralitatea" lui Dumnezeu din Biblie? Nu exista asa ceva! | flying | Despre Sfanta Scriptura | 203 | 18.05.2010 21:31:10 |
|
|