![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Dacă vorbești despre ecumenism, dacă citezi din cutare ecumenist (pentru ca apoi să analizezi noima afirmațiilor respectivului) ești ecumenist.
Dacă aduci vorba despre reîncarnare, dacă descrii credința în reîncarnare (urmînd apoi să îți precizezi poziția), ești adeptul reîncarnării. Dacă vorbești în maghiară, fie și un hallo, ești ungur. Eventual filoungur. Dacă studiezi Coranul ești musulman. Dacă ai cărți de(spre) vrăjitorie în casă, ești vrăjitor. Dacă ai Biblia în casă ești credincios creștin. Dacă vorbești frumos despre Hristos ești credincios creștin. Dacă citești Filocalia, ești preacucernic. Și tot așa... Dar dacă îl pictezi pe Francisc??? Ei, aici e-aici! Iată Marea Poticnire! Și totuși, în picturile ortodoxe apar uneori până și dracii. Și Iuda apare, la Cina cea de Taină. Să fim oare îndemnați, prin aceste lucrări de artă, să ne închinăm la vrăjmașul? Ar trebui interzise icoanele cu Iuda și cu draci, tovarăși! Să curățim ograda noastră de bălării, odată pentru totdeauna! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
-Iuda e pictat dar ca Apostol care a tradat-deci exemplu negativ, la fel dracii care ispitesc pe oameni,deci trebuie sa ne ferim de ei si vicleniile lor -dar pictand-ul pe ereticul Francisc cu aureola de sfant asta arata ca accepta erezia catolicismului ,cum zice intr-o carte despre p Boca:" Biserica Ortodoxa si cea catolica sunt doua strane ale aceleiasi biserici". -"Daca privim treaba la rece, da, a pictat erezii. Iar afirmatia ca "picta cu duhul" e cel putin socanta pentru cineva care se pretinde ortodox si ar trebui sa se smereasca sub ascultarea Bisericii dupa cum ne invata Sfantul Apostol Pavel. Sau duhul parintelui Arsenie e un duh diferit de cel al Sfintilor Parinti care au invatat erminia picturii? Dionisie din Furna- Erminia picturii bizantine: http://ro.scribd.com/doc/2058190/Dio...urii-bizantine Care e Duhul cel Adevarat atunci? Cel care a inspirat canoanele picturii sau cel care l-a inspirat pe parintele Arsenie? Dar vedem iarasi aceeasi atitudine: se gasesc scuze pentru incalcarea predaniei Bisericii. Ca picta cu duhul, ca altii nu-l inteleg. Dar se naste aceeasi intrebare. De cine ascultam atunci? Biserica spune ceva, parintele Arsenie si fanii lui altceva. Imaginati-va o clipa ca fiecare picta sau facea in Biserica ce-l taia capul, pentru ca facea cu duhul. Ce ar fi iesit din asta? Degringolada pe care o vedem astazi, doar ca la cote mult mai mari (nu ca acum nu ar fi mari) ba si acuze ca cei care nu gandesc asa, nu sunt ortodocsi. Daca legam aceasta pictura si de marturiile din volumele 1 si 2 despre parintele Arsenie, in care parintele spune ca Biserica Ortodoxa si cea catolica sunt doua strane ale aceleiasi biserici deja avem o imagine completa." Last edited by cristirg; 09.08.2014 at 14:49:03. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
-se pot picta :Sfanta Treime,cetele ingeresti,Sfintii Apostoli,Maica Domnului,Sfintii,mucenicii...dar in nici un caz ereticii (Francisc si altii)
-"nu trebuie sa ne luam dupa eretici" , -" Sfanta Biserica prin cele 7 sinoade s-a intarit gonind toate vivlesugurile eretice" -.." neabatandu-te la alte inchipuiri eretice"
Last edited by cristirg; 09.08.2014 at 15:32:51. |
|
#4
|
|||
|
|||
![]() ce deosebire intre aceste icoane-de jos si cele pictate de p Arsenie Boca,cea de sus cu ereticul Francisc: ![]() ![]()
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cărui stil ori curent din istoria artei sacre creștine îi aparțin icoanele prezentate? Căreia dintre multele școli de pictură religioasă? Faptul că majoritatea icoanelor prezentate sunt din sec. XVI are vreo relevanță? Ne poți arăta și unele din sec. IX? Sau VII sau XVIII sau XX? Consideri că Biserica a optat și optează pentru un singur stil în arte, ca fiindu-i propriu? Susții că o pictură care nu se înscrie în stilul icoanelor prezentate mai sus nu are ce căuta în lăcașurile de cult ortodoxe? Mănăstirea Agapia are biserica pictată de Grigorescu și în stilul renascentist, reamintind de lucrările lui Leonardo sau Michelangelo etc. Să credem că pictorul N. Grigorescu era ecumenist sau filocatolic? Să curățăm pereții bisericii pentru că un "stil ne-ortodox" ar fi invadat lumea credinței noastre? http://www.viziteazaneamt.ro/2010/08...stirea-agapia/ "Desi avea doar 20 de ani cand a inceput sa picteze interiorul bisericii, Nicolae Grigorescu reuseste cu puterile si talentul sau sa faureasca la Agapia o opera nemuritoare de mare valoare, in care imbina cu succes traditia bizantina cu stilul neoclasic si cu arta populara romaneasca, creata de geniul sau artistic." http://www.icoaneortodoxe.com/icoane...i-Bisericesti/ Last edited by Ioan_Cezar; 10.08.2014 at 06:06:41. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Acolo este vorba despre o minune mare a Sfantului Serafim de Sarov . Era o femeie care se ruga foarte mult pt a primi har si era catolica. Si se ruga foarte mult Sfantului Fracisc sa primeasca Har. Fracis de Assisi este catolic. Iar intr-o zii, in timpul rugaciuni, a venit sf. Fracisc la ea cu un batranel in dreapta lui, in haina alba si cu spatele putin curbat, si i-a zis: la Biserica lui sa mergi si vei dobandi Harul. Si ea nu stia cine e batranelul. Si se tot intreba cine este. Dupa un timp si-a angajat niste muncitori rusi ( ea era din italia si era bogata) si mergand in camera unuia dintre muncitori a vazut iconita batranelului imbracat in alb la candela . L-a intrebat pe slujitor si acela i-a zis ca e Sfantul Serafim de Sarov. Astfel, s-a facut ortodoxa si a trimis minunea la manastirea Sf. Serafim. Iar Sfantul Fracisc e singurul sfant catolic care a convertit un om la ortodoxie. Iar acolo este desenat ca sa marturiseasca despre minunea si despre adevarata credinta, NU pt ca arata fratia dintre catolici si ortodocsi. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
" In pustnicie, au ajuns, asemenea lui Malpas, la cea mai vartoasa inselare demonica Francisc de Assisi, Ignatiu de Loyola si alii nevoitori ai latinilor (dupa caderea Bisericii de Apus de la cea din Rasarit), recunoscuti de ei ca sfinti. "Atunci cand Francisc a fost rapit la cer" spune scriitorul Vietii acestuia, "Dumnezeu Tatal, vazandu-l, S-a intrebat, fiind pentru o clipa in nedumerire: cui sa dea intaietate, Fiului Sau Celui dupa fire, sau fiului dupa har - Francisc". Ce poate fi mai cumplit, mai had decat aceasta hula, ce poate fi mai intristator decat aceasta amagire !" http://www.odaiadesus.ro/comparatie.html "Pricina de căpătâi care a nimicit viata ascetică a lui Francisc poate fi atribuită stării fundamentale a Bisericii romano-catolice, în care a crescut si a fost învătat acesta. Date fiind acele vremuri si starea Bisericii Romane în ansamblu, adevărata smerenie nu se putea ivi în sufletul oamenilor. "Vicarul lui Hristos pe pământ", cu ale sale pretentii de autoritate duhovnicească si temporală, era un reprezentant al mândriei duhovnicesti. Nu se poate închipui o mândrie mai mare decât gândul infailibilitătii (negreselniciei) personale . Această cădere nu putea să nu afecteze spiritualitatea lui Francisc si, în general, spiritualitatea romano-catolicilor. Asemenea Papei, si Francisc suferea de mândrie. Acest lucru se poate vedea din cuvântul său de despărtire către franciscani, atunci când a rostit: "Acum mă cheamă Dumnezeu, si vă iert pe toti, fratilor, atât pe cei de aproape, cât si pe cei de departe, de toate greselile si răutătile, si vă sterg păcatele atât cât îmi stă în putere". Aceste cuvinte arată că pe patul de moarte, Francisc însusi se simtea destul de puternic ca să ierte păcatele, asemenea Papei. Se stie că iertarea păcatelor, în afara Tainei Spovedaniei si a Împărtăsaniei, era un atribut exclusiv papal . Asumarea de către Francisc a acestui prerogativ trebuie să se fi făcut pe temeiul credintei în sfintenia proprie. Spre deosebire de el, nevoitorii sfintei Ortodoxii nu si-au îngăduit niciodată să-si atribuie dreptul de a ierta păcate. Toti au murit cu gândul proprii păcătosenii si cu nădejdea că Dumnezeu, în mila Sa, le va ierta păcatele. Este de ajuns să ne amintim cuvintele marelui nevoitor din Thivaida veacului al cincilea, Sfântul Sisoe. Înconjurat de fratii strânsi lângă patul său de moarte, el părea să vorbească cu făpturi nevăzute, după cum spune cronica; fratii l-au întrebat: "Părinte, spune-ne cu cine vorbesti?" Sf. Sisoe a răspuns: "Sunt îngerii care au venit să mă ia, dar mă rog de ei să îmi mai lase răgaz de pocăintă." Atunci când fratii, stiind că Sisoe era desăvârsit în virtuti, au răspuns "Tu nu ai nevoie de pocăintă, părinte", Sfântul le-a zis: "Adevărat vă spun, nici nu stiu dacă am pus început pocăintei." -Sfântul Marcu Eugenicul, Mitropolitul Efesului (+1444) Invataturile dascalilor apuseni nici nu le cunosc, nici nu le primesc, încredintat fiind ca sunt înselatoare, în materie de credinta ortodoxa nu exista concesie. In problemele de credinta nu încape pogoramântul si iconomia, deoarece pogoramântul provoaca împutinarea credintei. Asta ar fi egal cu a spune: Taie-ti capul si du-te unde vrei." Noi pentru nimic altceva nu ne-am despartit de latini, decât pentru ca sunt nu numai schismatici, dar si eretici. Pentru aceasta nu trebuie nicidecum sa ne unim cu ei!" Last edited by cristirg; 11.08.2014 at 10:23:56. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Eu spun sa lasam loc judecatilor lui Dumnezeu. Daca in rugaciunea ,,Tatal nostru" spunem ,,Faca-se voia Ta", atunci trebuie s-o acceptam oricare ar fi aceasta. Parintele Arsenie Boca, daca a primit Har, il poate face lucrator indiferent daca are sau nu diploma de sfant. Canonizarea parintelui Arsenie Boca nu stiu daca va fi posibila in aceste vremuri, chiar daca ar merita, deoarece parintele nu prea era corect politic. Importanta este, insa, evlavia. Daca Dumnezeu are rabdare, putem avea si noi. Stim cu adevarat voia lui Dumnezeu in aceasta privinta? Am fi capabili sa-l cinstim daca s-ar dovedi ca a fost placut lui Dumnezeu?
Sfantul Ghelasie de la Ramet, desi a facut foarte multe minuni in timpul vietii, a stat cateva sute de ani in mormant. Apoi, cand a dorit Dumnezeu sa fie cinstit de catre oameni, a facut niste minuni mai aparte. Parintele Arsenie stie ca suntem neputinciosi si ne intelege si mijloceste pentru noi. Oricum un sfant este un mijlocitor pentru credinciosi. Laudele i se cuvin in primul rand Preasfintei Treimi Care a reusit sa-si faca salas in sufletul Lui. E atat de usor sa ridicam piatra! E ata de usor sa gresim in timpul unei vieti, deoarece necuratul, care avut ispite pregatite si pentru Hristos, cu siguranta ca are si pentru cei care se nevoiesc. Ispitele lor devin, iata, mai apoi, ispitele noastre. Sfantul Serafim de Sarov inainte de a se ruga pe o piatra o mie de zile, a avut niste ispite pe care biografii rusi le-au trecut sub tacere. (Ispitele sunt pentru incercare sau pentru smerenie.) Important este cum l-a gasit pe parintele Arsenie Boca plecarea din viata aceasta. Mucenicia parintelui ar fi trebuit sa fie suficienta pentru canonizare. Dar aceasta este trecuta sub tacere. De aceea, daca nu stim sa ne cinstim sfintii, sa nu ne miram de ce se va intampla cu aceasta tara! |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Dragă cristirg!...
Mereu aceleași cearceafuri cu citate despre catolici, despre erezie etc. OK, OK, nu vezi că nu te contrazice nimeni? Care e subiectul discuției, de fapt? Credeam că pe topicul ăsta vrem să ne lămurim în privința Părintelui Arsenie, că dorim să îi înțelegem mai bine viața, realizările, lucrările pe care le-a săvârșit (ori ba) Dumnezeu prin el. Dacă ne lămurim cu pictura din biserica Drăgănescu, iată-ne câștigați cu un pas înainte, nu? Dar suntem siguri că posedăm cheia ori duhul picturii aceleia? mai bine să ne concentrăm aici, decât să turuim la nesfârșit aceleași vorbe de punere la colț a BC. Pari mai preocupat de catolici decât de Părintele Arsenie!... Nu cred că e folositor să amintești de fiecare dată ce cuvinte au fost spuse în cutare împrejurare de păstorii noștri împotriva "papistașilor" și ereticilor. Știm și noi, am tot citit și auzit, e clar. Mai bine revenim la subiect. Last edited by Ioan_Cezar; 11.08.2014 at 13:38:54. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
In general oamenii se opresc la primul val, al aparentelor, si nu sunt capabili sa vada adevarul din spatele aparentelor.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| ma poate ajuta cineva sa cumpar o rasa("vesmant"pt. Protopsalti)? | inclusiveu | Generalitati | 9 | 02.07.2012 16:08:55 |
| Ceva frumos..."invata" | ioana30 | Generalitati | 1 | 29.11.2010 18:23:12 |
| Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? | lourdes19 | Generalitati | 2 | 19.10.2010 13:06:29 |
| "imoralitatea" lui Dumnezeu din Biblie? Nu exista asa ceva! | flying | Despre Sfanta Scriptura | 203 | 18.05.2010 21:31:10 |
|
|