Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Interpretările unor Sfinți diferă de cele ale altor Sfinți, nu e o sincronizare perfectă în toate problemele discutate în teologie. Aș fi vrut ca învățătura BO să fie fixă așa cum zici, dar nu e.
|
In privinta invataturii de credinta, a dogmei, nu e asa, este cunoscuta si stiuta. Sunt si sfinti care au avut greseli (destul de putine), din nestiinta, dar ei au gresit, nu e invatatura controversata.
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Sînt sigur ortodocși mireni în țară care se împărtășesc sistematic fără o spovedanie și un post obligatorii înainte. Dar curios e că preoții fac asta continuu, rareori se spovedesc înainte și despre post nu mai zic. Ei de ce au voie? (Dacă nu îmi vei răspunde la întrebarea asta, o voi relua.)
|
Eu pana sa imi spui de tine nu am auzit niciodata. Repet, asta nu tine de dogma, de invatatura de credinta.
Discutia care exista in prezent este despre impartasirea deasa sau rara, nu despre lipsa spovedaniei. Preotii nu stiu cat de des se spovedesc. Preotul preface darurile, noi nu putem, preotul iarta pacatele, noi nu putem, etc.
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Știam de răspunsurile astea, dar am vrut să văd ce spui tu. :) Oricum, rămîne ideea că tîlharul e pe un locaș mult inferior Sfinților, mucenicilor șamd.
|
Si un credincios obisnuit, daca se mantuieste, va avea mai putina slava decat un sfant.