![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu stiu ce inseamna antiecumenism ideologic si pravoslavnic. Daca vrei sa explici. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Iubirismul pomenit anterior.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ca si in trecut, improsti fara sa intelegi despre ce este vorba. Spre exemplu, nu ai inteles ca „antiecumenismul pravoslavnic” face trimitere la o realitate, iar cel ideologic la alta.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eu tot nu am inteles la ce te referi, e mai usor sa explici intr-o fraza. O sa caut si pe net, poate gasesc explicarea termenilor.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
De exemplu un articol pe care l-am citit azi: http://www.apologeticum.ro/2013/01/d...in-interiorul/
Citez: "Nici un Crestin Ortodox nu poate participa la aceasta rugaciune in comun cu eterodocsii. Cerem in Ectenie “Unitatea Credintei”, dar nu unitate in diversitate, ci Unitate in Adevar, adica toti “sa Te cunoasca pe Tine singurul Dumnezeu Adevarat si pe Iisus Hristos pe care L-ai trimis” (Ioan 17,3). Adica toti eterodocsii trebuie sa revina la Credinta in Duh si in Adevar, la Biserica cea Una, Sfanta, Catholica si Apostolica si anume Biserica Ortodoxa. A participa la o astfel de “rugaciune ecumenica” este o blasfemie si un pacat, indiferent ca o face un patriarh, un episcop, un teolog, un sinod, etc. Cine are constiinta ortodoxa nu poate participa la acest eveniment, pentru ca acest eveniment este impotriva constiintei Bisericii. Daca acest eveniment ar insemna dialog fara rugaciuni in comun, cu toata dragostea, eu as fi primul care as participa, dar avand in vedere ca sunt implicate rugaciuni in comun cu eterodocsii, constiinta imi spune sa nu particip ca sa nu blasfemiez pe Hristos, care a lasat un Singur Adevar. “Eu sunt Calea, Adevarul si Viata (Ioan 14, 6) “Cine nu va crede si nu se va boteza se va osandi”(Marcu, 16, 15-16). Iata ca Hristos a fost primul “taliban” sau “extremist” si toti sfintii L-au urmat. Nu exista in ortodoxie sfant ecumenist, toti sfintii de la inceputul crestininsumul pana astazi au fost antiecumenisti, dupa cum demonstreaza sinaxarele lor. Iubirea se manifesta fata de persoane, dar nu si fata de credintele strambe ale persoanelor. Aceasta a fost gandirea Sfintilor Parinti si continua sa fie pana la sfarsitul veacurilor. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sau Parintele Iustin Parvu, ca tot a trecut la Domnul de curand (e vorba despre stilisti in articol): http://www.apologeticum.ro/2010/06/p...s%C2%ADericii/
"Dragii mei, mar*tur*isirea tre*buie facuta fara echivoc, fara ascun*zisuri. Ade*varul tre*buie scos la lumina, dar numai ade*varul, pen*tru ca lumea nu mai stie de unde vine si incotro merge. Din pacate man*ualele teo*log*ice prez*inta real*i*tatea Bis*ericii trunchiat si copiii nos*tri nu vor avea acces la o invatatura aut*en*tica a isto*riei bis*ericesti. Sis*temul politic a urcat si pana la var*ful ier*arhiei bis*ericesti, ca peste tot, de alt*fel. Dar asta nu e nicio nou*tate... Insa nu iesim din staul si nu tre*cem la nicio alta bis*er*ica schis*mat*ica, chipurile orto*doxa. Ramanem in Bis*er*ica in care ne-am nascut si sa avem cura*jul sa mar*tur*isim orice abatere de la dreapta cred*inta. Deo*cam*data nu se pune prob*lema unei erezii vadite in Bis*er*ica noas*tra. Avem dato*ria de a vadi rat*acir*ile con*d*u*ca*to*rilor bis*ericesti, de a vadi peri*colul ecu*menist, pen*tru a evita fatala unire cu papis*tasii sau alte comu*ni*tati bis*ericesti care sunt cazute din Har, nu mai au suc*ce*siune apos*tolica si nu mai pas*treaza ade*varul intreg al Bis*ericii Sobor*nicesti, sta*bilit prin cele 7 sinoade ecu*menice. Sa ne pazeasca Dum*nezeu de o ast*fel de unire necanon*ica! Atunci nu va mai fi har intr-o ast*fel de bis*er*ica. Insa tot erezie este si sa te desparti de Trupul Bis*ericii fara inte*meiere canon*ica, asa cum e cazul bis*ericii stiliste de la noi. |
|