![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Iarăși faceți o mare confuzie. Titlul de Theotokos al Sfintei Fecioare nu are legătură cu dogma dumnezeirii Fiului și implicit cu combaterea arianismului, probleme care s-au dezbătut și tranșat la Niceea, ci cu dogma cristologică a uniunii hipostatice, respectiv cu combaterea ereziei nestoriene, care s-a dezbătut și tranșat la Efes.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă era Amistad prezent la Efes, ce lecție ar fi dat el Sfinților Părinți.... Parcă vă văd, spunând cu emfază: "Ce atâtea dezbateri teologice, ce atâtea argumente, ce invocarea Sfântului Duh pentru a ne arăta adevărul ?! AUTOMAT !!!" Ei bine, nu e chiar așa de automat. Dacă ar fi fost automat, nu ar fi existat nestorienii, nu ar fi existat bisericile necalcedoniene, nu ar fi fost nevoie de argumentele Părinților de la Sinodul al Treilea ecumenic. Last edited by MihaiG; 26.05.2013 at 19:35:31. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In practica de pe teren, din cauza spiritului schsimatic, oamenii se comporta ca si cand nu au avut loc hotarari dogmatice ale atator Concilii si Papi. Si asa vedem ca iconoclasmul pe care il credeam apus dupa Conciliul al VII-lea renaste azi. Asa vedem arianismul pe care il credeam apus dupa Conciliul I renaste azi. S.a.m.d. Nu asa vad eu lucrurile. Daca oameni cu o instructie de care eu sunt departe, cu o intelegere de care sunt si mai departe, cu o viata sfanta de care sunt departe de tot, au hotarat ceva, inseamna ca asa este. Iar cand in ceea ce au hotarat aceia exista parti pe care nu le inteleg (si exista !), atunci inseamna ca am eu o dificultate si nu ca Biserica are una.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe de altă parte, sunt dispus să accept că oameni cu instrucție, înțelegere și viață sfântă superioare celor ale mele au existat și există atât în Biserica Catolică, cât și în cea Ortodoxă, cele reformate, ba chiar, de ce nu, în alte religii și poate chiar, paradoxal, printre atei. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Va intreb: daca va indoiti de adevarul hotararilor Sf Sinoade Ecumenice in materie de credinta sau morala, va mai puteti, in buna constiinta, numi catolic ? Oare nu ar fi mai potrivit sa va considerati ceva de genul "crestin nedominational" si sa stergeti incadrarea de "catolic", asa cum ati mai facut-o ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Deci, recurgem la Sola Scriptura ? Apropo, au nu vorbeam despre adunările ateilor, ci despre un potențial ateu individual care, în mod paradoxal, am spus, s-ar întâmpla să facă voia Tatălui mai bine decât mine care spun "Doamne, Doamne".
Citat:
Ținând cont de faptul că nu am această opțiune, folosesc eticheta care se aproprie cel mai mult de spiritualitatea în care am fost crescut și în care mă regăsesc, fără însă ca acest lucru să echivaleze cu o acceptare a priori a tuturor ideilor pe care niște oameni le-au transpus în documente oficiale pretinzând că au girul necondiționat al lui Dumnezeu. Pe forumul catolic american există opțiunea de a-ți defini credința după cum dorești; acolo m-am auto-etichetat, mai riguros, spun eu, drept "cafeteria catholic". Dar, ca să revenim la aserțiunea mea anterioară: eu sunt convins că, de exemplu, un Sfânt Nectarie de Aeghina a avut și instrucție, și înțelegere, și viață sfântă superioară alor mele; sau chiar alor dumneavoastră. Sunteți de acord ? Last edited by MihaiG; 26.05.2013 at 20:58:16. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Arsenie Boca a spus: Pocaitilor le spunea ca, daca nu cred in Iisus Hristos, in Maica Domnului si in Sfanta Cruce, vor merge in iad cu Biblia in mana! (Cismas Eugenia, 78 ani, Fagaras) Sunteti de acord cu ce spunea aici parintele? 3. Pe asta o stiati? E invatatura catolica cu pricire la mantuire. Sunteti de acord cu ea? http://lumea.catholica.ro/2012/01/nu...ara-bisericii/ "Recunoscând aceasta, putem vedea de ce Biserica, în special în timpuri de exoduri în masa (cum s-a întâmplat atunci când s-au dezlantuit ereziile), a sustinut cu tot mai mare putere aceasta doctrina. În loc sa arate simplu ca Dumnezeu ofera mântuirea de la Cristos, prin Biserica, Biserica a avertizat ca nu exista mântuire departe de Cristos, în afara Bisericii Sale. Deoarece Isus a înfiintat Biserica Catolica drept necesara pentru mântuire, cei care cu buna stiinta si vointa îl resping pe El sau Biserica Sa nu pot fi mântuiti. Vedem aceasta în învatatura lui Isus: “Cine nu este cu Mine, este împotriva Mea si cine nu aduna cu Mine, risipeste” (Matei 12,30). De asemenea: “daca [fratele pacatos] nu vrea sa asculte nici de Biserica, sa fie pentru tine ca un pagân si un vames” (Matei 18,17). Paul a avertizat în mod similar: “Evita-l pe omul eretic dupa prima si a doua mustrare stiind ca unul ca acesta este un pervertit si pacatuieste, fiind osândit de la sine” (Tit 3,10-11). " |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Da, evident.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
De la lume adunate, si-napoi la lume date... | ucenic | Generalitati | 27 | 28.06.2012 22:50:26 |
Despre lume si lepadarea de lume | buiacu gabriel | Intrebari utilizatori | 12 | 10.08.2010 11:27:11 |
|