![]() |
![]() |
|
#221
|
|||
|
|||
![]()
In legatura cu o eventuala reconciliere cu biserica catolica: intradevar, ar fi de dorit ca religia crestina sa nu mai fie dezbinata (ortodoxa, catolica, protestanta, armeana, copta), insa problema este in felul urmator: catolicii , din punct de vedere dogmatic, au cateva puncte in mod evident gresite (aici nu sunt specialist, dar din ce am citit din parintele Cleopa, catolicii sustin unele orientari gresite), la care ar trebui sa renunte!
Apoi- aici e o parere personala- biserica catolica s-a implicat poate prea mult in actiuni politice, care depasesc cadrul religios! DE-a lungul istoriei, sunt cateva "puncte"unde catolicii au gresit grav: sustinerea unor imperii coloniale (cel spaniol si portughez in special), care au jefuit bogatiile din America Latina si au masacrat populatiile precolumbiene, institutia oribila si sinistra a inchizitiei, asasinarea sau persecutarea unor mari oameni de stiinta (Galileo Galilei, Giordano Bruno, NIcolas Copernic, etc), sustinerea unor imperii multinationale si absolutiste (cel Habsburgic de exemplu), sustinerea - cel putin tacita- a unor regimuri dictatoriale si criminale- cel al ustasilor croati, cel hortist sau regimul dictatorial a lui Benito Musolini! De asemenea, unii prelati catolici, desi aveau informatii despre crimele impotriva umanitatii comise de unii lideri nazisti, i-au ajutat sa se faca disparuti la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial! Asa a fost istoria, intradevar trebuie sa privim spre viitor, insa cinstit ar fi ca biserica catolica sa-si recunoasca public aceste greseli! |
#222
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci, asa numit-a acceptare a comunismului a fost rezultatul manipularii de cea mai joasa speta. |
#223
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E rentabil sa admiri Moscova si pravoslavia din prospera-desi-apostata Scandinavie... Last edited by celestial_pottery; 22.03.2013 at 17:02:23. |
#224
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si daca acum vad minusurile legate de locul in care ma aflu, e pentru ca nu doresc sa ma mint. Chiar daca am ce pune in farfurie, si chiar mai mult, incat ii pot ajut si pe altii din tara, asta nu ma opreste sa vad partile negative ale unei tari apostate. Cine admira Moscova si pentru ce anume? Nu am inteles acesta afirmatie a ta. Eu admir credinta rusilor. Si-au revenit extraordinar de repede dupa apostazia care a incercat sa le ucida spiritualitatea. Cu exceptia unor lavre, putine la numar, toate manastirle au fost ori daramate ori transformate in colhozuri, sali de sport, statii de masini agricole, etc. in fosta URSS. Pelerinajele in Rusia si Ucraina ne arata acum o viata spirituala intensa, iar lavrele infloresc si se inmultesc. Bisericile sunt pline; mamele isi aduc copii la sf. Liturghie. Pentru aceste lucruri: Jos palaria! |
#225
|
|||
|
|||
![]()
Daca Stalin s-a bazat sau nu pe "magie neagra" e greu de zis- deja intram in domeniul speculatiilor! Oricum, cand arhivele KGB se vor deschide in totalitate, se va putea analiza mai bine!
Ramanand la faptele concrete, Stalin era un individ nu tocmai sanatos la cap, care era paranoic, avand impresia ca are dreptate tot timpul si ca toti vor sa-l "detroneze"! Un caz clasic de paranoia! Insa, ca sa fim cinstiti si sa recunoastem istoria asa cum a fost, nu putem nega si anumite realizari- in special dupa anii 1960-1964- in special in ceea ce priveste nivelul de trai- obtinute in fosta URSS! Ce v-am spus v-am din lucrurile vazute personal in 1987 si 1989, cand am calatorit prima data in Basarabia: daca la noi la statia de frontiera Ungheni-Prut era un intuneric bezna, statia de frontiera sovietica era luminata foarte bine! In piata la Soroca carnea si lactatele se gaseau la discretie, un litru de benzina era ai ieftin decat un litru de apa minerala, pretul la gaz metan si curent electric era foarte mic, iar o vacanta la Soci sau in Crimeea isi putea permite aproape oricine! Cel mai vandabil autoturism era "Lada". Preturile la transport (feroviar, auto si chiar aerian) erau de asemenea accesibile! E adevarat ca existau anumite frictiuni intre rusi/ucraineni si basarabeni! De obicei in fabrici directorii, tehnicienii, inginerii si chiar maistri erau adusi din alte republici unionale, iar basarabenii care terminau politehnica la Chisinau erau repartizati pe la Alma Ata, Kazan sau chiar Vladivostock! De obicei acesti cetateni rusi si ucraineni primeau imediat repartitie pentru apartament (daca stateau la Moscova sau Kazan mai trebuiau sa astepte un an-doi), si in plus in Basarabia aprovizionarea cu produse de larg consum si alimentare era net superioara fata de cea din alte republici unionale! Frictiunile apareau si din cauza ca acesti cetateni rusi si ucraineni repartizati in Basarabia erau relativ incapatanati- nu prea vreiau sa invete romaneste! Totusi, nu putem generaliza- unii din ei erau oameni de treaba! In plus, cand era vorba de distractie sau vreun chef nu faceau "mofturi"- la un pahar de vin de Cricova se "intelegeau" destul de bine cu basarabenii! |
#226
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu poate exista în realitate o reconciliere istorică între ortodocși și eretici atâta vreme cât ereticii nu intră, măcar și gradual, treptat, în sobornicitatea Bisericii lui Hristos. Însă nu este previzibilă nici o astfel de mișcare și asta pentru că ortodocșii nu au nici un fel de misiune, de propovăduire, de prozelitism chiar, printre catolici. Chiar am văzut la un moment dat o parte dintr-un interviu luat patriarhului Bartolomeu, în care acesta spunea că patriarhia lui nu practică prozelitismul printre catolici, deși ar putea să îl facă, adică i-ar sta în putere. În astfel de condiții, în care nu există o misiune agresivă între catolici a ortodocșilor, pentru ca să încerce readucerea ereticilor și schismaticilor la unitatea și sobornicitatea Sfintei Biserici, nu poate exista un orizont de așteptare pentru o reconciliere istorică, ba mai mult se întreține o stare a lucrurilor în care se poate ajunge la o nouă falsă reconciliere, la o nouă falsă unire, și asta ar putea avea loc numai în condițiile căderii ortodocșilor de la dreapta credință, sau în condițiile unei (noi) mișcări diavolești din partea Vaticanului (și posibil și din partea unor organizații secrete, ca de exemplu francmasoneria) pentru infiltrarea de conducători apostați, eretici între ortodocși, care să saboteze Biserica din interior și să forțeze, împotriva păstrătorilor credinței celei adevărate, ortodoxe și a Bisericii celei adevărate a lui Hristos, o falsă reconciliere, o falsă unire, o nouă captivitate a Bisericii. Spre deosebire de alte organizații, Biserica Ortodoxă, ca Trup Mistic al lui Hristos, are o unitate, monolitică aproape, foarte dură, între dogmatică, morală, spiritualitate, liturgică, etc, toate fiind între ele conexate și legate, sudate într-un chip mistic de Duhul Sfânt, și asta face ca ecumenismul autentic al Bisericii Ortodoxe să nu poată consta în realitate decât prin integrarea ereticilor, schismaticilor, rătăciților, fie chiar și gradual, treptat, în unitatea și sobornicitatea Bisericii lui Hristos; este valabil și pentru catolici, și pentru protestanți, și pentru pocăiți, și pentru oricine altcineva, că a putea să intre în unitatea și sobornicitatea Bisericii nu se poate decât în condițiile ortodoxizării treptate, căci altfel nu se poate, totul ar sfârși într-un teatru ieftin, în niște forme fără fond, într-o rătăcire și cădere de la Adevăr. Ori tocmai aici este una dintre problemele și provocările majore ale Bisericii lui Hristos, anume aceea a necesității misiunii ortodoxe între rătăciții de la dreapta credință și de la dreapta cunoaștere a lui Dumnezeu; din nefericire tocmai asta este ceea ce nu se face, adoptându-se de multe ori un conciliarism, un împăciuitorism eretic, fals, rătăcit de la Adevăr, și care poate avea consecințe foarte grave pentru Biserica Ortodoxă. Această necesitate a pătrunderii altora de Duhul ortodox vine din aceea că, pe când unitatea celorlalți este mai mult formală, exterioară, la catolici dată în primul rând de mărturisirea de cele mai multe pur formală a unei credințe și de ascultarea de un om care s-a suit pe un tron înalt la Roma, pretinzând că nu el este cel ce s-a pus pe acel tron înalt, ci Dumnezeu l-ar fi pus (ca să Îi țină locul), iar la protestanți fiind mai mult o figură de stil unitatea, în cazul Bisericii Ortodoxe unitatea este una mistică, interioară, duhovnicească, "transcendentă", sobornicească, de origine și instituire dumnezeiască, chiar dacă uneori la suprafață apar fricțiuni și chiar dacă de multe ori cei care se pretind sau ar trebui să fie ortodocși nu sunt în fapt ortodocși. De aceea, în fapt, unitatea cu ortodocșii (cu ortodocșii care nu apostaziază de la ortodoxie) nu este posibilă decât prin intrarea în unitatea sobornicească, mistică, dogmatică, etc dată de Duhul Sfânt Bisericii lui Hristos. |
#227
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#228
|
|||
|
|||
![]()
Pentru orice om sanatos la cap, indiferent ce religie are sau chiar daca este ateu, greselile istorice ale bisericii catolice- ca si institutie- sunt evidente! Inchizitia, jaful colonialist din America Latina, sprijinirea - chiar daca tacita- a unor criminali recunoscuti ca atare de istorie (Hitler, Horthy, Ante Pavlovic)- nu pot fi decat niste actiuni cu totul reprobabile!
Intradevar, nu putem condamna pe actualii conducatori ai bisericii catolice pentru ce au facut predecesorii lor- fiecare om poate fi judecat numai pentru actiunile sale concrete, nu pentru ale altora! Insa ce si institutie, cinstit ar fi ca biserica catolica sa-si recunoasca aceste greseli istorice! Sa nu ma intelegeti gresit- nu am nimic impotriva oamenilor de religie catolica, care sunt cinstiti! Aici in Husi avem destui catolici si nicioadata nu au existat conflicte pe motive de natura religioasa! |
#229
|
|||
|
|||
![]()
As mai adauga la greselile apusenilor cruciadele, conflictul cu sustinatorii sistemului copernican (vezi cazul Galilei etc.)
Inchizitia bineinteles, pe care ai pomenit-o, de asemenea un capitol negru din istoria bisericii occidentale. |
#230
|
||||
|
||||
![]()
Ce parere aveti despre ce spune Pr. grec Nectarie Moulatsiotis?
http://www.razbointrucuvant.ro/recom...rie-traducere/
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
|