![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
este deosebit de important sa intelegem toate acestea, noi mirenii. de foarte mult timp ma gandesc la nevointa mireanului si cum trebuie ea facuta. Si de asemenea ma gandesc la inima mireanului si cum trebuie ea transformata in manastire, cum trebuie ea sa ajunga atat de puternica incat sa nu mai fie atinsa de laude sau ocari. Cum poate inima noastra cea mireneasca sa nu mai reactioneze la slava lumii si la mandria de sine.
Cu adevarat ca tinta este tocmai asta. a putea sta ca stanca in fata laudei si a ingenunchia mandria. Toate celelalte, milostenia, faptele de iubire pot fi doar mijloacele dobandirii Duhului dupa cum spunea si Sf. Serafim de Sarov. Si cred ca este de asemenea un lucru extraordinar de greu ca noi mirenii sa ne vindecam de slava si mandrie. insa este posibil, daca vesnic avem in minte pe Domnul si daca mereu stam de vorba cu El. dar si asa este cadere. ca uneori uitam de Domnul si uitam sa il intrebam cum sa facem, increzandu-ne in noi insine.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Acum daca ne vrem iubitori de aproapele il acceptam asa cum e. daca nu, nu. il punem la punct cu un sut in fund. Nu-i bai. important este ca din tot ceea ce traim sa stim sa luam doar ce este bun.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ah. Am uitat. Mirela poti sa imi spui Mihaela. Sau nu poti?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Papa Francisc vrea să "intensifice dialogul cu islamul" și persoanele care nu cred și să "construiască punți cu Dumnezeu și între oameni”, transmite AFP.
Primul papă latino-american a subinlit însemnănatea cuvântului „pontif” și a misiunii sale ca și conducător al Bisericii Catolice. "Este importantă intesificarea dialogului între diferite religii (și) mă gândesc mai ales la dialogul cu islamul", dar și la "intensificarea întâlnirii cu cei care nu cred", a declarat Papa Francisc. Afirmația a fost făcută în cadrul primului discurs pe care îl susține în fața reprezentanților a aproximativ 180 de țări acreditate la Sfântul Scaun. http://www.b1.ro/stiri/externe/papa-...red-52498.html Dialogul cu ateii il inteleg, dar la ce se refera acest dialog cu islamul? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cand citesti tot ce se scrie, daca mai ai o fărâmă de suflet, sau de inimă sau de ceva-altceva care sa te faca mai simtitor, mai sensibil, mai omenos, mai uman…. Te intrebi: cat de crestini mai sunt crestinii?? Dar si un om care are macar cateva principii de viata este putin mai: corect, intelegator, conciliant si mai putin hotarat sa arunce cu pietre.
Am gasit intr-un mesaj al unei doamne/domn care scrie pe forum, urmatoarele: <<Marea plată a creștinului este de a plăcea lui Hristos și cea mai mare recompensă este să sufere pentru El, chiar și fără plată." (Sf. Ioan Hrisostom)>> <<...nici scăparea de iad, nici bucuria cerescului lăcaș, nimic nu poate copleși bucuria care le depășește pe toate: să fim, totodată, iubitorii și iubiții lui Hristos!>> (Sf. Ioan Hrisostom Si tot citind ce s-a scris pe acest topic, cu dusmanie, vrajmasie, tendentios si cu ceva adevar si de ce nu, putina intelegere crestina, m-am gandit cum ati aplica dvs. cele spuse/ scrise de Sfantul Ioan Gura de Aur? [Nu mă intreb si pe mine deocamdata pentru ca inca nu ma simt capabila sa spun, clar si din adâncul fiintei mele(sau sufletului meu), DA, asa cred si eu cum spune Sfantul Ioan Gura de Aur.] <<Marea plată a creștinului este de a plăcea lui Hristos și cea mai mare recompensă este să sufere pentru El, chiar și fără plată." (Sf. Ioan Hrisostom)>> 1. Daca sunteti crestini, cum reusiti sa va faceti placuti Mantuitorului Iisus Hristos? Practic, fara vorbe mari. Fara referiri la Sfintele Sinoade, Dogmatica, Diferente dintre... Asemanari intre.... Schisme, stilisti, eretici, erezii, anateme, blesteme... 2. Cum suferiti pentru Mantuitorul Iisus Hristos? Ce suferiti pentru Mantuitorul Hristos? 3. Ce inseamna sa suferi pentru Mantuitorul Iisus Hristos? Ce inseamna sa suferi pentru Mantuitorul Iisus Hristos “fara plata”? <<...nici scăparea de iad, nici bucuria cerescului lăcaș, nimic nu poate copleși bucuria care le depășește pe toate: să fim, totodată, iubitorii și iubiții lui Hristos!>> (Sf. Ioan Hrisostom) 1. Cum este crestinul „iubitor de Hristos”? Ce facel EL – crestinul – ca sa fie numit „iubitor de Hristos”? Dar ca sa fie iubit de Hristos? 2. Sa nu fie interesat crestinul de scaparea de Iad sau de bucuria „cerescului lacas”? Sunt foarte frumoase vorbele Sfantului Ioan Gura de Aur! Dar in viata noastra, a crestinilor(ortodocsi) au ele vreun efect? Ne schimba in bine? Le indeplinim? Nu e un test; si cu siguranta n-as avea indrazneala sa va rog sa raspundeti pe un forum, fie el si crestin-ortodox, la asemenea intrebari profund intime; care tin de sufletul nostru crestin(ortodox, catolic etc.) Dar fiind in Postul Mare, poate reusim in dialogul nostru cu Dumnezeu sa-I spunem/sa ne spunem, sa ne intrebam/sa-L intrebam: Doamne, cum se poate sa fiu asa cum vrei Tu? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
A fost ales noul papă.
Si am vazut multime de oameni; oameni care se rugau, care se bucurau. Cine ne da noua dreptul sa le stricam/sa le analizam/sa le disecam/sa le criticam bucuria? Oare, in ograda noastra, a crestinilor celor buni(ortodocsi) totul merge ca pe roate? Oare, daca doamnele si domnii care fac coversatie pe forum si care privesc de sus la tot ce miscă altfel decat in conformitate cu dogmele/ traditia/ sinoadele etc. (ortodoxe) ce ar fi facut daca s-ar fi nascut in Italia, sau Spania, sau Argentina (ca e la moda acum)? Daca omul s-a nascut catolic (sau baptist, sau adventist sau musulman, sau hindus etc.) de ce ar da navala sa se faca ortodox? Ne comportam noi mai crestineste decat catolicii sau alti crestini sau suntem noi mai buni si mai iubitori de Dumnezeu decat cei de alte religii/credinte? Daca DA, cum se manifesta aceasta bunatate? Eu vad in tara noastra (ortodoxa 80 si mult%): crime, avorturi, ura, dusmanie, incest, violuri, hotie, prostitutie, extremism, nationalism, intoleranta, saracie/bogatie, oameni fara adapost, case vandute la licitatie, copii abandonati, batrani abandonati, femei abuzate, copii abuzati.... Exista si frumusete si intelegere si omenie si bunatate...dar nu reusesc sa le umbreasca pe cele rele care sunt mai multe si mai adanc inradacinate. Oare, duminica la predica de dupa Sfanta Liturghie, preotul slujitor nu v-a spus niciodata ca fiecare dintre noi are datoria de a liturghisi? Cum sa sa le spunem noi altora ce e bine si ce e rau, cand noi insine nu stim pe ce lume traim? Sau... nu traim dupa principiile crestine. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
deci iarta-ma seamanule al meu ca nu te pot iubi mai mult decat pe Hristos.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfantul Siluan Athonitul spune: "Conștiința dogmatică este cunoașterea duhovnicească provenită din experierea profund trăită a dumnezeiescului har. Aceasta există doar atunci când locuiește activ în noi Dumnezeu (vezi Arhimandritul Sofronie Saharov, Cuviosul Siluan Athonitul, Essex, 2005, p. 239-240). Prin urmare, există o legătură organică și o unitate indestructibilă a conștiinței dogmatice și a vieții duhovnicești (ibidem, p. 179)." Discursul tinut de prof. Dimitrie Tselenghidis la Facultatea Teologica din Constanta: http://seminariasi.ro/teologice/impo...cu-eterodocsii "Dogmele drepte cuvântate despre Dumnezeu sfințesc sufletul (P.G., 59, col. 443), adică au un caracter sfințitor, potrivit Sfântului Ioan Gură de Aur, iar Sfântul Maxim Mărturisitorul remarcă că orice om se sfințește prin mărturisirea exactă a credinței (Sfântului Maxim Mărturisitorul, în P.G., 90, col. 165A)." " Dacă cineva are vreo dogmă schimbată, și înger de ar fi, să nu îl crezi[ii], ne sfătuiește Sfântul Ioan Gură-de-Aur. Cu alte cuvinte, nici de-un înger al lui Dumnezeu nu se cuvine să asculte cineva, dacă acesta propovăduiește o credință deformată. Dimpotrivă, credinciosul e dator să asculte cuvintele celui ce îi învață pe alții adevărul, chiar și când se întâmplă ca acesta să nu aibă o viață conformă cu cuvintele lui. Dacă învață drept, remarcă același Sfânt Părinte, nu lua aminte la viața lui, ci la cuvintele lui.[iii]" "Din cele de mai sus, este evident faptul că dogmele credinței sunt legate în mod nedespărțit de mântuirea omului, de vreme ce neacceptarea dogmelor înseamnă scoaterea în afara Bisericii – ce are drept urmare lipsirea de mântuirea în Hristos." "Însă o premiză fundamentală pentru a se ridica cineva la înălțimea dogmelor credinței este harul Sfântului Duh[vii]. Viața necurată întunecă puterea de înțelegere a minții și împiedică, astfel, apropierea de conținutul înalt al dogmelor[viii]. Dogmele adevărate ale credinței constituie temelia sigură al evlaviei [ix]." "Credința adevărată nu e de nici un folos atunci când viața omului e imorală: căci de nici un folos spre mântuire nu ne sunt dogmele sănătoase, dacă viața noastră este stricată[xii]." " Însă, în acest caz, se cuvine ca dialogul cu eterodocșii să capete un caracter de îndrumare – de sfătuire, într-un mod compătimitor, mângâietor, încurajator și smerit, fără fanatism și intoleranță religioasă – trebuie, adică, să aibă loc cu dragoste, pentru întoarcerea la adevărul bisericesc trăit în Duhul Sfânt și la credința Sfinților Părinți ai Bisericii." "Atât dragostea, cât și credința reprezintă roade ale Sfântului Duh (Galateni 5:22), adică energii necreate ale Dumnezeului Treimic. Iubirea nu poate nicicum să fie despărțită de adevăr și de dogmele credinței. De altfel, iubirea se naște din cei sinceri în credință (Sfântul Ioan Gură de Aur, în P.G., 62, col. 509)." Parintele Paisie Aghioratul: "Ceea ce se impune fiecărui ortodox este să provoace eterodocșilor neliniștea cea bună, adică aceștia să înțeleagă că se află în rătăcire, pentru a nu se odihni în chip mincinos cu gândirea lor și să fie astfel lipsiți și în această viață de bogatele daruri ale Ortodoxiei, iar în cealaltă viață de mai multele binecuvântări veșnice ale lui Dumnezeu (Bătrânul Paisie Aghioritul, Cuvinte. Cu durere și dragoste pentru omul contemporan,volumul I, Mănăstirea Sfântului Evanghelist Ioan Teologul, Souroti-Thesalonic, 1998, p. 348-349)." Last edited by catalin2; 23.03.2013 at 13:59:28. |
|