![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Din nou constat lipsa acelui excelent instrument care se numeste logica. In logica se opereaza destul de des si cu elementele "si/si", nu numai cu "sau/sau".
Am observat la sectari ca ignora de foarte multe ori elementul de logica "si/si", iar urmarea se poate vedea in absurditatile emanate de ei. Lor le place foarte mult sa opereze cu "sau/sau" pentru ca... au o nevoie diabolica de a cataloga, si implicit de a judeca lucrurile aducandu-le in antagonie, in contrast. Simt nevoia ancestrala de a defalca lucrurile in alb si negru, acolo unde, de fapt lucrurile lucreaza perfect in armonie. Curios, diabolos inseamna "a judeca". Coincidenta? Eu cred ca nu! De ce trebuie ca "elementul de legatura" sa fie ori credinta, ori botezul? Cum puteti compara merele cu vacile? De ce despartiti cele doua elemente si le puneti fata in fata pregatite de razboi? De ce puneti intrebari stupide la care mai si cereti raspuns? Dilema Dvoastra.de mai sus se transpune in situatia ridicola: ce a fost la inceput, credinta ori botezul? Ceea ce e absurd!
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7. "Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!" |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Toate cazurile de botez relatate în Biblie, dar absolut toate, relevă un fapt esențial: mai întâi a fost credința, iar apoi a survenit botezul. Și ca să nu existe niciun dubiu: era vorba de credința individului și de cererea de a fi botezat tot a lui! ![]() _________________________________ Iată logica botezului la penticostali [și alți neoprotestanți] pe care vă faceți a nu o înțelege. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Acum lăsând deoparte argumentele hazlii, nu credeți că în cei 60 de ani de creștinism acoperit de cărțile Noului Testament, ar mai fi existat măcar un copil născut în familie creștină? Ba, cu certitudine, au fost și nepoți născuți și crescuți în familii creștine, chiar cu sutele! Cu toate acestea, apostolii n-au găsit de cuvință să sfătuiască botezul pruncilor. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aceasta este Sfanta Traditie, noi am pastrat-o in Biserica, voi nu aveti de unde sa o cunoasteti decat de la noi. Sfanta Scriptura este doar ce s-a si scris din Sfanta Traditie. Scriam in mesajul precedent ca taierea imprejur e o prefigurare a botezului, Vechiul Legamant si Noul Legamant. Un copil era dus de parintii sai sa fie taiat imprejur, nu stia nimic si nu stia ca va deveni legat de Dumnezeu. Chiar citeam in practicile evreiesti, ca daca parintii nu sunt taiati imprejur (evrei credinciosi) se poate refuza taierea pruncului. Daca ar fi botezul protestant valid (ceea ce nu e cazul, e doar pentru a exemplifica) de ce ei lasa deoparte unele invataturi si le iau doar pe altele? Iisus a spus ca cine nu se boteaza nu mosteneste imparatia? Deci daca i se intampla ceva copilului raman valabile cuvintele Mantuitorului. In Sfanta Scrptura e descris botezul la inceput, cum sa fie botezati copiii cand nu erau botezati nici parintii. Apoi in acele timpuri erau socotiti barbatii de obicei, asta nu inseamna ca femeile nu erau botezate. Se spune deseori cati barbati, afara de sufletele de femei si copii. Scrie undeva sa nu se boteze copiii sau ca asteptau sa fie botezati la maturitate? Avem marturii timpurii, de exemplu in 253 Sfantul Ciprian reafirma ca botezul se face imediat dupa nastere. "Orice prunc sau persoana mai in varsta sa primeasca la fel darul dumnezeiesc. Duhul Sfant este dat in chip egal tuturor, nu dupa o masura proportionala, ci dupa o bunatate si bunavointa parinteasca. Caci Dumnezeu nu are preferinte dupa varsta si persoana, ci El este pentru toti, in imparatia harului ceresc, un tata care imparte egal." Sinodul din 418 condamna nebotezarea copiilor: "S-a hotarat sa fie anatema oricine tagaduieste sau zice ca pruncii nou-nascuti si copiii, fiind botezati din pantecele maicilor, nu se boteaza spre iertarea pacatelor si nici nu-si atrag ceva din pacatul stramosesc al lui Adam care ar trebui curatat prin baia renasterii, de unde urmeaza ca la acestia nu s-ar intelege forma Botezului spre iertarea pacatelor cea adevarata, ci cea mincinoasa. Deci si pruncii, care de la sine n-au putut savarsi nici unul din pacate, cu adevarat se boteaza spre iertarea pacatelor, ca sa se curateasca intru dansii prin renastere, ceea ce si-au atras din nasterea cea dintai." Origen spune: "Biserica a primit de la Apostoli traditia de a boteza pruncii; caci stiau aceia, carora li se incredintasera secretele tainelor dumnezeiesti, ca in toti sunt intinaciunile pacatului, care trebuie sa se spele prin apa si prin Duh." Deci nu numai ca atunci se proceda asa, ci ca asa se proceda de la Sfintii Apostoli. Sfantul Irineu, nascut pe la anul 176, marturiseste urmatoarele: "Hristos a venit sa mantuiasca pe toti oamenii si anume, zic, pe toti care dobandesc de la El nasterea a doua pentru Dumnezeu, pe prunci si pe cei mici, pe tineri si pe batrani." |
#6
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Nu e nevoie să-mi spui... sunt de acord că practica botezului infantil e veche. E veche, dar nu și biblică, respectiv hristică ori apostolică. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu scrie in mod detaliat asta pentru ca nu aparusera neoprotestantii la vremea aia, doar ei spun ca nu trebuie botezati copiii. In rest scrie ca se botezau ei si casa lor, nu scrie niciunde ca nu se botezau copiii. Citat:
Calculand reiese ca era botezat cum se boteza si acum pruncii. Daca erai in Biserica ai fi vazut ca se spune de mult eori dupa botez ca au dus un pagan si au venit cu un crestin. Asadar copiii neoprotestantilor sunt pagani, iar parintii crestini (presupunand prin absurd ca ar fi valabil botezul neoprotestantilor)? Citat:
Citat:
Cum a mai mentionat cineva, de ce va duceti copiii la adunarile neoprotestante, a ales copilul sa se duca? Poate copiii vor sa devina ortodocsi, nu neoprotestanti. Cine alege, parintii sau copiii? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
penticostalii sunt sectari? | ingerul_pazitor | Generalitati | 51 | 16.05.2018 17:43:56 |
penticostalii | redandrei90 | Intrebari utilizatori | 162 | 08.01.2013 12:08:26 |
Cum sa vorbim cu penticostalii ? | IonutS | Secte si culte | 282 | 28.03.2012 20:48:00 |
Botezul in BOR | orthodoxia.i.thanatos | Botezul | 594 | 26.01.2010 01:33:12 |
|