Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.02.2013, 10:32:20
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

1.
Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
V-ati luat dupa userul catolic, dar chiar dvs. ati spus ca va impartasiti fara sa va spovediti. Unde e fraza incorecta?
o aveti mai jos:
Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
...permite Taina Euharistiei, Sfintele Trup și Sânge al Domnului Iisus Hristos (care oricum nu sunt valide în erezie), a fi luate fără nici un fel de spovedanie, de mărturisire a păcatelor. Orice cuvinte sunt de prisos. ANATEMA ereziei acesteia.
2.
Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
In ziua in care va impartasiti fara sa va spovediti luati im[partasania fara nicio spovedanie, ceea ce din punct de vedere ortodox e complet gresit. Despre asta era vorba.
Va rog sa va clarificati: fie le interziceti copiilor pana la 7 ani sa se mai impartaseasca fara spovada, fie sa acceptati ca impartasania fara NICI UN FEL DE SPOVADA e posibila in Biserica Ortodoxa (nu si in cea Catolica).
3.
Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Este vreo norma care sa spuna ca se pot impartasi doar de 3 ori sau 5 ori sau 100 dupa spovedanie?
Norma este constiinta noastra: daca n-am pacate de moarte, ma pot impartasi. Daca insa, iainte de a merge la Sfanta Liturghie intru pe Crestin Ortodox Forum si ma enervez ca unii vorbesc urat despre catolici, ma pot impartasi linistita. Voi marturisi la urmatoarea spovada enervez la parerea proasta a altora despre mine.

Last edited by nutucutu; 04.02.2013 at 10:46:11.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.02.2013, 01:41:56
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
1.
Va rog sa va clarificati: fie le interziceti copiilor pana la 7 ani sa se mai impartaseasca fara spovada, fie sa acceptati ca impartasania fara NICI UN FEL DE SPOVADA e posibila in Biserica Ortodoxa (nu si in cea Catolica).
Nu inteleg, copii romano-catolici se spovedesc inca dinainte sa invete sa vorbeasca sau nu sunt impartasiti panu nu invata sa vorbeasca ca sa se poata spovedi?

Citat:
Norma este constiinta noastra: daca n-am pacate de moarte, ma pot impartasi. Daca insa, iainte de a merge la Sfanta Liturghie intru pe Crestin Ortodox Forum si ma enervez ca unii vorbesc urat despre catolici, ma pot impartasi linistita. Voi marturisi la urmatoarea spovada enervez la parerea proasta a altora despre mine.
Aha, deci limita este pacatul de moarte, in rest daca nu cazi intr-unul din asta te poti spovedi peste ani si ani..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.02.2013, 06:17:49
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Aha, deci limita este pacatul de moarte, in rest daca nu cazi intr-unul din asta te poti spovedi peste ani si ani..
Exact. Cu precizarea că niciun credincios romano catolic nu este nebun să se închipuie imun la a cădea din har timp de "ani și ani", iar Biserica recomandă spovada deasă, la fel cum recomandă și împărtășirea deasă.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Motivul teologic pentru "varsta intelegerii" la romano-catolici in aceste cazuri care este?..
Sfânta Împărtășanie este necesară pentru sporirea în credință și har și lupta împotriva păcatului. Conform celor spuse aici pe topic de coreligionarii D-vs., copii sub vârsta înțelegerii nu au discernământ suficient astfel încât să poată cădea din har păcătuind.

În rest, înainte să vă ghidați după propriul nas, vedeți că a dat domnul Dragomir o referință ortodoxă despre practica bisericii vechi în materie.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Jack Sparrow asta e romano-catolic?
Nu "Jack Sparrow", ci Captain Jack Sparrow, te rog, puțin respect.

Last edited by MihaiG; 07.02.2013 at 06:20:21.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.02.2013, 07:43:31
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Exact. Cu precizarea că niciun credincios romano catolic nu este nebun să se închipuie imun la a cădea din har timp de "ani și ani", iar Biserica recomandă spovada deasă, la fel cum recomandă și împărtășirea deasă.
Nu e asa. A 3-a porunca a Bisericii ne spune ca avem obligatia de a ne spovedi si a primi Sfanta Impartasanie cel putin o data pe an, in perioada Pastelui.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 07.02.2013, 07:41:08
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
1.Nu inteleg, copii romano-catolici se spovedesc inca dinainte sa invete sa vorbeasca sau nu sunt impartasiti panu nu invata sa vorbeasca ca sa se poata spovedi?
2.Aha, deci limita este pacatul de moarte, in rest daca nu cazi intr-unul din asta te poti spovedi peste ani si ani..
1. Copiii catolici se spovedesc si impartasesc in jurul varstei de 7-8 ani pentru ca atunci pot invata si intelege ce inseamna atat sacramentul Spovezii cat si al Sfintei Euharistii (inteleg ca ortodocsii, dupa 7 ani, merg la spovada si impartasanie fara sa aiba minime cunostinte asupra a ceea ce se intampla acolo; oare asta o fi bine?)
2.Catolicii au datoria sa se spovedeasca cel putin o data pe an, oricat de sfinti ar crede ei ca sunt, altfel comit pacat de moarte. Unii preoti recomanda sa ne spovedim si sa ne impartasim o data pe luna, iar unii preoti recomanda sa ne spovedim saptamanal sau ori de cate ori credem ca am comis un pacat de moarte si sa ne impartasim zilnic. Aceste recomandari sunt in conforme cu practicile Sfintilor Parinti.


Evident ca exista posibilitatea ca unii sa se impartaseasca cu pacate pe suflet. Aceasta posibilitate exista si la ortodocsi, chiar daca s-au spovedit numai cu 24 ore inainte. Nici macar limitarea la 24 ore nu asigura ca persoana care se va impartasi va fi fara nici un fel de pacat. Revenind la subiect, inca nu a demonstrat nimeni ca regula Bisericii Catolice ar insemna erezie. Puteti sa nu fiti de acord cu aceasta regula insa nu puteti arunca cu vorbe mincinoase, mai ales ca multi dintre useri si-ar "da viata pentru adevar". Si aici nu ma refer la dumneavoastra personal, ma refer la userii care au facut-o.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 07.02.2013, 07:42:57
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
1. Copiii catolici se spovedesc si impartasesc in jurul varstei de 7-8 ani pentru ca atunci pot invata si intelege ce inseamna atat sacramentul Spovezii cat si al Sfintei Euharistii (inteleg ca ortodocsii, dupa 7 ani, merg la spovada si impartasanie fara sa aiba minime cunostinte asupra a ceea ce se intampla acolo; oare asta o fi bine?)
.
De ce nu se savarseste Botezul la 7 ani si se practica botezul pruncilor?
Pruncul catolic are cunostinte minime la 40 de zile, stie ce se intampla acolo si de asta considerati ca este bine, insa pruncul catolic n-are cunostinte minime despre mirungere si de aceea se amana, ca nu e bine ca nu stie?

Va intreb ca sa inteleg logica in gandire, pentru ca ati pus sub semnul intrebarii daca este bine ceea ce noi facem, care dealtfel s-a facut dintotdeauna.

Last edited by ioanna; 07.02.2013 at 07:51:03.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 07.02.2013, 08:04:57
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
De ce nu se savarseste Botezul la 7 ani?
Pruncul catolic are cunostinte minime la 40 de zile, stie ce se intampla acolo si de asta considerati ca este bine, insa pruncul catolic n-are cunostinte minime despre Mirungere, doar despre Botez si de aceea se amana?
Discutiile se transforma in de ce asa si nu altfel, cu toate ca nici eu si nici dumneavoastra nu avem autoritateatea de a da verdicte in chestiuni teologice. Eu nu cunosc bine de ce Biserica Catolica procedeaza intr-un fel sau altul si e oarecum firesc. Am invatat catehismul la 7 ani, l-am recapitulat la 13, iar crestinii catolici (din pacate am observat ca sunt singurii care fac asa) dupa ce trec prin aceste etape, incep sa se concentreze pe lupta pe care o au de dus cu ei insisi si cu pacatul. Nu m-am instruit deloc in practicile Bisericii Catolice si am fost uimita sa vad ca sectantii/neoprotestantii, iar acum vad ca si ortodocsii sunt foarte cunoscatori si acuzatori in ceea ce priveste Biserica noastra. De FIECARE DATA, ca si in acest caz, al Sfintei Impartasanii, cand am cercetat mai atent, am constatat ca regulile noastre pot fi eventual contestate, insa nu sunt nici pe departe erezii, sau hule sau contrare invataturilor Sfintei Scripturi sau a Sfintilor Parinti, cum suntem acuzati. Si cred ca merit scuze de la dumneavoastra ca m-ati facut "sacal" in contextul in care mi-am aparat un punct de vedere, iar dumneavoastra nu ati demonstrat sub nici o forma ca "adevarul" ar fi erezie.

Asta pe de o parte. Pe de alta parte, cercetati putin ce inseamna botezul si ce inseamna spovada. La botez actioneaza Duhul Sfant, nu eu; eu sunt incredintata Domnului de catre parintii si nasii mei. La spovada sunt eu insami, fata in fata cu Isus Hristos caruia-I marturisesc pacatele mele si ma caiesc pentru ele. Eu imi fac cercetarea cugetului, eu Il rog pe Duhul Sfant sa ma lumineze sa inteleg ce e pacat si ce nu, eu marturisesc pacatele etc. Spovada si Sfanta Impartasanie sunt sacramente in care mintea, cugetul, inima mea se indreapta catre Creator si Mantuitor; este un dialog pe care-l avem cu Domnul nostru. Botezul e un sacrament in care noi suntem incredintati Domnului, iar El ne primeste. Nasii si parintii se angajeaza sa-l invete pe noul membru al Bisericii viata de credinta.

Deci, daca aveti argumente ca punctele insirate de initiatorul topicului sunt erezii am putea continua. Pana acum avem 2 minciuni: cea referitoare la Neprihanita Zamislire si cea referitoare "nici un fel de spovada".

Last edited by nutucutu; 07.02.2013 at 08:18:08.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 07.02.2013, 08:20:53
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Doamna nutucutu, eu nu intentionez sa demonstrez "erezii", eu am pus o intrebare, din moment ce am vazut ca d-voastra contestati sau puneti la indoiala practica mirungerii imediat dupa botez. Am dorit sa stiu de ce romano-catolicul considera ca e o dovada de responsabilitate sa-si boteze pruncul, sa-l introduca in sfera Duhului prin botez si o posibila dovada de iresponsabilitate sa-i sadesti pruncului capacitatea de a actualiza darurile botezului prin mirungere, imediat dupa botez. De ce n-ar fi bine ca pruncul sa-si insuseasca mirungerea in esenta ei specifica,la fel cum isi insuseste botezul? Noi nu iesim de sub incidenta canonului 48 de la Laodiceea (343d.Hr), deci domnul Mihnea Dragomir sau altii pot sa ne acuze cat vor de "inovatii", inovatie insemnand pentru dansul mirungerea imediat dupa botez, ceea ce s-a practicat dintotdeauna.

Nici macar n-am folosit cuvantul erezie pe topicul acesta. Ereziile nu le stabileste Daniel, eu sau altii, ci le semnaleaza Biserica. Prin comportament de "hiena", ma refer la atitudinea de a sari rapid, fara a digera corespunzator un raspuns. Toti am inteles la ce s-a referit Daniel cand a spus "impartasire fara nicio spovada", mai putin userii catolici. Este normal sa va aparati credinta si practica cultului din care faceti parte si la fel de firesc sa cerem si noi lamuriri suplimentare atunci cand altii ne ataca, contesta sau pun la indoiala credinta Bisericii si practica bisericeasca.

Last edited by ioanna; 07.02.2013 at 08:48:05.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 07.02.2013, 09:17:43
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Doamna nutucutu, eu nu intentionez sa demonstrez "erezii", eu am pus o intrebare, din moment ce am vazut ca d-voastra contestati sau puneti la indoiala practica mirungerii imediat dupa botez. Am dorit sa stiu de ce romano-catolicul considera ca e o dovada de responsabilitate sa-si boteze pruncul, sa-l introduca in sfera Duhului prin botez si o posibila dovada de iresponsabilitate sa-i sadesti pruncului capacitatea de a actualiza darurile botezului prin mirungere, imediat dupa botez. De ce n-ar fi bine ca pruncul sa-si insuseasca mirungerea in esenta ei specifica,la fel cum isi insuseste botezul?.
Nicaieri si niciunde nu am pus la indoiala practica Bisericii Ortodoxe referitoare la botez si mirungere. Oricat de buna ar fi regula unei Biserici, daca mai departe familia nu traieste viata de credinta, regula aplicata mecanic nu va aduce roade. Iar lucrul asta il vedem si singuri, in oricare din cele doua biserici.
Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Nici macar n-am folosit cuvantul erezie pe topicul acesta. Ereziile nu le stabileste Daniel, eu sau altii, ci le semnaleaza Biserica. Prin comportament de "hiena", ma refer la atitudinea de a sari rapid, fara a digera corespunzator un raspuns. Toti am inteles la ce s-a referit Daniel cand a spus "impartasire fara nicio spovada", mai putin userii catolici. Este normal sa va aparati credinta si practica cultului din care faceti parte si la fel de firesc sa cerem si noi lamuriri suplimentare atunci cand altii ne ataca, contesta sau pun la indoiala credinta Bisericii si practica bisericeasca.
Nu s-a inteles ce a spus Daniel pentru ca mai multi useri au cerut explicatii si au aflat acum practica Bisericii Catolice, iar topicul este despre ereziile catolice. I-am atras atentia lui Daniel ca exista un neadevar in postarea lui (cel referitor la Neprihanita Zamislire), dar mi-a raspuns cu totul si cu totul altceva, asa ca nu am mai continuat. Iar dumneavoastra ati spus ca "sarim ca niste hiene cand ni se spune adevarul", insa realitatea e ca nu e nici un adevar in aceasta speta: nimeni nu a contestat practica Bisericii Ortodoxe dupa cum nu ati demonstrat nici erezia.

Iar referitor la textul din primele posturi, am si eu o nelamurire: l-am citit in mai multe randuri si locuri, mereu m-am intrebat cine l-a scris. Pentru ca nu e semnat de nimeni.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 07.02.2013, 11:39:03
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Doamna nutucutu, eu nu intentionez sa demonstrez "erezii", eu am pus o intrebare, din moment ce am vazut ca d-voastra contestati sau puneti la indoiala practica mirungerii imediat dupa botez.
Eu nu am sesizat ca doamna nutucutu sa conteste ori sa puna la indoiala practica mirungerii imediat dupa botez. M-ar mira, fiind vorba de o veche practica a Bisericii Catolice: ar insemna ca o catolica sa conteste ori sa puna la indoiala Sfintele Sacramente ale Bisericii Catolice. Puteti reproduce exact cuvintele prin care dna nutucutu "contesta sau pune la indoiala" practica mirungerii dupa botez ?

Citat:
[font=Verdana]Am dorit sa stiu de ce romano-catolicul considera ca e o dovada de responsabilitate sa-si boteze pruncul, sa-l introduca in sfera Duhului prin botez
Fiindca Botezul este esential salvarii. Dupa cum se vede, exista ortodocsi (precum cataliné sau Decebal, care se lupta contra acestui adevar pe pagini intregi) care contesta caracterul salvific al Botezului. Dar catolicii il cunosc. Ei sunt instruiti, chiar la a doua cateheza, aceea de la 14-15 ani, cum sa administreze un botez in caz de urgenta.

Citat:
si o posibila dovada de iresponsabilitate sa-i sadesti pruncului capacitatea de a actualiza darurile botezului prin mirungere, imediat dupa botez.
Nici eu, nici vreun alt catolic nu am retinut sa fi spus ca ar fi o dovada de iresponsabilitate acest lucru. Pe de alta parte, ce daruri sa "actualizeze" o Mirungere la trei minute dupa Botez ? Sau dv credeti ca Botezul nu transmite un Har Sfintitor, ci un "ceva" care are nevoie de o actualizare ? In acest caz, revin la intrebarea pusa o data de dl MihaiG: presupunand ca un copil ortodox moare imediat dupa Botez, inainte de confirmare, in acele putine minute care le despart (de exemplu: se ineaca in cristelnita): credeti ca ajunge in Rai sau in Iad ? Daca dv credeti ca ajunge in Rai, inseamna ca a primit Harul Sfintitor in toata actualitatea lui. Daca credeti ca ajunge in Iad, inseamna ca Botezul nu opereaza salvific.

Citat:
De ce n-ar fi bine ca pruncul sa-si insuseasca mirungerea in esenta ei specifica,la fel cum isi insuseste botezul?
Amestecati Botezul cu Mirungerea, asa cum amestecati Spovada cu Impartasania. In realitate, Dumnezeu ne-a lasat 7 Taine diferite: fiecare transmite un anumit dar specific. Asa cum Cincizecimea nu a venit la trei minute dupa Epifanie, tot asa Mirungerea poate fi facuta (si este intelept a fi facuta) la un timp al intelegerii mai mature a credintei. Mirungerea nu transmite Gratie Sfintitoare, ci doar intareste Gratia Sfintitoare existenta deja, conferind tarie credintei. Apostolii credeau si dupa Botez si inainte de Cincizecime, dar credinta lor era slaba. Abia dupa aceea au primit taria Duhului Sfant, fiind capabili sa marturiseasca cu pretul vietii. Romano-catolicii sunt copii ai Bisericii din momentul Botzeului, dar soldati ai Bisericii devin la Mirungere. Ce sa faca Biserica cu soldati in varsta de o luna ?

Citat:
deci domnul Mihnea Dragomir sau altii pot sa ne acuze cat vor de "inovatii", inovatie insemnand pentru dansul mirungerea imediat dupa botez, ceea ce s-a practicat dintotdeauna.
Eu am reprodus citat dintr-un parinte profesor ORTODOX, daca nu credeti ce spune, ci ati cercetat pe cont propriu si ati ajuns la alte rezultate, ma inclin.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana mihailt Biserica Ortodoxa Romana 54 05.03.2014 21:17:15
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică Decebal Biserica Romano-Catolica 1 18.08.2012 14:36:50
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic oana_dinisoni Biserica Romano-Catolica 34 21.04.2011 00:18:17
Imperiul Romano-Bulgar sovidiu Generalitati 3 13.12.2006 15:14:03