![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
1.
Citat:
Citat:
Citat:
3.Norma este constiinta noastra: daca n-am pacate de moarte, ma pot impartasi. Daca insa, iainte de a merge la Sfanta Liturghie intru pe Crestin Ortodox Forum si ma enervez ca unii vorbesc urat despre catolici, ma pot impartasi linistita. Voi marturisi la urmatoarea spovada enervez la parerea proasta a altora despre mine. Last edited by nutucutu; 04.02.2013 at 10:46:11. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
În rest, înainte să vă ghidați după propriul nas, vedeți că a dat domnul Dragomir o referință ortodoxă despre practica bisericii vechi în materie. Nu "Jack Sparrow", ci Captain Jack Sparrow, te rog, puțin respect. Last edited by MihaiG; 07.02.2013 at 06:20:21. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nu e asa. A 3-a porunca a Bisericii ne spune ca avem obligatia de a ne spovedi si a primi Sfanta Impartasanie cel putin o data pe an, in perioada Pastelui.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2.Catolicii au datoria sa se spovedeasca cel putin o data pe an, oricat de sfinti ar crede ei ca sunt, altfel comit pacat de moarte. Unii preoti recomanda sa ne spovedim si sa ne impartasim o data pe luna, iar unii preoti recomanda sa ne spovedim saptamanal sau ori de cate ori credem ca am comis un pacat de moarte si sa ne impartasim zilnic. Aceste recomandari sunt in conforme cu practicile Sfintilor Parinti. Evident ca exista posibilitatea ca unii sa se impartaseasca cu pacate pe suflet. Aceasta posibilitate exista si la ortodocsi, chiar daca s-au spovedit numai cu 24 ore inainte. Nici macar limitarea la 24 ore nu asigura ca persoana care se va impartasi va fi fara nici un fel de pacat. Revenind la subiect, inca nu a demonstrat nimeni ca regula Bisericii Catolice ar insemna erezie. Puteti sa nu fiti de acord cu aceasta regula insa nu puteti arunca cu vorbe mincinoase, mai ales ca multi dintre useri si-ar "da viata pentru adevar". Si aici nu ma refer la dumneavoastra personal, ma refer la userii care au facut-o. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pruncul catolic are cunostinte minime la 40 de zile, stie ce se intampla acolo si de asta considerati ca este bine, insa pruncul catolic n-are cunostinte minime despre mirungere si de aceea se amana, ca nu e bine ca nu stie? Va intreb ca sa inteleg logica in gandire, pentru ca ati pus sub semnul intrebarii daca este bine ceea ce noi facem, care dealtfel s-a facut dintotdeauna. Last edited by ioanna; 07.02.2013 at 07:51:03. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asta pe de o parte. Pe de alta parte, cercetati putin ce inseamna botezul si ce inseamna spovada. La botez actioneaza Duhul Sfant, nu eu; eu sunt incredintata Domnului de catre parintii si nasii mei. La spovada sunt eu insami, fata in fata cu Isus Hristos caruia-I marturisesc pacatele mele si ma caiesc pentru ele. Eu imi fac cercetarea cugetului, eu Il rog pe Duhul Sfant sa ma lumineze sa inteleg ce e pacat si ce nu, eu marturisesc pacatele etc. Spovada si Sfanta Impartasanie sunt sacramente in care mintea, cugetul, inima mea se indreapta catre Creator si Mantuitor; este un dialog pe care-l avem cu Domnul nostru. Botezul e un sacrament in care noi suntem incredintati Domnului, iar El ne primeste. Nasii si parintii se angajeaza sa-l invete pe noul membru al Bisericii viata de credinta. Deci, daca aveti argumente ca punctele insirate de initiatorul topicului sunt erezii am putea continua. Pana acum avem 2 minciuni: cea referitoare la Neprihanita Zamislire si cea referitoare "nici un fel de spovada". Last edited by nutucutu; 07.02.2013 at 08:18:08. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Doamna nutucutu, eu nu intentionez sa demonstrez "erezii", eu am pus o intrebare, din moment ce am vazut ca d-voastra contestati sau puneti la indoiala practica mirungerii imediat dupa botez. Am dorit sa stiu de ce romano-catolicul considera ca e o dovada de responsabilitate sa-si boteze pruncul, sa-l introduca in sfera Duhului prin botez si o posibila dovada de iresponsabilitate sa-i sadesti pruncului capacitatea de a actualiza darurile botezului prin mirungere, imediat dupa botez. De ce n-ar fi bine ca pruncul sa-si insuseasca mirungerea in esenta ei specifica,la fel cum isi insuseste botezul? Noi nu iesim de sub incidenta canonului 48 de la Laodiceea (343d.Hr), deci domnul Mihnea Dragomir sau altii pot sa ne acuze cat vor de "inovatii", inovatie insemnand pentru dansul mirungerea imediat dupa botez, ceea ce s-a practicat dintotdeauna.
Nici macar n-am folosit cuvantul erezie pe topicul acesta. Ereziile nu le stabileste Daniel, eu sau altii, ci le semnaleaza Biserica. Prin comportament de "hiena", ma refer la atitudinea de a sari rapid, fara a digera corespunzator un raspuns. Toti am inteles la ce s-a referit Daniel cand a spus "impartasire fara nicio spovada", mai putin userii catolici. Este normal sa va aparati credinta si practica cultului din care faceti parte si la fel de firesc sa cerem si noi lamuriri suplimentare atunci cand altii ne ataca, contesta sau pun la indoiala credinta Bisericii si practica bisericeasca. Last edited by ioanna; 07.02.2013 at 08:48:05. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Iar referitor la textul din primele posturi, am si eu o nelamurire: l-am citit in mai multe randuri si locuri, mereu m-am intrebat cine l-a scris. Pentru ca nu e semnat de nimeni. |
#10
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 54 | 05.03.2014 21:17:15 |
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică | Decebal | Biserica Romano-Catolica | 1 | 18.08.2012 14:36:50 |
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 00:18:17 |
Imperiul Romano-Bulgar | sovidiu | Generalitati | 3 | 13.12.2006 15:14:03 |
|