Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.02.2013, 12:34:11
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ca intotdeauna in trecut, userul catolic nu intelege logica unei fraze. In ortodoxie intotdeauna inainte de impartasanie trebuie credinciosul sa se spovedeasca. Nu se admite sa se impartaseasca cineva fara sa se spovedeasca.
1.Eu am participat la mai multe slujbe ortodoxe si am vazut ca copiii mici sunt impartasiti. Ei nu s-au spovedit inaite, deci sublinierea "intotdeauna" este incorecta.
2. Cu cateva postari inainte ati spus ca se pot impartasi crestinii daca s-au spovedit cu 24 ore inainte. SI aici cred ca nu aveti dreptate. Cine se impartaseste in Vinerea Mare nu se mai spovedeste sambata, ca apoi sa se impartaseasca din nou de Paste. Cel putin asa am vazut eu, dar poate ma insel.
3. Daca totusi aveti aceasta regula, cu 24 ore inainte de Sfanta Impartasanie atunci ma bucur ca nu m-am nascut ortodoxa. Mi se pare ca este foarte greu sa inaintezi in viata spirituala fara cumincare deasa, iar in Biserica Ortodoxa impartasirea saptamanala e aproape imposibila.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 02.02.2013, 19:42:11
Daniel_Ortodox Daniel_Ortodox is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.01.2013
Locație: pămîntul omenirii căzute
Religia: Ortodox
Mesaje: 428
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Daniel_Ortodox
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
1.Eu am participat la mai multe slujbe ortodoxe si am vazut ca copiii mici sunt impartasiti. Ei nu s-au spovedit inaite, deci sublinierea "intotdeauna" este incorecta.
2. Cu cateva postari inainte ati spus ca se pot impartasi crestinii daca s-au spovedit cu 24 ore inainte. SI aici cred ca nu aveti dreptate. Cine se impartaseste in Vinerea Mare nu se mai spovedeste sambata, ca apoi sa se impartaseasca din nou de Paste. Cel putin asa am vazut eu, dar poate ma insel.
3. Daca totusi aveti aceasta regula, cu 24 ore inainte de Sfanta Impartasanie atunci ma bucur ca nu m-am nascut ortodoxa. Mi se pare ca este foarte greu sa inaintezi in viata spirituala fara cumincare deasa, iar in Biserica Ortodoxa impartasirea saptamanala e aproape imposibila.
Doamne ajută.
Răspunsuri, iubitei noastre surioare apostate:

1. Conform Sfintelor Canoane ale Sfinților Părinți, părinții trupești care atestă că copiii lor de față, acel-acei copii au sub 7 ani, și 7 ani inclusiv, Sfânta Biserică Creștină, îi va împărtăși din Cereștile, de Viață făcătoarele, nemuritoarele lui Hristos Taine. Ei sunt excluși din rânduiala opririi sau dezlegării pentru Sfânta Împărtășanie, considerat fiind că nu au păcate care să îi oprească de la Taina Împărtășaniei. Acestă regulă, sau canon, cu cine să se bucure de Sfânta Taină a Împărtășaniei și cine să fie oprit, a fost concepută întocmai pentru că păcatele mari pentru care nu s-a făcut canon de pocăință, trebuiesc îndreptate de păcătos. Degeaba te dezleagă preotul lui Hristos, dacă tu vrei să te îndrepți. Și ca să arăți că vrei să te îndrepți, vei face canonul rânduit, și apoi vei avea dezlegarea pentru Sfânta Împărtășanie. Căci dacă se Împărtășește cineva cu nevrednicie, îi este spre osândă și chin, căci nimic necurat nu intră la nunta Mirelui ceresc. Se consideră că copii până în 7 ani și inclusiv, nu au așa mari păcate încât să fie nevoie de un canon de pocăință, ca să se vadă dorința de îndreptare a mlădiței și membrului Bisericii, spre a se împărtăși cu vrednicie, de aceea ei sunt excluși de la regulă. Deci sublinierea -întotdeauna- este corectă. Întotdeauna trebuie să aibe dezlegarea spre Taina Sfintei Împărtășanii, membrul Bisericii lui Hristos. Această dezlegare nu se poate dărui, decât prin Taina Sfintei Mărturisiri, Spovedanii, care trebuie obligatoriu (pentru toată suflarea creștină, începând de la 8 ani) să fi trecut prin ea, oricine dorește Taina Sfintei Împărtășanii, ceea ce în erezia romano-catolică, nu se practică. Dacă ereticul preot romano-catolic, știe despre cineva că nu prea păcătuiește mult, îl lasă la taina erezie a împărtășaniei, fără taina erezie a spovedaniei, cel puțin asta se întâmplă în parohiile ereziei romano-catolice din România și Anglia. Dacă nu ai înțeles ceva până aici, iubita mea, cu multă dragoste, din nou, îți voi explica.

2. Da, este voie, conform Sfintelor Canoane ale Sfinților Părinți, ca, maxim după 24 de ore, de la săvârșirea Sfintei Taine a mărturisirii păcatelor, să se ofere, dacă s-a dat dezlegarea preotului lui Hristos, Taina Sfintelor Trup și Sânge, membrului Bisericii lui Hristos care le dorește și le cere. (lucru care în erezia romano-catolică, nu se face, se dă doar trupul, fără sânge, care pe lângă că nu este sfințit, nici acel trup eretic al tainei erezie a împărtășaniei, nefiind har în erezie, însăși regula eretică de a da doar trup, fără sânge, încalcă porunca lui Hristos de la Ioan 6, 53-56, și nu are viața veșnică și nu va învia, nu se spre răsplată, ci spre osândă, împărtășit fiind cu diavolul, căruia erezia romano-catolică slujește).
Vinerea Mare, în Sfânta Biserică a lui Hristos, se ține post negru, de către cine poate și trupul nu îi este slăbit. Apoi, conform regulei creștine, în maxim 24 de ore, dacă până atunci are cel puțin 3 zile de post, se poate învrednici, de este dezlegarea, preotului lui Hristos, de primirea Tainei Împărtășaniei. De menționat, că obligatoriu, orice creștin, peste 8 ani, trebuie să țină minim 3 zile de post (această regulă fiind permisă a se încălca, cu dezlegarea duhovnicului). Dacă Vinerea Mare și joia mare, și miercurea mare s-a ținut post, sâmbăta mare, creștinul poate primi Sfânta Împărtășanie. La fel, o poate primi și în Duminica Sfintei Învieri, cu dezlegarea duhovnicului, nu înainte de Sfânta Spovedanie. Sau alt caz, dacă Vinerea Mare, și joia mare și sâmbăta mare, (mare se spune pentru că este din săptămâna mare, a patimilor) s-a ținut post, atunci se poate primi Împărtășania în sâmbăta mare, ultima zi de post din cele 3. Sau alt caz, dacă vinerea mare, și sâmbăta mare, s-a ținut post, Duminica Învierii se poate Împărtăși credinciosul, cu condiția ca până la Sfânta Împărtășanie să țină post, și de la ora 12 noaptea, de când a început Duminica Învierii și până se va spovedi credinciosul, să nu mănânce și să nu bea nimic. De asemenea, dacă ceva din cele scrise aici, nu ai înțeles, iubita mea surioară apostată, cu mult drag, îți voi explica din nou.

3. Da, iubita mea, această regulă este posibilă, recomandată, și bună, ca maxim în 24 de ore, de la Taina Sfintei Spovedanii, să se ofere, dacă este dezlegare, Taina Sfintei Împărtășanii. În Biserica Creștină, a lui Hristos, Ortodoxă, singura Biserică Creștină rămasă pe pământ, Sfânta Împărtășanie, este posibilă, nu doar în fiecare săptămână, dar chiar în fiecare zi, fiind singura Biserica Adevărată unde nu doar că este foarte ușor să înaintezi în viața spirituală, dar e singurul loc de pe pământ unde te poți sfinți, unde poți deveni cu adevărat sfânt al lui Dumnezeu. Iar dacă te bucuri că nu te-ai născut ortodoxă, asta e pentru întunericul care este în mintea ta, iubita mea.

Bucurii.

Last edited by Daniel_Ortodox; 02.02.2013 at 20:06:59.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 03.02.2013, 20:55:48
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
1.Eu am participat la mai multe slujbe ortodoxe si am vazut ca copiii mici sunt impartasiti. Ei nu s-au spovedit inaite, deci sublinierea "intotdeauna" este incorecta.
3. Daca totusi aveti aceasta regula, cu 24 ore inainte de Sfanta Impartasanie atunci ma bucur ca nu m-am nascut ortodoxa. Mi se pare ca este foarte greu sa inaintezi in viata spirituala fara cumincare deasa, iar in Biserica Ortodoxa impartasirea saptamanala e aproape imposibila.
Tocmai despre asta e vorba, copii pana la sapte ani se considera ca nu au pacate, spovedania este pentru pacatele adunate. Era pusa in discutie propozitia cu diferentele intre catolici si ortodocsi, care este corecta.
In Biserica Ortodoxa se poate impartasi cineva si in fiecare saptamana, doar ca se spovedeste inainte, ca altfel insemna ca nu are pacate.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 03.02.2013, 20:57:49
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

In concluzie, propozitia respectiva e corecta, catolici se impartasesc in multe dati fara nicio spovedanie, exact cum scrie in acea fraza. Bineinteles, userul catolic va continua, intotdeauna s-a comportat asa.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.02.2013, 07:13:09
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
In concluzie, propozitia respectiva e corecta, catolici se impartasesc in multe dati fara nicio spovedanie, exact cum scrie in acea fraza. Bineinteles, userul catolic va continua, intotdeauna s-a comportat asa.
Fraza aceea e incorecta. In Biserica Catolica nu exista impartasanie fara spovada inainte, asta e o minciuna in care va tot place sa va afundati.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.02.2013, 10:05:53
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Fraza aceea e incorecta. In Biserica Catolica nu exista impartasanie fara spovada inainte, asta e o minciuna in care va tot place sa va afundati.
V-ati luat dupa userul catolic, dar chiar dvs. ati spus ca va impartasiti fara sa va spovediti. Unde e fraza incorecta? Va duceti la spovedanie fara sa va spovediti (atunci and nu va spovediti), nu conteaza ca v-ati spovedit in urma cu o luna. Pana la urma si Botezul este pentru iertarea pacatelot de pana atunci (in cazul in care cel ce se boteaza e adult), ar insemna ca in viziunea catolicilor nu ar mai trebui sa se boteze cineva dupa, pentur ca i s-au sters pacatele.
Dar problema care se discuta fara rost nu era aceasta, daca e bine sau nu, ci ca afirmatia ortodoxa e falsa, ceea ce nu e adevarat. Scrie: "permite Taina Euharistiei, Sfintele Trup și Sânge al Domnului Iisus Hristos (care oricum nu sunt valide în erezie), a fi luate fără nici un fel de spovedanie, de mărturisire a păcatelor." In ziua in care va impartasiti fara sa va spovediti luati im[partasania fara nicio spovedanie, ceea ce din punct de vedere ortodox e complet gresit. Despre asta era vorba.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.02.2013, 10:32:20
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

1.
Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
V-ati luat dupa userul catolic, dar chiar dvs. ati spus ca va impartasiti fara sa va spovediti. Unde e fraza incorecta?
o aveti mai jos:
Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
...permite Taina Euharistiei, Sfintele Trup și Sânge al Domnului Iisus Hristos (care oricum nu sunt valide în erezie), a fi luate fără nici un fel de spovedanie, de mărturisire a păcatelor. Orice cuvinte sunt de prisos. ANATEMA ereziei acesteia.
2.
Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
In ziua in care va impartasiti fara sa va spovediti luati im[partasania fara nicio spovedanie, ceea ce din punct de vedere ortodox e complet gresit. Despre asta era vorba.
Va rog sa va clarificati: fie le interziceti copiilor pana la 7 ani sa se mai impartaseasca fara spovada, fie sa acceptati ca impartasania fara NICI UN FEL DE SPOVADA e posibila in Biserica Ortodoxa (nu si in cea Catolica).
3.
Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Este vreo norma care sa spuna ca se pot impartasi doar de 3 ori sau 5 ori sau 100 dupa spovedanie?
Norma este constiinta noastra: daca n-am pacate de moarte, ma pot impartasi. Daca insa, iainte de a merge la Sfanta Liturghie intru pe Crestin Ortodox Forum si ma enervez ca unii vorbesc urat despre catolici, ma pot impartasi linistita. Voi marturisi la urmatoarea spovada enervez la parerea proasta a altora despre mine.

Last edited by nutucutu; 04.02.2013 at 10:46:11.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 07.02.2013, 01:41:56
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
1.
Va rog sa va clarificati: fie le interziceti copiilor pana la 7 ani sa se mai impartaseasca fara spovada, fie sa acceptati ca impartasania fara NICI UN FEL DE SPOVADA e posibila in Biserica Ortodoxa (nu si in cea Catolica).
Nu inteleg, copii romano-catolici se spovedesc inca dinainte sa invete sa vorbeasca sau nu sunt impartasiti panu nu invata sa vorbeasca ca sa se poata spovedi?

Citat:
Norma este constiinta noastra: daca n-am pacate de moarte, ma pot impartasi. Daca insa, iainte de a merge la Sfanta Liturghie intru pe Crestin Ortodox Forum si ma enervez ca unii vorbesc urat despre catolici, ma pot impartasi linistita. Voi marturisi la urmatoarea spovada enervez la parerea proasta a altora despre mine.
Aha, deci limita este pacatul de moarte, in rest daca nu cazi intr-unul din asta te poti spovedi peste ani si ani..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.02.2013, 10:38:31
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Dar problema care se discuta fara rost nu era aceasta, daca e bine sau nu, ci ca afirmatia ortodoxa e falsa, ceea ce nu e adevarat. Scrie: "permite Taina Euharistiei, Sfintele Trup și Sânge al Domnului Iisus Hristos (care oricum nu sunt valide în erezie), a fi luate fără nici un fel de spovedanie, de mărturisire a păcatelor." In ziua in care va impartasiti fara sa va spovediti luati im[partasania fara nicio spovedanie, ceea ce din punct de vedere ortodox e complet gresit. Despre asta era vorba.
Daca nu sunt valide in erezie, nu inteleg de ce dezbatem noi practica lor cultica.
Apreciez insa munca lui Daniel, nu stiam ca sunt atatea "probleme" :)
Mi se pare totusi prea darnic cu anatemele, nu aruncam noi anateme.
La el nu-mi place un singur lucru, apelativul de "iubite frate apostat". Nu-l suspectez ca o spune in sens ofensiv, dar totusi, s-ar putea abtine. Daca omul n-a fost niciodata ortodox, nici macar botezat ortodox,de ce sa-l faci apostat? Acela-i un posibil ortodox, nu apostat. Ca sa apostazieze ar trebuie sa aiba convingeri si sa renunte la ele, sa-si incalce legamantul.

Last edited by ioanna; 04.02.2013 at 11:04:41.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.02.2013, 17:14:58
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Mi se pare totusi prea darnic cu anatemele, nu aruncam noi anateme.
I-am explicat și eu acest lucru, ba chiar și faptul că făcând astfel încalcă un canon al BO, dar se pare că nu înțelege.


Ce ar fi mai hazliu, dacă n-ar fi trist, este că Daniel, aruncând cu de la sine putere anateme asupra anumitor practici de cult, îi anatemizează fără să știe și pe unii frați ortodocși.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana mihailt Biserica Ortodoxa Romana 54 05.03.2014 21:17:15
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică Decebal Biserica Romano-Catolica 1 18.08.2012 14:36:50
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic oana_dinisoni Biserica Romano-Catolica 34 21.04.2011 00:18:17
Imperiul Romano-Bulgar sovidiu Generalitati 3 13.12.2006 15:14:03