![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ai subliniat foarte bine neimpotrivirea la invatatura adevarata, asa cum au fost si sfinti care au avut cate o mica neintelegere in privinta dogmei. Totusi, nu exista un credincios fara dogma, pentru ca si credinta in Sfanta Treime este tot dogma, la fel si Crezul. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am avut odata ispita de a vrea sa contribui la raspandirea Adevarului, ispita care m-a stapanit multa vreme. Ardeam de patos. A fost nevoie de multe necazuri ca sa uit acee pornire. Desi stiam ca un om care doar stie teoria dar nu poate sa o implineasca, nu este cu nimic mai mult decat un fatarnic, ce risca sa fie luat drept impostor, tot nu ma potoleam. Tot ceea ce stiam, stiam doar din ratiune, iar inima robita de aprinderi vremelnice si de slava, nu putea primi sensul invataturilor. Abia dupa ce am trecut vreo cativa ani printr-un ghinion continuu, abia atunci am inceput sa ma potolesc. Astazi inteleg pe deplin sensul indemnului: "Asa sa lumineze lumina voastra inaintea oamenilor". Pot eu sa ma dau exemplu si sa ma fac pilda vie cuiva? Singura constiinta urla la mine, nu mai e nevoie si de alt piritor. Si pentru ca intreba cineva cand va fi unirea credintei, cred ca aici se afla si raspunsul. Cum pot sa conving pe cineva ca detin adevarul, atat timp cat eu nu sunt traitor al dogmei pe care o predic? STATI DEPARTE DE ASTFEL DE OAMENI, caci "ei sunt nori fara de apa purtati de vant!" Last edited by leonte; 08.11.2012 at 15:40:28. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ieri am jucat șah online cu un indian. Nu știu cum îl cheamă si în ce oraș trăiește. Îl aveam în contacte pe acel sait de ceva vreme, mai vorbisem cu el înainte. Dar ieri l-am întrebat dacă e o persoană religioasă. Mi-a răspuns afirmativ și de aici am pornit o discuție pe tema hiduism_brahmanic-creștinism_ortodox, așa, pe cît engleza îmi permitea. I-am răspuns la o serie de întrebări, l-am întrebat și eu diverse și, într-un sfîrșit, omul s-a arătat curios să afle mai multe despre ortodoxie. Nu știu dacă la el în localitate are biserică ortodoxă, așa că după ce l-am sfătuit să se intereseze, i-am dat un link cu un forum creștin ortodox în engleză și adresa mea de mail să-mi scrie oricînd are vreo nelămurire. Cine știe, poate că Dumnezeu îi va oferi șansa de a se boteza într-o zi și a deveni un nou membru al Bisericii. Sînt eu în măsură să fac așa ceva, să le vorbesc păgînilor despre credința mea? Este acest lucru condiționat de starea relativă de păcat sau de virtute în care mă aflu? Va lucra Duhul Sfînt în continuare în inima lui funcție de gradul meu de apropiere de Dumnezeu? Ar fi mai corect și mai înțelept să stau cuminte în banca mea și să-i ignor pe eterodocșii din jurul meu?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La fel ca in mesajele anterioare, "unirea credintei" nu se refera la ortodoxie, ci la unirea ortodocsilor cu cei din alte culte. Am vrut sa spun aceste lucruri, ca sa fim siguri ca vorbim despre acelasi lucru. Indemnul tau nu stiu exact la vine se refera. Poate lamuresti, si ar fi interesant sa dai mai multe amanunte despre ceea ce zici, cu raspandirea Adevarului, pare interesant. Altfel toti suntem marturisitori (chiar daca nu si traitori), si atunci cand spunem Crezul marturisim Adevarul. Marturisitori au fost si unii sfinti care abia se convertisera la crestinism si apoi au fost omorati. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Așa zisa "mărturisire" fără trăire poartă în creștinism un nume vechi de când lumea: fariseism. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pentru ca am amintit de pelagianism, o erezie din primul mileniu. Sinodul III ecumenic a condamnat si pelagianismul.
Aceasta invatatura gresita spunea ca oamenii se pot mantui si doar prin fapte, fara har. Aceasta conceptie pornea de la credinta ca oamenii nu au cazut dupa Adam, de aceea pot face fapte de mantuire si fara har si Botez, neavand consecintele pacatului adamic. Fer. Augustin a combatut erezia, dar a gresit, afirmand predestinarea, ca omul a cazut de tot si doar prin har mai poate face fapte bune. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Intr-un articol parintele Vulcanescu detaliaza aceste lucruri si arata ca in zilele noastre ecumenismul aduce si reinvierea pelagianismului: http://poruncaiubirii.agaton.ro/articol/246/
"Pelagius, eretic din sec V, nega Harul Duhului Sfânt ca fiind absolut necesar pentru mântuire, afirmând ca omul, indiferent ce credea se poate mântui dacă face fapte bune. De aici erezia pelagianistă și semipelagianistă care afirmau că omul nu are nevoie să fie în Biserica cea Una, Sfântă, Catholică (sobornicească) și Apostolică ca să se mântuiască, fiind suficiente faptele lui bune. Aceasta erezie apărută în Apus a fost condamnata de Sinodul de la Orange din anul 530, prin care aceasta erezie cumplita a fost eradicată. Din păcate, aceasta erezie pelagiană revine astăzi sub forma panereziei ecumenismului care afirma minimalismul dogmatic, sub forma extinsa, anume că e suficient să faci fapte bune în orice religie te-ai afla și te mântuiești, și în forma restrânsă ( vehiculata de Consiliul Mondial al 'Bisericilor' ), anume ca e suficient ca cineva sa fie botezat în numele Sfintei Treimi și sa creadă în Hristos ca Mântuitor personal ca sa fie pe drumul mântuirii. Exista și interpretarea eronata a citatului din Romani, luat din context, "Păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceștia neavând lege, își sunt loruș lege, legea fiind înscrisă în inimile lor, … care ii și apără" (Romani 2, 14) Sfântul Pavel nu spune că păgânii se vor mântui, pentru că au în ei legea conștiinței, sădită natural de Dumnezeu în toți oamenii, ca un receptor pentru a-L putea cunoaște pe Creator, ci afirma ca aceasta conștiința a diferențierii intre bine și rău ii judeca sau ii apără. Dar nu că s-ar mântui. Din contra, în contextul Epistolei către Romani, tocmai acest lucru se afirmă, cum că fără credința în Hristos, chiar dacă ești iudeu, sub lege, sau păgân, cu legea firii, nu te poți mântui fără a intra în comuniune cu Hristos." Last edited by catalin2; 10.11.2012 at 08:24:00. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apărarea despre care se vorbește este o apărare în fața judecății lui Dumnezeu: Căci când păgânii, care nu au lege, din fire fac cele ale legii, ei fără să aibă lege își sunt loruși lege; ei arată fapta legii scrisă în inimile lor prin mărturia conștiinței și prin judecățile lor, care îi învinovățesc sau chiar îi apără în ziua când, potrivit Evangheliei mele, Dumnezeu va judeca, prin Iisus Hristos, cele ascunse ale oamenilor. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|