![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu eu zic de acest simbol, ci sf? Pavel si toti cei care interporeteaza Cantarea Cantarilor asa. Nu este bineinteles vorba numai despre unirea sexuala, ci de unirea de vietuire in general. Ti se pare ciudat pentru ca ai o problema cu aceasta unire, ti se pare impura Ovidiu, la asta revenim mereu. Este mult criptoplatonism in ortodoxia traita.. Indreptarul de spovedanie nu este o autoritate absoluta. Este oricum de origine catolica ideea de indreptar de spovedanie. Repet, decat sa stea sa se ocupe de sexualitatea omului casatorit, mai bine s-ar ocupa de adevaratele patimi parintii care scriu astfel de indreptare, daca tin neaparat sa le scrie. Dupa sfantul Pavel, tot el, casatoria este si pentru controlarea, tinerea in frau a sexualitatii, care altfel ar duce la desfranare. Tot el vorbeste despre abtinerea in anumite scurte perioade, pentru 'rugaciune', in comun acord, si '"sa nu ne lipsim unul de altul multa vreme, ca sa nu ne ispiteasca Satana'. Trairea sexualitatii in limite normale, in cadrul casatoriei, ne fereste de impatimire sexuala. Prea multa abstinenta poate sa ne faca sa cadem dimpotriva in ispita..
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Nu se pute problema impuritatii/puritatii ci a fireascului/nefireascului.
Unirea sexuala intre soti este fireasca insa poate deveni nefireasca in anumite conditii (spre exemplu este inadecvata in perioada sarcinii). "Umbrela" tainei Sfintei Casatorii nu ne fereste implicit nici de impatimirea sexuala, si nici de desfranare in sensul perversiunilor sexuale. Citat:
Citat:
Ferirea de impatimirea sexuala in Taina Casatoriei nu este implicita (independenta de dorinta, vointa sotilor), ci trebuie sa fie dorita, cultivata, exersata, educata cu ajutorul harului lui Dumnezeu... asa cum nici Taina Sfantului Botez, nici Taina Sfintei Euharistii nu GARANTEAZA automat (mecanicist, determinist) mantuirea independent de dorinta si (con)lucrarea persoanei umane cu harul lui Dumnezeu intru Hristos Iisus. Citat:
Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 26.10.2012 at 18:07:17. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Sunt de acord ca pot exista si pacate si patimi in cadrul casatoriei, desigur. De ex. Perversiuni, sau cand unul il foloseste pe celalalt ca pe un obiect, sau totala lipsa de respect si sensibilitate pt trupul celuilalt, am auzit chiar de 'prostitutie'.
Dar mi se pare ca trairea relatiei sexuale normale de catre un cuplu care se iubeste si respecta si o anumita asceza (post) in buna intelegere nu este o impatimire. Mi se pare ca se obisnuieste prea multa scrupulozitate si se da senzatia cuplului ca pana la urma face un lucru de rusine pt un crestin, doar tolerat. Prin toate aceste fineturi si discutii si definitii ale gandului si faptei asta este mesajul care se da. Si nu ar trebui sa fie asa, este nefiresc. Din cate stiu eu, la majoritatea cuplurilor normale sexualitatea se 'imblanzeste' pe parcursul anilor, devine mai subtila, nu mai exterioara si cautatoare de senzatii. Fiecare devine mai atent la celalalt si il simte in fiecare gest si atingere. Mi se pare ca se exagereaza mult impunand cuplurilor casatorite reguli peste reguli, daca le aduni pe toate reiese ca poti face dragoste odata la doi ani, in restul timpului fiind pacat sa simti dorinta pt celalalt (ca asta poate fi impatimire.. ziceai chiar tu), iar cand ajungi sa ai iaradi relatii conjugale, trebuie sa-ti pazesti simturile si ganndurile sa nu cumva sa simti ceva pacatos... E o caricatura, dar sincer, nu la asta riscam sa ajungem? Nu suntem mai aproape de monahism decat de casatorie? Citat:
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) Last edited by Fani71; 27.10.2012 at 01:02:01. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu am pretins sa dau o definitie exhaustiva a perversiunii sexuale. Nu, a evita sa ai mai multi copii decat dupa dreapta socotinta a cuplului esti in stare sa cresti, NU este impatimire. Nu mai repet explicatia. Fiecare si-a expus punctul de vedere de acum. Nu vad ce are Karma setra cu ce am scris eu.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#6
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
E doar o impresie greșită. Cunoște adevărul și adevărul te face liber. Citat:
Citat:
Citat:
Numai bine îți doresc. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 21:09:21 |
| Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 14:18:21 |
| Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 20:42:24 |
| Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 22:30:02 |
|
|