Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.10.2012, 17:34:46
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Ciudat punct de vedere, ciudat simbol.



Îndreptarul de spovedanie spune altceva. Apropo din câte rețin se menționează și perioada sarcinii ca fiin una interziză. Sper să nu greșesc...am să caut.
Iacata-ma-s din nou. Pana ajung copiii acasa..
Nu eu zic de acest simbol, ci sf? Pavel si toti cei care interporeteaza Cantarea Cantarilor asa.
Nu este bineinteles vorba numai despre unirea sexuala, ci de unirea de vietuire in general.
Ti se pare ciudat pentru ca ai o problema cu aceasta unire, ti se pare impura Ovidiu, la asta revenim mereu.
Este mult criptoplatonism in ortodoxia traita..

Indreptarul de spovedanie nu este o autoritate absoluta. Este oricum de origine catolica ideea de indreptar de spovedanie.

Repet, decat sa stea sa se ocupe de sexualitatea omului casatorit, mai bine s-ar ocupa de adevaratele patimi parintii care scriu astfel de indreptare, daca tin neaparat sa le scrie.
Dupa sfantul Pavel, tot el, casatoria este si pentru controlarea, tinerea in frau a sexualitatii, care altfel ar duce la desfranare. Tot el vorbeste despre abtinerea in anumite scurte perioade, pentru 'rugaciune', in comun acord, si '"sa nu ne lipsim unul de altul multa vreme, ca sa nu ne ispiteasca Satana'. Trairea sexualitatii in limite normale, in cadrul casatoriei, ne fereste de impatimire sexuala. Prea multa abstinenta poate sa ne faca sa cadem dimpotriva in ispita..
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.10.2012, 17:49:46
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
ai o problema cu aceasta unire, ti se pare impura
Nu se pute problema impuritatii/puritatii ci a fireascului/nefireascului.
Unirea sexuala intre soti este fireasca insa poate deveni nefireasca in anumite conditii (spre exemplu este inadecvata in perioada sarcinii).

"Umbrela" tainei Sfintei Casatorii nu ne fereste implicit nici de impatimirea sexuala, si nici de desfranare in sensul perversiunilor sexuale.

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Dupa sfantul Pavel, tot el, casatoria este si pentru controlarea, tinerea in frau a sexualitatii, care altfel ar duce la desfranare.
Corect, insa acest control nu este automat, independet de soti ci tine cont de feed-back-ul lor (sa folosim niste termeni tehnici adecvati) de dorinta lor de activitate fireasca...

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Tot el vorbeste despre abtinerea in anumite scurte perioade, pentru 'rugaciune', in comun acord, si '"sa nu ne lipsim unul de altul multa vreme, ca sa nu ne ispiteasca Satana'. Trairea sexualitatii in limite normale, in cadrul casatoriei, ne fereste de impatimire sexuala.
Corect, insa normalitatea, firescul nu este ceva nici relativ nici "batut in cuie un anumit numar", chiar daca fiecare om, fiecare familie este unica.
Ferirea de impatimirea sexuala in Taina Casatoriei nu este implicita (independenta de dorinta, vointa sotilor), ci trebuie sa fie dorita, cultivata, exersata, educata cu ajutorul harului lui Dumnezeu... asa cum nici Taina Sfantului Botez, nici Taina Sfintei Euharistii nu GARANTEAZA automat (mecanicist, determinist) mantuirea independent de dorinta si (con)lucrarea persoanei umane cu harul lui Dumnezeu intru Hristos Iisus.

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Prea multa abstinenta poate sa ne faca sa cadem dimpotriva in ispita..
Corect... dar si prea multa activitate sexuala ne poate face impatimiti, robi sexului...

Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";

Last edited by Eugen7; 26.10.2012 at 18:07:17.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 27.10.2012, 00:34:15
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Sunt de acord ca pot exista si pacate si patimi in cadrul casatoriei, desigur. De ex. Perversiuni, sau cand unul il foloseste pe celalalt ca pe un obiect, sau totala lipsa de respect si sensibilitate pt trupul celuilalt, am auzit chiar de 'prostitutie'.
Dar mi se pare ca trairea relatiei sexuale normale de catre un cuplu care se iubeste si respecta si o anumita asceza (post) in buna intelegere nu este o impatimire. Mi se pare ca se obisnuieste prea multa scrupulozitate si se da senzatia cuplului ca pana la urma face un lucru de rusine pt un crestin, doar tolerat.
Prin toate aceste fineturi si discutii si definitii ale gandului si faptei asta este mesajul care se da. Si nu ar trebui sa fie asa, este nefiresc.
Din cate stiu eu, la majoritatea cuplurilor normale sexualitatea se 'imblanzeste' pe parcursul anilor, devine mai subtila, nu mai exterioara si cautatoare de senzatii. Fiecare devine mai atent la celalalt si il simte in fiecare gest si atingere.
Mi se pare ca se exagereaza mult impunand cuplurilor casatorite reguli peste reguli, daca le aduni pe toate reiese ca poti face dragoste odata la doi ani, in restul timpului fiind pacat sa simti dorinta pt celalalt (ca asta poate fi impatimire.. ziceai chiar tu), iar cand ajungi sa ai iaradi relatii conjugale, trebuie sa-ti pazesti simturile si ganndurile sa nu cumva sa simti ceva pacatos... E o caricatura, dar sincer, nu la asta riscam sa ajungem? Nu suntem mai aproape de monahism decat de casatorie?


Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Nu se pute problema impuritatii/puritatii ci a fireascului/nefireascului.
Unirea sexuala intre soti este fireasca insa poate deveni nefireasca in anumite conditii (spre exemplu este inadecvata in perioada sarcinii).

"Umbrela" tainei Sfintei Casatorii nu ne fereste implicit nici de impatimirea sexuala, si nici de desfranare in sensul perversiunilor sexuale.


Corect, insa acest control nu este automat, independet de soti ci tine cont de feed-back-ul lor (sa folosim niste termeni tehnici adecvati) de dorinta lor de activitate fireasca...


Corect, insa normalitatea, firescul nu este ceva nici relativ nici "batut in cuie un anumit numar", chiar daca fiecare om, fiecare familie este unica.
Ferirea de impatimirea sexuala in Taina Casatoriei nu este implicita (independenta de dorinta, vointa sotilor), ci trebuie sa fie dorita, cultivata, exersata, educata cu ajutorul harului lui Dumnezeu... asa cum nici Taina Sfantului Botez, nici Taina Sfintei Euharistii nu GARANTEAZA automat (mecanicist, determinist) mantuirea independent de dorinta si (con)lucrarea persoanei umane cu harul lui Dumnezeu intru Hristos Iisus.


Corect... dar si prea multa activitate sexuala ne poate face impatimiti, robi sexului...

Doamne ajuta.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)

Last edited by Fani71; 27.10.2012 at 01:02:01.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 27.10.2012, 02:09:31
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Sunt de acord ca pot exista si pacate si patimi in cadrul casatoriei, desigur. De ex. Perversiuni, sau cand unul il foloseste pe celalalt ca pe un obiect, sau totala lipsa de respect si sensibilitate pt trupul celuilalt, am auzit chiar de 'prostitutie'.
Oare sa fie astea singurele aspecte in raport cu care se defineste "perversiunea sexuala"?

Citat:
Dar mi se pare ca trairea relatiei sexuale normale de catre un cuplu care se iubeste si respecta si o anumita asceza (post) in buna intelegere nu este o impatimire. Mi se pare ca se obisnuieste prea multa scrupulozitate si se da senzatia cuplului ca pana la urma face un lucru de rusine pt un crestin, doar tolerat.
Cand se cauta impreunarea dar se evita sistematic roadele ei firesti, nu este oare o impatimire?


Citat:
Din cate stiu eu, la majoritatea cuplurilor normale sexualitatea se 'imblanzeste' pe parcursul anilor, devine mai subtila, nu mai exterioara si cautatoare de senzatii. Fiecare devine mai atent la celalalt si il simte in fiecare gest si atingere.
Si ce legatura are Kama Sutra cu morala crestina? :)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 27.10.2012, 10:02:45
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Oare sa fie astea singurele aspecte in raport cu care se defineste "perversiunea sexuala"?



Cand se cauta impreunarea dar se evita sistematic roadele ei firesti, nu este oare o impatimire?



Si ce legatura are Kama Sutra cu morala crestina? :)

Nu am pretins sa dau o definitie exhaustiva a perversiunii sexuale.

Nu, a evita sa ai mai multi copii decat dupa dreapta socotinta a cuplului esti in stare sa cresti, NU este impatimire. Nu mai repet explicatia. Fiecare si-a expus punctul de vedere de acum.
Nu vad ce are Karma setra cu ce am scris eu.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.10.2012, 18:17:17
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Nu este bineinteles vorba numai despre unirea sexuala, ci de unirea de vietuire in general.
Noi despre asta discutăm, cred că confuzia e de cealaltă parte.

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Ti se pare ciudat pentru ca ai o problema cu aceasta unire, ti se pare impura Ovidiu, la asta revenim mereu.
Dacă Biserica spune că în anumite perioade/zile e inerzisă unirea trupească, atunci normal că e impură.

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Este mult criptoplatonism in ortodoxia traita.
E doar o impresie greșită. Cunoște adevărul și adevărul te face liber.

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Indreptarul de spovedanie nu este o autoritate absoluta. Este oricum de origine catolica ideea de indreptar de spovedanie.
Ce să mai zic. Toate le-ai demontat. Eu zic să renunțăm, oricum nu vom ajunge la un consens.

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Repet, decat sa stea sa se ocupe de sexualitatea omului casatorit, mai bine s-ar ocupa de adevaratele patimi parintii care scriu astfel de indreptare, daca tin neaparat sa le scrie.
Vezi tu, mai nou dai lecții și părinților...E clară treaba...

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Prea multa abstinenta poate sa ne faca sa cadem dimpotriva in ispita..
E doar o iluzie greșită. Nimeni nu cere abstinență, ci doar a nu mai face păcatul desfrânării în cadrul familie. Scopul scuza mijloacele. Important nu este ce dezbatem noi aici, ci cum vom da socoteală la judecată pentru ceea ce am făcut.

Numai bine îți doresc.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 21:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 14:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 20:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 22:30:02