Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.10.2012, 15:25:46
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Yasmina Vezi mesajul
Au existat relatii sexuale intre Adam si Eva inainte de cadere,in Eden?

Sunt uimita de afirmatiile pe care le faceti asupra corespondentei spirituale dintre oameni si ingeri,omitand ierarhia.
Ma retrag,va las sa faceti apologia actului sexual in continuare.
Yasmina, poate explica mai bine cineva ca Eugen asta. S-a vorbit mai sus.
Adam si Eva aveau alt fel de corporalitate in rai. Ei erau pregatiti sa se inmulteasca si pregatiti sa se uneasca, insa unirea lor, din cate spun parintii, ar fi fost altfel fara cadere. Insa ar fi for o unire. Felul uniriii s-a transformat dupa cadere asa cum s-au transformat si trupurile. Si noi traim dupa cadere, si Dumnezeu a sfintit cununia si actul fizic de unire al barbatului cu femeia, care a devenit simbol al unirii intre Dumnezeu si om. Biserica a spus intotdeauna ca este un act curat.
Ce ierarhie omit?
Am expus chiar strict teologia ortodoxa despre rolul omului si al ingerilor, aici chiar nu am exprimat vreo parere personala controversata.
Nu fac apologia actului sexual. Fac apologia de-platonizarii in Biserica. S-au infiltrat niste elemente de acest tip la noi, din pacate.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.10.2012, 16:42:38
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Si noi traim dupa cadere, si Dumnezeu a sfintit cununia si actul fizic de unire al barbatului cu femeia, care a devenit simbol al unirii intre Dumnezeu si om.
Ciudat punct de vedere, ciudat simbol.

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Biserica a spus intotdeauna ca este un act curat.
Îndreptarul de spovedanie spune altceva. Apropo din câte rețin se menționează și perioada sarcinii ca fiin una interziză. Sper să nu greșesc...am să caut.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.10.2012, 16:47:24
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Îndreptar Spovedanie

141. N-am păstrat curăție cu soțul (soția): miercuri, vineri, sâmbătă, duminică, luni; în cele 4 posturi peste an; în timpul sarcinii și al ciclului lunar; 40 de zile după naștere.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.10.2012, 17:39:34
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
141. N-am păstrat curăție cu soțul (soția): miercuri, vineri, sâmbătă, duminică, luni; în cele 4 posturi peste an; în timpul sarcinii și al ciclului lunar; 40 de zile după naștere.
Ce ziceam, vezi ca se spune 'curatie' si se implica ca relatia sexuala ar fi necurata? este o problema aici.. caci 'patul cununiei curat este' (slujba de casatorie si canonul sfantului Andrei din Creta).
In rest imi pastrez afirmatia de mai sus depsre indreptare.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.10.2012, 17:59:40
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
141. N-am păstrat curăție cu soțul (soția): miercuri, vineri, sâmbătă, duminică, luni; în cele 4 posturi peste an; în timpul sarcinii și al ciclului lunar; 40 de zile după naștere.
Ar trebui aici totuși să arăt cum interpretează Sfântul Nicodim Aghioritul nimeni altul decât autorul compilației canonice "Pidalionul", faimosul canon 13 al lui Timotei al Alexandriei:

"Cei căsătoriți să se înfrâneze unii de la alții sâmbăta și duminica, întrucât în aceste zile se face Liturghie, dar nu pur și simplu pentru aceasta (căci dacă așa ar suna canonul, atunci nu s-ar mai împreuna niciodată, dat fiind că Ofranda liturgică se celebrează pretutindeni nu numai sâmbăta și duminica, ci în fiecare zi), ci pentru că adunându-se la aceste Liturghii ei trebuie să se împărtășească cu Sfintele Taine; căci iubirea de adevăr a sfintelor canoane n-a vrut să aibă drept obstacol nimic absurd"

Deci abstinența în zilele respective, în afară de pregătirea duhovnicească în vederea unirii cu Hristos în Biserică prin Sfânta Împărtășanie, este doar performanță sportivă și exercițiu de voință fără un sens mai înalt prin care asceza primește putere și valoare pentru întreaga ființă.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 26.10.2012 at 18:07:47.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.10.2012, 18:42:00
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
[/i]Deci abstinența în zilele respective, în afară de pregătirea duhovnicească în vederea unirii cu Hristos în Biserică prin Sfânta Împărtășanie, este doar performanță sportivă și exercițiu de voință fără un sens mai înalt prin care asceza primește putere și valoare pentru întreaga ființă.
PIDALION: CANONUL 69, din canoanele Sf.Apostoli

Dacă vreun episcop, sau prezbiter, sau diacon, sau ipodiacon, sau citeț, sau cântăreț, Sfântul marele post nu-l postește, sau miercurea, sau vinerea, să se caterisească. Fără numai de s-ar opri pentru boală trupească. Iar de a fi mirean, să se afurisească. [Sinod 6, can. 29, 89; Laodiceea, can. 49, 51, 52; Petru, can. 15; Dionisie, can. 1; Timotei, can. 8, 10]

Acum am să-ți dau doar o parte din tâlcuire, cea care se referă la înfrânarea dintre soți în zilele de post.

Iar de este întocmai postul miercurei și al vinerei cu Sfântul Postul cel mare, arătat este că precum întru acela nunți nu se fac, după canonul 52 al soborului din Laodiceea, așa nu se cade a se face nici miercurea nici vinerea. Și de este aceasta, arătat că nici cei după lege căsătoriți nu se cade trupește a se împreuna nici întru o miercuri și vineri pentru cucernicia și cinstirea postului, precum nici în Sfântul marele Post. Că necuviincios lucru este, despre o parte a nu strica posturile acestea cu mâncări, iar despre alta a le strica, cu trupeasca împreunare. Pentru aceasta și proorocul Ioil însemnând, că în vremea postului să cade a se înfrâna despre împreunare cei căsătoriți, zice: „Sfințiți postul, propovăduiți vindecarea… Iesă mirele din așternutul său, și mireasa din cămara sa” (cap 2). Iar dumnezeiescul Pavel arătat zice, că cei căsătoriți după lege, întru o unire se cade a se depărta de trupeasca împreunare, pentru a se zăbovi în post, și în rugăciuni (I Corinteni: 7,5), adică să se depărteze și când este precum am zis post, și când se roagă și se gătesc a se cumineca cu dumnezeieștile Taine. Și sâmbăta și duminica, după canonul 13 al lui Timotei, și în toate sărbătorile. După dumnezeiescul Hrisostom (Cuvântul pentru feciorie) unde aduce spre mărturie zicerea de mai sus a lui Ioil, și zice: "Că dacă cei de curând însoțiți, care încă pofta le este înfocată, și tinerețea zburdatică, nu se cade a se împreuna în vreme de post și de rugă, cu mult mai vârtos ceilalți bărbați și femei mai de mult însoțiți, care nu au atâta silă trupească, se cuvine a nu se împreuna."
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.10.2012, 19:04:27
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Pai nici eu nu cred sa ajungem la vreun consens, Ovidiu. Fiecare sa aleaga. Si eu iti doresc numai bine si nu am nimic potriva ta personal.
Nu pretind sa dau lectii, imi folosesc doar discernamantul. Cat il am. Si nu cred ce spune fiecare parinte in orice imprejurare.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.10.2012, 19:21:00
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
PIDALION: CANONUL 69, din canoanele Sf.Apostoli

Dacă vreun episcop, sau prezbiter, sau diacon, sau ipodiacon, sau citeț, sau cântăreț, Sfântul marele post nu-l postește, sau miercurea, sau vinerea, să se caterisească. Fără numai de s-ar opri pentru boală trupească. Iar de a fi mirean, să se afurisească. [Sinod 6, can. 29, 89; Laodiceea, can. 49, 51, 52; Petru, can. 15; Dionisie, can. 1; Timotei, can. 8, 10]

Acum am să-ți dau doar o parte din tâlcuire, cea care se referă la înfrânarea dintre soți în zilele de post.

Iar de este întocmai postul miercurei și al vinerei cu Sfântul Postul cel mare, arătat este că precum întru acela nunți nu se fac, după canonul 52 al soborului din Laodiceea, așa nu se cade a se face nici miercurea nici vinerea. Și de este aceasta, arătat că nici cei după lege căsătoriți nu se cade trupește a se împreuna nici întru o miercuri și vineri pentru cucernicia și cinstirea postului, precum nici în Sfântul marele Post. Că necuviincios lucru este, despre o parte a nu strica posturile acestea cu mâncări, iar despre alta a le strica, cu trupeasca împreunare. Pentru aceasta și proorocul Ioil însemnând, că în vremea postului să cade a se înfrâna despre împreunare cei căsătoriți, zice: „Sfințiți postul, propovăduiți vindecarea… Iesă mirele din așternutul său, și mireasa din cămara sa” (cap 2). Iar dumnezeiescul Pavel arătat zice, că cei căsătoriți după lege, întru o unire se cade a se depărta de trupeasca împreunare, pentru a se zăbovi în post, și în rugăciuni (I Corinteni: 7,5), adică să se depărteze și când este precum am zis post, și când se roagă și se gătesc a se cumineca cu dumnezeieștile Taine. Și sâmbăta și duminica, după canonul 13 al lui Timotei, și în toate sărbătorile. După dumnezeiescul Hrisostom (Cuvântul pentru feciorie) unde aduce spre mărturie zicerea de mai sus a lui Ioil, și zice: "Că dacă cei de curând însoțiți, care încă pofta le este înfocată, și tinerețea zburdatică, nu se cade a se împreuna în vreme de post și de rugă, cu mult mai vârtos ceilalți bărbați și femei mai de mult însoțiți, care nu au atâta silă trupească, se cuvine a nu se împreuna."
Ovidiu, era doar o explicație legată de sensul abstinenței din zilele de sâmbăta și duminica. Cu posturile bisericești suntem de acord, cu excepția zilei de luni care nu-i poruncită în BOR din care facem parte. Dacă vrei poți să o ții și pe aceea, dar n-o impune și celorlalți.
Cu privire la sarcină și lăuzie, cred că n-ar trebui să fie o regulă care să oblige la bun simț și căutarea altor limbaje de exprimare a iubirii decât cele care au culminat cu "darul nașterii de prunci".

Dar atenție mare! Canoanele lui Timotei sunt focalizate pe Sfânta Împărtășanie, nu pe interdicții sexuale în sine!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.10.2012, 19:42:57
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Ovidiu, era doar o explicație legată de sensul abstinenței din zilele de sâmbăta și duminica.
Înseamnă că am înțeles eu greșit.

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Cu posturile bisericești suntem de acord, cu excepția zilei de luni care nu-i poruncită în BOR din care facem parte. Dacă vrei poți să o ții și pe aceea, dar n-o impune și celorlalți.
Să ne facem înțeleși, eu nu impun ceva și nici nu am de gând. Aici doar discutăm, în rest fiecare face ce vrea. Sunt de acord cu tine în ceea ce privește ziua de luni, așa era în respectivul îndreptar.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 26.10.2012, 22:28:23
andreicosmovici andreicosmovici is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Catolic
Mesaje: 91
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
141. N-am păstrat curăție cu soțul (soția): miercuri, vineri, sâmbătă, duminică, luni; în cele 4 posturi peste an; în timpul sarcinii și al ciclului lunar; 40 de zile după naștere.
Doresc o precizare: ordodoxul care nu respecta aceasta porunca, isi pierde mântuirea? Întreb foarte serios. La fel de serios mă mir că există această poruncă, dar există posibilitatea să te căsătorești de trei ori. La actul conjugal trebuie să fii de fier, iar la schimbarea nevestelor, primești pogorământ. Personal, cu toată maturitatea de care sunt capabil, consider că este o problemă în precis acest punct. Mă lămuriți? Mulțumesc.

Spunea cineva mai devreme că altcineva (o femeie, bineînțeles) a rămas însărcinată pe perioada menstruației. Acest lucru este posibil, dacă nu cumva a fost vorba de sângerare intermediară. Așa se numește.
Altcineva spunea că nu există perioadă 100% infertilă în cadrul fiecărui ciclu. Am spus și atunci: există această perioadă, la fiecare femeie, în cadrul fiecărui ciclu. Luați și studiați metoda simpto-termică Rotzer. Și consider că această perioadă a fost lăsată de Dumnezeu, nu fiindcă vrea el să ne poruncească ce și cum și când să facem, adică să ne lipsească de libertate. Ci pentru a ne oferi un indiciu despre sensul actului conjugal din cadrul căsătoriei: acesta nu este numai pentru procreare, ci și pentru u-ni-re. Așa a lăsat Dumnezeu pentru cei care doresc să folosească acele perioade în acest fel. Evident, este de la sine înțeles că nu trebuie să pierdem niciodată din vedere chemarea lui Dumnezeu, dar dacă mai avem câte o sărbătoare în familie sau cu prietenii, și ne bucurăm de și la diverse ocazii, nu înseamnă că am uitat să mergem la biserică, să ținem posturile etc.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 21:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 14:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 20:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 22:30:02