![]() |
![]() |
|
#651
|
|||
|
|||
![]()
Multe fapte vitale sunt însoțite de plăcere. Bunăoară, mâncatul. Sau altele de acest fel. Ce ne facem, așadar? Murim de foame?
|
#652
|
|||
|
|||
![]()
Doamne fereste! Dar nu e vorba sa murim de foame. Mireanul se poate bucura de toate placerile; nu stiu insa cate ii sunt de folos.
|
#653
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Chipurile, Dumnezeu ar fi pus acea perioada in vederea contraceptiei, deci sa profitam de ea, fara nici o remuscare. Cam asta este ideea. Culmea, in acelasi text in care contraceptia in sine, este condamnata. |
#654
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu trebuie sa mori de foame dar poti tine posturi, poti ocoli acele mancaruri care iti fac o placere deosebita daca ochiul duhovnicesc iti spune ca este o patima la mijloc, sau chiar doar un inceput, sau chiar una "mica". |
#655
|
||||
|
||||
![]()
nu, dar nu ne imbuibam; mancam atata cat ne trebuie.
|
#656
|
|||
|
|||
![]()
Nu prea inteleg de ce se vorbeste aici de lipsa de pacate a Maicii Domnuui. Nu asta era in discutie, ci eventuala eroare a sfantului Ioan Gura de Aur in ceea ce o priveste.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#657
|
|||
|
|||
![]()
Un citat intresant:
'In anumite cazuri parintii folosesc formule categorice si care se excud unele pe altele. Aceasta se datoreaza faptului ca au in fata lor si combat o erezie concreta.' Panaiotis Nellas, Omul, animal indumnezeit, p. 238 (nota 8)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#658
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vremurile erau diferite de cele de azi si doar pentru simplul fapt, ca astazi suntem crestini, nu numai noi, românii, dar si restul Europei, se datoreaza acestui viteaz domn moldovean, lucru pentru care merita sa fi fost canonizat. Mai jos sunt doua site-uri despre Sf. Stefan cel Mare. Citindu-le vom descoperi ca noi nu ne ridicam nici pana la degetul lui cel mic. As vrea sa precizez ca Sf. Taina a cununiei are efect doar atata timp cat traiesc ambii parteneri. Cand unul dintre ei moare, datoria celuilalt sot dispare si se poate recasatori. Desi stim acest lucru, gasim insa de cuviinta, unii dintre noi, sa criticam si ceea ce nu e de criticat. http://www.stefancelmare.info/viata.php http://agonia.ro/index.php/prose/130366/index.html |
#659
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Implica ontologic moartea... trupului, pentru ca trupul se poate mantui(evolua) doar prin inviere (prin transcendenta, prin glorificare); pana si Iisus Hristos, Care a conlucrat cu/prin Duhul Sfant a trebuit sa moara pentru ca era in trup(materie). 2- Lipsa placerii si/sau frigiditatea nu garanteaza sfintenia, dar sfintirea, adica progresul duhovnicesc, in mod sigur il garanteaza, pentru ca aceasta este si justificarea patologiei in dreptatea divina; doar in scop duhovnicesc era necesara frigiditatea. Atentie la poticnire! Citat:
S-ar putea casatori, dar datoria nu dispare. 11. Iar de văduvele tinere ferește-te. Căci, atunci când poftele le îndepărtează de Hristos, vor să se mărite. 12. Și își agonisesc osândă, fiindcă și-au călcat credința cea dintâi.(1Tim5,11-12) 2- Frumos ai citat pe par Staniloae, insa clipa umbririi de la Duhul Sfant nu putea veni(dpmdv) decat dupa "Fie!", deci nu concomitent, pentru ca umbrirea era conditionata de acordul prealabil al Fecioarei. Last edited by Demetrius; 12.10.2012 at 06:58:04. |
#660
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Conform filocaliei pacatul originar a alterat ontologic firea umana, facand-o incapabila sa mai conlucreze firesc si deplin cu harul lui Dumnezeu. Hristos Iisus a luat din Maica Domnului firea umana cazuta si cuprinsa de pacatul stramostesc (originar), caci ceea ce nu a asumat ca Dumnezeu nu a vindecat. Studiaza Sfantul Ioan Damaschin - Dogmatica, cartea a IV-a. Te rog sa studiezi mai atent aceste aspecte dogmatice mai ales din punct de vedere ortodox intucat faci confuzii destul de mari intre teologia ortodoxa filocalica si cea romano-catolica. Te intreb (frateste, cu dragoste) care este pacatul originar conform filocaliei si conform teologiei romano-catolice si a celei protestante? Care sunt urmarile ontologie ale acestui pacat din punct de vedere ontologic, soteriologic (nu mai adaug ecleziologic etc)? Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|