Citat:
În prealabil postat de Miha-anca
Eugen, in clipa umbririi, mai precis cand a spus: "Fie!", a fost curatata de pacatul originar, ca doar nu era sa se salasluiasca Fiul lui Dumnezeu intr-o femeie cu pacat, fie el acela doar cel originar. Lucrurile s-au petrecut concomitent.
|
Afirmatia este eronata si straina de ortodoxie. Faceti confuzie intre pacatul originar care are implicatii asupra firii umane si pacat personal care are implicatii exclusiv asupra persoanei umane.
Conform filocaliei pacatul originar a alterat ontologic firea umana, facand-o incapabila sa mai conlucreze firesc si deplin cu harul lui Dumnezeu.
Hristos Iisus a luat din Maica Domnului firea umana cazuta si cuprinsa de pacatul stramostesc (originar), caci ceea ce nu a asumat ca Dumnezeu nu a vindecat. Studiaza Sfantul Ioan Damaschin - Dogmatica, cartea a IV-a.
Te rog sa studiezi mai atent aceste aspecte dogmatice mai ales din punct de vedere ortodox intucat faci confuzii destul de mari intre teologia ortodoxa filocalica si cea romano-catolica.
Te intreb (frateste, cu dragoste) care este pacatul originar conform filocaliei si conform teologiei romano-catolice si a celei protestante? Care sunt urmarile ontologie ale acestui pacat din punct de vedere ontologic, soteriologic (nu mai adaug ecleziologic etc)?
Doamne ajuta.