![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu i-am cerut sa ma lase in pace in privinta persoanei mele... in sensul ca este evident ca am trecut pe la adventisti si nu pricepe ce caut la ortodocsi (in privinta asta sunt niste circumstante de natura personala si sunt nevoit sa-mi insusesc tot ce este mai bun din ortodoxie). Oamenii sunt inclinati sa atace persoana nu ideile ei (el are senzatia ca ma cunoaste si vrea sa stie de unde... ii resping aceasta abordare). Cat despre esenta adventismului (care in stadiul actual de dezvoltare cam dispare) si esenta ortodoxiei am inteles foarte bine cum sta treaba cand am scris mai sus: "Si inca ceva: citeste Patericul Egiptean! Poate vei avea sensibilitatea sa percepi ceea ce este dincolo de icoane, cruci de lemn si... etc! Eu am fost surprins de ceea ce am gasit. Am surprins o intreaga intelepciune a unor perioade istorice agitate... multe din intrebarile si raspunsurile acelor oameni le-am gasit relevante" Am inceput sa prind franturi din esenta ortodoxiei. Si inca ceva... ortodoxia pentru a merge inainte trebuie sa faca doar un pas inapoi, sa se uite peretii manastirii Voronet, sa vada filozofii greci pictati pe ea si sa inteleaga ce este de inteles. Insa adventismul are o multime de pasi de facut inapoi ca sa-si inteleaga esentele (acestea sunt mai multe... ). Adventismul este o miscare religioasa relativ tanara si cam neglijeaza mostenirea culturala de dinainte de ea. Nu ai remarcat ca majoritatea adventistilor in mandria lor "misionara" ies la inaintare la acest nivel? La acest nivel poti arata problemele adventismului cu conditia de a vedea si nivelul mai profund! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
E omeneste sa ne incurcam in detalii si sa pierdem esenta. Dar cine a spus ca trebuie neaparat sa fim omenesti? Porunca este sa fim ca Hristos.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cât despre a doua parte a parantezei, îți dau perfectă dreptate; revenirea Domnului poate deveni o experiență îngrozitoare chiar și pentru un adventist ce a propovăduit-o o viață întreagă fără să fi trecut pe la crucea lui Hristos și crucea personală. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dupa cum te exprimi se intelege ca esenta azs este cu totul alta decat cea a crestinismului. De aceea nu reusitit sa va faceti intelesi. Poate ca azs are ca particularitate asteptarea revenirii Domnului, insa punctul central trebuie sa ramana mantuirea prin crucea lui Hristos. Pe de alta parte, nu vorbeam atat de ceea ce e azs pe hartie, ci de ceea ce se vede cand interactionezi cu el. Mi s-a intamplat si mie sa ma bucur ca ma intalnesc cu un crestin azs intamplator in autobuz, sa se bucure si el, apoi, intr-un minut, sa inceapa lectia despre sabat. Sau alte experiente de genul. Uita-te si pe forumuri ce discuta azs si vei intelege despre ce vorbesc. Lucrurile astea demonstreaza pur si simplu ca, la adventistul obisnuit, frica de a nu tine legea e mai puternica decat bucuria de a fi gasit mantuirea. E doar o observatie pragmatica, un punct unde ar trebui sa lucrati mai mult de dragul vostru si din simt de responsabilitate fata de cei care vin la voi.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dacă de data aceasta m-am făcut înțeles, trec la problema esențială (nu periferică cum ar fi sabatul) și întreb: dacă esența creștinismului este mântuire/salvare doar prin crucea/Jertfa lui Hristos, mai pot fi numiți creștini cei ce cred că se pot mântui prin fapte proprii ori prin apelarea la alți mijlocitori? Întrebarea aceasta este atât de gravă și răspunsul atât de esențial, încât fac să pălească toate discuțiile periferice de pe acest sub-forum... Citat:
Citat:
Citat:
Îmi însușesc observația critico-pragmatică, sper să-mi fie de folos. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Astfel, vom vedea, paradoxal, ortodocsi care predica sfinti stiind sa se inchine mai corect ca unii penticostali (nu zic azs) care vorbesc atat de bine de jertfa lui Hristos, dar nu mai cred in ea. Si, de asemenea, destui ortodocsi care se pierd prin hatisurile unei teologii prea complicate. Daca considerati ca este atat de importanta pastrarea identitatii confesionale incat sa fie discutata la nesfarsit (ca oricum nu se ajunge la vreun consens), atunci e in regula. Insa, in contextul in care Hristos a spus ca cine nu isi uraste propria viata nu e vrednic de El, pasiunea exagerata pentru confesiunea de care apartinem seamana prea mult a idolatrie. Crestinul, in ultima instanta, nu este chemat sa-si apere identitatea confesionala si nici macar nationala; el este chemat sa se asemene lui Hristos si astfel sa faca si altora cunoscuta mantuirea lui Hristos. Vremurile sunt prea grabite si viata prea scurta ca sa ne pierdem in detalii.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7. "Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!" |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sau..ce intelegi tu prin asta. Citat:
Pentru ca neoprotestantul care in general ARE o identitate confesionala (care n-ar schimbat-o cu una cu doua) tipa sus si tare ca nu este importanta confesiunea. Dar asta numai in contextul in care ortodoxul ar trebui sa fie dispus sa-i recunoasca si lui statul de crestin in loc de cel de eretic sau de ce nu, sa devina si el neoprotestant. Daca se pune problema sa treaca neoprotestantul la ortodoxie, sa vezi ce relevanta devine identitatea confesionala si ce tona de argumente are ca sa NU faca lucrul asta, in timp ce argumentele ortodoxului pentru care tine la identitatea lui confesionala le clasifica ca fiind "irelevante", "impovaratoare", "exagerate" etc. Dualism (ca sa nu-i zic altfel) tipic "neo". Citat:
Nici nu va recunoaste sursele de "inspiratie" adventista prin care sabathul e mandatoriu pentru adventisti si ar trebui sa fie mandatoriu si pentru penticostali daca ar fi sa aiba partasie cu inspiratia divina recunoscuta de ei. Ceea ce inseamna ca dumneata ca penticostala de exemplu, prin faptul ca nu tii sabathul, reduci la zero tot ceea ce este esenta religie adventiste, afirmand practic ca se bazeaza pe o traditie mincinoasa. Sau, daca vrei, poti sa le recunosti traditia dar asta o anuleaza pe a ta, trebuind sa recunosti ceea ce ei afirma despre religia ta, ca este una handicapata, lipsindu-i mesajul ultim a lui Dumnezeu care este solia adventista. Daca tu ai alte solutii la problema asta, chiar sunt curios. Eu vrea sa subliniezi apelul tau la ignorararea bazelor teologice confesionale, n-are fundament. Dumnezeu nu ne vrea prosti, cum se zice, deci orice apel la atitudinea opusa, nu e inspiratie divina. Last edited by AlinB; 08.10.2012 at 21:10:47. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Daca nu sintem ecumenisti ce rost are sa discutam cu sectantii? | bmd | Secte si culte | 177 | 08.11.2010 21:20:53 |
| Ignorati | Sf.Asteapta | Generalitati | 5 | 03.05.2010 08:01:32 |
|
|