![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dumnezeu nu creaza in timp ci lucrarea sa de creatie este cu timp. Astfel timpul este perceptia ontologica intelectuala antrologica a modului nostru de existenta: psiho-somatic si duhovnicesc. Mult se mai incurca cei care nu inteleg notiunile de timp, lucrare, eveniment, energie... Se observa cu tristete ca multi ortodocsi confunda pe Dumnezeu (Sfanta Treime) cu Dumnezeirea (Sfanta Treime si energia-harul-lucrarea specifica fiintei-naturii lui Dumnezeu ce se manifesta in persoanle Sfintei Treimi). Recomand pentru studiu: Sfantul Ioan Damaschin, Sfantul Grigorie Palama, Nikolaos Matsoukas. Citat:
Citat:
Existenta organismelor, fiziologia, viata biologica (psiho-somatica) arata doar maretia lucrarii lui Dumnezeu nu si a persoanleor Sfintei Treimi. Doar omul, prin viata sa duhovniceasca (evident legata indisolubil de viata sa biologica, psiho-somatica specifica si animalelor), arata maretia persoanelor Sfintei Treimi. Doar omul este dupa chipul si asemanarea pecetii: Dumnezeu Iisus Hristos. Caci doar in Sfanta Biserica, prin Sfintele Taine, OMUL se face "partas dumnezeiestii firi" (II Petru 1,4) prin Sfanta Euharistie caci intru EL IISUS HRISTOS "locuieste trupeste toata deplinatatea dumnezeirii" (Coloseni 2,9) si astfel persoana umana care incepe hristificarea la Sfantul Botez (si o desavarsete prin celelate Sfinte Taine) "conlucreaza cu frica si cutremur mantuirea" (Filipeni 2,12) Dumnezeirea nu e "din veac" ci Dumnezeau creaza inclusiv vesnicia, veacul. Dumnezeirea (Sfanta Treime si energia-lucrearea-harul fiintei lui Dumnezeu care se manifesta in Persoanele Sfintei Treimi) este ATEMPORAL. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Exista inceput temporal si inceput cauzal atemporal ("La inceput a fost Cuvantul si Cuvantul ERA(EXISTA atemporal) la Dumnezeu (inautrul atemporal si apatial, "in sanul" lui Dumnezeu TataL-Ioan 1,18) si Dumnezeu era Cuvantul" Ioan 1,1).
Doar in creatie (univers, cer), orice eveniment are inceput cauzal-temporal. In ceea ce priveste Dumnezeirea, Dumnezeu Tatal este necauzat, Dumnezeu Fiul Dumnezeu Sfantul Duh SUNT cauzati de Dumnezeu Tatal, evident atemporal, caci "Tatal naste pe Fiul si Tatal purcede Duhul Sfant ATEMPORAL" dupa cum ne spune Sfantul Ioan Damaschin in Dogmatica. Din punct de vedere CAUZAL Fiul exista (fara inceput temporal dar cu inceput cauzal) datorita (din cauza) Tatalui iar Duhul Sfant exista (fara inceput temporal dar cu inceput cauzal) tot datorita (din cauza) Tatalui. Astfel nu se poate caracteriza din punct de vedere temporal Dumnezeirea (Sfanta Treime si harul, energia, lucrarea fiintei lui Dumnezeu), insa din punct de vedere cauzal atemporal se poate caracteriza. Trebuie avut in vedere insa ca intelectul uman rational are o cognitie exclusiv a obiectelor ce au o existenta spatio-temporala. Doar intelectul uman contemplativ poate avea cognitia obiectelor duhovnicesti (mai presus de spatiu, timp... de creatie) precum harul lui Dumnezeu, persoanele Sfintei Treimi... Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
- sunt de acord ca omul este un animal spiritualizat (sau cum e sintagma), de altfel nici nu am negat partea animalica a trupului, dimpotriva. Dar vroiam sa se inteleaga ca, chiar si asa, disting o diferenta intre un trup de animal si unul de om (ca si carcasa, cel din stadiul 0). Si anume sensul, scopul acestuia in Planul lui Dumnezeu (de altfel a fost creat separat, pus deoparte planul pana in ziua a sasea, cand avea sa-l creeze cu Propriile-i Maini. O fi insemnand asta ceva, nu? Dumnezeu a creat pe om ca sa completeze locurile `vacante` din Ceruri, deci cu un scop bine stabilit ...). E un element destul de abstract, nepalpabil, dar daca ar fi sa facem o comparatie (fictiva) la nivelul informatiei primare din corpul uman si cel animal am putea noi crede, fara sa ne spuna nimeni, ci doar dintr-o constructie logica creata (pleonasm intentionat) ca omul descinde din animal? Sau au spus Sfintii Parinti si ca omul s-a transformat din ceva in ceva, si nu ca Dumnezeu l-a facut separat? Putem conchide, cu de la a noastra putere, ca Dumnezeu a realizat creatia ca un arbore, iar expresia cununa creatiei, cum ii zicem omului, inseamna cununa din arborele evolutionist? - omul, conform invataturilor ortodoxiei, nu trebuia sa se inmulteasca prin pofta trupeasca, cum se inmultesc animalele, ci pur si simplu, prin dragoste (nu trupeasca). Datorita faptului ca Dumnezeu prestie totul, l-a creat pe om cu organe reproducatoare, necesare lui dupa cadere. Or, cum putem spune ca pe noi ne-au nascut animalele, cand noi trebuia: 1. sa stapanim creatia (sa-ti stapanesti parintii?). 2. sa ne nastem asemanator Mantuitorului: fara pofta, fara dureri, curat (strict actul nasterii, cel putin) ...?? - nimic din tot ce mi-ati raspuns nu sugereaza si nici nu sprijina inechivoc evolutia organismului animal-om. Sau exista vreo inspiratie patristica sau biblica ce ar aduce cu evolutia in teoriile stiintifice, in luminarea oamenilor de stiinta? Sau vreo samanta de potriveala, adica ceva ce sa porneasca dinspre Biblie spre cartiile de stiinta si nu constructii logice? Cred ca intelegeti ce vreau sa spun. Dar sa nu-mi spuneti ca Biblia nu e atlas stiintific, ma refer la o revelatie. Cred ca orice descoperire s-a facut cu o cat de mica revelatie. De unde vine revelatia in cazul evolutionismului? Fiecare minunatie are o mica samanta de intelepciune... unde e intelepciunea in evolutionism? Eu pot sa vad intelepciunea intr-un fir de iarba, sau intr-un fenomen natural. ratiunea de a fi... Cu ce ne imbogateste pe noi sa descindem din fiintele animale, si nu doar dintr-o materie comuna? unde e ratiunea? Caile Domnului sunt incurcate noua dar natura are o inteligibilitate mai mare decat Caile Domnului. Deci unde e ratiunea, intelepciunea, sensul in evolutionism? Last edited by r.mircea; 26.09.2012 at 14:23:51. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce evolutionismul teist nu concorda cu crestinismul: Domnul e Atotputernic, poate crea orice intr-o clipita; Domnul e Perfect, face totul perfect de la inceput, nu ceva ce trebuie sa se completeze. In cazul omului si ingerilor a fost vorba si de liberul arbitru, deci de alegere, dar erau perfecti cand au fost creati (ma refer la demoni). |
#6
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Daca am contribuit la liplezirea gandurilor, atunci trebuie sa multum Domnului Dumnezeu si Sfintilor Sai caci de la acestia invat si eu... deci lor li se cuvine slava si cinstea corespunzatoare. Citat:
Patristica nu afrima o asemnea diferenta... Stiinta contemporana demonstraza ca fiziologic, psiho-somantic omul nu este diferit de animale (si afirma inechvioc ca nu poate explica pronid de la premise fiziologice care cauza constiintei, a congnitiei intelectuale umane, a liberului arbitru... ). Citat:
Din punct de vedere patristic, "omul animal indumenzeit" si "Omul cununa creatiei" nu inseamna nicidecum "varful" arborelui filogenetic (deci fiziolgic, psiho-somatic) caci sunt animale care au sistemele sezoriale mult mai performate decat omul (spre exemplu sitemul de eco-locatie al delfinilor, vazul vulturului, mirosul ursului, echilibrul maimutei etc) ci "omul este cununa creatiei" (atat a celei vazute cat si a celei nevazute) numai si numai datorita Domnului Iisus Hristos (pentru ca Logos-ul, Fiul lui Dumnezeu a luat firea umana nu fire de animal, nici de inger nici de extraterestri ipotetici). De aceea creationismul evolutionist teist afirma si demonstreaza (cu argumente stiintifice in ceea ce priveste fiziologia, functionalitatea psiho-somatica si arugmente duhovnicesti in aceea ce priveste indumnezeirae prin har) inechivoc: da "omul este animal indumnezeit" si da "omul este cununa creatiei" exclusiv datorita ontologiei antropologice hristocentirce care implica capacitati cogntive intelectuale duhovnicesti si de conlucrare (trup si suflet spiritual) cu harul lui lui Dumnezeu. Citat:
Sper de asemnea ca nu aveti frustrari sau traumne legate de activitatea sexuala umana fireasca, adica sa cosiderati ca activitatea sexuala este "un rau necesar". Dumnezeu binecuvinteaza Taina Sfintei Cununii deci implicit activitatea sexuala fireasca. Activitatea sexuala a animalelor este condusa fiziologic de hormoni si de vointa inteligenta care are ca scop: asigurarea hranei si reproducerea. Activitate sexuala a omului ar trebui sa fie condusa duhovniceste de harul Duhului Sfant si asa cum afrima Parintele Arsenie Boca, in casatorie "nu este bun nici abuzul nici refuzul" activitatii sexuale firesti. Taina Casatoriei implica dragostea atat duhovniceasca cat si psiho-somatica dintre cei 2 miri. Chestia asta cu "omul nascut de animale" seaman izbitor cu conceptia gresita despre teoria evolutionista cum ca ea ar afrima ca "omul se trage din maimuta". Doamne fereste o asemnea gadire. Omul este creat de Dumnezeu, irudit cu animalele din punct de vedere fiziologic, psiho-somatic si irudit cu ingerii prin capacitatile sale cognitive intelectuale si de conclucrare cu harul Duhului Sfant. CUM... este un mod tainic, asemenea Sfintelor Taine. Citat:
Studiati va rog adecvat macar lucrarile Sfantului Luca al Crimeii, Nikolaos Matsoukas, Sfantul Serafim de Sarov... si veti intelege cu ajutorul harului Duhului Sfant scrierile patristice. Citat:
Precum un agricultor se asteapa ca Dumnezeu sa dea ploaie la buna vreme, caldura solara protrivita insa el isi face datoria sa umana si nu pretinde ca Dumnezeu sa ii are, sa ii semene, sa ii treiere... asa este si cu creatia. Dumenzeu afrima prin revelatie CINE este creatorul si cheama pe om ca prin activitata sa umana, sa afle detalii despre modul CUM a fost realizata creatia. Citat:
Creationismul evolutionist teist sustine inechivoc revelatia Sfintei Scripturi in aceea ce priveste cretia, si ofera un sens existential hristocentric atat cosmologiei cat si atntropologiei. Citat:
Creationismul evolutionist teist nu strica si potenteaza taina creatiei hristocentrice, indeamna la smerenie in fata lui Dumnezeu si a harului Sau necreat. Creatiosmul evolutionist teist justifica existenta ontologica ontropologica exclusiv hristocentirc... in timp ce creationismul ad litteram incearca sa justifice maretia omului fiziologi, psiho-somatic doar prin actul creator al lui Adam si "tremura" la fiecare noua descoprerie a stiintei in ceea ce priveste exclusiv modul de functionare al universului si al organismelor. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 26.09.2012 at 15:37:17. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poezie este, intr-adevar, dar nu in acceptiunea minora, peiorativa, cum imi pare ca ai formulat, ci la modul cel mai propriu: e MAREA, INEGALABILA POEZIE A ICONOMIEI VIETII CREATE SI CONDUSE DE DUMNEZEU! Altfel cum? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce ne inspirăm de la astfel de oameni? DECI SENSUL, SCOPUL acestei teorii, unde e?.... Și creaționismul (cum o fi el) nu e cu nimic mai puțin măreț, și, de asemenea, zice că "cosmosul si omenescul sunt harazite sa aiba sens si devenire intru Hristos". Cu ce hristocentrism vine mai mult evoluționismul decât creaționismul biblic? Last edited by r.mircea; 27.09.2012 at 07:35:12. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Scopul teoriei, la fel cu orice altă teorie științifică, este acela de a explica un anumit aspect al realitățiii, în speță modul în care funcționează, se adaptează și se transformă organismele vii. |
![]() |
Tags |
creatie, darwin, evolutie, habotnici, maimute |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
CREATIE sau EVOLUTIE? | C.tin | Teologie si Stiinta | 550 | 30.09.2017 17:36:17 |
Teoria Big-Bang-ului il exclude pe Dumnezeu din Creatie | neica_nimeni_altul | Teologie si Stiinta | 59 | 27.11.2012 12:25:23 |
creatie sau evolutionism? | codana | Generalitati | 11 | 15.09.2010 19:10:27 |
Crezi in evolutie? | radugherasim | Teologie si Stiinta | 680 | 07.03.2010 19:25:54 |
Evolutie sau involutie? | silverstar | Generalitati | 34 | 17.02.2007 22:09:45 |
|