![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Poezie este, intr-adevar, dar nu in acceptiunea minora, peiorativa, cum imi pare ca ai formulat, ci la modul cel mai propriu: e MAREA, INEGALABILA POEZIE A ICONOMIEI VIETII CREATE SI CONDUSE DE DUMNEZEU! Altfel cum? |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
De ce ne inspirăm de la astfel de oameni? DECI SENSUL, SCOPUL acestei teorii, unde e?.... Și creaționismul (cum o fi el) nu e cu nimic mai puțin măreț, și, de asemenea, zice că "cosmosul si omenescul sunt harazite sa aiba sens si devenire intru Hristos". Cu ce hristocentrism vine mai mult evoluționismul decât creaționismul biblic? Last edited by r.mircea; 27.09.2012 at 08:35:12. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Scopul teoriei, la fel cu orice altă teorie științifică, este acela de a explica un anumit aspect al realitățiii, în speță modul în care funcționează, se adaptează și se transformă organismele vii. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Domnu' MihaiG, ce zice la teorie despre suflet? Când se naște, cum apare, dezvoltă, adaptează etc?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
P.S. Lasa ca are acum cine sa il bage in seama, Eugen. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Studiul organismului viu nu presupune, nici implicit nici explicit, studiul sufletului. Dumneata, când te duci la doctor să te trateze de apendicită, ridici problema sufletului ? Evident că nu. Biologul care studiază broaștele, maimuțele sau iarba, crezi că își pune, în mod pertinent, problema sufletului ? Evident că nu. Pentru că un om de știință onest își cunoaște domeniul de activitate și, mai ales, de competență, realizând că aspectele spirituale sunt de competența altora (respectiv Biserica). Din păcate, există voci din cealaltă tabără care nu își realizează limitele competențelor și pretind cu infatuare că se pot exprima credibil cu privire la teorii științifice pe care nu le înțeleg decât, în cel mai bun caz, superficial. Este plin internetul de site-uri ale creaționiștilor "literaliști" agitați, care își imaginează că Vechiul Testament este un manual de biologie, și încearcă să-i convingă pe oamenii cu mai mult bun simț decât ei că progeniturile lui Adam au călărit pe dinozauri. Doamne, cât rău fac ei credinței adevărate, substituindu-i o mascaradă caraghioasă. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Trebuie subliniat ca medicina, paradigma stiintifica contemporana nu cunoaste CAUZA modului de functionare al organismului uman, evident fiziologic, psiho-somatic. Stiinta doar DESCRIE acest mod de functionare insa repet nu cunoste nici CAUZA si nici SCOPUL acestui mod de functionare. Nu se cunoaste care este cauza constiintei, "centrul" afectivitatii umane... cognitiei intelectuale umane specifice... Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
a) conceptia filozofica greaca conform careia sufletul omului este persoana omului iar trupul nu este decat "o haina". Sufletul omului preexista si doar se intrupeaza in om, existand astfel posibilitatea reincarnarii intrucat sulfetul este nemuritor prin sine, ontologic datorita "substantei" nemuritoare din care este facut. b) conceptia filozofica materialista conform careia omul este numai trup iar sulfetul este doar suflarea (respiratia). Ambele conceptii sunt eronate. (Cea de a doua conceptie este specifica cultelor protestante si neoprotestante.) [u]Este gresita conceptia (bazata pe filozofia artistotelica) conform careia sufletul este o "substanta" si la intrupare fiecare om "primeste" de la Dumnezeu un suflet intreg (desavarsit cu nous-minte intreg) nemuritor prin sine (ontoloic, datorita substantei sale) care sa se dezvolte impreuna cu trupul in sensul ca sufletul asteapta ca trupul sa atinga maturitatea pentru a se manifeta in deplinatatea lui. In aceasta conceptie creierul si inima sunt doar "interfete" alte sufletului uman prin care sufletul uman "conduce" trupul. Dupa moartea biologica a omului (adormirea) sufletul nu poate muri intrucat este nemuritor prin sine (adica este nemuritor si fara legatura cu harul Duhului Sfant... adica ceva in genul: Dumnezeu a creat ceva ce nu poate distruge, sau a cereat ceva ce poate exista independet de Creator, fara legatura cu Creatorul prin harul Duhului Sfant. Domane fereste o asemnea gandire draceasca ce seamana mandria!) Conceptia filocalica este aceea ca omul ESTE trup si suflet si nu ca omul este DIN trup si suflet. Astfel om nu se poate numi nici trupul fara suflet uman nici sufletul uman fara trup. "Omul este adnimal indumnezeit" adica exista o legatura indisolubila bidirectionala intre sufletul uman si trupul uman, abele crescand (dezvoltandu-se) spre desavarsire conform varstei bilogoce umane. "Cand eram copil gandeam ca un copil vorbeam ca un copil, dar cand am ajus la matuiritate (afectiva, intelectuala... si duhovniceasca) am lepadat cele ale copilului" spune Sfantul Pavel. Astfel un copil are trup de copil si suflet de copil (adinca nedesavarsit din punct de vedere intelectual, afectiv si duhovniceste). Omul matur sanatos trupeste si sufleteste este nedesavarsit fara hristificare, fara conlucrarea fireasca, ontologica atropologic cu harul Duhului Sfant... nu intru in amanunte acum. Dupa moartea biologica (adormirea) omului, trupul se descompune in elementele din care a fost factut: pamant, materie, atomi... iar sufletul "merge" la Dumnezeu si exista prin harul Duhului Sfant. Oamenii care l-au iubit si l-au dorit pe Dumnezeu (si pe aproapele) in viata lor, nu se desprat in moarte de aceasta iubire si har al lui Dumnezeu cu care au conlucrat si s-au impartasit in viata lor... ci dupa moarte, sufletele acestora exista prin harul lui Dumnezeu asteptand invierea, caci omul este truop si suflet. Oamneii care nu l-au iubit pe Dumnezeu (si pe aproapele) si care nu L-au dorit, dupa moartea (adormire) lor, sufletele lor exista tot prin harul lui Dumnezeu insa este respectata dorinta lor de nepocainta... si intrucat dupa moarte (adormire) omul nu se mai poate pocai el insusi ei raman in aceasta stare, si doar oamenii cei vii ii pot ajuta prin rugaciune in sfanta Biserica... nu intru in amanunte. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Scopul teoriei evolutioniste este exclusiv acela de a explica fiziologia organismelor precum si mecanismele aparitiei speciilor. Teoria evolutinista nu isi propune sa dea un sens existential (scop) pentru aceste explicatii. Este treaba filozofiei si a teologiei sa ofere un sens existential acestor explicatii.
Din nefericire se constata ca filozofii materialisti atei sunt mai abili in acapararea rezultatelor stiintei (paradigmei stiintifice constemporane). Creationismul evolutionist teist, sustinut si de Sfantul Luca al Crimeii, Matsoukas (nu o sa reiau citatele) este pertinent atat din punct de vedere stiintific cat si teologic, teopraxic, teognostic. Sa ne ajute Dumnezeu sa nu repetam gresala romano-catolicilor care l-au prigonit pe Galileii pentru ca constatat ca explicarea modului in care functioneaza universul este diferita de interpretarile ad litteram ale cosmologiei Sfintei Scripturi. Galieii a propus un al model creationist... pertinet evident, atat stiintific cat si teologic. Citat:
Creationismul evolutionist teist este hristocentic intrucat arata ca omul este cununa creatiei numai si numai datorita Domnului Iisus Hristos (nu se cauta alta justificare, psiho-somatica, fiziologica... ci justificarea maratiei omului este numai si numai Hristos Iisus si Sfanta Sa Biserica, Sfintele Taine conform Sfintilor Parinti). Sensul existentei umane si al intregii creatii nu poate fi altul decat Iisus Hristos. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
![]() |
| Tags |
| creatie, darwin, evolutie, habotnici, maimute |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| CREATIE sau EVOLUTIE? | C.tin | Teologie si Stiinta | 550 | 30.09.2017 18:36:17 |
| Teoria Big-Bang-ului il exclude pe Dumnezeu din Creatie | neica_nimeni_altul | Teologie si Stiinta | 59 | 27.11.2012 13:25:23 |
| creatie sau evolutionism? | codana | Generalitati | 11 | 15.09.2010 20:10:27 |
| Crezi in evolutie? | radugherasim | Teologie si Stiinta | 680 | 07.03.2010 20:25:54 |
| Evolutie sau involutie? | silverstar | Generalitati | 34 | 17.02.2007 23:09:45 |
|
|