![]() |
![]() |
|
#171
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In al doilea citat e vorba de cei ce spun de Iisus, dar de fapt nu sunt in comuniune cu Iisus si se inchina la altceva. Cel mai elocvent exemplu sunt penticostalii si carismaticii, care proorocesc, vorbesc in limbi, vindeca, etc. spunand ca in Numele Domnului. vedem ca spune ca "niciodata nu v-am cunoscut". |
#172
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Cum eu scriu degeaba, citez ce spune Sf. Ignatie, valabil si pentru altii: "Crestini! Cunoasteti pe Hristos! Intelegeti ca voi nu-L cunoasteti, ca va lepadati de El socotind mantuirea posibila fara El, pentru niscaiva fapte bune! Cel care socoate o mantuire posibila fara credinta in Hristos este renegat de Hristos si, poate din nestiinta, cade in pacatul greu al hulirii de Dumnezeu. Si dimpotriva, veti gasi ca pornirile bune ale inimii sunt interzise, lepadate! Dar tocmai dragalasele acestea de fapte bune va si plac la pagani si mahomedani! Pentru ele, macar de-ar fi si cu renegarea lui Hristos, dumneavoastra vreti sa le acordati mantuirea. Ciudata e judecata dumneavoastra despre ratiunea sanatoasa. De unde, cu ce drept o gasiti, o descoperiti in dumneavoastra? Daca sunteti crestini trebuie sa aveti notiuni crestine cu privire la acest obiect si nu altele, dupa capul dumneavoastra sau agatate cine stie de pe unde! Evanghelia ne invata ca prin cadere noi ne-am agonisit o ratiune pervertita, ca ratiunea firii noastre cazute, oricat de valoroasa ar fi prin natura, oricat de ascutita ar fi prin invatatura lumeasca, isi pastreaza caracterul capatat prin caderea in pacat, continua sa ramana o ratiune pervertita. Trebuie sa o lepezi, sa te dai pe mana calauzitoare a credintei si, sub aceasta conducere, la timpul sau, dupa o insemnata nevointa intru evlavie, Dumnezeu daruieste robului Sau credincios ratiunea Adevarului sau Judecata Duhovniceasca. Aceasta ratiune poate si trebuie sa fie recunoscuta a fi ratiune sanatoasa; Temelia judecatii duhovnicesti este Dumnezeu. Pe piatra aceasta neclintita se nalta ea, si intru aceasta nu se clatina si nu cade. Ceea ce numiti dumneavoastra ratiune sanatoasa noi, crestinii, cunoastem ca este o ratiune atat de bolnavicioasa, atat de intunecata si ratacita, incat vindecarea ei nu poate avea loc decat prin retezarea cu palosul credintei a tuturor stiintelor si cunostintelor care o compun, si prin lepadarea lor. Daca insa vom socoti ratiunea ca sanatoasa, considerand-o astfel pe baza a ceva necunoscut, sovaielnic, nedeterminat, mereu schimbator, atunci ea, ca "sanatoasa", va renega neaparat pe Hristos. Ce zice judecata dumneavoastra, ratiunea dumneavoastra sanatoasa? Ca a recunoaste pieirea unor oameni buni, care nu cred in Hristos este un fapt potrivnic ratiunii dumneavoastra sanatoase! Si nu doar atat! Ci ca o asemenea pieire a oamenilor virtuosi e potrivnica milosteniei unei Fiinte atat de atotbune ca Dumnezeu. Ati avut cumva o revelatie de sus asupra acestui obiect, asupra a ceea ce e contrar si nu e contrar milosteniei lui Dumnezeu? Nu! Insa ratiunea dumneavoastra sanatoasa va spune asta! Ah, ratiunea dumneavoastra sanatoasa! Atunci, cu ratiunea dumneavoastra sanatoasa, de unde ati scos ca puteti intelege, cu patrunderea omeneasca limitata, ce este si ce nu este contrar milosteniei lui Dumnezeu? " Asadar gandirea sfintilor si a Bisericii trebuies a o urmam, nu gandirea noastra limitata, care de fapt nici nu e gandirea noastra, e a protestantilor liberali. |
#173
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca ar fi asa, nu s-ar putea nicioata darama biserici pentru a le reconstrui mai mari de exemplu. Citat:
Motivatia preotului o cunoasteti? Poate avea un program pentru lucruari si care nu putea fi amanat indefinit. |
#174
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sau e posibil ca acel american sa fi fost interesat sa vanda acea fresca, in SUA se cauta orice obiect ceva mai vechi, se cumpara absolut orice. Exista niste emisiune la un canal cu cei ce au afaceri in domeniul asta (cred ca la History chanel). Altfel putea sa isi ia si o icoana obisnuita. In al doilea rand una sunt canoanele si una dogmele. Citat:
Am gasit ieri o carte a unui protestant care a fugit de laxitatea protestantilor care a dat si dogma ecumenista, e regizor si scenarist, cartea a inceput-o cand era protestant si a terminat-o dupa ce s-a convertit la ortodoxie: http://ortho-logia.com/Romanian/Dans...uprins.htm#C15 |
#175
|
|||
|
|||
![]()
Cătălin, nici eu nu cred într-o mântuire fără Hristos, fără harul Său, fără comuniunea cu El. Însăși mântuirea o înțeleg ca fiind cunoașterea Sa și a fi cunoscut de El. Ce înseamnă, însă, această dublă cunoaștere? Cel care-L cunoaște pe Domnul începe să semene cu El, iar Hristos își va recunoaște chipul în cel credincios. Nu sunt de părere că trebuie să repetăm papagalicește ceea ce spun sfinții, după cum te exprimai într-un mesaj anterior. Cred că trebuie să ne pocăim și mintea împreună cu inima, să ne înnoim înțelegerea; să ne grăbim să înviem ca să putem înțelege cuvintele vieții. Să nu amânăm învierea pentru viața cealaltă, căci s-ar putea să o ratăm definitiv.
Mă raportez la credință într-un alt mod decât tine. Tu consideri că importantă este corectitudinea formulării credinței, însușirea ei în formele enunțate de sfinți, poate și copierea ei și transpunerea în viață cu rigurozitate. Ai, cu alte cuvinte, un deosebit respect pentru literă, considerând că trăirea în duh vine după aceea. Mesajele tale le găsesc cam reci, ceea ce scrii se adresează mai mult minții, iar ce m-ar face să ader la convingerile tale ar fi mai degrabă frica decât dragostea de Dumnezeu. Dar adevărul lui Dumnezeu este în același timp și iubire, și lumină. El pătrunde nu doar mintea, ci și inima. Când îl citesc pe Părintele Stăniloae, spre exemplu, nu doar înțeleg, ci și simt că este adevărat ceea ce scrie. Poate că eu greșesc, căutând prea devreme înțelesuri mai adânci, mai cuprinzătoare, vrând să pricep litera din perspectiva Duhului. Sunt eu mândru, însă nu într-atât încât să mă sprijin doar pe rațiunea proprie. Am căutat să mi-o las luminată de cei la care am văzut lumină dumnezeiască. Și mă refer la părinți ortodocși, căci cunosc pericolul luminilor înșelătoare. Dar mai am mult, foarte mult de cunoscut și de înțeles, prin urmare nu pot și nici nu vreau să te combat, pentru că nu pornesc de la premisa că am dreptate. Poate cu timpul voi reuși să înțeleg mai bine perspectiva pe care o ai cu privire la credință, la mântuire, la Biserică. Până atunci voi căuta, încercând să-mi lămuresc eu însumi cât mai multe întrebări, nădăjduind în ajutorul lui Dumnezeu. Last edited by N.Priceputu; 03.09.2012 at 21:14:55. |
#176
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tu intr-un oarecare fel spui ca importante sunt in general mai mult faptele, minimalizand celelalte doua. Ecumenismul preia gandirea protestantilor liberali si propaga adogmatismul sau minimalizarea dogmei. Astfel cineva va crede apoi ca cel ce spune ceva de dogma, de invatatura, este fara dragoste, adica e invers fata de conceptia modernista pe care o stie. Credinta e prima de fapt, dogma este si credinta in Iisus. Orice crede cineva este dogma, asta de fapt s-a pierdut in intelegere. iar prima a fost intotdeauna credinta, cei ce credeau erau apoi Botezati. Noi toti la inceput credem ceva, iar ca ortodocsi credem dreapta credinta. Doar faptele fara credinta nu inseamna crestinism, pentru ca baza lui este chiar credinta in Hristos (de aici si denumirea de crestinism). Pe forumul acesta trebuie tot timpul sa afirmi dreapta credinta, pentru ca de multe ori se afirma alta credinta. Chiar si ortodocsi, pun baza pe ce au inteles ei, nu pe ce spune Biserica si sfintii. Inavatatura ne este data, revelata, nu putem sa o facem noi dupa cum ne gandim. De aceea cam 80% din discutiile de pe forum sunt pe aceste subiecte, pentr ca nu toti marturisesc credinta ortodoxa. |
#177
|
|||
|
|||
![]()
Acum imi dau seama ca s-ar putea sa fie o neintelegere, probabil n-am scris eu mai clar.
E vorba sa stim invatatura la inceput, adica in perioada catehezei (de aceea spunema ca o epetam ca niste papagali). Dupa aceea bineinteles ca o si combinam cu trairea si faptele, nu am vrut sa spun ca tot timpul trebuie sa stim doar invatatura. |
#178
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#179
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Maxim Mărturisitorul - Mistagogia Pavel Florenski - Cadrul eclezial Teodor Studitul - Tratate contra iconomahilor Sorin Dumitrescu - Noi și icoana Leonid Uspenski - Teologia icoanei Asta-i doar acomodarea cu subiectul. Spor la studiat....! Citat:
Ce bine că nu i-a trecut unui dobitoc prin cap să "mărească" biserica mănăstirii Voroneț!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 04.09.2012 at 07:02:35. |
#180
|
|||
|
|||
![]()
MihailC, inainte sa iti raspund, trebuie sa iti spun ca am atentionat adminul in legatura cu comportamentul tau si cuvintele tale. Fiindca de cateva luni te comporti asa si desi te-am luat si cu frumosul se pare ca nu te poti opri, o sa continui sa jignesti cand o sa scriu ceva ce nu convine invataturii fabricate de tine. In cazul in care nu se poate face nimic, cum tu arati ca nu te poti schimba si intotdeauna ma vei ataca daca nu spun invatatura ta inchipuita, singura solutie ar fi sa folosesc acelasi comportament ca si tine. Dar nu vreau sa fac asta si ma voi retrage de pe forum (in cazul in care nu se schimba nimic, macar adminul sa aiba solutii).
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Dogmatica Patristica Ortodoxa | myself00 | Generalitati | 7 | 10.09.2012 19:23:37 |
Despre lectura, in general | Lilith23 | Generalitati | 26 | 15.06.2011 12:11:07 |
sentimentalism si un dumnezeu general | lareine | Generalitati | 0 | 31.12.2009 01:15:25 |
Sf. Andrei este sarbatoare cu rosu/mare in general? | sophia | Diverse Sarbatori | 3 | 13.11.2009 11:07:58 |
Scrisoarea unui general roman catre Nero,despre Hristos | ortodox4life | Generalitati | 18 | 14.10.2008 22:09:52 |
|