Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 31.05.2012, 10:42:29
tikkun_olam tikkun_olam is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.05.2012
Mesaje: 35
Implicit

Citat:
În prealabil postat de HoratiuM Vezi mesajul
Ca răspuns la problema foarte actuală ridicată de acest thread, am să vă spun o povestioară care ilustrează bine problema asta:

E Eschatonul, toți cei mântuiți sunt în Împărăție și nu mai este suferință și plângere. Domnul Dumnezeu îl ia pe Sfântul Petru și începe să Se plimbe printre Neamuri.

Ajunge în raiul budiștilor: "Iată, Doamne", spune Sfântul Petru, "aici sunt cei care s-au mântuit prin Nirvana. Au lepădat toate cele lumești și s-au dus după Legea Ta pe care le-ai pus-o în inimă, chiar dacă nu Te cunoșteau cu adevărat." Și Domnul a intrat în marele templu budist unde a fost întâmpinat cu slavă și mare bucurie.

Ajunge în raiul musulmanilor: "Iată, Doamne", spune Sfântul Petru, "aici sunt iubitorii de pace și cei care s-au supus Ție pentru toată viața lor și care ți-au dat slavă. Ei nu au suferit să cunoască Adevărul Tău așa cum este El, dar au venit după chemarea Ta pe care le-ai sădit-o în inimi". Și Domnul a pătruns în marea moschee unde a fost întâmpinat cu mare slavă și multă iubire.

Ajunge în raiul evreilor: "Iată, Doamne", spune Sfântul Petru, "aceștia sunt fiii tăi. Aceștia sunt cei care s-au luptat mereu cu tine ca niște țapi neascultători, iar unii dintre ei Te-au răstignit. Dar au zburdat de bucurie la Glasul Tău căci au înțeles la sfârșit că Tu ești în toate și că Tu i-ai chemat la ființă din veșnicie când i-ai întocmit, Tu i-ai legănat și i-ai alăptat, Tu i-ai hrănit și i-ai crescut, Tu le-ai dat un nume printre Neamuri." Și Domnul a pătruns în marele templu unde s-au auzit strigăte de bucurie și lacrimi de biruință.

Apoi, Domnul a ajuns în fața unei cetăți mari, mândre și înalte până la tăriile Cerului, cu ziduri de diamant și cremene, tot atât de înalte, semețe și amenințătoare, ferecată și fără porți de intrare sau ieșire. Mirat, Domnul l-a întrebat pe Sfânt: "Ce este aceasta oare? Nu e oare aici raiul? Cine mai stă în rai cu porțile ferecate și nu mai lasă pe nimeni să intre când Eu am hotărât să las înăuntru pe aceia de care-Mi va plăcea?"

Trist și rugător, Sfântul Petru se uită stăruitor la Domnul și-I spune:
"Să nu te mânii, Doamne, căci aici nu mai poate fi mânie. Dar acesta e raiul ortodocșilor și-și țin cetatea ferecată și semeață pentru că ei se știu atât de drepți încât cred că numai ei s-au mântuit..."
Toată această povestioară nu se susține cu adevărat din mai multe motive. Unul ar fi că în împărăția lui Dumnezeu nu poate intra nimeni care nu este născut din apă și din Duhul Sfânt, nimeni care nu este născut din Dumnezeu; iar criteriile nașterii din nou din Dumnezeu sunt specificate de Sfânta Scriptură. Neexistând mântuire în afara Bisericii lui Hristos și neexistând posibilitatea regenerării mântuitoare în afara harului lui Dumnezeu care lucrează prin Sfânta Biserică, în mod implicit nu poate exista o mântuire autentică, adevărată pentru cei din afara Bisericii. Pentru ei poate fi luată în calcul acea posibilitate a unei salvări în temeiul jertfei și învierii lui Hristos și în temeiul a ceea ce se cheamă în povestioară "legea din inimă", etc. Însă această salvare nu este identică cu mântuirea, nefiind vorba despre lucrarea harului transformator al metanoiei și al reconfigurării după chipul lui Hristos Cel Înviat. Una este deci salvarea de la "naufragiu" și cu totul altceva este împărăția lui Dumnezeu în care nu intră decât cei născuți din nou din Dumnezeu. Care sunt criteriile și condițiile unei autentice nașteri din Dumnezeu se specifică la locul corespunzător.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 31.05.2012, 12:37:53
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tikkun_olam Vezi mesajul
Toată această povestioară nu se susține cu adevărat din mai multe motive. Unul ar fi că în împărăția lui Dumnezeu nu poate intra nimeni care nu este născut din apă și din Duhul Sfânt, nimeni care nu este născut din Dumnezeu; iar criteriile nașterii din nou din Dumnezeu sunt specificate de Sfânta Scriptură. Neexistând mântuire în afara Bisericii lui Hristos și neexistând posibilitatea regenerării mântuitoare în afara harului lui Dumnezeu care lucrează prin Sfânta Biserică, în mod implicit nu poate exista o mântuire autentică, adevărată pentru cei din afara Bisericii. Pentru ei poate fi luată în calcul acea posibilitate a unei salvări în temeiul jertfei și învierii lui Hristos și în temeiul a ceea ce se cheamă în povestioară "legea din inimă", etc. Însă această salvare nu este identică cu mântuirea, nefiind vorba despre lucrarea harului transformator al metanoiei și al reconfigurării după chipul lui Hristos Cel Înviat. Una este deci salvarea de la "naufragiu" și cu totul altceva este împărăția lui Dumnezeu în care nu intră decât cei născuți din nou din Dumnezeu. Care sunt criteriile și condițiile unei autentice nașteri din Dumnezeu se specifică la locul corespunzător.
Cât de perfect ați ilustrat, prin exemplu personal, morala povestirii domnului Horațiu....


Citat:
În prealabil postat de tikkun_olam Vezi mesajul
Una este deci salvarea de la "naufragiu" și cu totul altceva este împărăția lui Dumnezeu în care nu intră decât cei născuți din nou din Dumnezeu. Care sunt criteriile și condițiile unei autentice nașteri din Dumnezeu se specifică la locul corespunzător.
Iar în altă parte ați susținut că este o mare erezie a catolicilor să crezi că un prunc botezat poate fi numit "născut din Dumnezeu".

Ca să nu exite discuții am să citez exact ce spuneați pe acel thread:

Citat:
În prealabil postat de tikkun_olam Vezi mesajul
Asta este însă numai primul citat despre erezia catolicilor cu privire la nașterea din Dumnezeu, catolicii (eretici) contrazicând faptul că nașterea din Dumnezeu se face prin credință, prin cunoaștere și prin moarte și înviere mistică cu Hristos și în Hristos. Ereticii catolici pretind, fără absolut nici un argument al Sfintei Tradiții că un copil, un prunc este născut din Dumnezeu doar prin botezul de care poate avea parte în pruncie. Ori toată Scriptura și toată Tradiția autentică a Bisericii pune accent nu numai pe botez, ci și pe pocăință reală, pe credință adevărată, serioasă, pe trăirea în cuvântul lui Hristos, pe răstignirea, moartea și învierea mistică cu Hristos și în Hristos.
De aici rezultă logic concluzia că un prunc botezat, dacă s-ar întâmpla să moară imediat după botez, nu va fi mântuit, și nu va intra în Împărăția lui Dumnezeu, după următoarea schemă de logică elementară:

A. În împărăția lui Dumnezeu nu intră decât cei născuți din nou din Dumnezeu,
B. Pruncii botezați nu sunt născuți din nou in Dumnezeu,
C. Deci, pruncii botezați, dacă ar muri imediat după botez, nu intră în împărăția lui Dumnezeu.

De aceea vă mai întreb o dată - dumneavoastră chiar sunteți ortodox ?

Last edited by MihaiG; 31.05.2012 at 12:49:44.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 31.05.2012, 13:20:47
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
De aici rezultă logic concluzia că un prunc botezat, dacă s-ar întâmpla să moară imediat după botez, nu va fi mântuit, și nu va intra în Împărăția lui Dumnezeu, după următoarea schemă de logică elementară:

A. În împărăția lui Dumnezeu nu intră decât cei născuți din nou din Dumnezeu,
B. Pruncii botezați nu sunt născuți din nou in Dumnezeu,
C. Deci, pruncii botezați, dacă ar muri imediat după botez, nu intră în împărăția lui Dumnezeu.

De aceea vă mai întreb o dată - dumneavoastră chiar sunteți ortodox ?
Nu de mult, un alt utilizator susținea aceeași aiureală și pe forumul catolic (dacă nu cumva același, că nu mai știi cu incognito-urile aste de pe net). Caracterul esențial al Botezului pentru mântuire poate fi contestat din două direcții: unii spun că toți pruncii sunt mântuiți cu sau fără botez, alții spunând că niciun prunc nu este mântuit, chiar dacă a fost botezat ieri. Iată că extremele se ating. Și atunci, pentru ce să se mai boteze, domnule, oamenii ? Pe calea unui raționament similar: pentru ce să se mai spovedească și pentru ce să se mai cuminece ? Bănuiesc cine sugerează idei în aceste direcții, care să-i îndepărteze pe oameni de Sfintele Taine.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #4  
Vechi 31.05.2012, 13:57:26
tikkun_olam tikkun_olam is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.05.2012
Mesaje: 35
Implicit

Aș vrea să vă solicit încă o dată să lăsați deoparte această atitudine agasantă, agresivă, penibilă și puerilă. Nu faceți decât să semănați cu acei iudei din vremea lui Iisus care tot timpul încercau (inspirați de Diavol) să Îl prindă în cuvânt. Bine, acum, nu e chiar întâmplător, în general "catolicii" sunt o specie de neo-farisei.

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Iar în altă parte ați susținut că este o mare erezie a catolicilor să crezi că un prunc botezat poate fi numit "născut din Dumnezeu".
Da, nu mai știu cât de mare am spus că este, dar este erezie. Un prunc botezat nu este în mod necesar născut din Dumnezeu. Poate fi considerat doar în potență, dar nu în realitate. Născut din Dumnezeu în realitate este numai acela care îndeplinește criteriile și condițiile specificate clar de Sfânta Scriptură. Și într-adevăr este o mare erezie a catolicilor. Născuți din Dumnezeu cu adevărat și fii ai lui Dumnezeu sunt numai aceia care într-adevăr sunt în această stare și pot să o dovedească, bineînțeles acelor "instanțe" care pot și au autoritatea de a face distincțiile necesare și care țin de Biserică.

Citat:
De aici rezultă logic concluzia că un prunc botezat, dacă s-ar întâmpla să moară imediat după botez, nu va fi mântuit, și nu va intra în Împărăția lui Dumnezeu, după următoarea schemă de logică elementară:

A. În împărăția lui Dumnezeu nu intră decât cei născuți din nou din Dumnezeu,
B. Pruncii botezați nu sunt născuți din nou in Dumnezeu,
C. Deci, pruncii botezați, dacă ar muri imediat după botez, nu intră în împărăția lui Dumnezeu.
Topicul are altă temă și nu aș vrea să mă abat de la ea, dar o să dau un răspuns ca și cum ar fi off-topic. Nu vreau să continui pe acest topic cu acest subiect, eventual pe altul special "amenajat".

Pruncii botezați nu intră în împărăția lui Dumnezeu. Ei sunt doar botezați, salvați datorită botezului, dar nu mântuiți în chip autentic și nici apți pentru a intra în împărăția lui Dumnezeu. În împărăția lui Dumnezeu nu intră decât cei născuți din nou din Dumnezeu, cei care își agonisesc dreptate creștină, cei care își iau crucea și merg după Hristos, cei care trăiesc așa încât lumea este răstignită pentru ei și ei pentru lume, după cum spune Sfântul Pavel, cei care trăiesc în poruncile evanghelice, etc. Nu mai continui pe acest topic, ci pe un altul destinat temei respective. Nu aveți decât să mutați discuția în altă parte, aici este un topic despre "mântuirea" în afara Bisericii.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 31.05.2012, 14:15:54
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tikkun_olam Vezi mesajul
Pruncii botezați nu intră în împărăția lui Dumnezeu. Ei sunt doar botezați, salvați datorită botezului, dar nu mântuiți în chip autentic și nici apți pentru a intra în împărăția lui Dumnezeu.
Și totuși, față de cele de mai sus, sunt obligat să vă întreb din nou: dumneavoastră vă considerați ortodox ?!!!!
Reply With Quote
  #6  
Vechi 31.05.2012, 14:23:21
tikkun_olam tikkun_olam is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.05.2012
Mesaje: 35
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Și totuși, față de cele de mai sus, sunt obligat să vă întreb din nou: dumneavoastră vă considerați ortodox ?!!!!
Cred că nu ai înțeles și văd că nici alți "frați de credință" cu tine nu au înțeles nimic. Aici este un forum de discuții. Nu sunt pe forum nici ca îmi aud tot felul de bârfe despre mine, nici să îi bârfesc pe alții, nici să mă țigănesc cu tine sau cu alții ca tine. Deci dacă ai ceva de comentat poți să transferi discuția pe un fir corespunzător și o să îți mai dau acolo lămuriri dacă mai ai nevoie, deși eu spun că am fost destul de limpede. Nu doar că mă consider, sunt ortodox din Biserica Ortodoxă una, sfântă, catolică și apostolică.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 31.05.2012, 14:28:33
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Păi tocmai pentru că este un forum de discuții, vă rog să discutăm.

Ați susținut că un copil botezat ortodox, dacă ar fi luat de Domnul imediat după botez, nu poate fi considerat mântuit, și că nu va intra în Împărăția lui Dumnezeu.

Față de această afirmație, eu mi-am manifestat mirarea, căci este în răspăr cu învățătura ortodoxă, și, justificat, v-am întrebat dacă sunteți ortodox.

Dar, dacă doriți, puteți încerca să-mi dovediți concordanța punctului dumneavoastră de vedre cu învățătura Bisericii.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? Marius22 Nunta 168 26.06.2025 01:02:34
Tainele savarsite in afara Bisericii morfix333 Intrebari utilizatori 141 16.05.2011 13:01:10
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? patinina34 Generalitati 31 01.04.2011 09:51:56
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) sophia Preotul 31 19.07.2009 23:28:59
Botezul in afara Bisericii maggie Botezul 8 03.12.2008 15:43:57