Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
În primul citat, cel din Arsenie Papacioc, nu apare ideea că Dumnezeu S-ar fi întrupat oricum. În al doilea citat, această idee apare, ca fiind de la Sf Maxim Mărturisitorul, dar Dumitru Stăniloaie își ia precauția să introducă un "s-ar părea" comentariului său. Deci, când venim cu o teologie atât de îndrăzneață, trebuie să introducem precauții necesare, pentru ca prudența să atenueze cumva îndrăzneala.
Până la urmă, ceea ce știm cu siguranță este că Domnul a venit ca să ne răscumpere. "Ce s-ar fi întâmplat dacă nu ne trebuia răscumpărare" e un simplu joc al minții. Iar când facem astfel de jocuri, trebuie să începem cu constatarea că mintea omului are posibilitățile ei finite. De asta ne bazăm pe revelație. "Ce s-ar fi întâmplat dacă" nu ne-a fost revelat.
|
Ce spune parintele Arsenie are legatura pentru ca ofera un scop mai inalt intruparii si jertfei fara a diminua celalalt scop.
In rest stiti foarte bine ca teologia ortodoxa este mult mai "indrazneata " decat cea din vest.Poate tocmai pentru ca cei de aici nu i-au inteles pe greci cum spunea cineva intr-un alt topic (desi dansul sustinea ca teologia ortodoxa are la baza tocmai filozofia si logica grecilor). Se pare ca am uitat de isihasm si revelatie care sant pilonul fundamental al Ortodoxiei in contrast cu "grecizarea" apusului .