![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca dvs. si alti preoti (care anume?) sustineti ca doi tineri necasatoriti care au devenit nasi nu se pot ulterior casatori din pricina ca au devenit rude spirituale apropiate, ar insemna ca si in cazul cand doi soti boteaza impreuna un copil, sa nu mai poata convietui impreuna ulterior Botezului, pe motiv ca au devenit rudenii spirituale. E absurd, nu? Daca boteaza doi necasatoriti, atunci cad sub incidenta canonului ce le interzice sa traiasca impreuna dar daca boteaza doi casatoriti, la acestia nu se aplica canonul? Sau cum? Lore, in canonul care interzice casatoria intre rudenii spirituale e vorba doar de rudenii spirituale de gradul 1, 2 si 3 care ii implica doar pe fin, nas si rudele lor apropiate. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Biserica a stabilit interdictia la casatorie intre persoanele devenite rude, de orice fel(in functie de tipul de rudenie a stabilit anumite opreliste pana la un anumit grad de rudenie.) Sotul si sotie nu se mai pot inrudi , deoarece intre ei exista cel mai mic grad de rudenie! Te intreb altfel, cu trimitere la pr Nicula: acesta spunea ca tipul de legatura creat intre doi tineri care cununa este de asa natura ca nu le mai permite tinerilor sa se casatoreasca ulterior deoarece devin rude. Nu ti se pare curios ca atunci cand doi tineri cununa impreuna devin rude, si nu se mai pot casatori iar cand boteaza impreuna nu mai devin rude? Asadar daca impreuna partasia la nasirea tinerilor in cadrul Tainei Cununii determina grade de rudenie spirituala opritoare de la casatorie, si in cazul nasitul comun la botez situatia sta exact la fel. Repet nasit comun, nu in situatia in care unul e simplu asistent, tinator de lumanare.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
[quote=lore86;446326]In urma unor evenimente intre persoane diferite se creeaza relatii de rudenie(prin incuscrire, spirituala etc).
Biserica a stabilit interdictia la casatorie intre persoanele devenite rude, de orice fel(in functie de tipul de rudenie a stabilit anumite opreliste pana la un anumit grad de rudenie.)QUOTE] Da, se creeaza dar nu de gradul 1, 2 sau 3 incat sa cada sub incidenta canonului care interzice casatoria intre ei. Lore, hai sa delimitam intre cele doua tipuri de rudenie spirituala: 1. rudenia spirituala de gradul 1, 2, 3 2. rudenia spirituala generala intre toti oamenii botezati Numai in cazul rudeniei spirituale de gradul 1, 2, 3 se poate vorbi de acel canon care interzice o eventuala casatorie. Nici macar Parintele Cleopa nu spune nimic despre vreun canon prohibititv in vederea casatoriei intre rudenii spirituale de la gradul 4 incolo. Rudenia spirituala de gradul 1, 2, 3 ii implica doar pe actorii principali de la Botez, respectiv finul, nasa/nasul si rudele lor apropiate. Am scris anterior si pozitia parintelui Cleopa referitoare la asta, tocmai pentru a arata ca ea coincide cu pozitia Pr.Pruteanu si a Pr. Necula si a altora. Pozitia Pr. Cleopa despre gradele de rudenie spirituala opritoare de la casatorie: „Inrudire spirituala, din botez si cununie, intre nasi, fini si rudele lor. Casatoria cu rude spirituale este oprita pana la gradul al treilea inclusiv. Nu se pot casatori nasul cu fina, cu mama sau cu fiica finei. Nu se pot casatori finul cu fiica nasului si fiul nasului cu fiica finei.” Deci, parintele Cleopa spune clar ca doar rudeniile spirituale de gradul 1, 2, si 3 au interdictia de a se casatori. Mai subliniez o data, rudenia spirituala de gradul 1, 2 si 3 ii implica doar pe fin, nas si rudele lor apropiate. Nicidecum nu se creeaza rudenie spirituala de gradul 1,2 si 3 intre nas si ceilalti participanti la botez. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Rudenie spirituala creata la botez, cand doua persoane necununate sunt ambii nasi. Nasul 1 devine parinte spiritual al finul si deci se creaza o relatie de rudenie spirituala de gradul1. la fel se intampla si cu nasul 2. Acum intre nasul 1 si nasul 2 se creeaza grade de rudenie spirituala de gradul doi. Daca acestia sunt soti, intre ei exista gradul 0 de rudenie spirituala, adica ei sunt una! Iar din cate am vazut, gradul cel mai mic are prioritate in fata gradului celui mare, adica de el se tine cont
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
N-ai auzit inca ca toti cei botezati suntem frati in Hristos? N-as crede. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si nu ne mai casatorim intre noi ca suntem frati ? Sau poate ca sensul de frati , in intreaga scriptura, comporta mai multe sensuri ? Asadar , daca dvs. credeti cu tarie ca suntem frati in Hristos, in sensul speculat aici, insemneaza ca eu niciodata , macar teoretic , nu pot spera sa ma casatoresc cu dvs. , pt. ca si dam nas in nas cu incestul ! Sau poate ca nu suntem atit de frati ca sa ne incestam , adica , tot teoretic, macar pot sa sper , nu ? NB: am folosit un caz strict particular ca sa evit neintelegerile eventuale . Sper ca ati inteles sensul si nu va lasati atinsa fara motiv !
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu stiu daca ati citit pana aici, dar in postarile anterioare am incercat sa evit generalizarile de tipul „intre participantii la botez se creeaza rudenie spirituala si deci acestia cad sub incidenta acelui canon care interzice casatoria intre ei”. Iar eu am tot incercat sa nuantez si sa fac o delimitare intre rudenia spirituala neopritoare de la casatorie si intre rudenia spirituala opritoare. Si doar strict in contextul topicului de fata. Nu mi-am propus nicidecum sa abordez exhaustiv termenul ”frate intru Hristos”, cu toata semantica lui pe acest topic in contextul acestei discutii. Repet cuvintele cheie: opritoare si neopritoare. Cat despre restul speculatiilor dvs., le gasesc total inoportune. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lore, am dat deja de doua ori pana acum pozitia Pr. Cleopa. Ignora tot ce am spus eu de la mine in postarile anterioare si retine doar pozitia pr.Cleopa. O mai postez o data. A treia si ultima oara, nu de alta dar nu vad nici un sens sa ne tot invartim in cerc in jurul unor notiuni, cum e cea de rudenie spirituala de grad 1, 2, 3, definite arbitrar. Pozitia Pr. Cleopa despre gradele de rudenie spirituala opritoare de la casatorie: „Inrudire spirituala, din botez si cununie, intre nasi, fini si rudele lor. Casatoria cu rude spirituale este oprita pana la gradul al treilea inclusiv. Nu se pot casatori nasul cu fina, cu mama sau cu fiica finei. Nu se pot casatori finul cu fiica nasului si fiul nasului cu fiica finei.” Sursa: http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri6.htm Deci, nu se poate casatorie intre: 1. Nasa/nasul si finul/fina – asta e rudenia spirituala de gradul 1. 2. Nasa si tatal finului/finei – asta e rudenia spirituala de gradul 2 Nasul si mama finului/finei –rudenie spirituala de gradul 2 3.Nasa si fiul finului/finei – rudenie spirituala de gradul 3 Nasul si fiica finului/finei – rudenie spirituala de gradul 3. Daca tu sustii ca rudenia spirituala de gradul 2 se creeaza intre nasul 1 si nasul 2, desi pr. Cleopa spune altceva, atunci eu, o necunoscatoare in treburi de astea, ce as putea sa mai adaug? Cu pace sa iesim! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
http://www.parinteleilarionargatu.ro...ile-cele-rele/ Prin Taina Sfântului Botez se stabilesc grade de rudenie între ascendenții și descendenții nașului și ai finului. Căsătoriile între aceștia sunt oprite până la gradul IV. Devin rude spirituale nașul cu finul de gradul I, ca între tată și fiu. La fel devin rude spirituale: finul și copii nașului, considerându-se frați spirituali, între copii finului și copii nașului ș.a.m.d. În același timp se stabilește relație de rudenie spirituală între nașii care participă la botez, ca fiind împreună părinți spirituali și între copii acestora, s.a.m.d.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lore, unde zice Pr. Argatu sau oricare alt parinte ca intre nasul 1 si nasul 2 (mai exact, femeia si barbatul dintr-un cuplu necasatorit) se creeaza rudenie spirituala de gradul 2 ? Un link, please. In contextul discutiei despre rudenia spirituala opritoare de la casatorie, Parintele Cleopa a spus suficient de limpede cine cu cine nu se poate casatori. Cum de i-a omis pe nasul 1 cu nasul 2, daca tu sustii ca intre ei e rudenie de gradul 2? Last edited by delia31; 22.05.2012 at 19:46:03. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Unul dintre cele mai ciudate vise din viata mea | Raluca1905 | Generalitati | 19 | 04.12.2017 23:18:24 |
Unul dintre parintii copilului nu este crestin ortodox | Persoana | Botezul | 33 | 01.10.2014 15:58:28 |
nunta dintre un ortodox si un catolic | Marinela | Nunta | 30 | 16.07.2011 11:56:44 |
DIFERENTELE dintre Biserica Ortodoxã si cea Romano-Catolicã de Pãrintele Cleopa | RauL15 | Biserica Romano-Catolica | 84 | 14.04.2010 09:32:04 |
Anatemizarea ereticilor si schismaticilor, unul dintre cele mai infricosatoare pacate | razvan_m | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 10 | 22.12.2008 22:07:51 |
|