![]() |
![]() |
|
#28
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tanarul ieromonah Petru Pruteanu e doctor in Liturgica la Academia de Teologie Ortodoxa din Chisinau, Republica Moldova, cu stagii de cercetare in Athos si foarte pasionat de evolutia liturgica a cultului. Nu stiu daca te referi la contradictii flagrante intre parerile Pr. Pruteanu si Pr. Cleopa sau doar la pareri insuficient de clar nuantate. Si parintele Cleopa vorbind despre inrudirea spirituala prin botez, mentioneaza doar relatiile dintre nasi, fini si rudele lor, nu si dintre nas/nasa si ceilalti participanti la Botez. Pozitia Pr. Cleopa despre gradele de rudenie spirituala opritoare de la casatorie: „Inrudire spirituala, din botez si cununie, intre nasi, fini si rudele lor. Casatoria cu rude spirituale este oprita pana la gradul al treilea inclusiv. Nu se pot casatori nasul cu fina, cu mama sau cu fiica finei. Nu se pot casatori finul cu fiica nasului si fiul nasului cu fiica finei.” Sursa: http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri6.htm Din ce spune parintele Cleopa reiese ca nasa nu se poate casatori cu tatal finei/finului sau cu finul sau cu fiul finului/finei. In schimb, se poate casatori cu oricare alt participant la botez (exceptand desigur rudele ei de sange). Daca dvs. si domnul Zaharia aveti cunostinta de vreun alt canon sau explicatie a Pr. Cleopa, va rugam sa le postati. Am gasit si pozitia Pr. Nicolae D. Necula, de la Facultatea de Teologie Ortodoxă "Justinian Patriarhul" din București „Participând împreună la un botez, doi tineri nu devin rude spirituale" „O altă situație ce ridică semne de întrebare se referă la legătura de rudenie care se stabilește prin participarea la slujba Botezului a doi tineri care urmează să se căsătorească, mai ales dacă ei sunt și nașii pruncului. Botezând împreună un copil, în calitate de nași, nu devin cumva frați spirituali, intrând astfel sub incidența canonului care interzice căsătoria între rudele spirituale? "Participând la un botez, doi tineri nu devin rude spirituale. Spre deosebire de participarea ca nași la slujba Cununiei, când sunt implicați amândoi, la slujba Botezului angajarea practică este doar a unuia dintre ei. Dacă pruncul este băiat, de obicei se angajează bărbatul, iar dacă este fată, se angajează femeia. Și chiar dacă se implică amândoi, cum se obișnuiește, doar unul dintre ei este nașul și doar el spune Crezul în locul celui botezat. În ceea ce-i privește, botezul produce efecte harice de înrudire spirituală, dar nu atât de stricte încât să împiedice cununia". Sursa: http://www.ziarullumina.ro/articole;...-casatori.html |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Unul dintre cele mai ciudate vise din viata mea | Raluca1905 | Generalitati | 19 | 04.12.2017 23:18:24 |
Unul dintre parintii copilului nu este crestin ortodox | Persoana | Botezul | 33 | 01.10.2014 15:58:28 |
nunta dintre un ortodox si un catolic | Marinela | Nunta | 30 | 16.07.2011 11:56:44 |
DIFERENTELE dintre Biserica Ortodoxã si cea Romano-Catolicã de Pãrintele Cleopa | RauL15 | Biserica Romano-Catolica | 84 | 14.04.2010 09:32:04 |
Anatemizarea ereticilor si schismaticilor, unul dintre cele mai infricosatoare pacate | razvan_m | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 10 | 22.12.2008 22:07:51 |
|