![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Luca 3 18. Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul, 19. Cu care S-a coborât și a propovăduit și duhurilor ținute în închisoare, 20. Care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aștepta, în zilele lui Noe, și se pregătea corabia în care puține suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă. Poate m-am exprimat eu în viteză. Cei care sînt, care urmează să fie omorîți, sînt ei exterminați complet de ucigașii lor în momentul crimei? Adică desființați întru totul din existența de orice fel? E trist că gîndiți așa.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Și acum te întreb și pe tine: tu crezi în "nemurirea sufletului", ori în "nemurirea duhului"? Ca să știu și eu cu cine am de-a face... Cele 11 texte grăiesc destul de clar: nimicire, ucidere, distrugere, omorâre. Dacă mai rămâne ceva viu după aceste acțiuni, ar trebui să scrie, măcar în unul din aceste 11 texte. Și stai așa că mai urmează... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() In legatura cu dilema naturii trihotomice a omului, Sfantul Maxim Marturisitorul ne talcuieste asa (redau citatul contextual): "Dar aceștia [diavolii], care au aparența că ajută omului să umble pe calea virtuții și că zidesc împreună cu el templul Domnului, ce minte înaltă i-ar putea descoperi? Ea poate aceasta numai "prin cuvântul viu și lucrător care pătrunde în toate și străbate până la despărțirea sufletului și a duhului" (Evrei 4, 12), adică cunoaște care dintre fapte și gânduri sunt sufletești, sau forme și mișcări naturale ale virtuții, și care duhovnicești sau forme și mișcări mai presus de fire și proprii lui Dumnezeu, date firii prin har (11); prin cuvântul care străbate până la despărțirea "dintre încheituri și măduvă", cunoscând potrivirea sau nepotrivirea dintre modurile virtuții și rațiunile duhovnicești (12); prin cuvântul care "judecă cugetările și intențiunile inimilor", adică afecțiunile ascunse ale adâncului nostru față de cele spuse și pricinile nevăzute ale acestora din suflet. Note: 11. Despărțirea sufletului și a duhului indică deosebirea dintre virtuțile din fire, ale căror rațiuni le avem în chip firesc, și dintre cele de la Duhul, al căror har îl primim în dar. (Interpretarea aceasta înlătură trihotomismul. Sufletul e firea, duhul e harul. Sau sufletul e omul lăuntric natural, iar duhul e omul lăuntric, adică sufletul străbătut de har.) Deosebirea acestora o face Scriptura în chip clar. 12. "Măduva" este cuvântul dumnezeiesc, care nutrește ca pe niște oase gândurile dumnezeiești din noi, care la rândul lor susțin trupul virtuților. Iar "încheietura" este modul făpturii, în care se realizează unirea gândurilor cu rațiunile Dumnezeiești spre a da întregul virtuții."
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eu te-am întrebat pe tine, nu pe sfântul Maxim. Dacă vrei răspunzi, dacă nu și așa e bine...
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E parfum tata !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bravo florin-ionut !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Marturia unui fost necredincios din viata de dupa moarte (moarte clinica si revelatie divina) :
http://www.youtube.com/watch?v=hbXCY...eature=related -legat de subiectul starii sufletului concluzia corecta rezulta din imbinarea a cit mai multor informatii referitoare la subiect incluisv cele din VT (marturia de mai sus nu se refera la starea din locuinta mortilor) probabil ca nu toate cuvintele biblice trebuie intelese sau presupuse , ele pot ascunde prin sombol informatii si realitati poate chiar multiple si de o complexitate pentru care multa lume nu este inca pregatita. de ex iezerul de foc care nu este explicat. este adevarat ca datorita lipsei amanuntelor suplimenatre si a lipsei prezentarii unitare concluzia poate fi diferita pentru fiecare . de ex mia de ani datorita limitatii ca durata o consider a avea loc pe pamint indata ce Imparatia va veni iar pe pamint ,ea mai este numita imparatia lui Hristos cea in care din momentul venirii sale toate imparatiile i se vor supune (Daniel) , sau imparatia preoteasca si o vad ca moment de inceput in vremea Judecatii mai exact la sf Judecatii. -termenul "sfirsitul lumii" este impropriu avind in vedere ca sint mai multe sfirsituri diferite intre ele dar nu si al lumii - despre sfirsitul lumi nu este precizat concret nimic legat de Judecata. "sfirsitul timpului" se refera duhovniceste la sf perioade de dinaintea judecatii interval necesar indreptarii , apoi e alta lume si aici si acolo. -sfirsitul la care face referire Apocalpsa cit si Daniel sfirsit aflat la o distanta de zile dupa pustiirea locasului se refera la sfirsitul Judecatii iar zilele din urma tot la zilele sf judecatii desi uneori s-ar intelege ca ele incep la rusalii (citarea lui Petru este inexacta -chiar daca necesara pemoment- caci rev. lui Ioil nu cuprinde expersia "zilele din urma" chiar daca ele cu adevarat se reefra la ele-lucruri care inca nu au avut lo si care tocmai urmeaza.) . -mai este un sfirsit apocaliptic dar cu referire la incetarea puterii acelui oras imbracat in purpura -probabil papalitatea Daca s-ar fi stiut ca Iisus vine dupa mii de ani nimeni nu l-ar mai fi asteptat in timpul vietii lor deci mile de ani incep dupa venirea a doua a lui Iisus. alte indicii care ne trimite din cer pe pamint sint: -faptul ca acele cintari ale celor 144000 sint neintelese evident de catre ceilalti care asculta -lucru care nu e posibil in starea ingereasca unde nimic nu e de neinteles. -faptul ca Cortul lui Dumnezeu vine pe pamint sa locuiasca cu oamenii iar el include si tronul lui Dumnezeu si al Mielulkui prezent si El inlauntru -faptul ca exista un interval de 42 de luni de calcare in picioare a curtii lui exterioare de catre neamuri. -faptul ca inca au mai ramas profetii VT inca neimplinite legate de venirea lui Dumnezeu pe pamint (despicarea muntelui maslinilor ca semn al punerii pasului Sau acolo nu este simbolica si nici razgindita (zaharia 14) avind in vedere si partea a doua a capitolului cu referite la o inchinare obligata de catre Dumnezeu prin lipsa ploii. -unele lucruri se vor repeta in intelesul lor descriptiv comun -de ex cele din Isaia 66 referitoare la trimiterea in lume pentru propovaduire a celor ramasi in viata -situatie care nu se potrievste cu evenimentele biblice fiindca atunci plecarea lor in lume a fost inainte de razboiul din 64-70 asa incit nu s-a putut vb de cei ramasi in viata deci tot capitolul este cu referire la viitor avind in vedere si situatia descrisa in primul verset in care oamni vorsa contruiasca intruparii divine o casa de locuit cit si faptul ca sfintii lui Dumnezeu cei care vor fi numiti altfel blestema de moarte pe dusmanii Lui -lucru pe care primii crestini nu l-au facut . si nici religia lor nu a aparut ca un popor nascut in o singura zi . si care sa fie vizibil in Sion .similar sta situatia si cu profetia din Iez 38 si 39 in care acel cutremur si urgie inca nu a avut loc pina acum in istorie - deasemnea alte indicii converg catre vremea in care evreii se vor intoarce din lume , dintre popoarele in acre au fost imprastiati si din acre adunarea va continua -pecum si multe alte amanunte legare de greografie , urbanism, istorie , evenimente si stari interioare , razboi si pedeapsa divina (ziua Domnului) convertirea evreilor catre Iisus si impacarea dintre Egipt Asiria si Israel 'lucrul mainilor Mele" in mijlocul pamintului asemuita cu o floare in mijlocul gradinii. -deci o armonie generala pe intregul pamint in acre armonia religioasa nu poate fi exclusa/. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nu este deloc trist pentru ca avem fagaduinta invierii, facuta de Domnul Iisus Hristos. Trist este pentru cei care cred in fagaduinta nemuririi mortului, facuta de cel rau pentru a distruge credinta in fagaduintele Mantuitorului.
Last edited by grasu77; 25.01.2012 at 17:11:55. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre moarte si pomenirea mortilor | AnnaEnache | Intrebari utilizatori | 42 | 13.06.2012 09:43:28 |
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. | bitza | Generalitati | 28 | 20.03.2011 02:05:27 |
Despre viata de dupa moarte | georgian_osa | Din Noul Testament | 30 | 14.03.2010 18:49:29 |
Marturii despre moarte | Iustin44 | Generalitati | 14 | 31.03.2009 23:59:56 |
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase | mara2008 | Generalitati | 1 | 20.05.2008 15:07:31 |
|