![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Stii ca te-am intrebat de 100 de ori DE CE A FOST IISUS IN "INCHISOARE " ? DE CE NU RASPUNZI ADVENTISTULE ? Pai uite de ce : 1 Petru 4 :5-6 : Ei își vor da seama înaintea Celui ce este gata să judece viii și morții. Că spre aceasta s-a binevestit morților, ca să fie judecați ca oameni, după trup, dar să vieze, după Dumnezeu cu duhul. Si Cornilescu : Dar au să dea socoteală înaintea Celui ce este gata să judece viii și morții. Căci tocmai în vederea aceasta a fost vestită Evanghelia și celor morți, pentru ca să fie judecați ca oameni în trup, dar să trăiască după Dumnezeu în duh. Pana cand o sa mintiti lumea satanelor ? Last edited by iuliu46; 31.12.2011 at 12:48:28. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Oricum mi se pare fabuloasa partea unde sufletul este "lipit" de trup si dupa moarte. Cum majoritatea trupurilor sunt pamant, la propriu, si mai mult imprastiat "peste mari si tari" aveti grija sa nu calcati niste suflete in picioare.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Cine a spus asta, mincinosule? Arata postarea.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Sa vedem daca sunt mincinos.
Citat:
Daca sufletul nu se desprinde de trup inseamna ca sunt impreuna nu? Daca sufletul este trup+suflare de viata iar sufletele sunt judecare abia la a doua venire inseamna ca trupul ramane impreuna cu suflarea de viata, nu? Cu singuranta am interpretat eu tendentions nu? Atunci poate ne lamuritu privire la "localizarea" sufletelor in perioada de "somn".
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mi-e imposibil să vă lămuresc cu privirire la "localizarea sufletelor" pe timpul morții, atâta vreme cât vă mențineți prejudecata "sufletului nemuritor" și a unui suflet-entitate conștientă ce s-ar desprinde de trup în momentul morții. Pentru a înțelege corect trebuie să aveți o gândire biblică, nu una bizantină. Poate vă ajută ilustrația aceasta: Aveți o ladă (suflet viu) pe care ați confecționat-o (actul Creației). Lada e compusă din scânduri (trupul) și cuie (suflarea de viață). La un moment dat, tot dumneavoastră vă decideți s-o demontați (moartea), depozitând scândurile în pivniță (mormântul) și luându-vă cuiele în buzunar (retragerea suflării de viață, a duhului, a spiritului la Dumnezeu). Urmează [i]logica întrebare a unuia: – Lămuriți-ne cu privire la "localizarea" lăzii in perioada de depozitare! Unde s-a dus lada? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Aici:
Citat:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Ok, eu am spus unde sunt cuiele, poate raspundeti si dvs unde sunt.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Pentru prietenul osutafaraunu: În Romani 14:9 se afirmă: „Fiindcă Hristos pentru aceasta a murit și a înviat, ca să domnească, și peste morți și peste vii.” Oare cum domnește Iisus „peste morți” dacă ei nu mai există? Iisus Hristos a experimentat și starea de moarte, fiind ca suflet (spirit) în Haides sau Sheol (Fapte 2.24-31), și stare de existență ca om, tocmai ca să poată domni și peste vii, și peste morți, având cheile morții și ale locuinței morților (Apocalipsa 1:18). Doamne ajuta! |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Deci vreau să vă lămuresc că în primul rând nu m-am referit la Lazăr din Betania în acea frază, dar asta nici nu mai are importanță... Lucrul cel mai important, care pentru dumneavoastră observ este indiferent: eu fac o distincție clară între suflet și suflarea de viață, iar această distincție o realizează și Scriptura. Nu mai revin asupra subiectului, s-a discutat destul. Pentru a nu-mi reproșa iar evitarea unui răspuns: pot fi de acord că momentul învierii a fost când Iisus S-a rugat Tatălui, iar Acesta a realizat minunea învierii, iar când Domnul l-a strigat pe Lazăr să iasă afară din mormânt, prietenul Lui era deja înviat... deși diferența între cele două evenimente e doar de câteva secunde... "Și zicând acestea, a strigat cu glas mare: Lazăre, vino afară!" (Ioan 11,43 - versiunea Sinodală) Acum, "ascultați" puțin acel strigăt cu "glas mare" [μέγας φωνή](din grecescul megas fone provine și termenul modern "megafon") și recunoașteți că Iisus Hristos poate să cheme la viață morții cu strigătul Lui puternic, doar este Dumnezeu! Parcă așa credeau ortodocșii cândva... Acum mai "ascultați" un "megafon" biblic care învie morții: "Căci Domnul Însuși, la un strigăt de poruncă, la sunetul vocii arhanghelului și la sunetul trâmbiței lui Dumnezeu, Se va coborî din cer și, mai întâi, vor învia cei morți în Cristos" (1 Tes. 4,16 - versiunea NTR) Recunoașteți acum în vocea puternică a Arhanghelului pe Hristos care învie morții? Nu vă precipitați a-mi replica că Arhanghelul nu-i Hristos. Un înger nu poate învia 1.000.000.000 (să zicem aproximativ) de morți! Așteptați liniștit cireașa de pe tort... Același "megafon" se aude pe cruce și morții înviază: 50. Iar Iisus, strigând iarăși cu glas mare, Și-a dat duhul. 51. Și iată, catapeteasma templului s-a sfâșiat în două de sus până jos, și pământul s-a cutremurat și pietrele s-au despicat; 52. Mormintele s-au deschis și multe trupuri ale sfinților adormiți s-au sculat. 53. Și ieșind din morminte, după învierea Lui, au intrat în cetatea sfântă și s-au arătat multora. (Matei 27 - versiunea Sinodală) Și acum, cu voia dumneavoastră (ba chiar și fără ea), cireașa de pe tort: "Dar Mihail Arhanghelul, când se împotrivea diavolului, certându-se cu el pentru trupul lui Moise, n-a îndrăznit să aducă judecată de hulă, ci a zis: "Să te certe pe tine Domnul!""(Iuda 1,9) Același (căci Biblia nu ne prezintă un altul) Arhanghel care va învia toți drepții din istoria pământului cu glas puternic la revenirea Sa, l-a înviat și pe Moise când Se certa cu diavolul. Bănuiesc că se certa cu voce de megafon, căci n-am auzit pe cineva să se certe în șoaptă... Cred că cireașa aceasta (deși e o cireașă amară) a răspuns întrebărilor puse de mai mulți domni în ultimele două zile. Citat:
Citat:
Revenind la lucruri mai serioase, trebuie să acceptați modelul scripturistic: "Atunci, luând Domnul Dumnezeu țărână din pământ, a făcut pe om și a suflat în fața lui suflare de viață și s-a făcut omul ființă vie [נֶפֶשׁ]." (Facerea 2,7 - versiunea Sinodală) adică: trup + suflare de viață = suflet viu Sufletul viu, ființa vie, omul viu este o rezultantă, nu o componentă antropologică. Acest suflet [נֶפֶשׁ] nephesh din originalul ebraic are și sensul de ființă vie, om viu. Comparați cu originalul versetele din Facerea 12,5; 36,6; Levitic 4,2 și alte zeci si zeci de versete ale V.T. Faceți același lucru și cu corespondentul grecesc al sufletului [ψυχη] (numărul textelor va fi mult mai mare) și vă veți convinge că termenul nu se referă la vreo entitate ce poate trăi idependent de trup după moartea omului. Citat:
"mai înainte ca praful să se'ntoarcă în pământ așa cum a fost și suflarea să se'ntoarcă la Dumnezeu, la Cel care a dat-o." (Ecl.12,7 - versiunea Anania) V-am dat versiunea I.P.S. Bartolomeu Anania, căci versiunea oficială Sinodala e pocită rău la acest verset. Va vedea traducătorul cum se va descurca la Dreapta Judecată cu pocitania dumnealui. Această "piesă" de la "dezasamblare" - [רוּחַ] ruach (Ecl.12,7), este una și aceeași cu cea de la "asamblare" (Facerea 2,7) - suflarea de viață. Last edited by osutafaraunu; 02.01.2012 at 01:03:01. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre moarte si pomenirea mortilor | AnnaEnache | Intrebari utilizatori | 42 | 13.06.2012 10:43:28 |
| SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. | bitza | Generalitati | 28 | 20.03.2011 03:05:27 |
| Despre viata de dupa moarte | georgian_osa | Din Noul Testament | 30 | 14.03.2010 19:49:29 |
| Marturii despre moarte | Iustin44 | Generalitati | 14 | 01.04.2009 00:59:56 |
| despre randuielile de la moarte cuiva si parastase | mara2008 | Generalitati | 1 | 20.05.2008 16:07:31 |
|
|