![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Nu cred ca era homosexual, a avut multi copii. A scris o carte despre religia musulmana in care descria si obiceiurile turcilor in privinta asta, poate de aceea este aceasta informatie.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ma rog, era bi-, ca si Iuliu Cezar sau Petru cel Mare. Oricum, ramane valabila faza cu glosotomia aplicata de slavi asupra preotilor catolici romani.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Istoria chemărilor
"Pilda chemării la Cină de la Luca (14, 16-24) are la Matei (22, 1-14) o variantă diferită: chemarea la Nunta fiului de Împărat. Deosebirea dintre redactarea lui Matei și a lui Luca provine din formularea dată în două rânduri, de însuși Iisus. Evangheliștii și-au ales formularea care convenea cel mai bine scopului Evangheliei lor. Astfel, Matei a scis Evanghelia evreiște pentru evrei, pe când Luca în grecește, pentru păgâni. Iar formularea de la Matei, unde cel fără de haină de nuntă e dat afară de la nuntă, e o formulare exclusivistă, care să le convină aristocraților evrei. În formularea de la Luca, însă, intră toți oamenii, nimeni nu-i dat afară de la cină. Iată o formulare universală. Scopul este „ca să umple Casa Mea”, deci toți trebuie să intre. Aceste două direcții (cu țeluri) opuse, le vedem reprezentate de cele două Biserici ale creștinătății: a Răsăritului și a Apusului. În Răsărit, încă de la început, este normativă vederea de la Matei: nu oricine este primit în creștinism. Trebuie mai întâi o haină de nuntă. Aceasta se obține prin probe aspre, prin cahetizare, fie și specială și prin verificarea statorniciei în credință și mărturisire. Câtă vreme s-a ținut sub observație rigoarea aceasta, Biserica a înflorit unei ere de aur în epoca patristică. Ca simbol a acestei orientări, Episcopul poartă o cârjă cu doi șerpi la capăt, cu privirile spre cârjă, drept simbol al păstoririi cu înțelepciune pașnică. Așa pșnic a păstorit Biserica Răsăritului, împrăștiind creștinismul printre popoare. Biserica Apuseană a luat direcția universalistă a cuvintelor de la Luca „silește-i să intre!” Deci unde n-a mers cu învățătura pașnică și înțeleaptă, Biserica Apuseană a recurs la forță, silindu-i să intre. Numai în mentalitatea unei astfel de orientări s-a putut naște lozinca iezuită „scopul scuză mijloacele”. Dar nu numa păgânii au fost siliți să intre, ci și popoare deja creștine au fost presate să vină la ascultarea centralistă a Romei. Așa se explică că au fost posibile persecuțiile, cruciadele și inchiziția „în numele lui Dumnezeu”, având ca stindard numele lui Dumnezeu. Dacă pentru vreun eretic nu se mai găsea alt mijloc de mântuire, inchiziția îl mântuia arzându-l de viu pe rug și o facea în cea mai bună credință că face bine, că o face în iubirea de oameni. Ce vină să aibă Iisus? Poate că și El ar fi fost ars pe rug. Are Iisus vreo vină? A fost înțeles mărginit, omenește. Omul nu poate silui așa pe om..., nu are acest drept. „Sila” o conduce Providența, care poate totodată să-i lase omului și libertatea deplină. Simbolica acestei orientări a Apusului o arată și cârja Episcopului Roman. Ea are forma unui cârlig cu care să poată prinde din fugă oile, care n-ar vrea să vină unde vrea păstorul. După gândirea lor, toate oile care nu aparțin Bisericii Apusene sunt considerate oi rătăcite." Last edited by ovidiu b.; 21.10.2011 at 17:18:31. Motiv: un punct de vedere obiectiv |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Dincolo de chip
"Evanghelia aceasta (Luca 8, 1-3) ni-L reprezintă pe Iisus în misiune prin orașe și sate, propovăduind și binevestind Împărăția lui Dumnezeu. Era însoțit de cei 12 ucenici și de niște femei cărora le făcuse bine și de aceea se țineau după El și-i aveau grijă din averile lor. Este un tablou simplu și impresionant. Ingnațiu de Loyola⁴, un militar ambițios și creator, Assisi⁵, are o metodă duhovnicească care se bazează pe imaginație. Îți reprezinți cu mintea pe Iisus, într-o împrejurare oarecare, și te închipui și pe tine amestecat printre auzitorii de atunci ai lui Iisus. Stărui în această închipuire și în toate sentimentele ce le trezește această transpunere. E ceva de folos, dar riscurile imaginației sunt ocolite în duhovnicia Răsăritului (apar nălucile, vederile false, etc.). De aceea Răsăritul meditează fără imagini, chiar contra imaginilor, chiar vedeniile reale le refuză – nu din rea credință sau din împotrivire, ci din grija de a nu greși primind orice. Și se știe că Dumnezeu nu se mânie, nu se supără când se stă pe acest punct de vedere. Singură Ortodoxia este cea care pomenește noțiunile fără a pune nici un tipar pe minte care ar stârni vreo imagine, refuzând categoric orice nălucire. De exemplu: Adevăr, Dragoste, Duh. Numele lui Iisus din rugăciunea călugărilor: „Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine păcătosul” este un exemplu practic. Fiindcă noi nu putem fi contemporanii lui Iisus, este Iisus contemporanul nostru peste veacuri. Inspirăm atotprezența Sa în Prea Sfânt Nmele Său și expirăm aerul stricat al păcatelor noastre. Inspiri Duhul Sfânt, Duhul lui Dumnezeu, și expiri duhul rău din tine." notă: ⁴ Sfântul Ignațiu de Loyola (24 decembrie 1491 - 31 iulie 1556) - calugar spaniol, a fost principalul fondator și primul superior general al Societății lui Isus (iezuitii) ⁵ Sfântul Francesco d Assisi (1182-1226) - teolog ți poet italian, fondatorul Franciscanilor (1210), al Clariselor (1212) și al Terțiarilor (1221). Canonizat la catolici (1228). Last edited by ovidiu b.; 21.10.2011 at 18:03:58. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai este putin si sarbatorim Craciunul. Cel care a facut prima data o iesle de Craciun a fost sfintul Francisc de Assisi. Va sugerez sa mergeti intr-o noapte de iarna intr-un grajd si sa va imaginati ca acolo se naste un prunc. Cred ca ne-ar ajuta sa realizam ca nasterea Domnului nu e o simpla poveste. Cum pot medita la nasterea Domnului cu gindul la stelutele din pomul de iarna? La ce ar trebui sa ne gindim cind spunem Tatal nostru in seara de Craciun? Tot sfintul Francisc de Assisi este cel care a alcatuit devotiunea Calea Crucii, devotiune practicata de credinciosii catolici in perioada Postului Mare, cind meditam la patima si moartea Domnului.Si sincer, mi-ar place sa fiu capabila sa Il insotesc pe Domnul nostru pe Calea Crucii, chiar cu gindul, sa pling si sa-i cer iertare pentru mine si pentru lumea intreaga pentru faptul ca L-am rastignit. Noi toti. Asa a facut sfintul Francisc de Asissi. Acestuia i-a aparut Domnul nostru Isus Cristos, care i-a spus ca rugaciunile lui au ajuns la El astfel incit sa-I cera orice si ii va asculta rugaciunea. Stiti ce i-a cerut sfintul Francisc Domnului? Ca toti crestinii care se vor ruga Tatal nostru, Bucura-te Marie si Slava Tatalui in biserica in care el se afla in acel moment sa se mintuiasca. Vedeti? Nu a cerut nici sanatate, nici viata lunga, nimic pentru el insusi. El se gindea asemenea Mintuitorului, la mintuirea aproapelui. Am vazut de multe ori ortodocsi care condamna aceasta metoda de rugaciune si nu inteleg de ce. In primul rind ca nu au practicat aceasta metoda si in al doi-lea rind ca nu ne dau alta varianta de rugaciune (de vreme ce noi nu stim sa ne rugam, asa cum spune sfintul Pavel). Din punctul meu de vedere orice metoda de rugaciune in afara de cele propuse de sfintul Ignatiu de Loyola sau Francisc de Assisi este greoaie si oboositoare. Cu metoda lor ma bucur cind sint linga iesle, pling cind sint la picioarele crucii si este mult mai usor si mai simplu. Nu stiu de ce considerati gresit acest mod de a ne ruga. Last edited by nutucutu; 21.10.2011 at 19:18:54. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
E total greșit, fiindcă, potrivit ortodocșilor, modul suprem de a te ruga este pe scăunel, cu imaginația contemplând propriul buric și văzând cum ies de acolo Energiile Necreate.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Doamne, Mihnea, m-ai facut sa mor de ras. Zici ca descrii un ritual yogin. Acum, pe bune, nu inteleg, sincer deloc acest mar al discordiei privind Harul: cine poate defini cu adevarat Harul Sfantului Duh? Vorbind serios, dupa Schisma s-au cautat de catre Constantinopol si partea rasariteana a fostei Pentarhii tot felul de motive sau mai degraba pretexte, pentru a crea noi si neasteptate diferente, ca o legitimare a dureroasei sciziuni de la 1054. Ortodoxia este minunata in profunzimea ei mistica si practica liturgica, insa trebuie sa extirpe viermele parazit al politicii schismatice, ale carui oua sunt false anateme si mult prea subiective canoane.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aceste vizualizari sunt des intalnite in paranormal, ca si in religiile orientale (budism, de exemplu). Sunt foarte periculoase, se ajunge astfel la un contact cu spiritele (asta in paranormal, noi stim ca sunt ingeri cazuti). Se stie ca ingerii cazuti actioneaza prin ganduri si imaginatie, asadar e un teren propice pentru astfel de actiuni. In ortodoxie nu numai ca nu avem asa ceva, dar se si descurajeaza aceste lucruri. Eu am scris asta ca sa atrag atentia, imi dau seama ca pe un catolic nu l-ar interesa si nu ar asculta, mai mult pentru ortodocsi. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"De vreme ce te-ai lepădat de iubirea lumii și de iubirea de plăceri, leapădă de la tine gândurile, leapădă trupul, și atunci roagă-te! Pentru ca rugăciunea nu este nimic altceva decât înstrăinarea de toată lumea văzută și nevăzută. Să nu primești în rugăciunea ta nici o imagine sensibilă și închipuire, ca să nu fii înșelat și disprețuit." ps: plecând de la această ipoteză "mintea să rămână la cuvintele și sensurile rugăciunii" vă întreb "La ce trebuie să ne gândim când spunem Tatăl nostru în seara de Craciun?" sau la ce vă gândiți dumneavoastră? Last edited by ovidiu b.; 21.10.2011 at 23:22:40. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
PS Experienta rugaciunii este prea personala pentru a putea fi dezbatuta pe un forum public, cred eu; despre cum sa ne rugam ne invata sfintii nostri si avem libertatea sa le urmam sau nu sfaturile. Oricum, daca magii au venit de departe sa-l vada pe Domnul, daca pastorii au alergat la iesle atunci cind au fost anuntati de inger de marea bucurie a nasterii Domnului, daca toate colindele romanesti si din toata lumea ne indeamna sa mergem la Betleem sa-L vedem pe Mintuitorul nostru atunci eu respect acest indemn si cred ca sint multi crestini care fac acelasi lucru. |
|