![]() |
![]() |
|
#3581
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu stiu - pentru budhisti pentru ca nu stiu cui se roaga, nu le cunosc religia pentru a ma putea pronunta. |
#3582
|
|||
|
|||
![]()
Pasajul din Sf. Ioan Gura de Aur a fost dat mai inainte. Iar evangheliile le citesc in mod curent in mai multe limbi si toate zic la fel: Cina Pascala mancata dupa inserat, dupa ce a trecut ziua pregatirii si a fost jertfit mielul. Totul ca la carte. In absolut toate.
|
#3583
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3584
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mielul nu a fost mancat in 14 Nissan ci a fost pregatit in 14 Nissan, ziua pregatirii sau ziua azimilor, si a fost mancat dupa ce s-a facut seara, deci in 15 Nissan. Si nu presupun ca a fost mancat cu paine dospita ci sunt sigura ca a fost paine nedospita. Ritualul a fost facut ca de obicei, asa cum cerea legea, cu exceptia criminalilor care au incalcat legea dupa cum arata sf. Ioan Evanghelistul si explica Sf. Ioan Gura de Aur. Last edited by Adriana3; 16.09.2011 at 01:36:48. |
#3585
|
|||
|
|||
![]()
Nici o introducere nu poarta semnatura, Biblia fiind tradusa de peste 60 specialisti catolici, protestanti si ortodocsi. Este vorba de Biblia TOB 2010 iar autorii sunt deschisi la critici si observatii. Daca dvs. considerati ca au scris gresit, le puteti scrie.
|
#3586
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3587
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Azi am inceput Facultatea de Teologie cu cursul de filozofie. Iar profesoara convinsa ca peste tot in lume este aceeasi gandire filozofica doar pentru ca Europa este toata modelata de filozofia greceasca :)) Un coleg a contrazis-o dandu-i exemplu chinezii, iar eu i-am dat exemplu evreii. Cu cat recitesc mai mult VT, cu atat ma conving mai mult ca intre gandirea ebraica si gandirea greceasca ce si-a pus amprenta pe Europa, este o distanta destul de mare... |
#3588
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3589
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Legătura prostească între pâinea dospită (ca simbol al păcatului de care trebuiau să se ferească evreii de Paște) și aluatul din parabola Matei 13,33 (ca simbol al Împărăției lui Dumnezeu) a fost făcută în disperare de cauză de către preopinenții mei, iar eu le înțeleg furia. Nu le înțeleg însă mulțimea vorbelor de ocară așternute pe un forum creștin... Mare păcat că s-a ajuns aci și-mi pare rău că eu am fost "catalizatorul" unor asemenea reacții nedorite... În parabola aceasta, Împărăția Cerului este reprezentată într-adevăr de aluat. Așa cum parabola cu sămânța de muștar (Mat. 13,31) reprezintă creșterea extensivă a Împărăției, adică la număr, tot așa parabola aluatului reprezintă creșterea intensivă, calitativă a membrilor individuali ai Împărăției. Din punct de vedere omenesc țăranii și pescarii inculți, care la data aceea constituiau practic singurii urmași ai umilului Galileean, ar fi putut să pară cât se poate de nepromițători. Dar privitorul critic făcea calculul fără să țină seama de puterea transformatoare și înălțătoare a Evangheliei. După cum aluatul străbate fiecare parte a frământăturii în care este așezat, tot așa învățăturile lui Hristos urmau să pătrundă viața acelora care le primeau și erau dispuși să fie transformați de ele. În vremurile Vechiului Testament, aluatul era un simbol al răului, cum am mai spus. Înainte de serviciul Paștelui, fiecare urmă de aluat trebuia să fie îndepărtată din casele oamenilor ca preînchipuind păcatul (Levitic 23,6). Hristos Însuși Se referea la aluat în înțelesul acesta, vorbind de „aluatul Fariseilor și al Saducheilor” (Matei 16,6.12; 1 Corinteni 5,6-8). Dar aluatul din Mat.13,33 nu poate simboliza păcatul în parabola rostită cu ocazia aceasta, deoarece cu timpul „s-a dospit toată plămădeala” și Hristos cu siguranță nu voia să spună că Împărăția Sa va ajunge să fie cu totul pătrunsă de rău. „Pâinea” ar fi fost prăpădită. În plus, este un raționament greșit a gândi că același simbol trebuie totdeauna să se refere la același lucru. De pildă, atât Satana (1 Petru 5,8), cât și Hristos (Apocalipsa 5,5) sunt pomeniți sub simbolul unul leu. La fel, simbolul șarpelul atribuit atât diavolului, cât și lui Hristos (Apoc.12,9; Ioan 3,14). Același raționament greșit îl putem aplica și în cazul femeii din parabolă. După umila mea părere, niciun înțeles nu trebuie să fie alăturat la identitatea ei. Prezența ei este întâmplătoare, fiind indusă numai ca să completeze tabloul parabolei. O conexiune prostească (să-mi fie iertată expresia, dar așa ar părea conexiunea) s-ar putea face între "Născătoarea de Dumnezeu" și "Sfânta Treime" respectiv femeia și cele trei măsuri de făină. Sper să nu-i treacă cuiva prin minte așa ceva! Last edited by osutafaraunu; 16.09.2011 at 06:53:46. |
#3590
|
||||
|
||||
![]() Citat:
„Hristos ni se da prin chipul painii si al vinului in starea lui de jertfa si de inviere, ca sa ne ridice si pe noi in aceasta stare de noblete umana si de vesnicie luminoasa. in viata viitoare, in toata creatia se va vedea Hristos in stare de jertfa daruita Tatalui si in cea de inviere, sau toata creatia se va vedea ridicata in El la aceasta stare caci jertfa inseamna daruirea creatiei tatalui, ceea ce ii procura invierea intru lumina vesnica. Caci jertfa ca daruire totala Tatalui este deschidere pentru viata fara sfarsit si fara lipsuri care izvoraste din Tatal.”( pr. Dumitru Staniloae) Last edited by ioanna; 16.09.2011 at 08:16:25. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|