Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.09.2011, 18:20:48
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
"... Astfel este logic, evident, că Biserica Romei și Papalitatea Romană sunt direct responsabile, conform doctrinei catolice, pentru acele torturi și pedepse și că prin puterea lor, aplicată de acei cărora le-a fost delegată, s-au făcut aceste lucruri. Ori acestea contrazic în mod flagrant tocmai cele spuse mai sus în evanghelie, precum și alte pasaje ale evangheliei. Ba mai mult, toată această doctrină catolică nu are fundamente în revelația divină. Dacă unii cred că are și lucrurile se justifică, atunci sunt invitați să aducă justificările.
Intr-adevar, Biserica Catolica este direct responsabila penru actele inchizitiei. Si-a cerut scuze public pentru asta. Atunci cind voi vedea Biserca Ortodoxa cerindu-si scuze pentru faptul ca i-a tinut in robie pe tigani, de exemplu, atunci voi considera interpretarile dumneavoastra indreptatite. Pina atunci nu pentru mine nu sinteti decit o persoana cu o birna in ochi care vrea sa scoata paiul din ochiul altora.

Poveste: a existat un copil numit Nicolo Paganini. De pe la trei ani acesta era batut aproape zilnic de tatal sau pentru ca nu cinta destul de bine la vioara. Cind avea vreo 10 ani stia sa cinte din prima citire orice partitura care i se punea in fata, dar nu stia sa-si scrie propriul nume. A ajuns un violonist celebru. Oare bataile primite de la tatal sau au avut justificare? Poate da, poate nu...

Scopul inchizitieie era acelasi cu al Bisericii Catolice: mintuirea sufletelor. Numai la Judecata de Apoi vom vedea daca acele suflete s-au mintuit sau nu, daca acei calai s-au mintuit sau nu. Totusi am o banuiala ca mult mai multe suflete se mintuiau atunci decit acum, cind avem o asa de mare libertate.
  #2  
Vechi 13.09.2011, 21:32:20
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Intr-adevar, Biserica Catolica este direct responsabila penru actele inchizitiei.
Aici vă înșelați. Biserica Romană este direct responsabilă nu doar pentru actele Inchiziției, ci și pentru punerile în practică ale sentințelor Inchiziției. În cazul în care aveți orbeală la ochi și nu vedeți, poate recitiți mesajul de mai sus. În doctrina catolică a papei Bonifaciu VIII (el nu a fost singurul care gândea așa, dar a fost cel care a dat glas acestei gândiri papale) Biserica Romană, și mai exact Papalitatea Romană, este deținătoarea nu doar a puterii religioase ci și a puterii seculare, lumești. Ea le deține pe amândouă. Însă dacă puterea religioasă pretinde a fi exercitată de ea, în cazul puterii seculare pretinde a delega punerea în aplicare a acestei puteri autorităților laice (vezi regi, armate, poliții, etc) dar ca acestea să exercite puterea în favoarea Bisericii, pentru Biserică, și conform voii și toleranței (sau admisiunii) Bisericii Romane, și mai precis a Papalității Romane. Cu alte cuvinte, sentințele de erezie pe care Inchiziția le dădea erau aduse la cunoștința puterii seculare (care era de fapt puterea Bisericii și a Papei, dar delegată spre aplicare acesteia) pentru ca puterea seculară să pronunțe condamnările și execuțiile pe care Biserica Romei și Papalitatea Romană le voia și/sau doar le tolera (admitea) cu privire la acești eretici. Deci Biserica Romană și Papalitatea Romană sunt direct responsabile nu doar de sentințele și practicile Inchiziției, ci și de condamnările și executarea condamnărilor, făcute de autoritățile laice, dar în numele Bisericii și a Papalității. Autoritățile laice nu executau din puterea lor judecățile și condamnările, pentru că ele nu erau decât niște reprezentante ale puterii papale romane, și acționau pentru împlinirea voii acesteia.

Last edited by Savonarola; 13.09.2011 at 21:35:07.
  #3  
Vechi 14.09.2011, 16:54:38
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Scopul inchizitieie era acelasi cu al Bisericii Catolice: mintuirea sufletelor. Totusi am o banuiala ca mult mai multe suflete se mintuiau atunci decit acum, cind avem o asa de mare libertate.
Exact, stimata doamna! Asta e esenta problemei: cine si cati se mantuie. Daca suntem crestini, si nu niste dezorientati sectaroizi, punem mantuirea pe primele 999 de locuri din 1000. Si da, "toleranta"/"liberatatea" nu aduce virtute, ci mai degraba ocroteste vicii vechi si odrasleste vicii noi.
  #4  
Vechi 14.09.2011, 17:09:04
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia Vezi mesajul
Si da, "toleranta"/"liberatatea" nu aduce virtute, ci mai degraba ocroteste vicii vechi si odrasleste vicii noi.
Eu socotesc din contră, că fără libertate nu este nici virtute. Omul silit să aleagă binele nu va deveni mai bun, ci nu va face răul pentru că nu poate să-l mai facă.

Da, societatea trebuie să îngrădească libertatea de a face rău, iar asta se întâmplă numai atunci când cei care fac și aplică legea sunt buni și majoritari. Biserica în sensul ăsta poate influența lumea: să formeze această majoritate (cât mai mare) bună, sau – mai bine zis – care aspiră la asemănarea cu Dumnezeu.

Totuși, deși se află într-un permanent conflict cu lumea, asta e din cauză că lumea o respinge, ca fiindu-i străină, așa cum păcatului îi e străină virtutea și întunericului lumina. Biserica, însă, nu duce o luptă cu mundanul în plan istoric, lumesc, ci în cel duhovnicesc. Ea nu folosește armele lumii, căci transcende lumea. Nu pune crucea pe alții, ci o poartă cu Hristos.
  #5  
Vechi 14.09.2011, 18:05:49
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Eu socotesc din contră, că fără libertate nu este nici virtute. Omul silit să aleagă binele nu va deveni mai bun, ci nu va face răul pentru că nu poate să-l mai facă.

Da, societatea trebuie să îngrădească libertatea de a face rău, iar asta se întâmplă numai atunci când cei care fac și aplică legea sunt buni și majoritari. Biserica în sensul ăsta poate influența lumea: să formeze această majoritate (cât mai mare) bună, sau – mai bine zis – care aspiră la asemănarea cu Dumnezeu.

Totuși, deși se află într-un permanent conflict cu lumea, asta e din cauză că lumea o respinge, ca fiindu-i străină, așa cum păcatului îi e străină virtutea și întunericului lumina. Biserica, însă, nu duce o luptă cu mundanul în plan istoric, lumesc, ci în cel duhovnicesc. Ea nu folosește armele lumii, căci transcende lumea. Nu pune crucea pe alții, ci o poartă cu Hristos.
Ganditi-va la un singur si simplu lucru, dar, cat de malefic: liberatea sodomitilor de a infia copii pentru "casatoriile" lor. (Ideea in sine, si este demna de balamuc, in cam apusele vremuri normale). Meditati la felul cum au aparut aceste fenomene, si stiti foarte bine ca NU sunt impuse prin forta armata. Pacatul din om este tare la lucru, stimate domnule Priceputu, ca si sora sa minciuna si tatal lor, diavolul, asa ca trebuie o Mana Tare, de Sus, care sa actioneze prin niste unelte umane, de aici, de pe Pamant, si aceste unelte vii si insufletite nu pot fi decat din Biserica. Q.e.d.
P. S. Pariez oricat, cu dvs, si orice alt ortodox care gandeste similar cu dvs., de pe forum sau de oriunde, ca in cel mult 15 ani, pedofilia si incestul vor fi si ele legale, bineinteles urmate de alte porcarii si hule. Toate au fost si ar putea fi din nou evitate, nu zic de nu chiar nimicite, daca Biserica ar fi iar leading guitar in simfonia sociala. Ce parere aveti?
P. P.S. Uitati-va ce s-a intamplat, in mai putin de trei secole, de cand Biserica este silita, tehnic vorbind, sa se refugieze in fundal si sa produca cel mult martiri ai marilor persecutii (cu prea putin efect in termeni de "dor de mantuire" in societate as a whole), nu si lucrari de curatire sfanta a corpusului social: majoritatea cea buna de care vorbiti a devenit...pacatoasa, si pare ca ii place, cum ii place sinucigasului gustul otravii sau racela taisului pe jugulara (iertati-ma, sunt cam prea descriptivist :) ). Cand cumparati mere sau cartofi, si unele se strica, ce faceti, le lasati alaturi de/peste cele inca sanatoase?

Last edited by Theodor_de_Mopsuestia; 14.09.2011 at 18:23:55.
  #6  
Vechi 14.09.2011, 18:32:22
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

După cum am mai spus cândva, cred că un sistem totalitar condus de Biserică n-ar face decât să o compromită mai mult. Toată imaginea proastă pe care și-a făcut-o i se trage de la amestecul în politic.

Biserica, să o privim cu realism, nu e formată (doar) din sfinți. Cu atât mai puțin vor ajunge în posturile-cheie oameni curați la inimă. Puterea – e notoriu – corupe.
  #7  
Vechi 15.09.2011, 08:07:03
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
După cum am mai spus cândva, cred că un sistem totalitar condus de Biserică n-ar face decât să o compromită mai mult. Toată imaginea proastă pe care și-a făcut-o i se trage de la amestecul în politic.

Biserica, să o privim cu realism, nu e formată (doar) din sfinți. Cu atât mai puțin vor ajunge în posturile-cheie oameni curați la inimă. Puterea – e notoriu – corupe.
Oare? Hai sa incerc o lista foarte succinta de "mari corupti de putere", toti niste coruptibili de Patriarhi si, culmea lipsei de realism, si sfinti pe deasupra: Sfantul Ioan Hrisostom, Sfantul Mucenic Flavian, Sfantul mucenic Proterie.
Climatul uman si ideologic care a produs astfel de oameni care, culmea, au fost si inalti ierarhi poate produce din nou aceleasi efecte.
Daca nu incerci, nu reusesti. Daca nu risti, nu castigi.
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican