![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Poveste: a existat un copil numit Nicolo Paganini. De pe la trei ani acesta era batut aproape zilnic de tatal sau pentru ca nu cinta destul de bine la vioara. Cind avea vreo 10 ani stia sa cinte din prima citire orice partitura care i se punea in fata, dar nu stia sa-si scrie propriul nume. A ajuns un violonist celebru. Oare bataile primite de la tatal sau au avut justificare? Poate da, poate nu... Scopul inchizitieie era acelasi cu al Bisericii Catolice: mintuirea sufletelor. Numai la Judecata de Apoi vom vedea daca acele suflete s-au mintuit sau nu, daca acei calai s-au mintuit sau nu. Totusi am o banuiala ca mult mai multe suflete se mintuiau atunci decit acum, cind avem o asa de mare libertate. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Aici vă înșelați. Biserica Romană este direct responsabilă nu doar pentru actele Inchiziției, ci și pentru punerile în practică ale sentințelor Inchiziției. În cazul în care aveți orbeală la ochi și nu vedeți, poate recitiți mesajul de mai sus. În doctrina catolică a papei Bonifaciu VIII (el nu a fost singurul care gândea așa, dar a fost cel care a dat glas acestei gândiri papale) Biserica Romană, și mai exact Papalitatea Romană, este deținătoarea nu doar a puterii religioase ci și a puterii seculare, lumești. Ea le deține pe amândouă. Însă dacă puterea religioasă pretinde a fi exercitată de ea, în cazul puterii seculare pretinde a delega punerea în aplicare a acestei puteri autorităților laice (vezi regi, armate, poliții, etc) dar ca acestea să exercite puterea în favoarea Bisericii, pentru Biserică, și conform voii și toleranței (sau admisiunii) Bisericii Romane, și mai precis a Papalității Romane. Cu alte cuvinte, sentințele de erezie pe care Inchiziția le dădea erau aduse la cunoștința puterii seculare (care era de fapt puterea Bisericii și a Papei, dar delegată spre aplicare acesteia) pentru ca puterea seculară să pronunțe condamnările și execuțiile pe care Biserica Romei și Papalitatea Romană le voia și/sau doar le tolera (admitea) cu privire la acești eretici. Deci Biserica Romană și Papalitatea Romană sunt direct responsabile nu doar de sentințele și practicile Inchiziției, ci și de condamnările și executarea condamnărilor, făcute de autoritățile laice, dar în numele Bisericii și a Papalității. Autoritățile laice nu executau din puterea lor judecățile și condamnările, pentru că ele nu erau decât niște reprezentante ale puterii papale romane, și acționau pentru împlinirea voii acesteia.
Last edited by Savonarola; 13.09.2011 at 21:35:07. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Exact, stimata doamna! Asta e esenta problemei: cine si cati se mantuie. Daca suntem crestini, si nu niste dezorientati sectaroizi, punem mantuirea pe primele 999 de locuri din 1000. Si da, "toleranta"/"liberatatea" nu aduce virtute, ci mai degraba ocroteste vicii vechi si odrasleste vicii noi.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Da, societatea trebuie să îngrădească libertatea de a face rău, iar asta se întâmplă numai atunci când cei care fac și aplică legea sunt buni și majoritari. Biserica în sensul ăsta poate influența lumea: să formeze această majoritate (cât mai mare) bună, sau – mai bine zis – care aspiră la asemănarea cu Dumnezeu. Totuși, deși se află într-un permanent conflict cu lumea, asta e din cauză că lumea o respinge, ca fiindu-i străină, așa cum păcatului îi e străină virtutea și întunericului lumina. Biserica, însă, nu duce o luptă cu mundanul în plan istoric, lumesc, ci în cel duhovnicesc. Ea nu folosește armele lumii, căci transcende lumea. Nu pune crucea pe alții, ci o poartă cu Hristos. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
P. S. Pariez oricat, cu dvs, si orice alt ortodox care gandeste similar cu dvs., de pe forum sau de oriunde, ca in cel mult 15 ani, pedofilia si incestul vor fi si ele legale, bineinteles urmate de alte porcarii si hule. Toate au fost si ar putea fi din nou evitate, nu zic de nu chiar nimicite, daca Biserica ar fi iar leading guitar in simfonia sociala. Ce parere aveti? P. P.S. Uitati-va ce s-a intamplat, in mai putin de trei secole, de cand Biserica este silita, tehnic vorbind, sa se refugieze in fundal si sa produca cel mult martiri ai marilor persecutii (cu prea putin efect in termeni de "dor de mantuire" in societate as a whole), nu si lucrari de curatire sfanta a corpusului social: majoritatea cea buna de care vorbiti a devenit...pacatoasa, si pare ca ii place, cum ii place sinucigasului gustul otravii sau racela taisului pe jugulara (iertati-ma, sunt cam prea descriptivist :) ). Cand cumparati mere sau cartofi, si unele se strica, ce faceti, le lasati alaturi de/peste cele inca sanatoase? Last edited by Theodor_de_Mopsuestia; 14.09.2011 at 18:23:55. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
După cum am mai spus cândva, cred că un sistem totalitar condus de Biserică n-ar face decât să o compromită mai mult. Toată imaginea proastă pe care și-a făcut-o i se trage de la amestecul în politic.
Biserica, să o privim cu realism, nu e formată (doar) din sfinți. Cu atât mai puțin vor ajunge în posturile-cheie oameni curați la inimă. Puterea – e notoriu – corupe. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Climatul uman si ideologic care a produs astfel de oameni care, culmea, au fost si inalti ierarhi poate produce din nou aceleasi efecte. Daca nu incerci, nu reusesti. Daca nu risti, nu castigi. |
|
|