![]() |
![]() |
|
#3091
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sunt de acord ca pot fi trei raspunsuri. Haideti acum sa le luam pe rand. Pastile nu puteau fi Joi caci Joi era numita prima zi a Azimilor. Apropo, de ce se spune Prima zi a Azimilor si nu Ziua Azimilor? Nu cumva existau, de fapt, doua zile ale Azimilor? De verificat. Poate nu intotdeauna, poate doar cand Pastile cadeau intr-un sabat, nu stiu, dar trebuie verificat, caci exprimarea e foarte ciudata daca era doar o zi de pregatire si nu doua. Bun, mai departe, nu cred ca erau nici in ziua de Vineri pentru ca Vineri toata ziua a fost ocupata cu prinderea Mantuitorului in gradina Ghetsimani, cu judecarea Sa si cu rastignirea Sa pe Golgota. Nu se spune nicaieri in Biblie ca evreii au sarbatorit pastile in acea zi. Ar ramane Sambata si aceasta pare cea mai probabila zi pentru Pasti caci Dumineca femeile minorosite au fost la mormant, ceea ce ar fi contravenit obiceiurilor evreilor de atunci. Ziua de Sambata pentru pasti e cea mai probabila zi, cea care raspunde cel mai bine evenimentelor de atunci. Evanghelia dupa Ioan mi se pare cea mai obiectiva tocmai pentru ca Ioan a fost de fata la eveniment, Matia, Marcu si Luca n-au fost de fata. Martorul direct e intotdeauna cel mai credibil, mai ales fiind vorba despre Ioan, ucenicul cel mai iubit al Domnului. Or, apostolul Ioan vorbeste de Cina, nu de pasti. Apropo (al doilea), cand se luau pastile? La cina sau la pranz? Eu banuiesc ca la pranz, dar trebuie verificat. Daca se luau la pranz atunci cu atat mai mult Cina a fost o simpla cina si nu pastile evreiesc. E normai si ca detinutul sa fie gratiat inainte de Pasti si nu in ziua de Pasti cand toti evreii stateau acasa si sarbatoreau pastile, vorba ta, culcati sau sezand pe podea, nici macar stand la masa. Deci opinia mea este ca Pastile au cazut atunci Sambata, dar trebuie verificat. Acum, luand altfel lucrurile, sa presupunem varianta in care Domnul a dorit sa ia pastile inainte de vreme. Pai, asta era o schimbare NEOBISNUITA, era o blasfemie in ochii evreului de rand si, in mod sigur, ar fi iscat intrebari si raspunsuri, care ar fi fost consemnate in evanghelii, pentru ca motivul ar fi fost covarsitor. Nu era ceva de trecut usor cu vederea, o simpla scandalizare cum a fost cazul convorbirii cu samarineanca, ci era o calcare grava a sensului pascal care trebuia sa primeasca o lamurire, un raspuns si pentru ucenici si pentru crestini, in general. Din acest motiv mi se pare imposibil ca Domnul si ucenicii sa fi mancat pastile inainte de vreme fara o intrebare si o lamurire adecvata. Mi se pare, de asemenea, putin probabil sa fi luat pastile exact la vreme, caci atunci ziua de Vineri ar fi trebuit sa fie Pasti, or aceea zi a fost cea mai plina de evenimente, si nu din cele admisibile pentru o zi de Pasti. In aceea zi evreii trebuiau sa stea acasa, or ii vedem pe strazi, de fata la drumul Crucii sau chiar pe camp, cum a fost cazul lui Simon cirenanul. Deci cade si varianta 1. Nu ramane decat varianta 3 ca fiind cea mai plauzibila, Cina nu a fost Pasti, dar ea va primi semnificatia Noului Paste. Ucenicii, intr-adevar, au pregatit pastile in ziua de Joi, asa cum si astazi se fac pregatiri de pasti inainte de Pasti, dar nu cred ca-si imaginau ca o sa le si manance in aceeasi zi, tocmai pentru ca era o incalcare flagranta a Pastilor. In ce priveste zilele si noptile sederi in mormant, cred ca e vorba de trei zile sau nopti si nu de trei zile si nopti. Erau, de fapt, doua nopti si o zi, adica total trei (nopti sau zile). De asta spuneam mai demult ca Biblia nu e tratat de matematica, ca sa iei fiecare fraza ca pe o axioma. Tocmai din cauza acestei erori au aparut miile de confesiuni. Oamenii au confundat ceea ce e spre invatatura, spre inteleptire, spre mantuire, cu tratate de logica, de matematica, de cosmologie. Biblia e calauza spre mantuire, nu tratat stintific. Numai bine iti doresc, draga Adriana si iertare daca te-am suparat cu ceva. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#3092
|
|||
|
|||
![]()
Tocmai am verificat cuvantul folosit in franceza si italiana pentru "jertfirea" Pastilor care apare in evanghelii si este vorba despre "immoler" si "immolare", ambele insemnand "a sacrifica". Deci mie imi este clar ca ucenicii au sacrificat mielul acolo unde scrie ca au jertfit Patile si l-au gatit.
Iar in italiana acest cuvant "immolare" se poate folosi si pentru sacrificiul propriei vieti pentru ceva "immolare la propria vita per qualcosa". Deci clar ca sacrificiul mielului pascal mancat la Cina a fost inlocuit in cadrul aceleiasi Cine cu sacrificiul Domnului reprezentat prin acea paine care se binecuvnta si se frangea in mod normal la Cina pascala, si la fel si vinul. |
#3093
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru restul raspund mai tarziu. Last edited by Adriana3; 07.09.2011 at 11:20:49. |
#3094
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3095
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Last edited by stefan florin; 07.09.2011 at 11:41:05. |
#3096
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce spun asta? Pentru ca nu stiu ce sunt azimi si ce sunt painile si de ce se numesc asa. Deci trebuie sa citesti ce spun cei ce stiu, nu oamenii obisnuiti care nu stiu despre ce e vorba. La fel ne-am contrazis pe faptul ca pun sare in apa sfintita catolicii, iar tu mi-ai spsu ca ai intrebat o prietena catolica si a spus ca nu pun. Iar eu ti-am aratat ce spune episcopul catolic, dar tu nu, ca episcopul greseste. Asadar ti-am dat un link, si poti citi in orice link ce inseamna paine si ce inseamna azima. Pentru ca de aceea exista denumiri diferite, iar in Biblie cand e vorba de paine ospita scrie intotdeauna artos, iar cand e vorba de azimi scrie azumos. Noi dupa Biblie ne luam, nu dupa ce crede cineva, chiar un grec. De aceea se folosesc cei doi termeni, pentru a deosebi painea cu drojdie de azmi, care pentru evrei aveau importanta. Ti-a dat si ce scrie in acel capitol, cand e vorba de prima zi a azimilor spune azimi, nu artos. Niciodata nu scrie in Bilbie de artos cand e vorba de azimi. Last edited by catalin2; 07.09.2011 at 12:21:19. |
#3097
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ti-am dat citatul e foarte clar: "1.Iar înainte de sărbătoarea Paștilor, știind Iisus că a sosit ceasul Lui" 2. Și făcându-se Cină 4. S-a sculat de la Cină, S-a dezbrăcat de haine și, luând un ștergar, S-a încins cu el." Asadar scrie ca inainte de sarbatoarea Pastilor (deci in seara de dinaintea Pastilor), pentru ca ii iubea pe ucenici, s-a sculat de la cina si le-a spalat picioarele. Dar uite si mai clar si cu asta am incheiat capitolul cu intrebarea cand erau Pastile. Citeste Ioan 19, e vorba de judecarea si intrebarea evreilor pe cine vor sa elibereze. "13. Deci Pilat, auzind cuvintele acestea, L-a dus afară pe Iisus și a șezut pe scaunul de judecată, în locul numit pardosit cu pietre, iar evreiește Gabbata. 14. Și era Vinerea Paștilor, cam la al șaselea ceas, și a zis Pilat iudeilor: Iată Împăratul vostru." Vinerea Pastilor inseamna ajunul Pastilor. Ca sa nu existe dubii, Biblia neoprotestanta traduce: "14. Era ziua Pregătirii Paștilor, cam pe la ceasul al șaselea. Pilat a zis iudeilor: „Iată Împăratul vostru!” Asadar pe asta sper ca ai lamurit-o, e cum spun ortodocsii, nu era ziua de Pasti. |
#3098
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ghidul evreu era influentat de pictura facuta de Leonardo da Vinci, dar el a pictat ce a vrut, nu era teolog. |
#3099
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iti raspund in viteza ca nu am timp, tocmai ca de la inceput am intrebat de azimi in cazul lui Artos, si intra si azimile si orice fel de paine indiferent de cum se prepara, asta incerc sa iti spun de ceva vreme incoace. Cat despre apa sfintita de la catolici omiti sa scrii ca ti-am spus ca am si gustat-o si NU este sarata. O sa o gust si in Romania cu prima ocazie :)) Iar ce-i important oricum este ca are aceleasi proprietati vindecatoare ca si cea ortodoxa pentru cei care cred. Last edited by Adriana3; 07.09.2011 at 13:25:11. |
#3100
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|