![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.nistea.com/eseuri/ionut_m...-testament.htm Noapte buna! Last edited by ioanna; 21.08.2011 at 03:17:46. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu existau femei cu functie de batrani si episcopi pentru ca toate functiile din spatiul public erau rezervate barbatilor exact ca in politica. Nu exista un sef de stat si parlamentul, ci exista doar sfatul batranilor, si cum comunitatile erau dispersate, trebuia sa existe un sef peste fiecare sfat al batranilor, adica episcopul. Si cum totul a luat amploare, a aparut mai tarziu si patriarhul sau Papa, dupa caz. Tie ti se pare normal ca in conditiile in care Adam si Eva au primit porunca sa stapaneasca lumea asta, unul din doi sa monopolizeze spatiul public in defavoarea celuilalt? Ca si in cazul sclaviei, lumea laica a adus mai repede dreptatea decat cea arhiereasca. Din textul recomandat de tine: " De altfel, conceptele pe care le avem noi despre hirotonie nu pot fi atribuite în nici un caz Noului Testament . " Exact ce ziceam si eu. Si ma bucur ca oameni din BO pot in sfarsit sa spuna adevarul fara sa mai fie facuti "sectari". Am trait sa o vad si pe asta :)) Last edited by Adriana3; 21.08.2011 at 05:21:44. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Din textul pe care mi l-ai recomandat, incepe asa:
" Instituția diaconițelor a apărut în mediul sociocultural a două lumi: lumea iudaică și cea greco-romană, de a cărui structuri și valori nu s-a putut dezice, acestea modelând specificul acestei tagme. Situația femeii în Grecia antică a variat de-a lungul timpului, trecând de la forme extrem restrictive (ateniană)[1] la forme mai liberale. La fel ca în toate culturile patriarhale ale acestei perioade , nu se bucura de drepturi egale cu ale bărbatului, acest statut discriminat începând de la vârsta cea mai fragedă, băieții fiind preferați fetelor care erau mult mai expuse ororii infanticidului. Băieții, pe lângă faptul că se bucurau, în funcție de posibilitățile părinților, de educație, erau avantajați chiar și alimentar, rația lor de carne fiind mult mai consistentă decât a fetițelor[2]. Căsătoria intervenea de obicei foarte devreme în viața fetelor. Odată căsătorite, acestora le era rezervat spațiul privat, prezența în afara lui trebuind să fie cât mai restrânsă. Acest spațiu era total diferit față de spațiul public[3], spațiu exclusiv masculin, al politicii, al filosofiei, al culturii. Femeia era responsabilă de bunul mers al casei (oikos), pe când sfera de preocupări a bărbatului era cetatea (polis)[4]. Strâns legate de spațiul domestic, femeile puteau fi accesate cu greu de misionarii creștini, acesta fiind una din motivațiile existenței femeilor creștine cu slujiri diaconale. Lumea latină era diferită din acest punct de vedere, femeile având un rol proeminent în societate, dar cu toate acestea nu se bucurau de aceleași drepturi cu ale bărbatului. Cel puțin în privința spațiului casnic, autoritatea bărbatului nu o întrecea cu mult pe cea a femeii, aceasta purtând titlul de domina, matrona, fiind din punct de vedere legal mater familias[5]." Deci de la greci ni se trage noua ponosul si de asta la latini femeia este mai respectata, iar la anglo-saxoni inca si mai mult. Totul este cultural si nicidecum vointa lui Dumnezeu. Last edited by Adriana3; 21.08.2011 at 03:41:18. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Din acealasi eseu teologic, cu dedicatie speciala pentru domnul Neaguu [cum lucreaza mana Domnului!! :)) ]
"În acest context, atitudinea Mântuitorului față de femei este reformatoare și odată cu creștinismul situația femeii se modifică radical, în ciuda faptului că unele mentalități sexiste vor persista mult timp în Biserică. Mesajul lui Hristos se adresa în egală măsură femeilor , iar botezul era o chemare la depășirea polarităților sociale, etnice sau de gen – Gal. 3, 28. Femeile au fost în nenumărate cazuri subiect al minunilor, al exemplelor pozitive ale Mântuitorului și mai ales al iertării dăruite de Acesta[12]. Ele L-au înconjurat și urmat în tot timpul activității Sale, având în perioada primară a Bisericii roluri proeminente." Iata domnule Neaguu cum s-a folosit Domnul de Ioanna ca sa va trimita versetul pe care l-ati cerut (caci despre acest verset Gal. 3, 28 va spuneam ca a fost scris dupa 1 Corinteni) si iata cum va explica prin intermediul acestui eseu faptul ca chiar El a chemat oamenii la depasirea polaritatilor de gen, si iata cum eseul zice ca unele mentalitati sexiste aveau sa persiste mult timp in Biserica. Nu ar strica sa cititi integral acest capitol 3 din Galateni, ca sa vedeti cum sta treaba cu Legea si credinta, si apoi va dau si versetul care arata ca prescriptiile initiale ale Ap. Pavel erau de fapt din Legea iudaica. Si apoi putem reveni si la Moise cu cartea de despartire si altele despre evrei daca mai doriti. :) Last edited by Adriana3; 21.08.2011 at 04:33:24. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Citat din acelasi eseu teologic:
"Biserica a avut de la început femeile ca membre deplin egale în drepturi și datorii ca și bărbații. Atitudinea contradictorie a Sf. Ap. Pavel față de femei a fost amplu dezbătută de specialiști. Cert este că în toate categoriile de colaboratori ai săi găsim femei cu diverse funcții și denumiri, fiind implicate nu doar în organizarea locală, ci și în acte de anvergură cum a fost propovăduirea Evangheliei.[13] Una dintre aceste funcții deținute de femeile Bisericii primare, care face obiectul acestei cercetări, este cea a diaconițelor." |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"În zilele acelea, înmulțindu-se ucenicii, eleniștii (iudei) murmurau împotriva evreilor, pentru că văduvele lor erau trecute cu vederea la slujirea cea de fiecare zi. Și chemând cei doisprezece mulțimea ucenicilor, au zis: Nu este drept ca noi, lăsând de-o parte cuvântul lui Dumnezeu, SA SLUJIM LA MESE. Drept aceea, fraților, căutați șapte bărbați dintre voi, cu nume bun, plini de Duh Sfânt și de înțelepciune, pe care noi să-i rânduim la această slujbă. Iar noi vom stărui în rugăciune și în slujirea cuvântului. Și a plăcut cuvântul înaintea întregii mulțimi, și au ales pe Ștefan, bărbat plin de credință și de Duh Sfânt, și pe Filip, și pe Prohor, și pe Nicanor, și pe Timon, și pe Parmena, și pe Nicolae, prozelit din Antiohia." (Fapte 6: 1-5). Pavel, cel atat de "misogin" , chiar a dat crestinilor din Roma in grija pe diaconita Febe! Citez: " Și vă încredințez pe Febe, sora noastră, care este diaconiță a Bisericii din Chenhrea, Ca s-o primiți în Domnul, cu vrednicia cuvenită sfinților și să-i fiți de ajutor la orice ar avea nevoie de ajutorul vostru. Căci și ea a ajutat pe mulți și pe mine însumi." (Romani 16: 1-2). Vezi draga mea, ce zice Pavel? Recunoaste ajutorul primit de la diaconita Febe! Dar sa nu uitam ce scrie Biblia, despre rolul diaconilor si anume DE A SLUJI LA MESE! Sa nu facem confuzie intre preotie si diaconie. Faptul ca in acea perioada existau diaconite era din cauza ca primele comunitati crestine traiau impreuna si luau mesele impreuna (agape) (Fapte 2:42-47). Si astazi se mai pastreaza traditia asta in manastiri unde calugaritele slujesc la mese.(Sa nu se faca confuzia in a "sluji la mese" cu a binecuvanta mancarea si bautura.Nicaieri nu este scris ca in biserica primara diaconii ar fi facut lucrul acesta, si nici acum diaconii nu fac lucrul acesta).Nu inteleg insa nelamurirea ta.Ai gasit tu in Biblie ca ar fi existat femei preoti sau episcopi? Ai zis ca Pavel are atitudine contradictorie. Ok! Dar nu gasim insa femei preoti nici in epistolele lui Ioan, Iacob,Iuda sau Petru. Cum se face ca nu ei nu amintesc asa ceva? Daca ar fi existat femei preoti ar fi trebuit sa scrie macar unul din scriitori crestini dupa perioada apostolica, Ignatius, Origen, Tertulian, Ieronim etc, dar NIMENI nu pomeneste de femei preoti, pentru ca NU A EXISTAT ASA CEVA! Doamne ajuta! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sau tu crezi ca apostolii puneau in farfurii iar apoi au ales barbatii cei mai plini de Duh Sfant si intelepciune ca sa continue servitul farfuriilor la mese? Tocmai pentru slujirea Euharistiei era nevoie de asemenea calitati nu pentru servitul de mancare comesenilor. Acolo fiecare manca ce isi aducea de acasa asa cum o arata Pavel iar apoi se slujea Euharistia de catre Apostoli, si apoi de catre cei lasati de ei la aceasta slujire la mese: diaconii si diaconitele. Ap. Pavel un singur lucru a interzis femeii: sa nu ii invete pe altii in comunitate. In afara putea invata pe oricine care nu era botezat, doar in comunitate nu avea voie. Ap. Pavel era mai putin misogin decat cei de azi, dar din pacate cuvintele lui misogine s-au trecut apoi in extrema de urmasii sai asa ca am continuat sa il vad la originea acestui rau desi cei de dupa au amplificat totul. Si chiar ma intreb cine este responsabil de toate schimbarile facute fata de cum era la primii crestini, cu polarizarea excesiva a puterii doar la unii care au pus si monopol pe ceea ce apartinea tuturor, preotia inventand astfel ceea ce nu exista in NT, hirotonirea preotilor, au luat slujitul Euharistiei de la diaconi, au introdus epicleza care nu exista, au facut obligatorie spovedania la ei si au conditionat luarea Euharistiei de aceasta Spovedanie obligatorie etc., etc. Cine a operat toate aceste schimbari si cu ce autoritate?... Last edited by Adriana3; 21.08.2011 at 06:25:28. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|