Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.08.2011, 02:03:44
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Si cum poate avea femeia doua capete din moment ce Iisus este cap al bisericii, deci si al femeii? Si dvs. credeti ca are dreptate apostolul cand zice ca Adam nu a gresit ci doar Eva? Pentru ca apoi tot el zice ca prin Adam a cazut intreaga omenire, nu zice ca prin Eva. Cum vedeti dvs. aceste afirmatii contradictorii?
Sfintii Parinti spun ca unirea celor doi soti in Hristos este o mica biserica sau o parte a bisericii, caci si Biserica se constitue din astfel de unitati ale celor casatoriti prin Duhul Sfant care sufla in Biserica. Teofil din Antiohia zice:” a creat pe Adam și pe Eva, pentru cea mai mare iubire între ei, ca să reflecteze taina unității dumnezeiești.” , iar Sf. Ioan Gura de Aur : “Când bărbatul și femeia se unesc în căsătorie, ei nu mai sunt ceva pământesc, ci chipul lui Dumnezeu însuși”. Deci, femeia este egala barbatului, iar raporturile dintre soti sunt determinate de raporturile lor cu Hristos,ca „madulare ale trupului lui Hristos”, sunt datori ca amandoi sa se supuna Lui. Dar si supunerea reciproca, a fiecaruia fata de celalalt, constituie o virtute crestina fundamentala fiind punerea in practica a poruncii iubirii. Supunerea femeii fata de barbat este asezata in cadrul supunerii pe care ea este datoare sa o aiba fata de Domnul. De cealalta parte, dimpreuna cu ascultarea lui fata de Domnul, barbatul este chemat sa isi iubeasca femeia, precum Hristos Biserica.

Apostolul Pacel spune”Femeia sa-i fie supusa barbatului in Domnul”, deci supunerea nu este o stare de robie, insa nici de autoritate ce vrea sa iasa de sub conducerea sotului, ci una care se armonizeaza cu el prin supunere reciproca fata de Hristos care este capul Bisericii si in acelasi fel barbatul este capul femeii.

Citat:
Dupa cum spui tu ca ar fi diaconatul la ora actuala (casatorie, celibat sau calugarie) pai inseamna ca lumea este plina de diaconi. Chiar asa sa fie? Asa ceva nu am mai auzit si cica eu as fi cea eretica :))
Cu totii facem parte din preotia generala sau imparateasca, harul nu apartine doar preotiei slujitoare, el a fost daruit pentru toata lumea din marea iubire a Lui Dumnezeu, insa pentru fiecare om in parte el trebuie dobandit, deci nu toata lumea e diacon. Sfantul Apostol Petru a spus: "Iar voi sunteti semintie aleasa, preotie imparateasca, neam sfant, popor agonisit de Dumnezeu, ca sa vestiti in lume bunatatile Celui ce v-a chemat din intuneric, la lumina Sa cea minunata". Apostolul Pavel a subliniat si el importanta rolului laicilor si a vorbit despre harurile pe care ei le pot avea si despre felul in care ei trebuie sa le foloseasca spre binele Bisericii, deci in cadrul Bisericii atat preotii hirotonisiti cat si credinciosii sunt preoti, doar Sf. Duh nu s-a pogorat numai asupra apostolilor, ci si asupra credinciosilor adunati. Credinciosii sunt pastratorii credintei, insa pot fi si invatatori. Consider ca diaconatul femeii are forme multiple de manifestare, printre care si cele mentionate anterior, caci si in starea de casatorie sau de calugarie, femeia slujeste si invata pe altii. Totodata, ar fi bine sa se reinstaureze si Institutia diaconatului, pentru reinnoirea muncii de catehizare si misionare, acesta fiind un dar primit, insa modificari in treptele preotiei nu facem noi, din moment ce acestea au fost randuite de Apostoli, ci doar Dumnezeu o poate face. Cu cat conlucrarea dintre preotimea generala si cea slujitorare se intensifica, cu atat Biserica se intareste.

Citat:
Si inca nimeni nu mi-a aratat un text de la primii crestini in care sa arate ca doar batranii si diaconii barbati frangeau painea, sa imi arate ca ar fi slujit la Altar, ca de epicleza m-am lamurit ca nu exista din textul deja publicat, spovedania m-am lamurit ca nu se facea inainte de a lua Euharistia decat ca si un examen de constiinta.
Da-mi un nume de femeie-preot sau episcop, unul singur iti cer. Despre diaconite gasim informatii in documente istorice ,constitutiile apostolice, insa nu si de preot-femeie, daca ar fi existat cu siguranta ar fi fost mentionate, asa cum sunt mentionate nume de femei care au slujit Biserica, cum au fost si discipola lui Sf. Ioan Gura de Aur -Olimpiada , Macrina, Lampadia (Sf. Vasile) , Anastasia, Procula, Pentadia ( Sf.Sever de Antiohia) sau sotia Sf. Grigore de Nyssa- Teosofia si multe altele.

Last edited by ioanna; 21.08.2011 at 02:22:10.
  #2  
Vechi 21.08.2011, 02:29:57
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Sfintii Parinti spun ca unirea celor doi soti in Hristos este o mica biserica sau o parte a bisericii, caci si Biserica se constitue din astfel de unitati ale celor casatoriti prin Duhul Sfant care sufla in Biserica. Teofil din Antiohia zice:” a creat pe Adam și pe Eva, pentru cea mai mare iubire între ei, ca să reflecteze taina unității dumnezeiești.” , iar Sf. Ioan Gura de Aur : “Când bărbatul și femeia se unesc în căsătorie, ei nu mai sunt ceva pământesc, ci chipul lui Dumnezeu însuși”. Deci, femeia este egala barbatului, iar raporturile dintre soti sunt determinate de raporturile lor cu Hristos,ca „madulare ale trupului lui Hristos”, sunt datori ca amandoi sa se supuna Lui. Dar si supunerea reciproca, a fiecaruia fata de celalalt, constituie o virtute crestina fundamentala fiind punerea in practica a poruncii iubirii. Supunerea femeii fata de barbat este asezata in cadrul supunerii pe care ea este datoare sa o aiba fata de Domnul. De cealalta parte, dimpreuna cu ascultarea lui fata de Domnul, barbatul este chemat sa isi iubeasca femeia, precum Hristos Biserica.

Apostolul Pacel spune”Femeia sa-i fie supusa barbatului in Domnul”, deci supunerea nu este o stare de robie, insa nici de autoritate ce vrea sa iasa de sub conducerea sotului, ci una care se armonizeaza cu el prin supunere reciproca fata de Hristos care este capul Bisericii si in acelasi fel barbatul este capul femeii.


Cu totii facem parte din preotia generala sau imparateasca, harul nu apartine doar preotiei slujitoare, el a fost daruit pentru toata lumea din marea iubire a Lui Dumnezeu, insa pentru fiecare om in parte el trebuie dobandit, deci nu toata lumea e diacon. Sfantul Apostol Petru a spus: "Iar voi sunteti semintie aleasa, preotie imparateasca, neam sfant, popor agonisit de Dumnezeu, ca sa vestiti in lume bunatatile Celui ce v-a chemat din intuneric, la lumina Sa cea minunata". Apostolul Pavel a subliniat si el importanta rolului laicilor si a vorbit despre harurile pe care ei le pot avea si despre felul in care ei trebuie sa le foloseasca spre binele Bisericii, deci in cadrul Bisericii atat preotii hirotonisiti cat si credinciosii sunt preoti, doar Sf. Duh nu s-a pogorat numai asupra apostolilor, ci si asupra credinciosilor adunati. Credinciosii sunt pastratorii credintei, insa pot fi si invatatori. Consider ca diaconatul femeii are forme multiple de manifestare, printre care si cele mentionate anterior, caci si in starea de casatorie sau de calugarie, femeia slujeste si invata pe altii. Totodata, ar fi bine sa se reinstaureze si Institutia diaconatului, pentru reinnoirea muncii de catehizare si misionare, acesta fiind un dar primit, insa modificari in treptele preotiei nu facem noi, din moment ce acestea au fost randuite de Apostoli, ci doar Dumnezeu o poate face. Cu cat conlucrarea dintre preotimea generala si cea slujitorare se intensifica, cu atat Biserica se intareste.


Da-mi un nume de femeie-preot sau episcop, unul singur iti cer. Despre diaconite gasim informatii in documente istorice ,constitutiile apostolice, insa nu si de preot-femeie, daca ar fi existat cu siguranta ar fi fost mentionate, asa cum sunt mentionate nume de femei care au slujit Biserica, cum au fost si discipola lui Sf. Ioan Gura de Aur -Olimpiada , Macrina, Lampadia (Sf. Vasile) , Anastasia, Procula, Pentadia ( Sf.Sever de Antiohia) sau sotia Sf. Grigore de Nyssa- Teosofia si multe altele.
Domnul a invatat: "iubiti-va unii pe altii asa cum Eu v-am iubit pe voi. Ca din aceea voi cunoaste ca sunteti ucenicii mei daca aveti iubire unii pentru altii" - parafrazat din memorie. Deci iubirea este o datorie a tuturor, nu numai barbatul trebuie sa isi iubeasca femeia ci si vice-versa. Iar iubirea inseamna ceea ce a zis Domnul: "cine vrea sa fie mai mare decat ceilalti, sa se faca pe sine mic si sa slujeasca lor", deci iubirea este slujire, nu se pot disocia una de alta. Cine zice ca iubeste fara sa slujeasca minte. Ca atare, barbatul care isi iubeste femeia trebuie sa o slujeasca si vice-versa, de aceea nu mai exista femeie si barbat in Hristos.

Cat despre preotia imparateasca, normal ca Ap. Petru stia, nici nu existau altfel de preoti la crestini pe vremea lui. Iar diaconia sacramentala era si pentru femei, iar daca la barbati nu se desfiinteaza cea sacramentala pe motiv ca ar exista una universala, de ce sa se desfiinteze la femeie? Asta este discriminare!

Cat despre nume de femei preot la crestini sa stii ca sunt incapabila sa iti dau chiar si de barbat pentru ca pur si simplu nu existau preoti la primii crestini altii decat cei din preotia universala. Doar in Biblia ortodoxa romaneasca exista asa ceva. In toate celelalte existau doar episcopi, batrani si diaconi. Batranii nu erau preoti ci batranii la evrei erau oameni considerati intelepti si care vegheau la bunul mers al societatii. Iar episcopul a fost ales unul mai mare decat ei pentru a putea coordona totul. Cum ar fi parlamentul si seful de stat referitor la politica interna. Iar cum spatiul public era guvernat numai de barbati pana destul de curand, nu ma mira ca acesti administratori, cum sunt numiti batranii si episcopii, au fost doar barbati.

Tu stii ca Ap. Pavel a zis ca nu-i da voie femeii sa il invete pe barbat, ci sa invete in tacere si daca ceva nu intelege in adunari sa isi intrebe barbatul acasa? Si in acelasi timp ai dreptate ca femeile evanghelizau, si nu evanghelizau doar femei ci si barbati. Cum se impaca una cu alta? Exact asa se intampla azi la martorii lui Iehova, femeile au voie sa evanghelizeze inclusiv barbati dar doar pe cei din afara comunitatii. In comunitate insa doar barbatii au dreptul la aceasta functie. Exact asta a cerut Ap. Pavel. Tie ti se pare normal? Pai barbatul este barbat doar daca-i din comunitatea evanghelizata? Si apoi in mod paradoxal, exact in Hristos nu mai exista nici femeie si nici barbat!!

Si acum iti pun si eu intrebarea inversa: da-mi si tu nume de femei care sa mai aiba astazi functia de diaconite asa cum era la primii crestini. Dar daca vii sa imi zici ca azi ar fi diaconia universala pai sa stii ca nu o sa accept raspunsul pentru ca la barbati inca exista cea a primilor crestini care exista si la femei. Din acelea vreau ceva exemple de astazi.

Last edited by Adriana3; 21.08.2011 at 03:09:16.
  #3  
Vechi 21.08.2011, 03:01:12
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Cat despre preotia imparateasca, normal ca Ap. Petru stia, nici nu existau altfel de preoti la crestini pe vremea lui. Iar diaconia sacramentala era si pentru femei, iar daca la barbati nu se desfiinteaza cea sacramentala pe motiv ca ar exista una universala, de ce sa se desfiinteze la femeie? Asta este discriminare!
Eu astept sa-mi gasesti o dovada clara ca au existat femei episcopi , ca Apostolii au pus femei episcopi sau preoti in perioada apostolica. Repet,discriminare nu exista, preotia nu e un drept, deci nimeni nu e privat de acest drept, ca sa spui ca e discriminat, preotia (sub cele trei forme: diacon,preot,episcop) e un dar! Pentru mine forme ale vocatiei diaconatului femeii sunt si educatia religioasa din cadrul familie, la scoala, sau munca de catehizare depusa la parohie, deci nu s-a pierdut acest dar. Trebuie studiat care au fost formele de manifestare ale diaconatului femeii , insa modificari in treptele preotiei doar pe baza de fabulatii nu se pot face, din moment ce sunt o randuiala instituita de Apostoli,din indemnul Sf. Duh. Uite aici e un articol interesant despre Insitutia diaconitelor in NT, nu l-am citit pe tot ca mi se inchid ochii :)
http://www.nistea.com/eseuri/ionut_m...-testament.htm
Noapte buna!

Last edited by ioanna; 21.08.2011 at 03:17:46.
  #4  
Vechi 21.08.2011, 03:25:21
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Eu astept sa-mi gasesti o dovada clara ca au existat femei episcopi , ca Apostolii au pus femei episcopi sau preoti in perioada apostolica. Repet,discriminare nu exista, preotia nu e un drept, deci nimeni nu e privat de acest drept, ca sa spui ca e discriminat, preotia (sub cele trei forme: diacon,preot,episcop) e un dar! Trebuie studiat care sunt formele de manifestare ale diaconatului femeii, insa modificari in treptele preotiei doar pe baza de fabulatii nu se pot face, din moment ce sunt o randuiala instituita de Apostoli,din indemnul Sf. Duh. Uite aici e un articol interesant despre Insitutia diaconitelor in NT, nu l-am citit pe tot ca mi se inchid ochii :)
http://www.nistea.com/eseuri/ionut_m...-testament.htm
Noapte buna!
Nici tu nu poti sa imi dai exemplu de preot barbat la crestini in afara Domnului si in afara preotiei universale care apartinea femeilor in egala masura ca si barbatilor. Nici preoti barbati sacramentali nu existau. Nicaieri in Biblie nu exista exemple de barbati preoti la crestini, exista doar cei de la evrei de pe linia lui Aaron si Domnul Iisus pe linia lui Melchisedec.
Nu existau femei cu functie de batrani si episcopi pentru ca toate functiile din spatiul public erau rezervate barbatilor exact ca in politica. Nu exista un sef de stat si parlamentul, ci exista doar sfatul batranilor, si cum comunitatile erau dispersate, trebuia sa existe un sef peste fiecare sfat al batranilor, adica episcopul. Si cum totul a luat amploare, a aparut mai tarziu si patriarhul sau Papa, dupa caz.
Tie ti se pare normal ca in conditiile in care Adam si Eva au primit porunca sa stapaneasca lumea asta, unul din doi sa monopolizeze spatiul public in defavoarea celuilalt? Ca si in cazul sclaviei, lumea laica a adus mai repede dreptatea decat cea arhiereasca.

Din textul recomandat de tine:

" De altfel, conceptele pe care le avem noi despre hirotonie nu pot fi atribuite în nici un caz Noului Testament . "

Exact ce ziceam si eu. Si ma bucur ca oameni din BO pot in sfarsit sa spuna adevarul fara sa mai fie facuti "sectari". Am trait sa o vad si pe asta :))

Last edited by Adriana3; 21.08.2011 at 05:21:44.
  #5  
Vechi 21.08.2011, 03:32:22
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Din textul pe care mi l-ai recomandat, incepe asa:

" Instituția diaconițelor a apărut în mediul sociocultural a două lumi: lumea iudaică și cea greco-romană, de a cărui structuri și valori nu s-a putut dezice, acestea modelând specificul acestei tagme. Situația femeii în Grecia antică a variat de-a lungul timpului, trecând de la forme extrem restrictive (ateniană)[1] la forme mai liberale. La fel ca în toate culturile patriarhale ale acestei perioade , nu se bucura de drepturi egale cu ale bărbatului, acest statut discriminat începând de la vârsta cea mai fragedă, băieții fiind preferați fetelor care erau mult mai expuse ororii infanticidului. Băieții, pe lângă faptul că se bucurau, în funcție de posibilitățile părinților, de educație, erau avantajați chiar și alimentar, rația lor de carne fiind mult mai consistentă decât a fetițelor[2]. Căsătoria intervenea de obicei foarte devreme în viața fetelor. Odată căsătorite, acestora le era rezervat spațiul privat, prezența în afara lui trebuind să fie cât mai restrânsă. Acest spațiu era total diferit față de spațiul public[3], spațiu exclusiv masculin, al politicii, al filosofiei, al culturii. Femeia era responsabilă de bunul mers al casei (oikos), pe când sfera de preocupări a bărbatului era cetatea (polis)[4]. Strâns legate de spațiul domestic, femeile puteau fi accesate cu greu de misionarii creștini, acesta fiind una din motivațiile existenței femeilor creștine cu slujiri diaconale.

Lumea latină era diferită din acest punct de vedere, femeile având un rol proeminent în societate, dar cu toate acestea nu se bucurau de aceleași drepturi cu ale bărbatului. Cel puțin în privința spațiului casnic, autoritatea bărbatului nu o întrecea cu mult pe cea a femeii, aceasta purtând titlul de domina, matrona, fiind din punct de vedere legal mater familias[5]."


Deci de la greci ni se trage noua ponosul si de asta la latini femeia este mai respectata, iar la anglo-saxoni inca si mai mult. Totul este cultural si nicidecum vointa lui Dumnezeu.

Last edited by Adriana3; 21.08.2011 at 03:41:18.
  #6  
Vechi 21.08.2011, 04:26:00
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Din acealasi eseu teologic, cu dedicatie speciala pentru domnul Neaguu [cum lucreaza mana Domnului!! :)) ]

"În acest context, atitudinea Mântuitorului față de femei este reformatoare și odată cu creștinismul situația femeii se modifică radical, în ciuda faptului că unele mentalități sexiste vor persista mult timp în Biserică. Mesajul lui Hristos se adresa în egală măsură femeilor , iar botezul era o chemare la depășirea polarităților sociale, etnice sau de gen – Gal. 3, 28. Femeile au fost în nenumărate cazuri subiect al minunilor, al exemplelor pozitive ale Mântuitorului și mai ales al iertării dăruite de Acesta[12]. Ele L-au înconjurat și urmat în tot timpul activității Sale, având în perioada primară a Bisericii roluri proeminente."

Iata domnule Neaguu cum s-a folosit Domnul de Ioanna ca sa va trimita versetul pe care l-ati cerut (caci despre acest verset Gal. 3, 28 va spuneam ca a fost scris dupa 1 Corinteni) si iata cum va explica prin intermediul acestui eseu faptul ca chiar El a chemat oamenii la depasirea polaritatilor de gen, si iata cum eseul zice ca unele mentalitati sexiste aveau sa persiste mult timp in Biserica.

Nu ar strica sa cititi integral acest capitol 3 din Galateni, ca sa vedeti cum sta treaba cu Legea si credinta, si apoi va dau si versetul care arata ca prescriptiile initiale ale Ap. Pavel erau de fapt din Legea iudaica.

Si apoi putem reveni si la Moise cu cartea de despartire si altele despre evrei daca mai doriti. :)

Last edited by Adriana3; 21.08.2011 at 04:33:24.
  #7  
Vechi 21.08.2011, 04:37:19
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat din acelasi eseu teologic:

"Biserica a avut de la început femeile ca membre deplin egale în drepturi și datorii ca și bărbații. Atitudinea contradictorie a Sf. Ap. Pavel față de femei a fost amplu dezbătută de specialiști. Cert este că în toate categoriile de colaboratori ai săi găsim femei cu diverse funcții și denumiri, fiind implicate nu doar în organizarea locală, ci și în acte de anvergură cum a fost propovăduirea Evangheliei.[13] Una dintre aceste funcții deținute de femeile Bisericii primare, care face obiectul acestei cercetări, este cea a diaconițelor."
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38